Meeste prijzengeld voor Etixx-Quick-Step
foto: Sirotti
maandag 13 juli 2015 om 12:05

Meeste prijzengeld voor Etixx-Quick-Step

Etixx-Quick-Step heeft in de eerste week van de Tour de France het meeste prijzengeld verdiend. Dankzij etappezeges van Tony MartinMark Cavendish en Zdének Stybar staat de ploeg bovenaan op de voorlopige balans met een bedrag van 44.360 euro.

Lotto-Jumbo verdiende tot nu toe 7120 euro en staat daarmee op de vijftiende plaats.

Volledige ranglijst
1. Etixx-Quick-Step: 44.360 euro
2. BMC: 32.240 euro
3. Lotto Soudal: 29.660 euro
4. Tinkoff-Saxo: 25.760 euro
5. AG2R La Mondiale: 14.200 euro
6. Katusha: 14.150 euro
7. Sky: 13.140 euro
8. Giant-Alpecin: 13.140 euro
9. MTN-Qhubeka: 10.330 euro
10. Movistar: 9.470 euro
11. Bretagne-Séché Environnement: 9.180 euro
12. Europcar: 8.090 euro
13. Bora-Argon 18: 7.870 euro
14. Trek: 7.870 euro
15. LottoNL-Jumbo: 7.120 euro
16. IAM: 6.470 euro
17. Cannondale-Garmin: 6.440 euro
18. Cofidis: 5.820 euro
19. Astana: 5.080 euro
20. Orica-GreenEdge: 4.400 euro
21. Lampre-Merida: 2.570 euro
22. FDJ: 2.010 euro

RIDE Magazine
17 Reacties
13-07-2015 12:33
Als je die bedragen ziet kan je deheer Tinkoff toch eigenlijk alleen maar groot gelijk geven. Wat zijn dit nou voor prijsgelden voor een sportevenement dat als één na grootste jaarlijkse evenement ter wereld gezien wordt?! Volslagen belachelijk eigenlijk, zeker met wat de ASO allemaal aan gelden binnenhaalt en kan halen. Dit systeem zou inderdaad weleens goed op de schop mogen.
13-07-2015 12:45
volgens mij kun je deze prijzengelden net zo goed afschaffen.
13-07-2015 12:45
Ettixx zou met dat geld misschien net het maand salaris van 1 van hun renners kunnen betalen. daar heb je toch niks aan..
13-07-2015 13:02
Dit geld wordt volgens mij aan het eind van de Tour verdeeld onder de renners die meegereden hebben.
13-07-2015 13:05
Dit is echt een lachertje. Hiervoor komt een voetballer z'n bed niet eens uit voor een maandagochtend training
13-07-2015 14:12
Toch knap van FDJ, gewoon al 2010 eurie bij elkaar geharkt.. ik denk dat ze daar de benzine van de ploegleiders auto er niet eens uithalen.
13-07-2015 14:36
@Lyndalid
volkomen eens met wat jij zegt, dit is echt te zot voor woorden. 3 etappe zeges en dan zo'n flutbedrag winnen. Ook al wordt dit verdeeld onder de renners, is het nog schandalig. Sommigen verdienen 4 miljoen per jaar, dan kan dit toch geen prijzengeld genoemd worden. Op deze manier kunnen ze netzo goed niets geven

@dieuwe1990
Haha
13-07-2015 15:24
De heer Tinkoff zou zijn prijzengeld al op één dag kunnen uitgeven aan alleen wodka. Wel triest hoor
13-07-2015 15:54
Het feit dat het zo karig is betekend dat er niet voor gereden wordt, men rijdt voor de dagzege of een trui, maar voor alles wat daar achter komt gaan renners geen inspanning leveren.
13-07-2015 16:04
De renners krijgen gewoon een salaris van hun team. Het is dus iets te simpel om dit met andere sporten te vergelijken. Als je bij het tennis nooit een pot wint dan komt er simpelweg (buiten eventuele sponsorinkomsten) geen geld binnen. De eer volstaat blijkbaar want elke wielrenner wil schitteren in de tour.
13-07-2015 16:23
In vergelijking met andere sporten stelt het prijzengeld in het wielrennen natuurlijk helemaal niets voor.
Is het prijzengeld voor de tijdrit en ploegentijdrit nu hoger dan bij een gewone etappe? Anders vreemd dat BMC meer heeft verdiend dan Lotto BE (2x etappe + groenepunten van Griepel)
13-07-2015 16:29
ASO is natuurlijk de grote winnaar in dit verhaal. Ze incasseren forse bedragen van de etappeplaatsen , de televisierechten verkopen ze ook nog eens aan de hoogste bieder en sponsors staan in de rij omdat de Tour nu eenmaal een geweldig podium is voor exposure en naamsreclame. En de renners? Die incasseren gelaten een fooi, doen hun plas en alles blijft zoals het was...
13-07-2015 17:03
@koos1, bmc pakte de proloog en dus geel met Dennis, die ook groen en wit toen had , ploegentijdrit gewonnen, leider in ploeg en klassement en veel ereplaatsen van greg vanavermaet
13-07-2015 19:34
Zoals ik al enkele keren aanhaalde , wielrennen is op wereldvlak echt een kleine sport!
En als er dan nog een negatieve perceptie wordt gecreëerd in de traditionele wielerlanden dan is het ook logisch dat vele sponsors , TV zenders afhaken en de sport in de handen wordt gedreven van enkele mecenas en /of dubieuze figuren .
Mondialisering is hier echt wel een ijdel woord ( hoeveel multinationals zijn er als sponsor ?, op vakantie in Frankrijk zie dat L' Equipe enkel interesse heeft voor de Tour ( voor een WT wedstrijd buiten de ASO, hoogstens enkele schamele lijntjes op pagina 13) ,idem dito in Italië ( la gazetta ;voetbal, voetbal , voetbal en wielrennen ergens binnenin , tenzij een dopingverhaal..). Er zijn inderdaad enkele zeer getalenteerde enkelingen wereldwijd die de sport opwaarderen , maar zolang a, een aantal onverlaten de koers verknoeien en b, de negatieve dopingperceptie ronddwaalt zullen serieuze sponsors afhaken en zal de financiële vergoeding ondermaats blijven .
13-07-2015 20:42
@markd
Volg je het wielrennen al lang?
13-07-2015 22:27
Alle ballen op Tinkoff als nieuwe directeur van de ASO.
13-07-2015 23:07
@ sooike
toch al tijdje en ik vind het des te jammer dat de echte tenoren zo gelaten naar de pijpen dansen van een oligopolie als de ASO. Topsport verdient een toploon zonder daarom te moeten vervallen in de excessen van golf, tennis, NBA, voetbal... en als het ASO inderdaad een belachelijke fooi uitbetaalt , zijn de gladiatoren van de weg afhankelijk van hun sponsor.
En juist aan die (grote) sponsors ontbreekt het momenteel om tegengewicht te geven

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine