Parijs 2024: Man-in-vorm Marc Hirschi vervangt overbelaste Stefan Bissegger
foto: Cor Vos
maandag 29 juli 2024 om 17:06

Parijs 2024: Man-in-vorm Marc Hirschi vervangt overbelaste Stefan Bissegger

Marc Hirschi zat aanvankelijk niet in de Zwitserse selectie voor de Olympische Spelen, maar mag nu toch afreizen naar Parijs. Stefan Bissegger, die afgelopen weekend nog wel zesde werd in de tijdrit, kampt met rugklachten en kan daardoor niet van start gaan in de wegrit. Dat valt te lezen op de site van de Zwitserse bond.

“De wegrit op de Olympische Spelen zal verreden worden zonder Stefan Bissegger”, begint het bericht. “Sinds het einde van de Tour de France heeft de 25-jarige renner uit Thurgau rugpijn, veroorzaakt door overbelasting. Stefan wist de pijn te verbijten tijdens de olympische tijdrit van zaterdag, waar hij zesde werd, maar is niet in staat tot langere inspanningen. De wegwedstrijd van zaterdag is 273 kilometer lang.”

Marc Hirschi is dus opgeroepen als vervanger van Bissegger. De renner van UAE Emirates schreef zondag nog de Czech Tour op naam, waar hij tevens de tweede etappe wist te winnen. Zaterdag is hij één van de twee Zwitsers aan de start van de wegrit in Parijs. Ook Stefan Küng is namelijk van de partij.

RIDE Magazine
23 Reacties
29-07-2024 17:08
Kijken we mee Loes Gunnewijk
    29-07-2024 17:22
    Ja, als dit zo kan dan kun je nu ook zeggen "toch nog te veel last van de enkel".
29-07-2024 17:28
Dus we kunnen Ellen nog vervangen? Die is nog half geblesseerd joh, kan prima.
    29-07-2024 20:00
    Gunnewijk vervangen lijkt me ook wel een goede, maar dat is al aanstaande.
    30-07-2024 17:20
    Die is echt geblesseerd ook nog
29-07-2024 18:01
Die Gunnewijk is daar veel te traag voor....... Van begrip, etc
    29-07-2024 18:09
    "Kans op revanche", "benen zijn goed", "vertrouwen" etc etc etc bla bla bla.

    En als er goud wordt gepakt dan is dat zoals gewoonlijk onder Gunnewijk puur op basis van de individuele klasse van de renster(s) ipv het plan van de bondscoach, want dat heeft ze niet.
29-07-2024 17:12
I call bullshit
29-07-2024 18:51
Nee, Van Dijk schijnt niet meer vervangen te kunnen worden, aangezien Nederland al aan maximaal aantal wielrenners zit (inclusief baanrenners).

Om dezelfde reden deed Van Schip in Tokyo mee op de wegrit, aangezien daar nog een plaats vrij was, maar Nederland al aan het maximaal haalbare quotum zat.

De Polen en Zwitsers hebben blijkbaar nog plaatsen over.

Vos en Wiebes zouden nog wel vervangen kunnen worden.
    29-07-2024 19:06
    Nee Zeboe, dat was Piotr Havik
    29-07-2024 20:08
    Ok, een baanrenner in ieder geval:)
    30-07-2024 08:21
    Dat was Yoeri Havik. En verder zou Puck Pieters wel Van Dijk mogen vervangen, want dan wordt dat maximum niet overschreven.
    30-07-2024 08:23
    Het was Yoeri Havik ;)
    30-07-2024 09:11
    Hup Puck
    30-07-2024 17:21
    Was het nou een havik of een zeboe
29-07-2024 22:41
Vooropgezet plan natuurlijk. Hirschi legde zich te makkelijk neer bij zijn niet selectie. Zo komt UAE (Ayuso, Bjerg, Grossschartner, Hirschi, McNulty, Politt) indirect uiteindelijk nog met enorm sterke ploeg aan de start. Net als met de goed vertegenwoordigde Visma's gaat dat altijd wel ergens een rol spelen. Had Pogi dat wel scherp toen hij zijn plaats afstond aan dagelijkse ploegmaat Novak. Misschien toch nog even wisselen met Tratnik ofzo ;-)
30-07-2024 11:04
Op zo’n regelneefvergadering : ‘elke regel moet wel een achterdeurtje hebben, dan kunnen we in ieder geval nog een keer samenkomen om dat op te lossen, en nu snel naar het buffet…’
29-07-2024 17:09
"overbelast"
29-07-2024 17:56
Tsja, als je achterlijke regels opstelt dan kun je verwachten dat mensen gaan zoeken naar manieren om die te omzeilen. Doen alsof een renner geblesseerd/ziek/overbelast is bijvoorbeeld.
29-07-2024 20:37
Hier is het zelfs ronduit sneaky, je haalt er een pure tijdrijder uit en zet er een vinnige puncher in. Wie of wat gaat na waarom Bisegger niet starten kan?

Van mij mag Hrischi inclusief polemiek nu winnen ook, exact waar ze om vragen met dat anale selectiebeleid van ze.

Toch even een EDIT: plaatsen over? Dat zou toch maf zijn? Hirschi neem je toch sowieso mee als Zwitserland dan?
    29-07-2024 22:37
    “Plaatsen over” in totaal. Baan + weg + MTB mag maar een maximum aantal renners zijn (8?). Stel dat je als land 5 plekken verovert op de baan, 2 in het MTB & 4 op de weg, dan moet je flink gaan puzzelen met die 8 plekken. Zwitserland/Polen hebben niet genoeg startplaatsjes veroverd per discipline, en hebben dus nog plek over op hun totale maximum. Bijgevolg, als er een wegwielrenner wegvalt die al in actie is geweest, kunnen ze een extra renner oproepen en aijn
    29-07-2024 22:38
    en zijn ze niet beperkt tot het clubje van 8 (nogmaals: ?) die al op de lijst staan.
    29-07-2024 23:33
    Haha, het zal vast maar ik snap er nog steeds geen mallemoer van,..
    Niet door jou hoor, maar de OS en mezelf. Het zal wel, hup Marc!

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine