Robert Gesink verlengt contract bij LottoNL-Jumbo tot en met 2018
foto: Marcel Koch
zaterdag 16 april 2016 om 06:00

Robert Gesink verlengt contract bij LottoNL-Jumbo tot en met 2018

Het Amstel Gold Race-weekend is goed begonnen voor LottoNL-Jumbo en Robert Gesink. Zij gaan langer met elkaar verder. De Varssevelder heeft zijn handtekening gezet onder een verbintenis tot en met het seizoen 2018. Dat bevestigt de renner tegen het Algemeen Dagblad.

Het oude contract van de 29-jarige klimmer liep tot en met het einde van dit seizoen. “Het team heeft een goed plan richting de toekomst, dat geldt voor zowel de sportieve als de zakelijke lijn. Dat geeft mij vertrouwen”, zegt Gesink, die in 2007 zijn profdebuut maakte bij Rabobank.

“Het voelt echt als mijn ploeg, waar ik al jaren op een prettige manier begeleid word. Ik hoop de aansluiting bij de wereldtop te houden, zoals ik de afgelopen Tour de France heb laten zien.” Destijds behaalde Gesink een zesde plaats in de Ronde van Frankrijk. Het was voor de kopman van LottoNL-Jumbo de vijfde keer dat hij eindigde in de top tien van het eindklassement van een grote ronde.

RIDE Magazine
77 Reacties
16-04-2016 15:32
Ja Kolobnev, Max van Heeswijk en Ekimov zat ik ook nog aan te denken. En Weening? Maar misschien interessanter om het eens om te draaien? Welke renners maakten bij Rabobank echt flink stappen in niveau?
Eigenlijk de enige renner waarvan ik zeg dat was echt enorm zonde om die te laten gaan was Matthews. Dat kon iedere gek aan zien komen hoe goed die was. Maar die wilde zelf weg geloof ik.
17-04-2016 07:19
Fijn voor gesink, niet verkeerd voor TLj, maar ergens zou een begeleiding als Sky voor gesink denk ik ook niet misstaan. Tuurlijk er zijn teams waar hij niet past, maar Sky, Orica en BMC lijken me niet slecht. Elke weg, ik zou ook graag nog Tanner willen noemen als persoon die vooruit is gegaan sinds hij weg is bij TLJ. Matthews heeft een groeicurve, maar koerste wel gelijk een stuk beter (zover ik mij herinner) sinds hij bij orica reed.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine