‘Marcel Kittel past ook voor Tour of California’

dinsdag 7 mei 2019 om 08:37

foto: Cor Vos

Marcel Kittel heeft opnieuw een wedstrijd van zijn koerskalender geschrapt. Het Nieuwsblad meldt dat de Duitse sprinter ook niet voorkomt in de plannen van Katusha-Alpecin voor de Tour of California.


Kittel, die ondanks een vroege zege op Mallorca bezig is aan een kwakkelseizoen, zou afgelopen week de Tour of Yorkshire betwisten, maar dat feest ging uiteindelijk niet door. Nu kan de rappe Duitser wegens gezondheidsproblemen ook niet starten in de Amgen Tour of California, die op 12 mei begint in Sacramento. Jens Debusschere wordt de sprinter van dienst in de Amerikaanse WorldTour-ronde en de Belg staat volgens de Belgische krant ondertussen ook op de longlist voor de Tour.

In principe zou Kittel na de Californische rittenkoers de ZLM Tour (19-23 juni) of het Critérium du Dauphiné (9-16 juni) afwerken in aanloop naar de Tour.

Dit artikel delen:

18 Reacties

josi 7 mei 2019 om 08:40

Het bericht waarvan je wist dat het ging komen.

rahimns 7 mei 2019 om 08:40

Hoe kan dit… 2 jaar geleden nog de allerbeste van de wereld zijn als sprinter en nu 2 jaar later (zou toch gewoon nog top moeten zijn op deze leeftijd) is het allemaal weg, jammer….

Jori 7 mei 2019 om 09:04

laatste jaar bij Giant/Sunweb was precies hetzelfde verhaal. Lijkt dat hij gewoon de juiste motivatie mist. Als hij wint, dan werkt hij harder en als het niet lukt, dan gaat hij nog minder doen.

Marcel1112 7 mei 2019 om 09:04

Inderdaad heel jammer. Momenteel is Groenewegen de beste sprinter ter wereld, maar met een Kittel in topvorm was dat nog maar te bezien.

Mystery Rider 7 mei 2019 om 09:16

Loopt zijn contract bij Katusha ook niet af? Ik zie hem wel terugkeren naar DQS met een contract zoals Gilbert gebaseerd op prestaties en dan rijgt hij opnieuw de ene na de andere zege binnen.

Viviani zijn contract loopt ook af bij DQS, die zou wel eens naar CCC of EF Education First kunnen trekken! Dan is er opnieuw ruimte in het budget van Lefebvre voor een topsprinter!

west 7 mei 2019 om 11:31

Alsof Kittel de strijd aan wil gaan met Jakobsen en Hodeg…

LucasR 7 mei 2019 om 11:33

Waarom zou Lefevere dat willen? De vergelijking met Gilbert gaat wat mij betreft niet op; die had in 2016 weliswaar niet zijn beste seizoen, maar reed ook verre van anoniem rond zoals Kittel nu.

Barry Batsbak 7 mei 2019 om 11:43

Als ik Lefevre was en ik moest kiezen of ik mijn knaken aan Viviani of aan Kittel ging besteden, dan wist ik het wel (en dan had Kittel mooi pech).

Secondant 7 mei 2019 om 09:50

Hoop oprecht dat Kittel er weer bovenop komt.

doorak 7 mei 2019 om 12:18

Dat hoop ik ook hoewel dit er niet goed uitziet. Bijzonder dat men nog steeds niet gevonden heeft wat hij mankeert, gezondheidsproblemen…

Motivatie wordt hier en daar gezegd, maar niemand die dagelijks bij hem in de buurt is zegt dit. Wel aantal lieden die op websites reageren en pers die vaak ook maar gissen. Uiteraard kan het een mentaal probleem zijn, maar dan verwacht ik dit jaar niets meer van hem. Helaas.

Hollow Knight 7 mei 2019 om 10:23

Benieuwd wie hem volgend jaar wilt overnemen.

Lijkt een beetje een VDB verhaal te worden, maar dan zonder de drugsverslaving (hoop ik). Mentaal niet sterk genoeg om jarenlang aan de top te blijven.

tommietoko 7 mei 2019 om 10:30

Vrees dat zijn carrière nog wel eens als een nachtkaars kan uitgaan…

Romāns Vainšteins 7 mei 2019 om 11:04

In ieder geval is ‘hij heeft nooit zijn belofte helemaal ingelost’ niet op hem van toepassing. Dan blijft ‘ik vrees dat hij nooit meer op zijn beste niveau terug zal keren’ idd over.

havana 7 mei 2019 om 11:10

Patlev en Dokter van Mol kunnen hem vast weer doen vliegen, en uitmaken met Tess want da’s niet goed voor hem.

doorak 7 mei 2019 om 12:29

Dat begrijp ik Havana,… euh Frank ) de man met de mooie Havana bike’ , jij ziet die Tess wel zitten : )

achtpuntzes 7 mei 2019 om 13:59

Kittel heeft geen gezondsheidsproblemen, hij is gewoon totaal niet in vorm.

limburgia 7 mei 2019 om 16:02

Of te snel teveel euro’s .

Ligthning 7 mei 2019 om 21:25

Einde verhaal…..