Lotte Kopecky (16de): “Mijn plaatsing op de laatste hellingen heeft me genekt”

zaterdag 25 september 2021 om 18:11
Lotte Kopecky (16de): “Mijn plaatsing op de laatste hellingen heeft me genekt”

foto: Cor Vos

Lotte Kopecky wilde maar wat graag de regenboogtrui winnen in eigen land, maar kwam aan de meet tekort. Op een zestiende plaats eindigde ze uiteindelijk. “Mijn plaatsing op de laatste hellingen heeft me genekt”, aldus Kopecky bij Sporza.

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan het komende WK en lees je onder meer interviews met Wout van Aert en Jasper Stuyven. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Bestel dan nu het najaarsnummer van RIDE en krijg het gratis thuisbezorgd.

“Ik had moeite met het positioneren voor de Wijnpers”, gaat ze verder. “De klim vatte ik in de laatste regionen van het pak aan. Als je over de top komt als vijftiende, rijd je je benen kapot om je wagonnetje weer aan te haken.”

“Op 2,5 kilometer van het einde wist ik dus al hoe laat het was. Het ging verschroeiend hard, ik zat te ver en slaagde er niet meer in om op te schuiven”, eindigt ze.

Dit artikel delen:

27 Reacties

André Hilgersom 25 september 2021 om 18:25

Kijk al jaren naar ‘De Belg’, maar wat de verslaggevers er deze week van maken is echt verschrikkelijk. Het is alleen maar België boven! Volgens mij zijn de verslaggevers ervoor om verslag te doen van de wedstrijden/koersen en niet om alleen de Belgische deelnemers te supporteren. Begrijp best hun voorkeur, maar dit gaat alle perken te buiten. Hoop dat zij volgende week het allemaal nog eens terug luisteren zij zullen er van verschieten.

notriple 25 september 2021 om 18:28

Zijn belgen en blijven belgen.

notriple 25 september 2021 om 18:32

Daarom sla ik zoveel mogelijk de Belg over. Dan maar Eurosport met reklame.

Franco Ballerini 25 september 2021 om 18:38

Mijn indruk is dat José en Lieselot helemaal niet zo chauvinistisch zijn maar zich laten meeslepen door Michel en Ruben.

Erik33 25 september 2021 om 18:38

Ja, het is een kinderlijke verafgoding. In het begin grappig, zoals ook die namen als Wolfpack en de Cheeta’s maar op een gegeven moment is het genoeg. Jammer want de reclames van Eurosport en de kwaliteit van de Nederlandse verslaggeving is ook niet echt prettig. Ha, lekker zuur commentaar.

platteprijs 25 september 2021 om 18:56

Ik vind het deze week meevallen. Natuurlijk mogen ze supporteren voor hun landgenoten, dat gebeurt denk ik in elk commentatorenhok. Wuyts en Van Gucht die zijn idd erg, maar dat zijn ze altijd al niet alleen deze week. Gelukkig is Wuyts aan zijn afscheidstournee bezig.

Donna Tello 25 september 2021 om 19:02

Ik deel deze mening. Er zijn al heel wat regenboogtruien uitgedeeld, de Brabançonne heeft al heel vaak geklonken voorafgaand aan de wedstrijden. Zoals ook vandaag bij Lotte.

Kopecky is een goede renster die op dit parcours echt wel uit de voeten zou moeten kunnen, maar van haar kaliber rijden er m.i. 15-20 rond. En ze had podium kunnen rijden, maar ik kijk ook niet op van haar 16e plek.

Ze mag het een plaatsingsprobleem noemen, maar de echt goede rensters met de juiste vorm van de dag hadden niet dit plaatsingsprobleem. Kijk hoe Vos zorgde op de klimmetjes dat ze wel goed in positie kwam.

Gewoon uiteindelijk net niet de benen als je het mij vraagt…

xistnc 25 september 2021 om 20:27

Kostelijk. Nederland moet collectief voor Vos rijden, want dat is in het belang van Kopecky. Reuser mag niet lossen, want die is volgend jaar ploeggenoot van Kopecky. Enzovoorts, enzovoorts.

Maillot à Pois 25 september 2021 om 20:47

Ik vond de “waar zit Lotte show?” van vandaag als Belg ook ergerlijk.
Nu hebben ‘we’ bij de dames ook niemand anders, dat zijn we niet gewoon als wielernatie.
En Van Gucht weet eigenlijk ook gewoon te weinig van dameswielrennen en focust daarom maar op Lotte. Aan Lieselot Decroix ligt het niet, denk ik.

Maillot à Pois 25 september 2021 om 20:50

@notriple
Eigenlijk wel een heel grappige reactie van iemand die steevast schrijft dat “hij liever had dat een Nederlander gewonnen had”.
Qua chauvinisme komt Sporza nog niet tot aan je enkels ;-)

Jacco van Stierop 26 september 2021 om 00:16

“Er zijn al heel wat regenboogtruien uitgedeeld, de Brabançonne heeft al heel vaak geklonken voorafgaand aan de wedstrijden.”

Het bij voorbaat uitdelen van regenboogtruien aan een Nederlandse belofte en aan een Nederlandse renster was uiteraard wel heel logisch en geenszins aanmatigend.

NiM 25 september 2021 om 18:38

@notriple: zo dat heb je weer goed gezegd. Als een gelukkig man gaan slapen vanavond neem ik aan?

notriple 25 september 2021 om 19:12

Geen punt.

Pol 25 september 2021 om 18:48

Dit is niet alleen op de T.V. In de Belgische kranten waren er deze week al 4 a 5 Belgen wereldkampioen. Het is voor de Belgische renners een verschrikking om elke dag in de krant te lezen dat je wereldkampioen wordt.

Chippen 25 september 2021 om 19:04

veel on-topic reacties op de prestatie van kopecky hier

ik vind dat kopecky, sinds ze doorheeft dat ze misschien ook mooie ereplaatsen in grote koersen kan halen, plots veel afwachtander en passiever is beginnen rijden.

zou logisch zijn als ze er ook iets mee zou bereiken, maar het eindresultaat is vaak minder dan wanneer ze offensiever koerste. dus hou maar op met dat anoniem achteraan zitten slepen, het leidt tot niets.

NiM 25 september 2021 om 19:09

Of ze rekent meer op haar ploegmaats nu die bij Lotto onbestaande waren?

notriple 25 september 2021 om 19:11

Die Kopecky zou in Nederland niet eens geselecteerd zijn.

Murcia 25 september 2021 om 19:14

Heeft het ook niet met de OS te maken? Sinds de teleurstelling daar rijdt ze een beetje achter de feiten aan. Die gaat de komende jaren bij de sterrenploeg alleen maar beter worden en grote zeges bijschrijven. Dat de reacties hier vooral op het commentaar zijn kan ik begrijpen want Van Gucht is echt een ramp, ik kon toch niet laten om één keer over te schakelen vooral omdat Liselot wel kennis van zaken heeft en viel toen in het shot van een lossende Reusser wat Ruben een verraad aan Lotte vond want ze rijden volgend jaar voor dezelfde merkenploeg en daarom moest die maar voor de Belgische favoriete rijden kennelijk. Dat soort commentaar is compleet idioot.

NiM 25 september 2021 om 19:24

@murcia: niet enkel de teleurstelling. Aan die zware valpartij wordt vaak makkelijk voorbij gegaan. Zeker als je er dan een koersje bij wint denkt men al snel dat er niks meer aan de hand is. Die 2 weken zonder fiets kosten dat procentje dat ze vandaag tekort kwam om voor de prijzen mee te doen.

Deel Koeper 25 september 2021 om 19:53

@notriple

Ben jij verwant aan die Maartensmits? Die heeft ook altijd van die zeikerige bijdragen die inhoudelijk 0,0 meerwaarde hebben.

Kopinkas 25 september 2021 om 23:23

@Murcia
Juist ja! Van Gucht klonk daar wel als Wuyts Imola revisited… Reuser-gate na Roglic-gate…
Ruben Van Gucht is echter nog stukken irritanter dan Wuyts, en heeft het koersinzicht van een bakbanaan…

notriple 25 september 2021 om 20:13

Maarten is een fijne gozer.

Borsje 25 september 2021 om 21:19

Ik (Nederlander) kijk altijd Sporza. Chauvinisme van de commentatoren neem ik dan op de koop toe. Maar ik vond de ‘waar zit Lotte Show’ ook wel tegen het gênante aan.

Harrogate19 25 september 2021 om 21:36

Mijn excuses aan de niet-chauvinistische kijkers vandaag. Zelf stoor ik er me niet heel erg aan maar ik besef wel terwijl ik zit te kijken wat voor een laag niveau het is. Ik vermoed dat Wuyts wel oog zal hebben voor bv. de Denen en ook de meer exotische patriot zijn recente uitslagen oplepelen zal. Tegelijk zou ik wel een beademingmachine die bezemkast binnenrijden voor het geval Vann Aert als eerste zijn blauw tuubke over de meet duwt.

Harrogate19 25 september 2021 om 21:39

Ooit moet die afweging toch zijn gemaakt en kennelijk vindt de VRT-leiding het prima dat het kwijlende doelpubliek à 3 lepels per seconde met Belgische pap gevoed wordt.

Ik kijk alvast uit naar alle toppers, de Denen, MVDP, de Italianen, Sagan, Kristoff en Ewan. Maar ik denk dat er nog gevaarlijke jongens rondrijden. Zo'n Connor Swift bijvoorbeeld.

Pelsluis 26 september 2021 om 00:45

De traditionele media zijn in paar jaar tijd gigantisch in kwaliteit achteruit gegaan. Er zitten overal verantwoordelijken die voorschrijven dat het nieuws de mening vd grootste gemene deler moet moet brengen.
Zal o.m. worden veroorzaakt door de instortende belangstelling. Die weer verband houdt met de opkomst v nwe media….

Maillot à Pois 26 september 2021 om 00:52

Zeg je dat nu op basis van het chauvinisme op Sporza?
Dat is er al zolang ik me herinner, en niet enkel op Sporza trouwens, sportverslaggeving heeft nogal vaak een grote supporterscomponent.

Meer in het algemeen betwijfel ik of de kwaliteit van de traditionele media achteruit is gegaan. Wel worden ze door heel wat meer mensen in vraag gesteld op basis van wat ze op nieuwe media lezen.

Volg hier

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair