Mikel Landa rijdt Ardennenklassiekers

maandag 12 februari 2018 om 16:40

Mikel Landa voegt dit jaar de Ardennenklassiekers toe aan zijn programma. Dat zegt de 28-jarige Bask op de site van zijn ploeg Movistar. De voorbije jaren liet hij de wedstrijden links liggen.


Landa maakt woensdag zijn seizoensdebuut in de Ruta del Sol. “Het zal lastig worden om mee te doen voor de overwinning”, geeft hij aan. “Veel kanshebbers hebben al de nodige koerskilometers gepakt in Australië, Mallorca en Valencia. Ik heb desalniettemin goed kunnen trainen en ik voel mij goed. Hoewel ik nog wat wedstrijdritme mis, denk ik dat ik mij met de besten kan meten.”

Landa wil zin april starten in de Ardennenklassiekers. Hij stond in 2013 aan de start van de Amstel Gold Race en de Waalse Pijl. In beide wedstrijden haalde hij de finish niet. “Na Andalusië zal ik Tirreno-Adriatico rijden. Daarna volgt de Ronde van het Baskenland. Daar wil ik goed zijn en ga ik op jacht naar succes. Vervolgens wil ik terugkeren naar de Ardennenklassiekers. Het parcours van die wedstrijden bevalt mij. Daarnaast is het fantastisch om van Alejandro Valverde te kunnen leren. Ik denk dat ik in de Tirreno al in een goede vorm zal verkeren, maar mijn belangrijkste doel is in topvorm te raken voor de Ronde van het Baskenland en de Ardennenklassiekers.”

 

 

8 Reacties

dark-knight 12 februari 2018 om 16:44

Zo, ben toch eens benieuwd hoe dat samengaat met Valverde.
Zie in Landa wel een echte topper voor deze wedstrijden!

KnightBiker 12 februari 2018 om 16:57

De klassiekers, de Giro en de Tour … als hij overal in de buurt van het podium komt en ook nog een podium op het WK dan begrijp ik er niks van, zo’n vol programma kan toch bijna niet?

Betancur, Quintana, Sagan 12 februari 2018 om 17:13

Hij rijdt de Giro niet ..

Thailand 12 februari 2018 om 17:19

Dan vermoed ik ook dat hij de Giro skipt, de combi ardennen en giro zie je niet vaak.

Samlambeej 12 februari 2018 om 17:35

Landa zal vroeger aanvallen dan Valverde. Lijkt mij dat hy na Luik stopt. Geen dauphine. Wss Route du Sud in aanloop naar dd Tour. Daar voor een laatste maal voor de anderen(liefst niet aan 100%) om dan eens echt te demonstreren in de Vuelta!

Skedel 12 februari 2018 om 19:26

Ik denk toch echt dat de anti-winnaar Landa totaal niet geschikt is voor dit soort wedstrijden.
Hij heeft natuurlijk wel de inhoud maar blijkt keer op keer toch wel wat koersinzicht te missen.

Romāns Vainšteins 12 februari 2018 om 20:20

Landa is geen anti-winnaar maar een berggeit, na de tour gewoon in het rijtje etappes in alle grote rondes schat ik in. in dienst van Valverde kan hij een belangrijke rol gaan spelen in het drieluik zowel als aantrekker als als vooruitgeschoven pion.

maurits1972 12 februari 2018 om 21:02

Vier etappes in een grote ronden en dan ook nog twee jaar bij sky. Dan vind ik je toch echt geen anti-winnaar. Die wint bij elkaar net zoveel als Gesink, Mollema en Kruyswijk bij elkaar :)