Parijs 2024: Regen voorspeld tijdens olympische tijdritten
foto: Cor Vos
zaterdag 27 juli 2024 om 09:24

Parijs 2024: Regen voorspeld tijdens olympische tijdritten

Het gaat naar alle waarschijnlijkheid regenen tijdens de olympische tijdritten in Parijs. Volgens Weeronline zal het om 11.00 uur beginnen met regenen en zal dat aanhouden tot 17.00 uur. Dat betekent dat alle vrouwen én een groot deel van de mannen hun tijdrit in de regen zullen moeten afwerken .

De eerste vrouw die zaterdag aan haar race tegen de klok begint is Urksa Pintar. De Sloveense start om 14.30 uur, wanneer het al een tijdje aan het regenen is. Normaliter zal het nooit hard regenen, het gaat eerder om lichte buien. Die buien zullen wel blijven tot ongeveer 17.00 uur.

Dat laatste zou wel eens een effect kunnen hebben op de wedstrijd. Als het echt stopt met regenen om 17.00 uur zullen alle favorieten geluk hebben, maar als het iets opschuift kan het zijn dat jongens als Magnus Sheffield en Wout van Aert, die iets na vijf in actie komen, in de regen zullen beginnen.

RIDE Magazine
5 Reacties
27-07-2024 10:53
Ja, want we hebben de regen zelf niet om een voorspelling gevraagd!!! GevraagD!!!
27-07-2024 09:41
Ik denk dat dit gunstig is voor renners van de tweede lijn (kung, van aert etc.). Gemiddelde snelheid zal lager liggen dan men verwacht, wat vooral ongunstig is voor Revket
    27-07-2024 09:50
    Als het inderdaad stopt vanaf 17u en opdroogt tegen 17u30 is dat natuurlijk juist ongunstig voor de renners van de 2de lijn
    27-07-2024 12:05
    Even begrijpend lezen in dit geval, Maillot.

    BS heeft (zoals vaker) allicht alleen de titel gelezen en gaat uit van gelijke 'natte' omstandigheden. Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat crosser Van Aert wat voordeel heeft tegenover wattage-rechtdoor-rijders als REV, Tarling en Ganna. Of dat dan meteen ook voor Küng geldt, vraag ik me echter af. Die wil zelfs op een kaarsrechte weg nog wel eens in de hekken terecht komen.
    27-07-2024 12:38
    @xistnc
    Ik begrijp inderdaad dat bswinkelss het allicht verkeerd begrepen heeft.
    Anders had ie wel gelijk had. Al heb ik ook begrepen dat het parcours allesbehalve technisch is, er nauwelijks bochten zijn en dat Van Aert met een vol voorwiel rijdt wat het sturen niet bevordert. Dus zelfs dan was het voordeel voor Van Aert beperkt geweest.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine