Oud-prof beticht ‘buitenaardse’ Tadej Pogacar van dopinggebruik na ‘onmenselijke’ Giro
foto: Cor Vos
zaterdag 1 juni 2024 om 12:40

Oud-prof beticht ‘buitenaardse’ Tadej Pogacar van dopinggebruik na ‘onmenselijke’ Giro

Tadej Pogacar heeft met zijn zes ritzeges en ruime eindwinst in het algemeen klassement van de Giro d’Italia 2024 een uitzonderlijke prestatie neergezet. Waar de Sloveen veel lof krijgt, klinkt er ook kritiek. Oud-prof en ex-ploegmaat van Laurent Fignon, Philippe Saudé, ziet maar één verklaring voor de verbazingwekkende prestatie van Pogi. “Hij is niet moe, hij gaat lachend naar boven”, aldus de Fransman.

In gesprek met RMC beschuldigde de voormalig renner van Renault de kopman van UAE Emirates van doping gebruik. De prestaties in de Giro waren voor hem een duidelijk teken. “Ik zag ze in de passen die ik ook heb beklommen. Het is verbazingwekkend wat Pogacar deed. Hij is niet moe, hij gaat lachend naar boven. Binnenkort moeten we balen stro op de beklimmingen leggen.”

Saudé schroomt niet om het beestje bij de naam te noemen en gaat verder over mogelijk dopinggebruik. “Doping bestaat al sinds het begin der tijden, maar dit zijn niet dezelfde producten die ze nu gebruiken”, gaat de Fransman verder. “En wat er de komende jaren zal gebeuren, is beangstigend.” De Fransman levert echter geen harde bewijzen voor zijn beschuldigingen.

‘Onmenselijk’
Hij is zeker niet de eerste die zijn twijfels uit over de prestaties van Tadej Pogacar. Ook voormalig coach bij Festina Antoine Vayer, die acht jaar geleden ook de prestaties van Bauke Mollema al eens in twijfel trok, reageerde op de uitslagen van de Giro-winnaar. “Het is onmenselijk”, aldus de Fransman.

“De andere beste renners ter wereld hebben 10-15% minder watt en proberen niet langer bij te blijven. Als we niet medeplichtig of intellectueel oneerlijk zijn én als we helder zijn, begrijpen we de omvang van het onderliggende bedrog dat we maar al te goed kennen in deze sport”, besluit Vayer zijn fel betoog.

RIDE Magazine
109 Reacties
01-06-2024 12:44
Ik vind het persoonlijk eigenlijk niet kunnen dat jullie deze ongefundeerde teksten delen, want er zit totaal geen argumentatie achter deze zware verdenking.
    01-06-2024 12:48
    100% akkoord. Ik ben zeker geen Pogacar-fanboy, maar dit zijn gewoon verdachtmakingen uit pure jaloezie, he. En als het waar is, moet het eerst maar bewezen worden. De meest gecontroleerde renner van het peloton beschuldigen? Verziek gewoon je sport verder, he.
    01-06-2024 13:07
    Deze uitspraak, beschuldiging, verdenking, you name it, heeft Saudé kennelijk in een gesprek met RMC, Radio Monte Carlos geuit. Dus waarom zou WF dit 'nieuws' niet mogen plaatsen en andere media wel?
    01-06-2024 14:29
    Die argumentatie zit er wel achter. Jij bent het er alleen niet mee eens dat dergelijke argumentatie voor iemand tot deze conclusie kan leiden.

    En dat mag.
    01-06-2024 15:01
    @nasibal

    "Hij lacht nog als hij boven komt" is geen argumentatie. Dat is van het niveau "Pantani was clean, want aan zijn gezicht zag je hoe hij afzag"
    01-06-2024 17:28
    Gezien de geschiedenis van de wielersport vind ik het eerder bijzonder hoe fel en verontwaardigd mensen reageren als iemand doping ter sprake brengt.
    Nu is dit wel een hele baude beschuldiging, maar wat is er mis met wat vraagtekens zetten bij zo'n prestatie?
01-06-2024 12:47
Wat is de journalistieke verantwoording om dit bericht zo klakkeloos over te nemen? Je zal altijd ergens op de wereld wel iemand vinden die denkt/vindt dat iemand doping gebruikt. Volgens mij staat Saudé net zo ver af van de wielersport als vele fans hier, dus naar mijn mening kunnen we dit soort artikelen beter niet doen.
    01-06-2024 12:54
    Inderdaad, zelfs al heeft hij gelijk. Iemand die in de jaren ‘80 prof was heeft niet perse meer kennis of inzicht dan wij hier.
    01-06-2024 13:01
    Ik snap dit soort kritiek niet zo goed. Deze meneer Saudé wordt hier immers regelmatig aan het woord gelaten vanwege zijn gekwalificeerde deskundigheid, interessante invalshoeken en feilloze argumentatie.
    01-06-2024 13:44
    Je verwart Wielerflits met journalistiek.
    01-06-2024 16:46
    Het is hoe dan ook nieuws. Goed dat er aan toegevoegd is dat men mollema ook al eerder beschuldigde. Waarschijnlijk vanwege zijn gepolijste stijl waardoor het te makkelijk leek? Het was denk ik wel nog beter geweest als er direct een artikel wordt toegevoegd met een overzicht van Franse prominenten die ongefundeerde beschuldigingen doen over doping bij niet Fransen. En wellicht een overzicht van renners die naar Franse ploegen overstappen en hoe professioneel die werken.
01-06-2024 12:59
Shame on you Wielerflits. Andermaal een dieptepunt door totaal ongefundeerde beschuldigingen van een willekeurige (ex-prof of niet) wielervolger die evenveel gezien heeft als ons, zomaar over te nemen.

We weten dat dit enkel is om clicks te genereren en controverse te creëren. Jullie moesten jullie diep schamen, dit is al lang geen journalistiek meer en met liefde voor de sport heeft het ook niets meer te maken.
01-06-2024 13:28
Volledig gratuit geraaskal waar de sport, inclusief tour, niets dan last van heeft. Dit niet plaatsen zou ik als redactie toch overwogen hebben: er zit niet de minste onderbouwing onder namelijk en het komt niet vanuit een bekend iemand, desgevraagd kan je dit artikel op eigen initiatief 3 x per week ophalen en optekenen.
01-06-2024 13:22
Wat een schande, dit bericht. Een grove beschuldiging, met als argumentatie slechts 'hij lijkt niet moe'.

Welke andere argumenten dan het verzamelen van clicks bestaan er voor het plaatsen van dit bericht?

Jaren geleden kwam ik hier vaak, omdat de site en de leden liefde voor de koers ademden. Nu is het een verschrikkelijk commercieel vehikel geworden.
01-06-2024 13:32
Vind dit bericht juist geen schande. Het is een mening van een oud renner. Prima. Hij zat zelf midden in het systeem. Moet WF dan alleen de berichten plaatsen die hier de goegemeenschap toevallig uitkomt?

Stel je voor dat Pogacar in de Tour gepakt wordt. Dan staan dezelfde lieden klaar om te zeggen 'ja, maar Saude zei het al en toen was WF niet kritisch genoeg'

Ik vind dat een platform ook dit moet laten horen. Zo waren er rond de tijdrit van Vingegaard ook vraagtekens en werd dit ook geplaatst.

En ik snap het wel. Pogacar heeft een enorme gunfactor. Lollig voor de camera, beschaafde, ietwat verlegen jongen die mooie staaltjes wielrennen laat zien. Daarentegen wordt hij begeleid door gasten als Gianetti die nog nooit een schone kampioen heeft afgeleverd. Dus ja de kritische kanttekeningen van oud renners moeten dan zeker gebracht worden. Juist gezien het verleden. En laten we hopen dat het niet klopt, maar dit is de erfenis die de sport zichzelf heeft aangedaan. Kun je allemaal verbolgen op WF reageren, maar het zijn toch echt de renners zelf die hardleers zijn geweest.
    01-06-2024 14:09
    Je had een punt als de beschuldiging gepaard ging met enige onderbouwing. Dit is gewoon iemand die zich niet kan verdedigen zwartmaken zonder enige vorm van bewijs.

    De beschuldiging wordt bovendien geuit door iemand die blijkbaar zo’n onbekende buitenstaander is dat in de titel van het artikel ‘ex-renner’ staat ipv de naam van de persoon in kwestie.
    01-06-2024 14:50
    Als ze de naam van een medewerker van het WADA zonder duiding in de titel hadden gezet had ik ook geen idee geweest wie het was.
    01-06-2024 15:05
    Eens, als de bewijsvoering iets meer zou zijn dan 'hij is te goed'.

    Dit is onzin. Over Vingegaard, Van Aert, Evenepoel en Van der Poel kan je precies hetzelfde zeggen, maar dat maakt het nog niet waar.

    'Wat als het over 10 jaar wel zo blijkt te zijn" is al helemaal een rammelende argumentatie.

    Maar goed, we doen nu wel wat wielerflits wil: hier lekker veel aandacht aan besteden op hun website/portaal voor gokreclames.
    01-06-2024 15:54
    Voor iemand zoals jij, die hier recent nog dezelfde bagger kwam verkondigen
    over de relatie tussen Gianetti en Pogacar.....en de conclusie die hieraan kon
    getrokken worden, moet het wel kicken zijn om dit artikel te zien opduiken hé?

    Alsook je nu weer zit te benadrukken dat er toch ocharme, zovele naïeve
    goedgelovige wielerfans zijn die in de val trappen om zich te laten bedotten en
    misleiden door het leuke, speelse en joviale optreden van Pogacar, op en naast de fiets.

    Nu, net zoals je eerder van repliek gediend kreeg......tot deze laffe en smerige aantijging
    niet bewezen is, kies ik ervoor om van alle supertalenten en de koers die ze bepalen
    en mooi maken, te genieten zonder die twijfel in mijn hoofd. Dat jij je te buiten gaat
    om hem het voordeel van de twijfel niet te willen geven, betekent wellicht dat je 'mening'
    voortkomt uit afgunst en een bloedhekel te hebben aan dit wielerfenomeen en niet zozeer
    je frustratie naar dopinggebruik toe.
    01-06-2024 17:08
    @fdj jouw post is al meer gefundeerd dan die fransman
01-06-2024 14:11
Redactie, waarom mogen wij niet speculeren omtrent doping en jullie mogen wel een artikel plaatsen wat nu nog totaal ongegrond is?
01-06-2024 12:55
Iets zeggen kan iedereen, als iets uitzonderlijk is zal het wel niet kloppen. Zonder ook maar een greintje bewijs is het op zijn best niet meer dan een mening, op zijn slechts iemand die ook graag weer eens in de aandacht komt. In de wielerwereld is al een tijdje een behoorlijke verandering gaande in materiaal, professionaliteit, voeding, meer persoonlijke aanpak, andere trainingsmethoden, mentale begeleiding etc, etc, waardoor prestaties behoorlijk verbeteren. Sluit dat uit dat er mensen zijn die de boel belazeren, zeker niet. Maar mensen zonder enig vorm van bewijs beschuldigen, vanaf de zijlijn die beschuldigingen rondstrooien geeft enkel en alleen de zwakte aan van de boodschapper.

Veel controleren en onderzoek (ook van journalisten maar dan wel onderzoeksjournalistiek), transparantie etc lijken mij een betere aanpak.
    01-06-2024 16:49
    Zonder enig bewijs is het gewoon laster en beschadigend. Maar, het is wel de voortzetting van Lampre, met uiterst verdachte teammanager, artsen etc. Dat maakt dat ik er meer begrip voor heb. Maar wel dom dat fignon niet dat benoemd
01-06-2024 12:57
Toch wel redelijk lachwekkend dat de personen uit het 'oude' wielrennen (voor het sky-tijdperk) nu met de vinger gaan wijzen. Letterlijk niemand zit te wachten op dergelijke vormen van ongefundeerd gal spuwen en al helemaal niet van dit soort personen. En als je zelfs de prestaties van Bauke Mollema in twijfel trekt dan heb je sowieso weinig kaas gegeten van het analyseren van klimprestaties.

Na jarenlange innoveren op het gebied van voeding, aerodynamica en trainingsleer zijn er inmiddels een aantal renners (Vingegaard, Pogacar en in mindere mate Roglic en Evenepoel) die enigszins in de buurt komen van prestaties van de opgevoerde brommers uit de jaren 90 (Pantani, Rominger, Ullrich, Indurain, Riis etc.).

Indien er in het huidige peloton net als in de jaren 90 op systematische wijze doping zou worden gebruikt, dan zouden die all-time prestaties volledig weggeblazen worden, met dank aan alle innovaties van de afgelopen 10 jaar. En dat is dus totaal niet het geval. Dat betekend niet dat er totaal geen doping meer wordt gebruikt in het huidige peloton, maar alleszins substantieel minder dan in de jaren 90.
    01-06-2024 16:50
    En minder dan in fignon zijn eigen tijd. Iemand een idee hoe schoon Renault was? Artsen, ploegleiders, teamgenoten die gepakt zijn of bekend hebben?
01-06-2024 12:57
Triest bericht. De waarheid is dat het niet meer dan logisch is dat Pogacar half gapend met tien minuten voorsprong op de nummer 2 is geëindigd, een man die met een half been in het bejaardentehuis staat. Het deelnemersveld van deze Giro was ongekend zwak, zelfs een complete aanfluiting. De niet-deelnemers op een rijtje: Roglic, Evenepoel, Vingegaard, Ayuso, Landa, Mas, Almeida, Vlasov, Kuss, Bernal, Skjelmose, Adam en Simon Yates, etc, etc, etc.
De renners die wel deze Giro reden beschikken niet alleen over veel minder wattages dan Pogacar maar ook in vergelijking met eerder genoemde namen. De uitslag van deze Giro geeft gewoonweg een totaal vertekend beeld. Pogacar is een topper. Saudé roept maar wat.
    01-06-2024 13:27
    Wel eens vwb deelnemersveld. Wat betreft dopingbeschulding is het heel simpel. Gewoon een kwestie van definitie wat je wel of niet onder doping verstaat. Wordt bijvoorbeeld vaak gezegd dat ketonen lichaamseigen stoffen zijn. Als ketonen buiten het lichaam als voedingssupplement wordt toegediend is dat per definitie niet lichaamseigen.
    01-06-2024 14:38
    Voor wat wel en geen doping is bestaat een hele duidelijke defintie: Als het op de lijst staat is het doping, anders niet

    Om voor de lijst in aanmerking te kunnen komen bestaan ook hele duidelijke uitgewerkte criteria: Een stof moet aan (minstens) twee van in totaal 3 criteria voldoen: Het geeft aantoonbaar voordeel bij de sportieve prestaties, het middel is gevaarlijk voor de gezondheid, het middel gaat in tegen "de ethiek van de sport".

    Tenslotte werken ze (in sommige gevallen) oom met specifieke tresholds. Juist om te voorkomen dat iets wat lichaamseigen is als dopinggebruik wordt gesignaleerd.

    Zoveel subjectieve bewegingsruimte is er dus helemaal niet en het is al helemaal geen kwestie van "wat je als doping ziet". Doping is doping.
    01-06-2024 16:29
    @ nasibal: wat ketonen betreft: je gaat er duidelijk van beter rijden en het druist 'volgens mij' ook in tegen de ethiek van de sport. Dat is 2/3, maar blijkbaar denkt niet iedereen er zo over.
    01-06-2024 16:35
    Nasibal, wat nu nog niet op een UCI lijst staat kan wel prestatiebevorderend zijn en later vw voortschrijdend inzicht als doping worden aangemerkt. De grens zal zal vaak in eerste instantie grijs, arbitrair en discutabel zijn. De praktijk haalt de regelgeving altijd in.
    01-06-2024 16:51
    Elke dag eten ga je ook beter van rijden
    01-06-2024 17:36
    Maar dat druist niet in tegen de ethiek: 1 op 3 dus en geen doping
