Lars Boom negeert kritiek: “Ga niet teruglezen wat anderen hebben geschreven”
Video De laatste tijd weerklonk er best wat kritiek aan het adres van Lars Boom. Kan De Nederlander van Roompot-Charles het nog wel? Na afloop van Parijs-Roubaix zegt Boom tegen WielerFlits dat hij daar zelf in ieder geval niet mee bezig is: “Ik ben met de mensen in de ploeg bezig en daar heb ik contact mee. Ik ga niet allemaal dingen over mezelf teruglezen wat andere mensen over me zeggen.”
“Ik weet wat we aan het doen zijn”, vervolgt Boom. “Ik weet dat ik hard heb gewerkt en dan moet je een oorzaak zoeken waar het aan ligt en niet dingen gaan lezen of hij het nog wel kan of niet.”
Een fietswissel maakte een einde aan de kansen van de Nederlander in de helleklassieker. Boom eindigde op het Vélodrome van Roubaix uiteindelijk als 74ste op ruim een kwartier van winnaar Philippe Gilbert.
Dat is mijn onderbuik gevoel, ik zie niet echt een beleid of filosofie, renners rijden zomaar wat rond als ik ze zie koersen op tv.
Zijn hartoperatie heeft hem destijds een voorjaar gekost.
Nooit waar kunnen maken... voor diezelfde media.
Ik hoop alleen voor zijn ploeg/sponsor dat we dit jaar de verongelijkte gefrustreerde Boom nog te zien krijgen, want dan heb je kans dat ie her of der wel weer iets wint.
Als je zegt Van der Poel normaal gesproken bij kunt houden op een kasseistrook maar vervolgens het hele voorjaar 4 groepen achter hem rijdt kun je kritiek verwachten.
Onlangs bij de kleedkamer op Sporza ook. De hele uitzending zit hij er ongeinteresseerd bij en hij wordt pas wakker als een van de anderen vertelt wel te lezen wat er over hem geschreven wordt.
Einde contract Roompot kon wel eens einde carierre worden voor Boom.
Als je je motivatie moet halen uit frustraties, wraak, enz. dan schort er iets fundamenteels aan de instelling denk ik. En zo meteen weer een uitschieter en dan moet iedereen weer zwijgen zeker. Mijn gevoel zegt dat hij elk jaar inhoud mist. Pure trainingsarbeid.
Want dat kost je een kwartier?
[quote] ti-raleigh 18 april 2019 om 11:40
Hij loopt zelf hoog van de toren te blazen.[/quote]
Dat gevoel heb ik niet, meer dat ie een façade aan het ophouden is.
Als je echt serieus werk wil maken van Parijs-Roubaix dan ga je niet afstappen in de Ronde van Vlaanderen terwijl je die kilometers training goed kunt gebruiken.
maar binnen de ploeg toch verantwoording af te leggen, heeft hij toch niet gedaan waar hij voor gehaald is...
Een nieuw contract verdienen is de echte graadmeter als dat hem lukt dan hebben we ongelijk, en als kopman kan hij het ook in andere koersen nog waarmaken dit jaar en hij heeft hij al vaker bewezen dat hij de ronde van Engeland kan winnen, evt Binckbank etc.
Als dat lukt is het jaar ook goed.
Desalnietemin, ik kan niet geloven dat hij zelf nu zo blij zal zijn met wat hij presteert...
Het is overduidelijk geen Mathieu Van Der Poel, die stond er direct al bij zijn eerste Monument.
Ik snap echt niet waarom zoveel mensen denken dat Lars Boom goed genoeg was / is om een Monument te winnen. Ik acht hem nog niet in staat om een semi-klassieker te winnen. Hij heeft twee eendagswedstrijden gewonnen: het NK wielrennen op de weg en de Grote Prijs Jef Scherens. Lachwekkend gewoon om dit een groot talent te noemen in de klassiekers.
Hij zou zich beter focussen op rittenkoersen waar geen bergen worden aangedaan (zoals de Eneco Tour en de Ronde van België), tijdritten en etappes in Grote Rondes proberen winnen door in ontsnappingen te gaan.
Als je bij Wvcycling.com de naam Lars Boom intypt...vervolgens palmares en dan op 'klassiekers klikt, dan zie je een schematisch uitslagenoverzicht. De conclusie is onweerlegbaar; Lars scoorde slecht in klassiekers waarvan gezegd werd dat hij daarvoor geschikt zou zijn.
Tussen 2010 en 2017 nam hij 6 maal deel aan De Amstel Gold race. In 2012 werd hij 96e. De andere 5 deelnames reed hij niet uit...5x dus DNF. In de andere klassiekers is het niet veel beter. Op grond van 6 slechte uitslagen in 6 deelnames is een goede uitslag zondag niet aannemelijk. Opmerkelijk dat Roompot Lars Boom binnenhaalde als kopman voor de klassiekers.