Lotte Kopecky blijft SD Worx-Protime trouw: wereldkampioene verlengt met vier jaar
foto: Cor Vos (archief)
woensdag 21 februari 2024 om 12:41

Lotte Kopecky blijft SD Worx-Protime trouw: wereldkampioene verlengt met vier jaar

Er werd de laatste weken druk gespeculeerd over de toekomst van Lotte Kopecky, maar de Belgische wereldkampioene zal ook de komende jaren uitkomen voor SD Worx-Protime. Kopecky heeft haar aflopende contract verlengd met liefst vier jaar, tot eind 2028.

“Ik ben heel blij dat ik tot en met 2028 bij Team SD Worx-Protime blijf. Ik voel me goed bij deze ploeg, en het belangrijkste, ik kan in deze omgeving mezelf zijn. Team SD Worx-Protime is qua resultaten de beste ploeg van het vrouwenpeloton. De omgang in deze ploeg is heel menselijk. Wij worden zeker niet als robots gezien. Uiteraard wordt er verwacht dat we prestaties leveren, maar niet ten koste van alles”, laat ze weten in een persbericht.

“Ik heb bij Team SD Worx-Protime de afgelopen twee jaar al heel veel mooie momenten beleefd met zowel mijn ploeggenotes als met de stafleden. Als ik kijk naar het palmares dat ik hier de afgelopen jaren heb opgebouwd en hoe ik ben gegroeid als renster en persoon, is het een logische keuze dat ik mijn contract nu heb opengebroken en verlengd tot en met 2028.”

Danny Stam, sportief manager SD Worx-Protime, is uiteraard erg bij dat Kopecky ook de komende seizoenen zal uitkomen voor de Nederlandse sterrenformatie. “Lotte is een van de sterkste rensters in het peloton. De afgelopen twee jaren heeft ze in ons team enorme stappen gezet en een mooi palmares opgebouwd.”

“Ze is een makkelijk persoon om mee te werken en uitgegroeid tot een van de leiders van de ploeg waar iedereen zich aan optrekt. Ze begrijpt de belangen van het team goed en is een persoon waar iedereen goed mee overweg komt. Ik ben ervan overtuigd dat ze nog verder kan groeien en ben blij dat we haar tot en met 2028 bij de ploeg houden.”

Grote successen
Kopecky boekte in haar eerste twee seizoenen voor SD Worx-Protime al twintig overwinningen op de weg. In 2022 was ze onder meer de beste in Strade Bianche en de Ronde van Vlaanderen en vorig jaar deed ze er nog een flinke schep bovenop. Zo was ze in 2023 succesvol in de Omloop Het Nieuwsblad, Ronde van Vlaanderen en werd ze voor het eerst wereldkampioene op de weg. Ze was ook verrassend tweede in de Tour de France Femmes.

RIDE Magazine
18 Reacties
21-02-2024 12:56
Dan zal Vollering wel vertrekken zeker?
    21-02-2024 13:21
    Met als bijkomend nadeel dat men bij twijfel eerder de kaart Lotte dan de kaart Demi zal trekken. Als ik Vollering was zou ik zo lang mogelijk wachten met uitspraken over volgend seizoen.
    21-02-2024 15:23
    Voor haar geldt precies hetzelfde als voor Kopecky, namelijk dat het nadeel van op een aantal parcoursen ook met sterke ploeggenotes rekening te moeten houden niet opweegt tegen het voordeel niet tegen deze ploeg te hoeven koersen.

    Heeft er feitelijk ook minder last van dan Kopecky, aangezien ze als het op het echte klimmen aankomt onomstreden de kopvrouw is.

    Maar goed, als dat verhaal van die miljoen van UAE klopt, dan kun je eigenlijk geen nee zeggen. Dus wie weet...
    21-02-2024 15:47
    Als je ziet dat ze Vollering al een miljoen per jaar willen geven dan gaat een ploeg om haar heen bouwen ook geen probleem zijn. Gewoon een paar kampioenen halen voor €500.000 p/j om hun eigen ambities een paar jaar op te bergen om voor haar op kop te rijden.

    SDW maar met een paar extra nullen.
21-02-2024 12:56
Dan zal het Vollering zijn die andere oorden zal opzoeken, mogelijks bij UAE ADQ
    21-02-2024 15:26
    Gaat echt niet zomaar vertrekken bij de sterkste ploeg. Dan zal dat verhaal over een miljoen aan salaris waar moeten zijn.
21-02-2024 13:18
Wordt ook meteen duidelijk dat er in de (voornamelijk Belgische) media alleen maar gezwetst en geroddeld wordt.
    21-02-2024 13:33
    En dat Patrick Lefevere meer wist (en gelijk had) toen hij vorige week zei dat Kopecky niet einde contract was.
    21-02-2024 14:56
    Zou zeggen dat Lefevere, zoals gewoonlijk, uit zijn nek zat te zwetsen.
21-02-2024 14:27
Jammer voor de dameswielrennen. De overmacht van vorig jaar was too much.
    21-02-2024 14:43
    Behalve Wiebes is zo'n beetje die hele ploeg nog zonder contract. Het is dus nog wel de vraag wat die allemaal gaan doen.

    Maar ze hebben al jaren het of een van de grootste budget(ten). Dus een hoop zal verlengen of er zal kwaliteit voor terugkomen (kopen).
    21-02-2024 15:51
    Dat zal wellicht ook wel (deels) gekoppeld zijn geweest aan het al dan niet blijven van Kopecky en/of Vollering. Dergelijke ondersteuning enkel voor sprinten met Wiebes lijkt me een duur verhaal.

    Vervangers voor beide halen zou denk ik een lastig verhaal zijn geworden. De grootste (ronde/klim) talenten liggen allemaal nog jaren vast.
    21-02-2024 16:10
    Had ook gehoopt dat Kopecky andere oorden zou opzoeken. Simpelweg omdat SDWorx te dominant is.
21-02-2024 12:56
Wel goed dat ze dat meteen aan het begin van het jaar heeft gedaan, dat scheelt een hoop gespeculeer en geroddel.
    21-02-2024 14:08
    Of in har eigen woorden: "Daarom ben ik blij dat ik de komende 5 jaar van dat gezaag vanaf ben."
21-02-2024 14:22
Had ik niet verwacht
21-02-2024 15:38
Een streep door de rekening van de ploegbaas die dacht dat het een kwestie van een handtekening was.

@josemanuelfuente wat had jij verwacht dan?
22-02-2024 14:36
Ik had het liever andersom gezien….zie liever Demi Vollering fietsen dan Kopecky……maar kijk er niet gek van op dat Demi gewoon blijft…kwa wedstrijd winnen en de reclame is dat wel beter.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine