‘Lenny Martinez tekent bij Bahrain Victorious en gaat ruim vier keer zoveel verdienen’
maandag 8 april 2024 om 10:18

‘Lenny Martinez tekent bij Bahrain Victorious en gaat ruim vier keer zoveel verdienen’

Volgens RMC Sport rijdt Lenny Martinez vanaf 2025 voor Bahrain Victorious. De Franse sportzender meldt dat op basis van bronnen. Martinez zou begin 2024 al een (dik) contract hebben getekend bij het team uit het Midden-Oosten.

Bij Groupama-FDJ zou Martinez momenteel zo’n 200.000,- euro per jaar verdienen, schrijft RMC Sport. Een schijntje vergeleken met wat hij bij Bahrain Victorious zou krijgen. Bij dit team zou hij namelijk een contract hebben getekend voor drie seizoenen met een vergoeding van 2.500.000,- euro. Zijn jaarlijkse loon zal in dat geval dus (meer dan) verviervoudigen.

De 20-jarige Martinez geldt als grote klimbelofte. Nadat hij vorig jaar prof werd bij Groupama-FDJ, wist hij al drie koersen te winnen: de CIC – Mont Ventoux in 2023 en, dit voorjaar, de Classic Var en Trofeo Laigueglia. Ook eindigde hij in 2024 al als tweede in O Gran Camiño, achtste in Strade Bianche en zevende in de Ronde van Cataloniee.

RIDE Magazine
17 Reacties
08-04-2024 10:43
Vind dit wel erg jammer voor FDJ, een ploeg die de laatste jaren toch veel zelf opgeleide mannen heeft gepromoveerd. Om dan waarschijnlijk met Martinez en Pithie twee van je grootste toppers kwijt te raken net nu ze wat beginnen te laten zien is zuur.
    08-04-2024 10:47
    Klopt. Maar tegelijkertijd is het wel te begrijpen dat de renners ervoor kiezen als het verschil in salaris zo groot is.
    08-04-2024 10:49
    Naar welke ploeg gaat Pithie?
    08-04-2024 10:54
    Bora zeer waarschijnlijk
    08-04-2024 12:42
    En Grégoire en Penhoët zijn einde contract, dus ze moeten opletten dat ze straks niet volledig kaalgeplukt achterblijven. Erg jammer voor Groupama inderdaad, dat met al zijn jonkies een heel leuke ploeg om volgen was.

    Vind het sowieso een best opvallende keuze van Martinez, want ik zie zo op het eerste zicht niemand die Frans spreekt bij Bahrain, terwijl Fransen het over het algemeen toch graag allemaal in hun eigen taal doen.

    Puur qua team is het natuurlijk wel een uitstekende keuze, met best sterke ondersteuning, zonder dat er al echt een duidelijke kopman aanwezig is. Caruso, Poels, Bilbao, Haig, ... hebben allemaal het klimvermogen om bij de laatste 30 omhoog te gaan en eigenlijk ook stuk voor stuk al schat aan ervaring, dus op dat vlak zit het wel goed.
08-04-2024 10:52
Hmm, ik vind rond de 8 ton per jaar eigenlijk helemaal niet zo schokkend voor een talent van zijn kaliber.

Zou FDJ dat dan niet kunnen of willen betalen? Dat zou wel bijzonder zijn.
    08-04-2024 11:11
    Dat is een beetje onduidelijk, want er zijn ook geruchten die spreken van 2,5 miljoen 'in het derde jaar van zijn contract'. In dat geval zou dat dus niet neerkomen op 800k per jaar, maar op een oplopend salaris waarbij hij in zijn derde jaar alleen al 2,5 miljoen zou toucheren.
    08-04-2024 11:52
    Met het pensioen van Pinot zou je zeggen dat er nog wat marge zit in de begroting.
    08-04-2024 12:11
    Logischer lijkt mij 2,5 miljoen in drie jaar.
    08-04-2024 12:21
    8 ton.. dat verdiende Gesink al bij de Raboploeg..
08-04-2024 10:52
Op zich gezien zijn ontwikkeling een logische stap. Doordat er 2.5 miljoen wordt neergezet lees dit toch anders dan dat je zegt van; een startsalaris van 200k per jaar als talentvolle neoprof naar 833k per jaar als een renner die zijn belofte lijkt in te lossen en al mooie resultaten heeft neergezet.
08-04-2024 10:42
Vier keer zoveel? Begrijpelijk.
08-04-2024 11:17
Tsja, money talks helaas.
Nu is Martinez zeker een groot talent, maar het blijft toch altijd afwachten hoe talent zich gaat ontwikkelen. Het blijft toch een gok om zo'n jongen nu al een miljoenencontract te geven. Wat dat betreft snap ik ook wel dat Groupama hem niet kan (en/of wil) behouden.
    08-04-2024 12:04
    Naar verluid Bahrein 25 miljoen per jaar en FDJ 21 miljoen per jaar. Vind het dan bijzonder dat ze hem en Pithie zo makkelijk laten gaan.
    08-04-2024 12:11
    Money talks is hoe het werkt. Het is alleen helaas als ze daar geen kansen krijgen en hun eigen ambities moeten opofferen. Maar, meer geld en evenveel kansen is nooit ‘helaas’. Uiteraard kan Groupama dan deze renners niet behouden.
    08-04-2024 12:46
    Met Gregoire, Pithie, Martinez en Penhoët in mindere mate hebben ze zoveel talent dat ze niet iedereen kunnen behouden naar de bekende namen als Küng, Gaudu en Madouas. Het is niet meer dan logisch dat ze alles uit de kast trekken om ze te behouden als die financiële mogelijkheid er al is überhaubt.
08-04-2024 13:18
We wachten even af. Voorlopig neem ik het met een korreltje zout.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine