Movistar begint volgend jaar met vrouwenploeg

maandag 11 september 2017 om 12:17
Movistar begint volgend jaar met vrouwenploeg

Movistar doet vanaf 2018 zijn intrede in het vrouwenwielrennen. De Spaanse formatie bevestigt vandaag op Twitter de geruchten dat het een team voor dames gaat introduceren.

De Spanjaarden volgen hiermee het voorbeeld van Sunweb, Lotto Soudal en Orica-Scott. In Frankrijk sponsort FDJ een vrouwenploeg, waar onder meer Roxanne Knetemann voor uitkomt. Volgens Biciciclismo gaat de ploeg tien vrouwen contracteren, die met hetzelfde materiaal als de mannen gaan rijden. Binnenkort komt Movistar met een nadere uitleg.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Lalsacien 11 september 2017 om 12:53

Het dames wielrennen komt steeds beter op de kaart te staan. Nog wat meer uitzendtijd is wel wenselijk.

rahimns 11 september 2017 om 13:36

Benieuwd of dit een impuls gaat geven aan het Spaanse vrouwenwielrennen wat toch nog aardig achterblijft.

Brummel 11 september 2017 om 14:07

goed nieuws

reusjen 11 september 2017 om 15:02

Toch vraag ik me af waarom teams dit besluiten. Als je naar Sky kijkt dan blijkt dat een groot budget zin heeft. Waarom zou je dan extra geld spenderen aan een vrouwenteam? Het is weinig op TV en bij lange na nog geen grote internationale tak van sport. Ik zou dat geld dan eerder in het mannenteam stoppen.

Fort 11 september 2017 om 15:37

Als de Spaanse dames over 3 jaar onze Nederlands dames op minuten rijden weten we waar deze stap voor bedoeld was…

cynische modus uit

KnightBiker 11 september 2017 om 15:54

echt super goed, vooral omdat er nog weinig spaanse/zuid amerikaanse profs bij de dames zijn. ze kunnen echt van onder af het dameswielrennen opbouwen!

mollemarijden 11 september 2017 om 16:31

Dames wielrennen is ook best leuk. Ze rijden best attractief in vergelijking met de mannen.
Dus volledig terecht dat meer teams een vrouwenploeg oprichten.

Hoebele 11 september 2017 om 16:54

Goede stap voor een land waar het vrouwenwielrennen duidelijk achterblijft bij de mannen. Alleen vraag ik me af hoe het precies gaat uitpakken. Er zijn op dit moment twee UCI-teams in Spanje (Bizkaia en Lointek) die beide niet van erg hoog niveau zijn. Gaat Movistar hier de beste rensters weghalen zodat er nog minder overblijft? Gaat Movistar enkele buitenlandse rensters halen voor de UCI-punten? Waarom niet hetzelfde doen als FDJ deed: samenwerken met een van de bestaande teams, noem het dan bv. Movistar-Lointek en gebruik de ervaring en staff die de ploeg al heeft. Dan kan één team uitgroeien tot WT-niveau en blijft de ander een stap lager, net als Roompot. Nu komen er drie ploegen in een vijver met enkel kleine visjes.. Maar dat er een impuls nodig was en die er nu komt, blijf ik een goede stap vinden.

Frits des Jeux 11 september 2017 om 18:06

Sheyla Gutierrez Ruiz is in elk geval de beste Spaanse renster op het moment, die moeten ze proberen te contracteren lijkt me zo. Verder benieuwd wat ze voor rensters halen

petoi 11 september 2017 om 21:23

Ruiz komt niet, internationale toppers al onder dak. Wordt moeilijk voor Movistar om een topploeg samen te stellen. Misschien dat ze Sierra kunnen halen bij Astana dat zou ze nog wel wat uitnodigingen kunnen geven.
Verder ligt het Spaanse wielrennen ver van de top af dus rustig opbouwen zou niet verkeerd zijn. Bizkaia en Lointek komen zelden buiten Spanje en die renners doen ook niet mee om de prijzen in de Women’s World Tour.
Oyarbide, Mavi Garcia (Bizkaia), Alicia Gonzalez en Merino (Lointek) zijn wel leuke renster om mee te beginnen maar dat brengt het (UCI) bestaansrecht van Bizkaia en Lointek in gevaar.

@Redactie ik mis Astana trouwens in de opsomming van WT teams met een vrouwenploeg.

FMasciarelli 13 september 2017 om 12:47

Dat beide ploegen zelden buiten Spanje komen is natuurlijk wel wat overdreven als je naar het gereden programma kijkt..

Headlines

Materiaalzone

Populair