Nico Verhoeven: “We komen op dit moment nog tekort”
foto: Sirotti
zondag 23 april 2017 om 18:35

Nico Verhoeven: “We komen op dit moment nog tekort”

LottoNL-Jumbo slaagde er vandaag niet in om in beeld te komen in Luik-Bastenaken-Luik. Met een selectie zonder toppers eindigde de beste renner van de ploeg (Antwan Tolhoek) als veertigste. Ploegleider Nico Verhoeven doet tegenover de camera van WielerFlits zijn verhaal.

“We hebben geprobeerd om met Floris (De Tier) en Antwan (Tolhoek) de finale te rijden”, stelt hij. “Uiteindelijk hebben ze dat ook gedaan, alleen zijn ze niet in beeld gekomen. Het was gewoon te lastig voor die twee. Voor de ontwikkeling van die jongens is het wel goed dat ze nu een finale rijden, maar op dit moment – en wat we eigenlijk ook vooraf wel wisten als we eerlijk zijn – komen we nog tekort.” Bekijk hieronder zijn volledige reactie.

Wil je niets missen? Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

RIDE Magazine
41 Reacties
23-04-2017 21:27
Tolhoek Heeft naar zijn vermogen gereden. Ik snap nog steeds niet waarom Gesink hier niet als boegbeeld van tlj meedeed. Lbl is namelijk wel een van de 5 monumenten.
23-04-2017 21:40
De Ardennen waren van te voren aangegeven als een verloren zaak. Boom's falen op de keien, dat was wel een serieuze domper. Maar kan gebeuren.
23-04-2017 22:04
Geen kopmannen en 0 resultaat in Vlaanderen en de Ardennen, dat is echt mager! Waarom vandaag geen roglic?

Dan moeten Groenewegen en Kruiswijk wel echt de pannen van het dak gaan fietsen om er een mooi seizoen van te maken.
23-04-2017 22:23
Inderdaad, maanden terug hadden ze de moed hier al opgegeven mee te doen voor een goede klassering.
23-04-2017 22:53
Als ik het goed begrepen heb en enkele deelcitaten uit nieuwsartikelen van dit en afgelopen seizoen herinner, bestaan de twee meest voorkomende deelteksten van TLJ :
-we komen (op dit moment) of voor deze koers (nog) tekort.
-we mogen of kunnen over vandaag of over deze etappekoers tevreden(niet ontevreden) zijn.
Tsja, wat als deze beide fenomenen beter bij elkaar gaan aansluiten?
Of als andere keuzes worden gemaakt. Was men met bijv. deelname Gesink vandaag ook tekortgeschoten? Sooike zal het wellicht wel weten? ;)
Misschien een tip om met menselijk kapitaal anders te gaan investeren. Kies voor verantwoorde "tekorten", investeer op andere wijze en de bekende tevredenheid kan komen.
De maand mei lijkt de juiste wijze van investeren te moeten gaan bewijzen.
Maar ook daar kan met een juiste investering door de tegenvallende markt en concurrentie een tekort ontstaan. Laten we dat met z'n allen niet hopen en ook niet verwachten.

Bijkomend voordeel als het tij gaat keren, is dat de ellenlange herhalende meer negatieve topics over TLJ ingekort kunnen worden. Of is dit een nadeel voor de fervente lezers die dit toch stiekum wel leuk vinden?
23-04-2017 23:02
Ik heb toch steeds het gevoel dat de ploegleiding geen richting weet te geven aan de ploeg, met andere woorden geen leiding geeft.

Het lijkt me toch dat je als bedrijfsleider van je werknemers moet kunnen eisen op je werk te verschijnen en een prestatie te leveren passend bij je salaris.

Van hen die in de Giro te werk worden gesteld kan ik me nog voorstellen, dat die hier niet uitgespeeld worden, maar van de rest niet je sterkst mogelijke team opstellen? In een klassieker, wat heet, een monument?

Dan haalt de ploegleiding simpelweg niet uit de ploeg wat er inzit, nog even los van de mislukte inkoop. Ergo, de ploegleiding is aan (met uitzondering van Niermann, die wel lijkt te slagen) vervanging toe!
24-04-2017 00:47
Druk op de Giro ploeg wordt op deze manier erg groot.

Ga een niveau lager koersen en zet in op wildcards. Nu rij je constant in de mongolenwaaier.
24-04-2017 00:52
@oscarito

Dan kan de helft van de WT ploegen wel lager gaan koersen...
24-04-2017 07:04
zo grappig dat iedereen hier TLJ WT onwaardig noemt, maar dan mogen we katusha en astana helemaal afschieten. Vooral omdat die deden alsof ze hiervoor wel de juiste teams hadden. Want die waren over het geheel genomen net zo slecht zo niet slechter als je naar de kasseien en heuvel klassiekers kijkt.
24-04-2017 08:39
@Sephiroth
Volgens mij heb jij een functie bij Lotto,je mag niets negatief over Lotto zeggen of jij weet het veel beter.
24-04-2017 09:04
@Pol
Je mag hier bij sommige totaal geen kritiek op LottoJumbo hebben, doe je dat wel dan ben je een Lotto-basher. Die personen die dat vinden zitten hier verkeerd dit is een open forum en geen Lotto-Jumbo fanclub webpagina.
Ik zelf ben altijd een grote liefhebber van Gesink geweest , maar om op hoogtestage te gaan voor dat rondje in California ? Moet niet gekker worden. En op hoogte stage gaan om eventueel een etappe te winnen in de Tour ? Dit is al met al zijn 11e profjaar en daarin heeft hij één etappe gewonnen in een van de 3 grote rondes , dan ben je toch geen rittenkaper.
Lotto Jumbo is nagenoeg vanaf 2011 ( Theo Bos ) constant bezig met een sprinttrein op de rails te krijgen, is ze nog steeds niet gelukt. Groenewegen staat nog steeds op nul dit jaar.
Persoonlijk zou ik niet graag in de schoenen van Kruijswijk staan , op zijn brede schouder ligt me toch een zware druk , de hele ploeg valt of staat nu met zijn prestaties in de Giro voor dit eerste half jaar.
Dit zijn dus kritische opmerkingen wat sommige mensen Lotto-Jumbo bashen vinden.
24-04-2017 10:06
Tekort is het nieuwe tevreden...
24-04-2017 10:21
@urbanSteel

Als Kruijswijk niet slaagt in de Giro, dan vind ik dat je Roglic zijn prestaties tekort doet in de Tireno en Baskenland en wie weet wat hij in Romandië doet. Ook Gesink kan nog wat goed maken in Californië. Ik denk dat je over 1,5 maand pas kunt zeggen of het goed eerste half jaar is geweest of niet
24-04-2017 11:45
Nee hoor pol :) De vlaamse klassiekers waren gewoon prut en slecht ik heb genoeg op ze gezeken. Alleen onzinnige opmerkingen als: "Valverde heeft meer koersendagen dan Gesink" of "ze moeten maar op pro conti niveau gaan rijden want ze presteren hier niks" ben ik geen fan van. Als je commentaar feitelijk klopt hoor je mij niet zeuren over je mening :)

US heeft in veel punten gelijk, los van het feit dat roglic het goed doet. Die sprinttrein is wel wat beter maar nog steeds niet vergelijkbaar met de echte toppers terwijl ze er inderdaad al 5-6 jaar mee bezig zijn.

oh en @pol: als ik een functie had bij TLJ dan zou ik toch niet schrijven dat TLJ het net zo slecht doet als Astana en Katusha. ipv daarvan zou ik schrijven: "TLJ doet het beduidend beter dan enkele andere WT ploegen en kijk maar naar de ranglijst we staan 10e" en nog meer van dat geblaat.
24-04-2017 13:35
Ze geven duidelijk aan dat Gesink niet rijdt omdat ze met hem (en Roglic) willen scoren in Romandië. Daarom rijdt ie niet. Is dat nou zo moeilijk om te begrijpen? Kruiswijk is op hoogtestage en die is sowieso niet goed in 1daagse wedstrijden.

En waarom Tolhoek of De Tier in de vroege vlucht sturen? Ze geven toch aan dat ze investeren in de toekomst door ze een finale te laten rijden? Als ze in de vroege vlucht zitten rijden ze over het algemeen geen finale.

Slagter, Oomen en Lammertink finishen allen achter Tolhoek. Ik snap de ophef niet zo. Ik had geen verwachtingen, dus ook geen teleurstelling. Misschien dat mensen hier de verwachtingen eens wat bij moeten stellen mbt TLJ (maar volgens mij spreek ik dan tegen dovemansoren).
25-04-2017 00:11
@urbansteel, ben volledig met je eens dat ze nog nooit een top lead out hebben gehad zoals Giant, Etix, Soudal en FDJ het al jaren voor elkaar hebben. Waarom Sinkeldam niet koppelen aan Groenewegen en ze maken meer kans op goede uitslagen van hem.

Reacties zijn gesloten.