Remco Evenepoel antwoordde niet op audiobericht Ruben Van Gucht: “Dat verdient hij niet”
woensdag 30 april 2025 om 12:49

Remco Evenepoel antwoordde niet op audiobericht Ruben Van Gucht: “Dat verdient hij niet”

Wielerminnend België is in de ban van de rel tussen Remco Evenepoel en Ruben Van Gucht. De journalist en presentator deed enkele opvallende uitspraken over de schoonfamilie van Evenepoel, die bij de renner van Soudal Quick-Step in het verkeerde keelgat schoten. Van Gucht stuurde vervolgens een audiobericht, maar daarop antwoordde Evenepoel niet.

In het tv-programma De Afspraak zei de Sporza-journalist maandag dat hij het gerucht had opgevangen dat de dubbele olympische kampioen (financieel) zorgt voor de familie van zijn vrouw Oumi Rayane. Van Gucht benadrukte daarna dat hij het verhaal enkel van horen zeggen had.

Evenepoel komt voor de start van de tweede etappe van de Ronde van Romandië nog eens terug op de uitspraken van Van Gucht en alle ontstane commotie. “Ik denk dat wel duidelijk was wat mijn standpunt was”, laat hij weten aan VTM. “Hij heeft dan een audiobericht gestuurd, maar zonder excuses in ieder geval.”

“Dat was wel een beetje raar, maar we zien wel wat ervan komt. Het standpunt van mij en mijn familie was duidelijk. Nu moet ik hier verder koersen en iedereen verder zijn eigen ding doen. Hopelijk wordt er niet veel meer aandacht aan gegeven.”

“De avond zelf heeft het allemaal wel wat gewoeld in het hoofd, zal ik zeggen”, geeft Evenepoel aan. “Maar na een kort gesprek met Klaas Lodewyck (zijn ploegleider, red.) heb ik het naast mij neer kunnen leggen en gefocust op de proloog en de komende dagen hier. Of ik geantwoord heb op zijn audiobericht? Nee, hij verdient het niet”, citeert Het Nieuwsblad.

Onderzoek
De rel tussen Ruben Van Gucht en Remco Evenepoel krijgt nog een staartje. De VRT zal later met een statement naar buiten komen, na gedane uitspraken van de wielerpresentator- en journalist in het tv-programma De Afspraak. De openbare omroep is “volop bezig om alle informatie over de rel bij mekaar te leggen”, zo meldt Het Nieuwsblad.

RIDE Magazine
93 Reacties
30-04-2025 13:17
Ik heb de uitspraken van Van Gucht meermaals bekeken. Mogelijk sta ik heel anders in het leven want in mijn beleving is er volstrekt geen sprake van discriminatie. Als ik het goed begrijp is er geen enkel probleem als je zegt dat je je schoonfamilie financieel onderhoudt indien de huidskleur van die familie blank is. Heeft die huidskleur daarentegen een bepaald teintje dan zijn we opeens massaal op onze teentjes getrapt. En vooral links zal het weer als een aanval zien op de complete Marokkaanse bevolking ... of zoiets.

Zo ik heb mijn mening gegeven, eens kijken hoeveel modder ik nu in mijn gezicht krijg gegooid.
    30-04-2025 13:26
    Het ding is dat je die uitspraken niet zo doen bij een blanke familie. Stel dat Wout van Aert een auto koopt voor de ouders van Sarah, en dat dit de ronde doet in het peloton als roddel. Zie je dan al een journalist in een avondprogramma zeggen “ik heb van horen zeggen dat Wout zijn schoonouders financieel steunt, moet hij dat doen? Ik weet het niet.” Neen, dat zal niet gebeuren. Los daarvan, over Marokkaanse schoonouders of niet: het is deontologisch zeer fout om als journalist roddels te verspreiden.
    30-04-2025 13:32
    Roddels verspreiden keur ook ik af, Steven E. Media zijn echter aasgieren. Zodra er een buitenlands teintje in het spel is maken ze daar gretig misbruik van en zullen ze dit op alle mogelijke manieren verweven in hun berichtgeving. Dat vreselijke aandikken van alles ... daar heb ik een hekel aan.
    30-04-2025 13:47
    Het gaat wat mij betreft ook helemaal niet om racisme. Maar een journalist van een publieke omroep die gewoon letterlijk zegt, 'ik heb een roddel gehoord over het priveleven van Remco, maar ik weet eigenlijk niet of het klopt of niet, maar ik zeg het toch maar!'
    Sorry, maar je bent journalist van de publieke omroep, niet Yvonne Coldeweijer. Volgens mij moet Ruben nog even leren wat het betekent om journalist te zijn. Dat hij overigens niet even zijn excuses aanbiedt, zegt ook weer alles.
    30-04-2025 14:10
    @jumbo: zwart-wit en zonder context geef ik jou gelijk.
    In de context van de recente voorgeschiedenis (Remco, islam, oh jee) heeft dit een totaal andere bijklank (stoute Marokkanen, eerst z'n geld afpakken en dan bekeren) en dat wist Van Gucht goed genoeg toen hij de uitspraak deed.
    30-04-2025 14:22
    @jumbo Je kunt alleen met zekerheid stellen dat er volstrekt geen sprake is van discriminatie als je zeker weet dat de achtergrond van de schoonfamilie geen rol speelden bij de uitspraken van Van Gucht. Het lijkt me moeilijk uit te sluiten dat het (mogelijk onbewust) een rol speelde.
    30-04-2025 14:44
    @Jumbo juist omdat Van Gucht journalist is en zelf moe wordt van het geroddeld over zijn priveleven (leven in Kroatië, vreemdgaan met Ine Beyen etc.) zou ie z'n mond moeten houden en beter moeten weten
    30-04-2025 16:03
    Vooralsnog geen modder in je gezicht Jumbo, wat een nette goede deugmensen!

    Ontopic: de zak hooi met gelpot begon hierover direct nádat het aan tafel over Remco en zijn mogelijk nieuwe geloof ging - dat doet denken dat de afkomst of religie van zijn schoonouders er wel degelijk mee te maken heeft.
    30-04-2025 18:06
    Allemaal aannames Steven_E. En Poeksel dat kun je zeker niet met zekerheid stellen. Maar dat het wel discriminatie is toch ook niet.

    En buiten de afkomst. Dat het onderwerp in de show gaat over zijn schoonfamilie en of die een duidelijke stempel drukt op Evenepoel doormiddel van zijn bekeren en dat wordt besproken. Dan is het gerucht dat ze ook door hem onderhouden worden toch gewoon relevant. En hoeft dat toch helemaal niet racistisch te zijn. Tegenwoordig is alles racisme.
30-04-2025 13:13
Voorop staat dat Van Gucht deze uitspraken niet had moeten doen. Maar de manier waarop REV en zijn familie hierop reageren is toch ook wel echt heel bizar en defensief.
Als dit ‘woelt in je hoofd’ en je zoekt er gelijk racisme achter, dan zegt dat meer over jou dan over degene die de uitspraken gedaan heeft
    30-04-2025 13:32
    Plaats het ook even in z'n context.

    Sinds z'n uitspraak "ik haal ook kracht uit geloof, ja de islam" wordt hij maar vooral z'n vrouw en haar familie onophoudelijk racistisch bejegend. Hij heeft niet eens gezegd dat hij bekeerd is. Die familie is een normale, hardwerkende en vooral voorbeeldig geïntegreerde familie, die verdienen die shit echt niet.

    Dan gaat zo'n Ruben Van Gucht een compleet onnozele uitspraak doen die minder onschuldig is dan het lijkt. Van Gucht verdient z'n geld vooral bij een publiek dat laat ons zeggen bestaat uit echte Vlamingen met weinig zin voor nuance (flauwe cabaretier-voorstellingen, weekendshow op radio 2, het hele brede publiek dus). Het is overduidelijk dat hij een punt wilde scoren bij dát publiek op de kap van een renner met een gigantisch media-aanzien maar vooral ten koste van een Marokkaanse familie die er niks mee te maken heeft.

    Als je dan nog niet eens je excuses kan aanbieden? Dan verdien je de aandacht inderdaad niet...


    Los daarvan: niemand is er mee geholpen dat dit in 15 verschillende schuifjes op sport-sites wordt uitgesmeerd.
    30-04-2025 14:20
    De roddel is zonder context wellicht niet per se racistisch, maar met de context inderdaad waarschijnlijk wel. In ieder geval is het saillanter bij de afkomst van deze schoonfamilie dan het bij een witte schoonfamilie geweest zou zijn en zal waarschijnlijk ook op basis van vooroordelen zijn ontstaan. Kijk vooroordelen hebben we allemaal wel eens, maar als je niet werkelijk vindt dan bepaalde groepen beter zijn dan anderen, dan moet je dat gewoon weten te filteren als publiek persoon, en niet-publieke personen eigenlijk ook. Het verbaast me eigenlijk dat Ruben, waarvan ik aanneem dat die niet racistisch wil zijn, dat vooralsnog niet toegeeft met een excuus voor dat hij zijn ongewilde vooroordelen niet gefilterd heeft.
    30-04-2025 14:43
    @BraboCycling: weinig gevoel voor inlevingsvermogen. Ik ben ook geen fan van Rev z'n uitspraken normaal gezien. Maar dit slaat nergens op. Nergens voor nodig voor van Gucht om dit te doen.
    30-04-2025 14:55
    betwijfel dat van gucht het op die manier bedoelde of suggereerde

    lijkt me meer zo'n figuur die het belangrijk vindt om te vertellen dat hij "in het milieu zit", "mensen kent" en "dingen hoort" om zichzelf interessant voor te kunnen doen

    hoe dan ook dom van van gucht, denk dat er vooral zo op wordt gesprongen omdat het verre van de eerste keer is dat hij door ondoordachte acties of uitspraken in het nieuws komt
    30-04-2025 20:39
    @ Cochise.. jij kent die familie begrijp ik?
30-04-2025 13:58
Allemaal waar:

1) Remco mag helemaal zelf weten hoe hij zijn rijkdom wel of niet deelt met familie

2) Ruben's suggestieve geroddel heeft nul meerwaarde of relevantie

3) Remco grijpt deze klucht aan om de negatieve energie in zijn systeem te herkanaliseren naar een extern doelwit

4) Islam is geen ras

----

En door.
    30-04-2025 14:34
    Prettig samengevat in treffende bewoordingen.
    30-04-2025 17:19
    Beetje arrogant om een discutabele opsomming te doen en en dan af te sluiten met 'en door'.
    Alsof jij bepaalt hoe het zit en wanneer een discussie afgerond is.

    Mijn belangrijkste kritiek: Islam is geen ras, maar het jodendom is dat ook niet. Toch weten we allemaal dat antisemitisme een vorm van racisme is. Zo kan de negatieve aandacht voor islamieten dat ook zijn. Dus even roepen 'islam is geen ras' betekent veel minder dan je er met je punt wilt zeggen.

    En door........
30-04-2025 14:12
Nog steeds geen formele reactie van Sporza / Van Gucht. Dat doet vermoeden dat Sporza aanstuurt op excuses van Van Gucht, maar dat hij daar niet mee akkoord gaat. Het zal uiteindelijk wel uitdraaien op een slap verhaal waarin wordt erkend dat hij niet had moeten roddelen maar stiekem tussen de regels duidelijk wordt dat het verhaal ook weer niet 100% verzonnen was. De ijdelheid van Van Gucht kent natuurlijk geen grenzen, dus publiekelijk door het stof gaan zit niet in zijn repertoire.
    30-04-2025 15:23
    Het zou me niets verbazen dat die uiteindelijk opzij wordt gezet. Hij had dan wel geen racistische bedoelingen maar heeft met zijn roddels wel bij een groot deel echte Vlamingen en Nederlanders een mooie voorzet gegeven om toch maar hun vuile gal naar Remco en zijn familie te spuien.
    Als hij dat nu zelf nog niet beseft en er niet eens een verontschuldiging af kan dan zit die daar niet op zijn plaats bij een omroep die door de belastingbetalers waaronder de schoonfamilie van Remco betaald wordt
    30-04-2025 15:49
    En daar is ie hoor. De langverwachte cancel-oproep van de lichtgeraakten.
    30-04-2025 16:06
    @attenoje

    Hoe wordt er precies opgeroepen tot cancellen? Ik lees het niet, leg eens uit.
    30-04-2025 16:19
    Leopardo, Sus maakt hierboven 2 toespelingen op ontslag van Ruben. De geijkte “oplossing” voor heel veel beledigden. Of mensen die menen dat ze voor iemand anders moeten spreken.
    30-04-2025 16:35
    Als je dreigt met rechtzaak dan kun je geen formeel excuses verwachten aangezien het kan worden opgevat als schuldbekentenis.
    Je moet daar dan heel voorzichtig mee omgaan en het juist formuleren anders geef je een stok om mee te slaan
    30-04-2025 16:35
    @attenoje

