Merijn Zeeman: “Ik heb een sterke ploeg gezien in Romandië”

donderdag 28 april 2022 om 18:48
Merijn Zeeman: “Ik heb een sterke ploeg gezien in Romandië”

Rohan Dennis is nog altijd de leider in de Ronde van Romandië - foto: Cor Vos

Jumbo-Visma heeft de donderdagetappe van de Ronde van Romandië tot een goed einde gebracht. In de rit van 168 kilometer rondom Échallens kwam de leiderstrui van Rohan Dennis geen moment in gevaar. Dat zag ook Merijn Zeeman, de ploegleider van dienst. “Ik heb een sterke ploeg gezien.”

Zeeman keek op de website van Jumbo-Visma met genoegdoening terug op de dag. “Het was goed voor ons dat er een kopgroep van vier wegreed. We kregen geen hulp met de controle vandaag, dus Michel Hessmann heeft de hele dag op kop gereden. In de finale nam INEOS Grenadiers het over. Op de laatste twee beklimmingen werd er flink versneld. Wij zijn toen met de ploeg rond Rohan gebleven tot de laatste kilometer.”

Dennis: “Ik hoop morgen weer een goede dag te hebben”
“Voor ons is de dag goed verlopen. Ik heb een sterke ploeg gezien”, concludeert Zeeman. Ook Dennis, die nog altijd aan de leiding gaat in het klassement, was na afloop zeer tevreden. “Het was een mooie dag. Michel (Hessmann, red.) was echt ontzettend sterk en heeft wel 120 kilometer op kop gereden. Hij was misschien wel te sterk, waardoor we geen hulp kregen van andere teams. Maar we snappen wel hoe het werkt”, klinkt het in gesprek met Cycling Pro Net.

Dennis hoopt ook morgen de leiderstrui met verve te verdedigen, als de renners een lastige heuvelrit krijgen voorgeschoteld van en naar Valbroye. “We hopen de trui ook morgen te behouden. Ik heb nog niet naar het parcours gekeken, maar ik denk dat we opnieuw een lastige sprintrit voor de wielen krijgen. Ik hoop morgen weer een goede dag te hebben. En als dat niet het geval is, hopen we gewoon de trui te behouden.”

Dit artikel delen:

26 Reacties

Nul verstand 28 april 2022 om 19:23

Zeker goed gereden. Gunstig voor Dennis ook dat er maar 1 bergrit is. Ik vind het wel jammer. Eén bergrit wel erg mager, ook al telt deze ronde minder dagen dan andere rondes.

ChefSpijker 28 april 2022 om 21:32

Zondag is toch ook gewoon een bergrit. Alleen dan individueel afgewerkt.

Limal 28 april 2022 om 22:06

Inderdaad, met 8,89 km aan 8,4% (volgens Strava) mag zondag ook als bergrit bestempeld worden. En als we afgaan op 2018 dan wint Kruijswijk met meer dan een halve minuut voorsprong op Dennis :-) https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-romandie/2018/stage-3

Turtlehead 29 april 2022 om 11:45

@Limal: nu is het wel met een vlakke aanloop van 7 km.

Murcia 28 april 2022 om 19:55

Terecht dat Zeeman Hessman lof toezwaait, was vorig jaar als development renner al goed in de Italiaanse semi-klassiekers en heeft na zijn blessure nu al weer de kracht om tientallen kilometers het peloton te mennen. Voor de rest nergens geen problemen maar voor de ploeg en Dennis zal de test vooral zaterdag en zondag zijn lijkt mij.

Turtlehead 28 april 2022 om 20:25

De Gees was tot op het laatst ook beresterk, dat was mooi! Kruissie ver vooraan (al hoewel wel twee keer bijna op zijn muil in de kant) en zelfs Kuss zijn snufferd heb ik in de finale vooraan gezien, een ongekende luxe!
Benieuwd of Dennis Vlasov, Teuns en Thomas bij kan houden als die er eens een lap op geven, maar tot nu toe is het mooi werk.

Jean Dumas 29 april 2022 om 10:15

Gees moet naar de Tour. Woont in Andorra, die kan wel wat tweeduizenders aan. Kruijssie is weer eens vlees noch vis, onbetrouwbaar als kopman, maar wel altijd een hoog basisniveau.

Franco Ballerini 28 april 2022 om 20:39

“Ik heb nog niet naar het parcours gekeken, maar ik denk blablabla”

O-geschikt, X-ongeschikt.

Wat een amateurs…

Marik 28 april 2022 om 21:13

Neem de tip van s.morgenstern in het andere bericht eens ter harte.
Nu denkt de rest: ah Franco met een bericht, blablabla.

Geel Zwarte Bril 28 april 2022 om 21:30

Franco lees aub geen berichten meer hier op WF. Of reageer in ieder geval niet.

Je bent echt te zielig voor woorden. Ga eens een leven zoeken.

fietsvriend 28 april 2022 om 21:57

@FB rustig aan, knul. Heeft iemand van JV je iets aangedaan ofzo? Je zit zo hoog in je emotie steeds – lachwekkend is het wel.

Mwielerfan 28 april 2022 om 23:53

Zo jullie zijn bevooroordeeld. De quote klinkt toch behoorlijk amateuristisch, of vinden jullie van niet?

Loek de Rooij 29 april 2022 om 08:20

Er is er maar één bevooroordeeld hier.

Gelukkig hebben ze ploegleiders die de parcoursen bestuderen. Hij zal het profiel heus wel gezien hebben, maar het parcours bekijken gaat bij die ploegen iets verder dan procyclingstats openen. Het heeft dan ook geen nut voor zo'n renner om vooraf alle etappes te bestuderen. Dat doen ze wel de avond van tevoren. Verkenning is dan weer iets voor grote rondes of klassiekers. Je ziet af en toe dat iemand dit doet als zo'n rondje een hoofddoel is.

Dat weet Franco ook wel, maar hij lokt graag reacties uit door te anti supporteren.

Geel Zwarte Bril 28 april 2022 om 21:31

JV rijdt super goed hier. Knap ook van Hessmann dat hij zo lang op kop rijdt. Dennis serieuze kans om dit rondje te winnen.

fietsvriend 28 april 2022 om 21:55

Maar jij hebt dan ook een geel-zwarte bril op.

Zonder dollen, Gesink zou ik toch serieus overwegen voor de Tourploeg. Wat een karakter – even naar achter geslagen, toch weer naar voren komen om er een laatste snok aan te geven.

Geel Zwarte Bril 28 april 2022 om 22:33

Klopt. Maar heb een sterke en goed rijdende Dennis gezien.

Hessmann berewerk op kop

Gesink Roosen Kuss kruijswijk goed Dennis omringd.

Leemreize niet gezien vandaag. Maar goed die is nog jong.

assen 28 april 2022 om 22:57

@Geel zwarte bril
Toch 1 vd beste namen hier op het forum.
Waar is Raketvuist tegenwoordig?

Aerts 28 april 2022 om 21:59

Schmid staat nu 3e, dat is zijn beste prestaties bij quick-step. Ik vraag me af wat het plan is van de ploeg met hem. Hij rijdt een heel vreemd programma. En na zijn etappe winst in de giro, rijdt hij nergens leuke uitslagen. Misschien moet hij is naar een ploeg kijken waar hij zich meer kan ontwikkelen.
Als Frohlich je kopman is, dan moet je als grote ploeg, misschien achter je oren krabben.

Limal 28 april 2022 om 22:10

Volgens mij heb je de foute Schmid opgezocht:
https://www.procyclingstats.com/rider/mauro-schmid

En Frohlich? Ah, de vrolijke Honoré…

Geel Zwarte Bril 28 april 2022 om 22:20

Quick step kan ook geen ak rijden. Sprinten en overgangsritten winnen is de specialiteit.

Voorjaarswedstrijden was dat ook. Maar dat lukt niet meer.

Mwielerfan 28 april 2022 om 23:55

Alleen maar 2de met uran in giro

Massimo Bataille 29 april 2022 om 10:49

Is natuurlijk gewoon afhankelijk van het type renners dat je wilt, en ze kiezen daar doorgaans voor minder AK-mannen.
Toch al paar redelijke resultaten behaald:
Uran (2° Giro 14 )
Mas (2° Vuelta 18)
Almeida ( 4° en 6° in Giro)
Alaphilippe (5° in TdF)
Dan Martin (2x top-10 TdF)
Jungels (2x top-10 Giro)

Laatste jaren halen ze wel op regelmatig basis top-10 in het AK.
Tussen 2008-2013 hadden ze er slechts 1

Jean Dumas 28 april 2022 om 23:20

Die slottijdrit met een lopende klim is op maat van Dennis. Zijn enige makke is waarschijnlijk de slotklim naar Zinal. Hup Rohan.

Limal 28 april 2022 om 23:35

Ook de tijdritklim naar Villars is niet echt een loper: https://www.strava.com/segments/17040810 Allemaal terrein dat Dennis op zijn beste dagen aankan, maar iemand als Vlasov geef ik toch iets meer kans op eindwinst.

Jean Dumas 29 april 2022 om 10:12

Ik denk ook Vlasov Limal, maar niet wat die tijdrit betreft.

Wheely 29 april 2022 om 08:48

Ik vond Ineos er ook erg sterk uitzien.

Headlines

Materiaalzone