Panasonic terug in de wielersport als hoofdsponsor Nederlandse wedstrijd
Panasonic keert terug in de wielersport. Het Japanse elektronicamerk wordt de hoofdsponsor van de 36e Omloop van de Houtse Linies. In de jaren tachtig en begin jaren negentig sponsorde Panasonic de gelijknamige ploeg van Peter Post.
De Omloop van de Houtse Linies is een nationale eliteklassieker, die op zondag 19 mei wordt verreden. De start en finish van de wedstrijd is in Den Hout. Panasonic is actief in de regio via het installatiebedrijf ZEROgas, dat tot vorig jaar de hoofdsponsor was van de Omloop van de Houtse Linies. Nu neemt Panasonic het stokje dus over.
De Panasonic-ploeg was onderdeel van het peloton van 1984 tot en met 1992. In de eerste jaren heette de ploeg Panasonic-Raleigh, aangezien het de voortzetting was van de befaamde TI-Raleigh-ploeg. Later kreeg het team ook nog de namen Panasonic-Isostar en Panasonic-Sportlife.
Onder meer Nederlandse toppers als Peter Winnen, Steven Rooks, Gert-Jan Theunisse, Johan van der Velde, Erik Breukink en Jean-Paul van Poppel reden voor de formatie, maar ook buitenlandse kleppers als Eddy Planckaert, Eric Vanderaerden, Maurizio Fondriest en Olaf Ludwig stonden er onder contract.
Omloop van de Houtse Linies
De Omloop van de Houtse Linies is van oudsher een typische koers voor de kasseienspecialisten. Scherprechter van de koers vormt ook de komende editie weer de Dordrechtseweg, een kasseienstrook van 700 meter. De renners rijden zeventien rondes en moeten dus ook zeventien keer over dit kasseienpad. De wedstrijd is in totaal 167,8 kilometer lang. Vorig jaar pakte Rick Ottema de zege. Hij versloeg toen Lars Oreel en Coen Vermeltfoort.
Reacties zijn gesloten.