    Sus zegt eerst 'het zou me niet verbazen', en daarna 'dan zit hij daar niet op zijn plaats'. Beide zijn meningen van sus en hebben in de verste verte niks weg van 'cancellen'. Dat jij iemands mening meteen als cancellen ziet doet me vermoeden dat jij hier de lichtgeraakte bent. ;)
    Ik dacht dat vrijheid van meningsuiting altijd zo'n groot goed was bij de anti-cancelaars?
    30-04-2025 16:45
    Leopardo, hoe zou een cancel oproep van Ruben er volgens jou uitzien?
    30-04-2025 16:53
    Ik zeg het zou me niets verbazen en dat is omdat ik zo een beetje weet hoe men hier in België met met zulke dingen omgaat. Er zijn er voor minder moeten opstappen, remember een uitspraak over mans wijven bij de Belgische basket dames en ook de coach van de volleybal dames.
    Moet dat van mij ? Nee hoor
    Maar ik vind wel dat van mijn belastinggeld objectieve journalisten moeten betaald worden en geen roddelpers ,anders gaan ze maar bij de story of dag allemaal of het laatste nieuws werken
    30-04-2025 17:01
    @attenoje

    'Ruben moet gecanceld worden', vrij simpel toch?
    Nu, hoe zat het ook alweer met vrijheid van meningsuiting..? ;)

    Edit: ook bedankt voor je uitleg sus.
    30-04-2025 17:31
    Leopardo, uiteraard mag iedereen vinden wat hij/zij wil maar jij schetst wel een heel flinterdun lijntje tussen “hij moet gecanceld worden” en “ik vind dat hij gecanceld moet worden”.
    Maar Sus heeft inmiddels gereageerd en dat is duidelijk.
    30-04-2025 17:34
    @attenoje

    hij zei ook niet 'ik vind dat hij gecanceld moet worden', dus dat maakt het misschien weer wat makkelijker voor je. Maakt mij overigens weinig uit hoe je het zegt, het is vanzelfsprekend toch allemaal een mening.

    Ik ben ook wel benieuwd wat je precies verstaat onder 'cancellen', nu we het er toch over hebben.
    30-04-2025 17:50
    Dus je gaat eerst de discussie aan maar weet niet waar het over gaat?
    Dat mag ik hopelijk vreemd vinden?
    Het cancelen gebeurde in Nederland bij tv programma’s met een bepaald verhaal ,mening, belediging erin. Toen werd er opgeroepen aan sponsoren om daar geen reclame meer bij te doen. Of de persoon/programma in kwestie moest van de buis. Cancelen dus
    30-04-2025 19:21
    Ik weet prima wat het is, ik vroeg naar wat jíj denkt dat het is.
    Oproepen tot cancellen =\= cancellen. Zijn die personen waar je het hebt van de buis gehaald trouwens? Ik zie die kaarsverkrachter met borstelsnor er bijvoorbeeld nog steeds op. Niet gecancelled dus.
    30-04-2025 20:35
    De werkgever van Van Gucht zou hem moeten verdedigen, omdat hij gewoon zijn werk doet. Dat het Revket niet bevalt, is jammer dan.
    30-04-2025 20:50
    Sus legt hier wel meer dingen in Van Guchts mond, zodat het helemaal niet zo gek is dat er aan cancelen wordt gedacht, hoor.
30-04-2025 15:04
Misschien moet meneertje Remco eens wat gedrag gaan vertonen dat past bij de grote kampioen die hij volgens zichzelf en fans is.

En misschien moeten al die kinderen en vrouwen eens wat minder in beeld, kinderen vrouwen en media. Ik word er al jaren schijteziek van. Staat Sarah weer met George. Ow daar is Rox weer net terug van de kapper. Urska hier en daar. Hee kennen jullie die vriendin van Jasper Philipsen al? Hoe dannn? Mijn god wat mis ik de tijd waarin het over sport ging.
    30-04-2025 15:21
    Die rennersvrouwen van vroeger stonden lekker de hele dag achter het fornuis en hielpen een pikuur zetten of sloten de baxter aan.
    30-04-2025 16:18
    "Misschien moet meneertje Remco eens wat gedrag gaan vertonen dat past bij de grote kampioen die hij volgens zichzelf en fans is."

    Misschien moet meneertje Klootje gewoon niet zo zeuren. Boehoehoe, ik zie regelmatig een vrouw/vriendin van de renners in beeld!!1!. Get over yourself, huilebalk.

    Overigens, 'Meneertje Remco' is Olympisch en Wereldkampioen op de weg en in het tijdrijden, 3e bij de TdF van vorig jaar, winnaar van meerdere monumenten, en al meerdere jaren in de top 3 van de UCI ranglijst. Volgens mij mag je jezelf dan gewoon bij de grote kampioenen scharen. Volgens jou niet?
    30-04-2025 16:20
    Maar dan maak je er meteen iets simpels van. Ik bedoel dat vroeger mensen eerder zoiets hadden van ik hoef niet zo in beeld. Ik ben niet van belang, ben maar een simpele boerenlul. En dat tegenwoordig iedereen 600 foto's van zichzelf in zijn telefoon heeft staan.
    En dat de media vooral met heel veel luie makkelijke onzin bezig zijn. Het bijt nog eens een keer in de gouden medaille effect. Monkey sees monkey does.

    edit: @Marc. Begrijp jij het principe dat als je niet zo op de voorgrond treedt je ook niet zoveel aandacht krijgt en dus ook niet zoveel negatieve aandacht krijgt? Het mes snijdt aan 2 kanten. Zoek je de aandacht op? Gebruik je de aandacht ten positieve? Dan moet je ook het negatieve accepteren. Dan moet je dat ook als een vent dragen.
    30-04-2025 18:34
    Snap wat Klootje zegt.

