Michel Cornelisse langer bij MTN-Qhubeka
zaterdag 29 maart 2014 om 12:50

Michel Cornelisse langer bij MTN-Qhubeka

MTN Qhubeka

foto: Sirotti

Michel Cornelisse mag de sleutels van de ploegleiderswagen van MTN-Qhubeka nog een tijdje houden. De Nederlander kreeg in eerste instantie een contract voor vier wedstrijden bij de Zuid-Afrikaanse formatie, maar hij mag langer blijven. Dat zegt de voormalig ploegleider van Vacansoleil-DCM tegen WielerFlits.

Zondag is Cornelisse namens MTN-Qhubeka actief in Gent-Wevelgem. Ook de Driedaagse De Panne-Koksijde en de Ronde van Vlaanderen staan op zijn programma. Het is nog niet bekend of de Amsterdammer daarna nog wedstrijden krijgt. “Maar ik sta in ieder geval bij ze op de lijst. Dat is al gunstig”, zegt de ex-prof.

Cornelisse heeft inmiddels vier wedstrijden gedaan voor MTN-Qhubeka. Twee in Drenthe, Nokere Koerse en Handzame Classic. Hij heeft daar een goede indruk gekregen van deze ploeg. “Echt wel. Ik hou van dit soort ploegjes. Ze moeten hier knokken voor een kans. Dat merk je ’s ochtends al bij het ontbijt. Deze mannen willen écht wielrenner worden. Dan willen ze ook luisteren naar wat je zegt. Dat is natuurlijk leuk werken. Zo begonnen we ook bij Vacansoleil.”

In Drenthe hadden zijn renners het weliswaar erg lastig. In beide wedstrijden was er slechts één coureur die de koers kon uitrijden. “Ze stonden daar met knikkende knieën aan de start”, vertelt Cornelisse. “Ze wisten nog niet wat wind was. Dat kennen ze wel op een snelweg, maar niet op een weggetje van twee meter breed. Daar moeten ze nog erg aan wennen. Maar aldoende leert men.”

In Gent-Wevelgem verwacht de Nederlander een betere uitslag. Dan staat Gerald Ciolek namens de ploeg aan de start. “Dat is een heel sterk wapen. Ik denk dat hij één van de betere was in Milaan-San Remo. Dat belooft voor morgen. Of hij kan winnen? Als je Milaan-San Remo kan winnen… Ik zal niet zeggen dat hij vijftig procent kans heeft, maar Ciolek kan zeker winnen.”

Lees ook:
Weekendinterview Michel Cornelisse: “Fantastisch om weer even ploegleider te zijn”

RIDE Magazine
RIDE Magazine