01-06-2024 12:54
Sneu om hier een artikel aan te wijden.
    01-06-2024 13:11
    Vind ik ook hoor hier niet op WielerFlits
01-06-2024 13:05
Ligt het aan mij of zijn het altijd fransen die dit soort dingen roepen? Vaseur, Saudé, Vayer.... En dat je jezelf vragen stelt bij de prestaties van Pogacar begrijp ik op zich wel, maar Mollema? Ik heb die Antoine Vayer even opgezocht, zelf trainer van de Festina ploeg die uit de tour werd gezet, hij heeft inmiddels vrijwel iedereen die ooit hard fietste beschuldigd van dopinggebruik. Beetje zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten die meneer. Ik kan er niks mee van die wilde beschuldigingen. En bovendien, niemand steekt er toch eenzaam bovenuit? Pogacar heeft Vingegaard (en wie weet wie daar nog bij komt komende jaar/jaren), VdP heeft Van Aart en Pedersen. Remco heeft Ganna en Tarling. Ik zie er wel een paar boven uit steken, maar eenzaam?
Hoe dan ook, misschien is er doping, misschien niet, maar een beetje roepen om het roepen zonder bewijs zou ik niet doen. En ook niet overnemen op een wielersite.
    01-06-2024 14:47
    Armstrong had Ulrich en Pantani.
01-06-2024 13:43
Ik vind het vooral verbazingwekkend om te lezen dat er iemand zo brutaal is geweest om cultheld Bauke te beschuldigen. Op welke buitenaardse prestatie dan? ‍♂️
    01-06-2024 17:14
    Dat jaar dat iedereen in zijn tijd werd gezet?
01-06-2024 16:05
Ik twijfel ook zeer sterk aan Pogacar, ook Gianetti is niet voor niets bij alles betrokken en kijk de tijdrit in 2020 tegen Roglic, het kan niet. Tevens rijdt Pogacar Doping record aan flarden in monumenten en grote ronden....en wij maar kijken.
01-06-2024 14:29
Als ik nu Mathieu van der Poel beschuldig van doping gebruik, wijden jullie er dan ook een artikel aan?
    01-06-2024 14:41
    Waarschijnlijk wel, want jij bent immers Sean Kelly.
01-06-2024 13:07
Fransen die naar anderen wijzen qua doping is bijna een rubriek op zichzelf. Zonder sterke argumenten, laat staan bewijzen maar met een onderbuikgevoel. Ik snap dat men zich ongemakkelijk voelt over de prestaties van de 4/5 echte veelvraten maar het komt zo puur over als afgunst dan een werkelijke verontwaardiging over de prestaties van een Pogacar. Als Saudé echt ballen had was hij wat luider gaan praten over hemzelf en kopman Fignon destijds maar daarover werd altijd verontschuldigend gedaan. Ik kan gewoon slecht tegen hypocrisie.
    01-06-2024 13:14
    Ze zitten daar ook aan het bier, vraag maar aan Plugge.
    01-06-2024 14:57
    Fignon zelf is uiteindelijk - weliswaar heel laat - met een dopingbekentenis naar buiten gekomen, gekoppeld aan zijn kanker.
    Het zou zijn ploegmaat ook sieren als hij ook open zou zijn over eigen gebruik in die periode.
01-06-2024 13:39
Je kunt je vraagtekens zetten bij sommigen van Pogacars begeleiders, met name berucht dopeur Mauro Gianetti, maar dat geroeptoeter zonder concrete aanwijzingen of bewijs, is volstrekt zinloos.
01-06-2024 16:01
Interessante reacties wel. Het lijkt wel of we ons zelf aangesproken voelen. Wat dat betreft werken de charmes van Pogi wel :)

Volgens mij doet de man een constatering, vooral vanuit de eigen ervaring.

Zonder in te gaan op het waarheidsgehalte ... hou er rekening mee dat deze mannen vanuit die eigen ervaring gemiddeld nog steeds meer kijk hebben op wat er in t profpeloton gebeurde en nu gebeurt en wat wel en niet realistisch is, dan wij als posters hier op WF.
01-06-2024 12:59
Hier slaat wielerflits de plank volledig mis
01-06-2024 12:59
Wel bijzonder nieuwswaardig dat een nobody als Saudé, die als wielerprof nauwelijks iets gepresteerd heeft, wat gaat roeptoeteren over Pogačar op basis van niets anders dan zijn prestaties.
01-06-2024 14:08
Ik heb niet vaak zulke eensgezinde reacties gezien op wielerflits, dat is dan wel weer knap van Saudé..
    01-06-2024 14:28
    Je had de reacties moeten zien als dit over een nobody zonder gunfactor was gegaan. Typetje Foliforov zegmaar.

    Ik denk dat Saudé hier stiekem heel wat anders bloot legt ;)
    01-06-2024 16:11
    Yep, de naïviteit spat er vanaf. Maar dat de gemiddelde mens tegenwoordig behoorlijk blind is zien we in andere wereldse/dagelijkse zaken al enkele jaren terug... Het lijkt tegenwoordig wel een sport, hoe kan ik zo hard mogelijk met de rest mee lullen maar me tevens toch nog belachelijker maken dan mijn voorganger.
    01-06-2024 17:21
    Inderdaad pogacar zien we veel interviews van, dus die denken we te kennen, dus die denken we te kunnen vertrouwen. Wat diezelfde mensen ook dachten bij boogerd, Thomas Dekker etc tsja. Daarom lijken renners uit eigen land altijd betrouwbaar tot tegendeel bewezen is, en renners uit Kazachstan oid altijd verdacht tot tegendeel bewezen is (wat niet kan). Verder heb ik nauwelijks meer aanwijzingen dat foliforof gepakt heeft, dan of pogacar of pakweg arensman of dumoulin of vdp dat gedaan heeft. Van aert hebben we natuurlijk wel het punt dat hij niet wilde aangeven of hij corticol zalf gebruikte toen ie nog fulltime veldrijder was.
01-06-2024 14:34
Misschien is het beter op WF een splitsing maken tussen ´meningen´ (of 'speculaties') en ´nieuwsfeiten´, dat maakt het voor de lezer gemakkelijker om al dan niet kennis te willen nemen van wat niet aangetoond is. Er is gewoon te veel ruis op de lijn.
    01-06-2024 14:43
    De woorden "oud prof beticht" in de titel zijn voor jou niet voldoende om dat onderscheid te maken?
01-06-2024 14:48
Ik volg het wielrennen als sinds het tijdperk Hinault/Fignon maar heb nog nooit van deze nobody gehoord. Dus waarom er aandacht aan schenken? Daarentegen heb ik nog nooit zo'n getalenteerde en veelzijdige renner als Pogacar mogen meemaken, dus laten we ervan genieten ipv azijnpissen...
01-06-2024 16:17
Als Maxim, Youri of andere redacteur van WF straks in de Tour staat te hijgen met die gele plopkap om een quote van Pogacar en hij staat ze ook nog ter woord, hoop ik dat ze ook dan eens durven te vragen wat Pogacar van dergelijke beschuldigingen vindt en de media die ze klakkeloos overneemt zonder tegenwoord.

Maar goed, laatste dagen was het rustig en Giro was ook niet spannend dus een controversieel artikeltje doet het kassalaadje weer rinkelen.
01-06-2024 13:43
Dat gelul over dat deze uitspraken ongefundeerd en zonder bewijs zijn, is wel echt totaal verbijsterend en wereldvreemd. Maar helaas niet echt verrassend.

Élke extreme sportprestatie is per definitie het gevolg van doping. De hele Giro was een 3 weken lang bewijsstuk dat hij het resultaat is van het meest geavanceerde dopingprogramma in de sport. Het was zo ontzettend in-your-face, de beelden, resultaten en cijfers spraken voor zich. Hoe erg moet die plaat voor je kop zijn om dat niet te zien? Willen jullie dat de sport kapot gaat ofzo?

Benieuwd naar de reacties wanneer de waarheid boven tafel komt, want de waarheid zal altijd boven tafel komen.
    01-06-2024 13:55
    Steeds maar dat extreme taalgebruik, steeds maar die vergrotende trap. Wat hoop je ermee te bereiken?
    01-06-2024 14:42
    Ach met Armstrong was het ook hosanna. Mart Smeets vond het, net als alle wielerliefhebbers geweldig. Ik had toen echter al mijn vraagtekens en zie hoe het is gegaan. Met Pogacar, vriendelijke jongen hoor, maar dit is van de gekke, zo makkelijk rijden, inderdaad buitenaards, prima hoor,maar om dan de reden aan te voren dat hij een andere trainer heeft, andere krachttraining en trainingsmethoden heeft toegepast etc etc. Dat gaat er bij mij niet in. Wat te mooi is om waar te zijn,vul het zelf maar in.
    Iedereen mag het zijne ervan denken.
    01-06-2024 16:18
    Wat een enorme bloedhekel en afgunst moet je niet hebben aan dit
    wielerfenomeen?
    En indien de 3 weken durende Pogi-show tijdens de Giro, het onomstotelijke
    bewijs van zijn dopinggebruik zou zijn? nu, waar wacht je dan op om je
    bewijsvoering aan de anti doping instantie's te overhandigen.
    01-06-2024 17:11
    Echt buitenaardse prestatie, tegen nummer 2 die één keer eerder een klassement gereden heeft en nummer 3 die tevens het seniorenklassement pakt. Nummer 4 kan niet tijdrijden en nummer 5 is nog super jong en heeft bovendien weinig tijd om te trainen vanwege zijn hobby het schieten van katten. Nummer 6 is ook nog jong en had bovendien verkeerd getraind vooraf. Enfin
    01-06-2024 17:13
    Over Armstrong was natuurlijk al lang bekend dat hij voor herstel na operatie legitiem doping kennis had opgedaan, dat er in 2000 een doping test weggemoffeld werd. Hij was een duidelijke Bully, degene die dat waarderen in mensen kan ik niet genoeg minachten. Bizarre figuren als smeets bleken later ook seksueel hetzelfde Bully gedrag te vertonen. Geen wonder dat ze zo'n fan waren
    01-06-2024 21:58
    MaGarin; heb je zelf al hulp gezocht voor je problemen?

Reacties zijn gesloten.