    Maar tegelijkertijd is wielrennen ook veranderd. Renners zijn ook tussen de koersen door veel vaker weg. Zitten ze ergens boven op een berg. Dus de tijd die je samen hebt is dan ook een stuk kostbaarder.

    Dat gezegd hebbende: er zijn er ook een paar die de overtreffende trap van "aandacht zoeken" zijn. En ja, daar horen de dames die jij noemt (van VdP, Philipsen en Evenepoel) zeker bij. Daar zou wat mij betreft ook de wielercommentator wat minder aandacht aan mogen besteden, maar die zijn net zo druk bezig met chickies benoemen dan dat ze over de renners zelf praten als de koers is afgelopen.
    30-04-2025 20:18
    Meneertje Remco??? Waarom dat denigrerende toontje? Je laat je zoals zo vaak van je slechtste kant zien klootje, nergens voor nodig. En als je echt wilt dat het over sport gaat, waarom reageer je dan in dit topic? Precies!
    30-04-2025 20:41
    Als het in het huidige wielrennen ok is als de vriendinnen een belangrijke bijrol krijgen, dan moeten de renners ook niet zeuren als er in praatprogramma's dan iets over besproken wordt. You can't have it both ways.
30-04-2025 14:39
Wat een klucht. Een zogenaamde wereldtopper kan - ondanks wereldkampioenschappen en klassieke zeges - met dergelijk continu kleingeestig denken en handelen nooit wereldtop zijn. Jammer. De mensen gaan hem later herinneren als een enorme zeurkous en Calimero die toevallig soms aardig kon fietsen.
    30-04-2025 14:50
    zoals een renner die niet naar de os wil omdat zijn vriendinnetje niet mag gaan?
30-04-2025 15:10
Constatering is in ieder geval dat Oumi erg belangrijk is voor Remco. Net zoals Urska dat is voor Pogacar en Roxanne voor Mathieu. Ze gaan alledrie door het vuur voor hun partners en dat leidt waarschijnlijk niet altijd tot de meest ideale situatie op sportief vlak. Zie OS 2024 Pogi, WK 2022 VdP en nu deze energieslurper bij Evenepoel. Toch denk ik dat ze allemaal zo veel meer kracht uit hun vriendinnetjes halen en dat ze de dames echt nodig hebben om tot hun prestaties te komen. Kortom laat ze ze maar overladen met cadeaus en laat die jaloerse Ruben lekker wegkwijnen.
    30-04-2025 15:38
    Het is ook een beetje traditie bij profwielrenners dat ze na hun carriere gaan scheiden van hun "steun en toeverlaat".
30-04-2025 14:14
Remco is ook wel "the gift that keeps on giving" voor de sportwebsites die op de dagen/uren tussen koersen wetenswaardigheden zoeken waarop geklikt/gereageerd wordt.

Ik ben ook wel blij met 'm, iedere dag een andere uitspraak van die man waarbij je denkt "oh oh oh... had toch gewoon je mond gehouden".
    30-04-2025 15:35
    Ja daar heb je wel gelijk in , ik ben ook superfan van hem van het eerste uur maar heb de voorbije dagen toch ook wel een paar keer achter mijn oren gekrabd en gedacht van oei !soms is het beter van te zwijgen . Mischien moeten ze de Patrick Lefevere toch maar terug halen , die had hem tenminste nog wat onder controle
    30-04-2025 15:50
    Ik was eerst geen supporter van Remco, maar begon wat bij te draaien omdat ie ook wat minder zijn ego liet spreken naar de pers en in het peloton, tijdens de koers naar andere renners, soms richting mechaniciens, of zelfs vrijwilligers lansg het parcours.

    Helaas lijkt ie de laatste paar weken weer helemaal terug te zijn gevallen in zijn oude gedrag waarbij het lijkt of alles om de grootheid Remco draait, zowel in tegenstrijdige uitspraken als in dat remmen in LBL om als grootheid maar niet in beeld te hoeven komen toen hij gewoon opgaf, terwijl later bleek dat er best nog meer in had gezeten als hij had gewild.

    En ik heb niks met de meeste renners-vrouwen, komen allemaal op mjj een beetje over als star-dust-lovers en die Oumi is er daar zeer zeker ook 1 van in mijn ogen. Maar goed, moet Remco lekker zelf weten met wie hij zijn bed deelt, al denk ik dat het ook wat naief overkomt om in een ontkerkelijkte maatschappij dan te gaan zeggen dat een bepaalde religie je zo veel kracht geeft. Of het dan de religie van zijn vrouw is of 1 die hier traditioneel veel eerder was maakt mij niet uit, als ie eerder atheist was en ineens de vrome Christenuit gaat hangen komt op mij net zo min over als een teken van hoge intelligentie.
    30-04-2025 16:06
    Ik heb het absoluut niet op Patlef maar dat was de enige die hem enigzins in toom hield. Hij voelt zich nu groter dan ieder ander in de ploeg en dat maakt dat hij nog veel vaker dit gedrag zal gaan vertonen.
    30-04-2025 17:43
    Michel! Je bent terug!
30-04-2025 12:54
En de soap continues, maar dit bericht is weer alleen voor de sensa..
30-04-2025 13:19
Wat een flauwekul allemaal en dan trekken ze ook nog de racisme kaart.
    30-04-2025 13:26
    De racisme-kaart wordt getrokken omwille van de racistische reacties op facebook, minder in deze zaak.
30-04-2025 15:10
"Hopelijk wordt er niet veel meer aandacht aan gegeven.” Tsja, als Evenepoel die ellenlange Ista-post niet had geplaatst was het er al lang niet meer over gegaan.
Niet om de schuld bij hem neer te leggen, want RvG had in de eerste plaats niet moeten roddelen op de publieke omroep.
30-04-2025 18:03
Wat is een Evenepoel-draadje zonder de grote Evenepoel-duider?

Remco maakt zijn eigen problemen, door zijn eigen gedrag. Natuurlijk is het allemaal niet OK van Van Klucht, maar dat had ie veel anders op moeten lossen. Met de wetenschap van hoe de media werken. Zowel in TV land, als de socials, als de "wieler"sites als Wielerflits annex T€l€graaf.

HIj had daar naar buiten toe zijn schouders over moeten ophalen, desnoods enkel met de opmerking dat "Ruben zich met zijn eigen zaken moet bemoeien". Maar hij heeft zelf het media-monster gevoerd met zijn uitlating op instagram. Vanuit zijn perspectief misschien begrijpelijk qua emotie, maar gewoon niet slim als je rust wilt om je persoontje.

ALS je tenminste rust wilt om je persoontje. Want soms lijkt het wel alsof het hem allemaal toe doen is om de aandacht. Als je weet dat iedere scheet die je laat nieuws is, dan laat je je scheten binnenshuis. Of laat je ze zo zachtjes dat niemand ze hoort, maar slechts ruikt. Maar niet zo hard mogelijk, voor een volle zaal.

Je zou hopen dat er iemand in de ploeg is of in zijn entourage die dit aan zijn verstand zou weten te peuteren. Maar blijkbaar luistert hij naar niemand, of hij heeft enkel jaknikkers om zich heen verzamelt. En beide zouden mij, gezien zijn n@rcistische trekjes, niet verbazen.

Als hij een kritische begeleider wil, dan mag ie me altijd bellen! Want ik heb het beste met die jongen voor, hij kan zo goed fietsen dat ie zowel betere begeleiding als betere fans verdient dan dat ie nu heeft (want ja, veel van zijn fans hebben zich ook niet van hun beste kant laten zien na zijn coming-out).
    30-04-2025 18:38
    Ik zou niet meer moeten schrikken van de reacties, maar mijn lieve kereltje wat een haat, wat een afgunst, en wat een onderliggend racisme bij een aantal flitsers. Jij hout als basher heeft even moeten broeden denk ik op een tekst, want er is op de woorden van rem heeeelemaaal niets aan te merken. Goed dat het wordt benoemd door hem en zijn entourage, en laten we hopen dat zo'n v.Gucht nergens meer aan de bak komt.
    Wat mij betreft mag rem deze week even met de benen antwoorden en romandie binnenhalen.
    30-04-2025 18:46
    Op de woorden van Rem is an sich weinig aan te merken. Tenzij je daarin mee weegt dat je gegarandeerd commotie gaat veroorzaken. En dan moet je je gewoon, ook als Evenepoel zijnde, jezelf afvragen of terug reageren de beste optie is. Jij denkt misschien van wel, ik denk dat het juist niet verstandig was. Want je maakt een l#lverhaal van een in-de-gelpot-gevallen "journalist" ineens een headline in alle kranten en roddelrubrieken. Terwijl het de adem en energie niet waard is.

    Dan mag hij die wat mij betreft steken in een boodschap richting zijn eigen fans. Tenminste toch het deel dat niet heel blij is met zijn coming-out over de Islam, en daarna heel veel lelijke dingen roept over hem en vooral zijn vrouw. En het hele geloof dat ze aan hangt.

    Maar ook daar zou ik hem willen adviseren om heel goed de balans in de gaten te houden tussen de energie die daar naartoe gaat (en de energie die dat misschien oplevert) en de energie die nodig is voor het wielrennen. Want ik heb het gevoel dat hij veel meer energie verliest aan randzaken dan Pogacar, Vingegaard, VdPoel en Roglic samen.
    30-04-2025 19:02
    Eens met dat energie verhaal. Dat gaat ten koste. Maar ik ben van mening dat je ten alle tijde die shit moet benoemen, we weten waar het heen gaat als de kop in het zand zit. En ik denk dat ze nog heel veel meer shit over zich heen hebben gekregen, na zijn opmerkingen over de islam, dat ie daar steun en liefde haalt.
    Het kan ook energie opleveren, die shit, en ik hoop dit laatste!
    30-04-2025 19:12
    Denk dat het op korte termijn energie kan opleveren, namelijk gramschap.

    Maar op de langere termijn zuigt het je leeg. En ik denk dat ie daar steeds meer last van gaat krijgen als hij zo door blijft gaan. Waarbij je op een moment helemaal klaar bent met het gedoe, zeker als er straks bijv. nog een kleine Remco of Oumi aan zou komen die ook het mikpunt wordt van negatieve aandacht. Waardoor hij uiteindelijk besluit om al vroeg te stoppen.

    Dat zou echt zonde zijn (zeg ik zelfs als niet-fan van de persoon Evenepoel), omdat hij peper en zout aan de koers toevoegt.
    30-04-2025 19:15
    Thijs Zonneveld heeft ook advies bij Stukhout ingewonnen:
    https://www.wielernieuws.be/news/27680/zonneveld-kritisch-voor-evenepoel-hij-heeft-hulp-nodig

    En voor de complotdenkers hier: ik ben niet Thijs Zonneveld.
    30-04-2025 19:20
    ‘Ik ben niet Thijs Zonneveld’ zegtie hahaha!
    30-04-2025 19:24
    Stukhout = Zonneveld confirmed. Vermoedde het al langer!
    30-04-2025 19:41
    Diegenen die hulp nodig hebben, zijn natuurlijk de bashers hier op wf, die een aardig gedeelte van hun dag besteden om te bekokstoven wat ze nu weer alles gaan schrijven. Dus pluizen ze de artikelen uit, de reacties, schrijven ze, plaatsen, en komen daarna tal van keren terug en hopen op duimpjes, op reacties...enzovoort enzovoort...dit overigens zonder namen te noemen:)
30-04-2025 13:50
De racisme kaart wordt getrokken en dan duikt de deugpolitie er op
    30-04-2025 14:59
    Exact door allemaal van die types die veraf staan van de huidige samenleving levende in hun bubbel.
    30-04-2025 16:05
    Maar vertel, wat is de deugpolitie precies, wat bedoel je met 'erop duiken', en waarom vind je daar wat van?
30-04-2025 13:51
Dit is toch een site die over de prestaties in het wielrennen gaat...
    30-04-2025 14:18
    Een begrijpelijke misvatting, maar begin eens met het doornemen van de site header en subkopjes op de home page. Daar zul je o.a. aantreffen: "Kalender", "Deelnemerslijsten", "Voorbeschouwingen" en "Meer wielernieuws". Samenvattend kun je dan concluderen dat slechts een deel van de inhoud van wielerflits.nl direct betrekking heeft op prestaties.
30-04-2025 14:36
Volgende artikel:

Ruben teleurgesteld dat Remco niet in gesprek wil.
30-04-2025 14:50
Remco had op een haar na zijn fiets in de wilgen gehangen.
zijn vriendin heeft hem ervan overtuigd door te gaan......
Dat komt wel in een heel ander context te staan met deze geruchten, dat heeft niks met racisme te maken.
30-04-2025 16:09
Ik zat toevallig vandaag de laatste aflevering van 'In de Waaier' te luisteren, met fotograaf Klaas Jan van der Weij. Die vertelt over een voorval bij het WK in 2018(?), waarbij hij de vader van Evenepoel treft in een bocht, waar mensen vrij dom en onveilig in de binnenbocht staan. Klaas Jan heeft er al wat van gezegd zonder succes, en later komt vader Evenepoel aan en die wordt meteen furieus op de vrouwen die onnozel in die bocht staan. Ja, het is terecht, maar de manier waarom geeft alleszins aan dat de appel niet ver van de boom valt.. Food for thought.
    30-04-2025 16:38
    Er zijn wel meer pareltjes te vertellen over pa Evenepoel. Zoek tokkie op in het woordenboek en daar tref je een uitklapfoto van hem aan.
    30-04-2025 17:06
    Dat kan misschien wel zo zijn , die is mischien wel wat te temperamentvol . Remco zal daar ook wel wat van hebben. Maar wat heeft dat te maken met de roddel van RVG dat de ouders van oumi profiteurs zouden zijn terwijl dat gewoon deftige mensen zijn die in een deftige straat wonen , op een deftige manier hun geld verdienen, hun kinderen een deftige opvoeding geven en laten studeren en bovenal zoals iedere Belg hun belastingen betalen en zeker niet op basis van horen zeggen verdienen om een beetje te kijk te worden gezet
    30-04-2025 20:48
    Sus, is dat wat Van Gucht zei of is dat wat jij erin hoort? Het laatste, vul ik maar vast voor je in.
    01-05-2025 08:33
    @ shupareudas
    Je hebt heel duidelijk het relaas van van gucht niet gehoord. Ergens anders hier geef je jouw mening dat hij enkel doet wat zijn werkgever van hem verwacht maar dan ga je weer voorbijgaan het feit dat hij werkt voor de VRT wat een staatszender is die door de belastingbetalers betaald wordt.
    Dus als hij graag roddels verspreid die hij van horen zeggen heeft kan jij als kenner hem misschien de raad geven om bij 1of ander roddelblad te gaan solliciteren
30-04-2025 23:56
Was zijn ego maar zo aero als zijn positie op de fiets.

D'n egokogel van Schepdael laat hier precies zien waarom hij nooit in staat zal zijn om de Tour de France te winnen.

De Evenepoelekes staan er al langer om bekend zich niet in te kunnen houden wanneer de lange tenen gekieteld worden.
30-04-2025 13:15
De focus ligt vooral op Oumi en haar ouders, maar als Remco nu eens heeft geïnvesteerd in de Brusselse shishalounge van de neven van Oumi? Dat geldt toch ook als schoonfamilie? Zou er dan toch een kern van waarheid in zitten...
    30-04-2025 20:48
    Maar dan nog: zou Van Gucht ook op deze manier het nieuwtje hebben gebracht dat Wout van Aert geld heeft gestoken in het Hoogstratense frietkot van zijn schoonbroer?
30-04-2025 14:13
Remco zou er beter aan doen zich op de wedstrijden te concentreren, dan constant te reageren op wat er in de pers wordt geroepen. Iedereen weet dat je die roddels met een korrel zout moet nemen. En als het waar is, so what!
30-04-2025 16:30
Lol, Van Gucht is hier de morele winnaar
    30-04-2025 17:35
    Bekijk de reacties onder zijn instagrampost dan maar eens. De perceptie zit tegen en dat wielerclub wattagefestival gaat stilaan een flop worden.
30-04-2025 20:31
Woke has entered het wielrennen, zo veel is duidelijk. Maar reageren we nou op de opmerkingen van Van Gucht of op het feit dat de Revket er zo nodig een instapost aan moest wijden (en zo olie op het vuur te gooien)? Denk dat er zonder die post niets aan het handje was geweest.
    30-04-2025 20:51
    Het woord woke is bedacht door het rechtse gepeupel, of nóg minder, maar betekent niets anders dan: respect.
    30-04-2025 22:41
    Klopt niet helemaal, Flip. Woke is een term die ontstond in de Afro-Amerikaanse gemeenschap en wil gewoon zeggen dat ze zich bewust zijn van de racisme en vooroordelen die ingebakken zitten in de maatschappij (dit was rond 1930, dus nog voor de segregatie). Rechtse wappies hebben dat dat gewoon gebruikt voor alles dat ze niet leuk vinden en niet past in hun wereld.
30-04-2025 23:53
Onder de plak bij die golddigger oemi en haar familie.
30-04-2025 12:59
Nou dan niet.
30-04-2025 13:42
Steven_E wel degelijk ook met deze zaak.

Reacties zijn gesloten.