Peter Sagan: “Ik kon niet mee op de Poggio”

zondag 9 augustus 2020 om 10:24
Peter Sagan: “Ik kon niet mee op de Poggio”

foto: Cor Vos (archief)

Vierde, dat was de uitslag van Peter Sagan in Milaan-San Remo. De Slowaak was niet in staat om Julian Alaphilippe en Wout van Aert te volgen op de Poggio, zo vertelde hij na de finish. “Ik steek nog niet in mijn beste vorm, maar voel me wel steeds beter worden.”

Sagan ging zaterdag op zoek naar zijn eerste zege in Milaan-San Remo, maar de drievoudig wereldkampioen kon niet mee op het beslissende moment. “Ik was niet goed genoeg om de aanval van Alaphilippe te volgen op de Poggio. We kwamen vervolgens een renner tekort in de achtervolging, anders hadden we wellicht een hergroepering gekregen.”

“Ik ben echter wel blij met een vierde plek. Ik finish uiteindelijk als tweede in de sprint achter Wout van Aert en Alaphilippe. Dit was gewoon het hoogst haalbare. Van Aert is een talentvolle renner en hij heeft een geweldige toekomst voor zich. Hij laat zien terug te zijn na een verschrikkelijke valpartij in de Tour de France. Ik ben blij voor hem.”

“Mijn seizoen start pas echt in de Tour. Ik lig dan ook op schema”, zo vertelt Sagan. De renner van BORA-hansgrohe zal in aanloop naar de Tour nog deelnemen aan het Critérium du Dauphiné.

Dit artikel delen:

18 Reacties

deadelaar 9 augustus 2020 om 10:29

Pakt gewoon weer de groene trui dit jaar!

Wheely 9 augustus 2020 om 10:35

Mooie woorden voor Wout! Sagan is langzaam volwassen aan het worden en gaat in het tweede gedeelte van zijn carrière vast nog hele mooie dingen laten zien.

Limal 9 augustus 2020 om 10:52

Mooie eerlijke reactie. Het magische van in het begin van zijn carrière is er niet meer, maar ik reken erop dat hij straks weer groen lacht in Parijs ;-)

Dayer Quintana 9 augustus 2020 om 10:57

Mooie reactie! Gewoon een prima resultaat voor Sagan, hopelijk heeft hij over enkele weken die beste vorm beet.

Scott Sunderland 9 augustus 2020 om 11:00

Het flitsende en enthousiaste is van hem afgevallen. Hij is nu “gewoon” een van de goede renners. Bijna onopvallend en kleurloos. Nadat zijn haren zijn gekortwiekt verloor hij energie, net als Samson. Ik vermoed vooral mentaal. Privé veel veranderd. Dat kan je harder raken dan je wilt.

Ben Geerts 9 augustus 2020 om 11:02

Mooie kerel he…..hij kon niet mee…En MvdP kon wel mee op de Poggio, en die wordt dan op dit forum “veroordeeld”… raar publiek he…die ” wielersupporters”.

Hollow Knight 9 augustus 2020 om 11:17

Edit: Niet doen kon ook niet mee, maar hij heeft altijd wel een excuus klaar als hij niet wint.

S. Morgenstern 9 augustus 2020 om 11:25

Van der Poel heeft helemaal geen reactie gegeven na afloop. Knap om daar een excuus in te zien.

Ben Geerts 9 augustus 2020 om 11:44

Hollow Knight wat fijn dat jij je een “echte wielersupporter” voelt….voor jouw komt er een nieuwe ploeg…Black Dombos….zwart shirt, zwarte broek, zwarte helm, zwarte fiets….speciaal voor jou, want stel je toch eens voor dat jij ergens een positieve kleur ziet…

Mille 9 augustus 2020 om 12:00

Nee, die Van der Smoes reactie heeft Roodhoofdt wel gegeven. Matje zelf was niet mans genoeg om voor de camera te komen.

Jacob Lohof 9 augustus 2020 om 11:12

Zulke mensen heeft de wielersport wel nodig

Ab Normaal 9 augustus 2020 om 11:19

Was dat mannetje wat hij tekort kwam Oss door die aanval?

ProfrondeZevenbergen 9 augustus 2020 om 13:28

Eerder 6 man per team i.p.v. 7. Dat lijkt dan een positief effect te hebben voor aanvallers.

heuvelcolombia 9 augustus 2020 om 11:28

Klein tikje naar Oss?

Is ook een verschil dat iedere ploeg maar met 6 startte. Anders was er misschien inderdaad een hergroepering gekomen

john 9 augustus 2020 om 11:29

Ja dat was wel duidelijk,maar trost je ,je was niet de enigste
Je hoeft je niet te schamen dat jullie verliezen van de renner die in de komende jaren de klassiekers gaat heersen

Scott Sunderland 9 augustus 2020 om 11:50

Ja dat mannetje was waarschijnlijk Oss. In plaats van een zinloze aanval te plaatsen had hij beter bij Sagan kunnen blijven in de finale. Anderzijds : was het een spontane actie van Oss ? Zou hij geen opdracht hebben gekregen om aan te vallen ?

Ainu 9 augustus 2020 om 12:45

Hopen dat hij snel z’n vorm van een aantal jaar geleden terugvindt. Een goeie Sagan maakt de koers toch leuker om naar te kijken. Hij heeft nog tijd natuurlijk.

Murcia 9 augustus 2020 om 13:30