Mike Teunissen past voor Milaan-San Remo na zijn opgave in Parijs-Nice
foto: Cor Vos
dinsdag 15 maart 2022 om 14:58

Mike Teunissen past voor Milaan-San Remo na zijn opgave in Parijs-Nice

Mike Teunissen verschijnt zaterdag niet aan de start van Milaan-San Remo. Na zijn opgave in de zevende etappe van Parijs-Nice is de klassieker van het programma van de klassiekerspecialist gehaald.

Teunissen moest in de voorlaatste etappe van Parijs-Nice opgeven. De 29-jarige renner voelde zich niet meer fit, waarna hij in overleg met de ploegleiding van Jumbo-Visma afstapte in de rit met aankomst bergop op de Col de Turini. Volgens het team wilde hij zich niet forceren met het oog op de voorjaarsklassiekers.

Om niet het risico te lopen dat hij kwakkelend aan de Vlaamse klassiekers moet beginnen reist Teunissen deze week niet af naar Italië voor Milaan-San Remo, staat te lezen op zijn officiële website. “Om mezelf wat meer tijd en rust te gunnen is het verstandig dat besluit nu al te nemen”, laat hij weten.

“Beter dan morgen over overmorgen te gaan denken dat koersen wel weer kan en daarna weer achter de feiten aan te lopen. We gaan dus eerst vooral herstellen. Daarna zien we wel verder”, aldus Teunissen. In de selectie van Jumbo-Visma wordt hij vervangen door Jos van Emden, die Wout van Aert moet gaan bijstaan.

RIDE Magazine
5 Reacties
15-03-2022 15:03
Jos de (hakkuhh) boss
15-03-2022 15:47
Jos!! Jos kun je wel om een boodschap sturen. Het mooiste zou zijn als ze Tjallingii weer konden opwarmen. Die heeft flink wat kopsleur-kilometers in MSR gereden. Voor het peloton uit weliswaar maar hij kent de weg.
15-03-2022 15:51
Teunissen en het voorjaar lijkt de laatste seizoenen geen geslaagde combinatie te zijn.
    15-03-2022 16:19
    Nee, hij komt toch iets tekort om lang genoeg top te blijven kennelijk.

    Ik vraag me af: zouden mannen als hij niet kapot gereden worden in die trainingskampen met powerhouses als WvA, Roglic, Dennis en co?
    16-03-2022 11:17
    Waarom geen geslaagde combinatie Josi?

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine