‘Selectie Movistar krijgt vorm voor komend seizoen, ploeg is bezig met laatste transfers’
Is Abner González op weg naar de uitgang? - foto: Cor Vos
woensdag 27 september 2023 om 10:33

‘Selectie Movistar krijgt vorm voor komend seizoen, ploeg is bezig met laatste transfers’

De Spaanse wielerploeg Movistar is druk met het samenstellen van de selectie voor komend seizoen. De telecombrigade wil met 27 renners beginnen aan 2024, zo meldt de Spaanse sportkrant Marca.

Zeker is dat klassementskopman Enric Mas, Alex Aranburu, Ruben Guerreiro, Oier Lazkano, Vinicius Rangel, Iván Romeo en Sergio Samitier in 2024 zullen uitkomen voor Movistar. Deze renners beschikken namelijk nog over een doorlopend contract.

De sportieve toekomst van Johan Jacobs, Iván García Cortina, Jorge Arcas, Will Barta, Fernando Gaviria, Einer Rubio, Antonio Pedrero, Gonzalo Serrano, Albert Torres, Gregor Mühlberger, Mathias Norsgaard en Nelson Oliveria ligt eveneens bij Movistar, al moet teammanager Eusebio Unzué de aflopende contracten nog verlengen.

Imanol Erviti denkt aan wielerpensioen
Over de toekomst van twee oudgedienden, José Joaquin Rojas (38) en Imanol Erviti (39), is meer onduidelijkheid. De twee ervaren rotten denken op dit moment nog na over hun verdere wielercarrière. Erviti zou zelfs denken aan zijn afscheid, al is het niet uitgesloten dat hij nog een jaar doorgaat op het hoogste niveau, in het tenue van Movistar.

De formatie neemt na dit seizoen sowieso afscheid van de nodige renners. Het gaat om Matteo Jorgenson (naar Jumbo-Visma), Max Kanter (Astana Qazaqstan), Gorka Izagirre (Cofidis), Óscar Rodríguez (INEOS Grenadiers) en Carlos Verona (Lidl-Trek). Ook de Duitser Juri Hollman zoekt andere oorden op, al is het onduidelijk waar zijn toekomst ligt. Verder lijken ook Abner González en Iván Sosa op weg naar de uitgang.

Zeven nieuwkomers?
En de nieuwkomers? Movistar heeft nog geen inkomende transfers aangekondigd, maar volgens Marca zal de ploeg met Rémi Cavagna, Davide Formolo, Vuelta-revelatie Pelayo Sánchez, Carlos Canal en de beloftevolle Italiaan Manlio Moro sowieso vijf nieuwe renners verwelkomen.

Verder lijkt ook Javier Romo, die nu nog uitkomt voor Astana Qazqstan, de ploeg te versterken. Movistar zou ook nog bezig zijn met de komst van Jon Barrenetxea van Caja Rural-Seguros RGA, al kan de Bask ook rekenen op interesse van Bahrain Victorious en Cofidis.

RIDE Magazine
8 Reacties
27-09-2023 11:49
Weinig veranderingen dus, de geruchten over een verhoogd budget zullen niet waar zijn. Jorgenson is natuurlijk een aderlating voor de ploeg, maar hopelijk kan Formolo nog wat moois laten zien. Verder mis ik Sosa bij de vertrekkers.
27-09-2023 12:52
Het grote Telefonica, de moeder van Movistar, is voor de helft in Saudi-Arabische handen gekomen. Hierdoor is het te verwachten dat er idd kapitaaluitbreiding gaat plaatsvinden voor Movistar.Van Ineos moet ook nog ongeveer een miljoen € ontvangen worden als vergoeding voor het losmaken van Carlos Rodriguez. Ben benieuwd hoe Carlos Rodriguez contractueel heeft laten vastleggen dat hij de komende TdF kopman is. Als hij goed begeleid is heeft hij ook een ontbindingsclausule laten opnemen in het geval bijvoorbeeld Remco Evenepoel of Roglic naar Ineos komen...Binnenkort is er in deze wielerwereld meer geld dan steengoede renners ....
    27-09-2023 15:29
    Met Yentl Vandevelde kunnen ze iemand binnenhalen die weet wat het is om in de pro-tour te winnen.
    27-09-2023 20:43
    Volgens mij is volgend jaar Thomas kopman in de Tour. Wanneer hij in optimale voorbereiding ergens naartoe piekt, is hij denk ik tot meer in staat dan Rodriguez. Als de Giro Iers minder bezet is of de Vuelta geef ik Rodriguez wel een goede kans op een podium en misschien wel meer
    28-09-2023 06:43
    Thomas lijkt mij idd ook de kopman met Rodriguez als schaduwkopman in de TDF. Ze doen wel hooguit mee voor plekje 3 tegen Evenepoel, dat dan weer wel. Het lijkt mij niet dat Evenepoel gegarandeerd wint van deze twee renners in vorm.
27-09-2023 13:53
Tietema is nog vrij
27-09-2023 11:10
Roglic wordt genoemd …

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine