vrijdag 26 augustus 2022 om 12:23

Primoz Roglic over lastige etappes dit weekend: “Hopelijk heb ik goede benen”

Video Primož Roglič verloor donderdag bijna anderhalve minuut op Remco Evenepoel en moet dus in de achtervolging. Zaterdag en zondag krijgt hij daarvoor de kans in twee lastige etappes. “Je moet daarvoor wel de benen nodig hebben, hopelijk heb ik die”, zei Roglič voor de rit tegen onder meer WielerFlits.

Nog even terug naar de Pico Jano van gisteren. De Sloveense kopman van Jumbo-Visma was daar niet in staat om zijn concurrenten Remco Evenepoel en Enric Mas te volgen, waarna hij ook nog Juan Ayuso moest laten rijden. “Ik had niet het beste gevoel, want ik werd gelost”, blikt hij terug. “Maar vandaag is een nieuwe dag en nieuwe kansen.”

Door zijn tijdverlies kijkt Roglič nu aan tegen een achterstand van 1.01 minuut op Evenepoel, die vandaag voor het eerst een leiderstrui draagt in een grote ronde. “Hij gaf een sterke indruk. Of hij dat kan volhouden. gaan we zien”, aldus Roglič, die uitkijkt naar de bergetappes naar Colláu Fancuaya (zaterdag) en Les Praeres. Nava (zondag). Denkt hij al aan het terugpakken van tijd? “Je hebt de benen nodig daarvoor. Hopelijk heb ik die, maar ik zal altijd ervoor strijden.”


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

RIDE Magazine
14 Reacties
26-08-2022 12:41
Ik zie eerder dat Remco nog een zwak moment krijgt, dan dat Primoz sterker wordt. Verder vraag ik mij af in hoeverre de avonturiers van DQS in staat zijn de koers te blijven controleren. En dan hebben we altijd nog Mas die denk ik de 3e is die er mee heen loopt. Het belooft een interessante Vuelta te worden.
    26-08-2022 13:00
    Dit is ook hoe ik er ongeveer over nadenk. Dit is de eerste keer dat Evenpoel voor een klassement gaat. Het is voor hem ook een ontdekkingstocht. Dat hij kan tijdrijden weten we inmiddels, maar het is de vraag of hij dit niveau in elke bergrit kan tonen. Dat weten we gewoonweg nog niet.

    Overigens denk ik dat Roglic nog wel iets kan verbeteren. Hij is er een tijdje tussenuit geweest. Indien hij goed hersteld is en er geen last meer van ondervindt, kunnen deze ritten fungeren zoals anders trainingsdagen dat doen. Maar dat is gissen.

    En inderdaad: de lachende derde is Enric Mas. Die vorig jaar ook al tweede werd achter Roglic. Als hij gewoon steady doorgaat om deze manier en Roglic geen enorme opleving heeft, zal hij boven Roglic blijven staan. Als Evenpoel dan toch nog inzinking krijgt, staat hij in het Rood.
    26-08-2022 13:32
    @chasse Pattate.
    Bijna volledig eens met jouw analyse. Behalve dat Mas de derde is die ermee gaat lopen. Hij gaat in de tijdritten tijd verliezen. Ik verwacht het gevaar vooral van het trio van Ineos. Met ook Carapaz nog bij om te helpen.
26-08-2022 12:44
What do you think about Remco?
26-08-2022 13:08
Mijn voorspelling: Remco verliest de trui aan Mas maar pakt hem daarna terug in de tijdrit,
26-08-2022 13:10
Ik vind het interview nou ook niet getuigen van enorm zelfvertrouwen . Hopelijk heb ik goede benen?
    26-08-2022 13:27
    Dit is wel ongeveer de manier waarop Roglic volgens mij altijd zo ongeveer praat.
    26-08-2022 13:37
    'We will see he..'
26-08-2022 13:15
Zie ayuso wel aanvallen en erover gaan
26-08-2022 13:35
Ik zie Roglic zich dit weekend wel terugknokken in het AK middels oa één van zijn befaamde poeffinishes
26-08-2022 13:47
Waarom is dit een artikel? Dit is toch geen nieuws?

Roglic is geweldig, maar dit soort 'interviews' kun je ook niet tot bericht uitwerken toch.
    26-08-2022 13:58
    In de categorie "open draaideuren intrappen"
    Madrid is nog ver had ook gekund!
    26-08-2022 15:43
    Vandaar ook mijn vraag aan de redactie om ook duimpjes op de artikels te mogen zetten.

    Ik ga volledig met je akkoord - niet nieuwswaardig - dit artikel zou voor mij een duimpje omlaag krijgen en had ik niet op moeten klikken.

    Soms wil WF gewoon te veel artikels posten ...
26-08-2022 16:07
Moest iedereen die na Evenepoel staat, nu uit de Vuelta stappen, is Evenepoel dan gewonnen?

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine