Lance Armstrong: “Dit was de grootste fout in carrière Tadej Pogacar, geef ze geen reden om je te haten”
foto: Cor Vos
zaterdag 20 juli 2024 om 08:47

Lance Armstrong: “Dit was de grootste fout in carrière Tadej Pogacar, geef ze geen reden om je te haten”

De overwinning van Tadej Pogačar vrijdag op Isola 2000 heeft veel losgemaakt in het wielrennen. Lance Armstrong heeft in zijn podcast The Move zelfs hard uitgehaald naar de aanstaande Tour de France-winnaar. Volgens de Amerikaan, die zeven keer de Tour won maar al die zeges moest inleveren wegens dopinggebruikt, heeft Pogačar ‘de grootste fout in zijn hele carrière gemaakt’.

De discussie begon bij oud-wielrenner George Hincapie, die de keuze van Pogačar niet snapte om er alles aan te doen om Matteo Jorgenson nog in te halen op Isola 2000. De kopman van UAE Emirates was genadeloos, voor al zijn concurrenten én voor Visma | Lease a Bike en Jorgenson. “Mijn beeld over deze situatie is veranderd ten opzichte van 20 jaar geleden”, reageert Armstrong daarop. “Ik heb ook in deze positie gezeten. Ik wilde ook altijd die etappe winnen, want die streep lag daar. Of al was het om het prijzengeld. Maar dat idee is nu anders. En dan hoor ik: hoe durft die Armstrong hierop te reageren? Nou, ik ben bij uitstek geschikt om hier commentaar op te geven.”

“Wat we op hier gezien hebben, is de grootste fout in zijn hele carrière. Dat beloof ik je”, is Armstrong heel fel. “De andere ploegen zien dit niet graag, de fans… Dan kan je wel zeggen dat de mensen thuis in Slovenië ervan houden, ja, maar je rijdt ook tegen de Belg Remco Evenepoel, tegen Jonas Vingegaard uit Denemarken. Twee grote landen in het wielrennen. Je rijdt in Frankrijk, met de Franse media. Dit is een enorme fout van hem.”

‘Geef de mensen geen reden om jou te haten, om aan je te twijfelen’
“Dan hoor ik de reacties al van: het is een wedstrijd. Ja, dat klopt, maar het is ook een politieke campagne”, gaat de Texaan, die zeven keer met de gele trui in Parijs stond, verder. “Geef de mensen geen reden om jou te haten. En dat herhaal ik graag. Don’t give them a reason to hate you. En als dat te fel is? Geef ze dan geen reden om jou niet leuk te vinden. En nog belangrijker: Geef ze geen reden om aan je te twijfelen. Geef geen kans om vragen te stellen bij je grootsheid. En dat heeft hij wel gedaan, dat is zijn grootste fout geweest.”

Armstrong wil daar later in de podcast nog wat aan toevoegen. “Ik ben echt een fan van Tadej Pogačar”, geeft hij aan. “Als fan en supporter zei ik: doe dit niet, doe dit niet. Ik wilde het beste voor hem. […] Hij had Jorgensen ook kunnen bijhalen en een stuk kunnen meenemen. Ik heb veel van deze situaties gehad. Op de Mont Ventoux heb ik Marco Pantani de rit laten winnen, maar daar was hij niet blij mee. Dat voelde voor hem als een extra klap. Dat voelde ook niet goed. Maar Pogačar moet kijken naar het hoogste podium in Nice. Dat is de echte overwinning.”

RIDE Magazine
83 Reacties
20-07-2024 09:15
Toen Van Aert in zijn groene trui met de gele Vingegaard in het wiel wegbrommerde op een col buitencategorie, hoe zou dat gevoeld hebben voor Pogacar? Hét supertalent dat in de grootste koers op Aarde genadeloos uit het wiel wordt gepoeierd door een sprinter van Visma?

Of vorig jaar toen hij als hij best betaalde wielrenner ter wereld in het oortje van zijn ploeg (en bij uitbreiding de hele wereld) moest toegeven ‘I’m gone, I’m dead’ en op bijna 5 (!) minuten werd gereden in 1 bergrit.

Hoe zou dat voor Pogacar gevoeld hebben, denk je Lance? Wat een onzin dat hij aan diezelfde ploeg geschenkjes zou moeten uitdelen, nu hij de beste benen heeft. Hallo Lance, het is topsport, het is de Toúr?!

Als er al geschenkjes worden uitgedeeld, zal dat niet zijn aan de ploeg die hem 2 jaar op rij rode wangen bezorgde en hem aan gort reed.

Armstrong blijft ook maar hameren op ‘geen aandacht op je prestaties vestigen, jongen!!’, maar wat als Pogacar niet met een bak vol epo rondvlamt of elke avond een vers bloedzakje tankt?

Volgens mij vindt Pogi het heerlijk dat hij nu alle spotlights op zich heeft na 2 afstraffingen op rij.
    20-07-2024 09:26
    Helemaal mee eens! Verder is het natuurlijk ook gewoon strategisch een goede zet. Hij heeft ermee gecreëerd dat hij vandaag qua klassement waarschijnlijk niks hoeft te verdedigen. Visma gaat nu vol voor plek twee. Ideale situatie voor Poggi. Verder is Jorgensen ook gewoon een kampioen, lijkt mij niks om een overwinning cadeau te krijgen. Als topsporter wil je een overwinning verdienen/veroveren ipv krijgen.
    20-07-2024 09:27
    Van Aert een sprinter noemen. Dan kun je wat mij betreft beter geen koers meer kijken.
    20-07-2024 09:29
    @Giovinazzi, ik denk dat Domestique het gevoel goed beschrijft dat je als beste renner *** gelost wordt door de groene trui...
    20-07-2024 09:32
    In de groene trui rijdt doorgaans de beste sprinter in de Tour, ja. Van Aert won bv. het jaar ervoor nog de rit op de Champs.

    Denk je dat Pogacar het als dé superster geen vernedering vond om door zo iemand (75 kg+) te worden achtergelaten op een col HC en nu gezellig aan die ploeg geschenkjes gaat lopen uitdelen?

    Dan kan jij wat mij betreft beter geen koers meer kijken. ;)
    20-07-2024 10:24
    Van Aert is natuurlijk veel meer een allrounder dan een sprinter, zo won hij met een lange solo een tourrit die tweemaal over de Ventoux ging, was hij vice-wereldkampioen tijdrijden en behoort hij tot de top van de klassiekerspecialisten en veldrijders.
    20-07-2024 10:29
    Tuurlijk kan Van Aert meer dan sprinten, maar het is geen superklimknecht à la Kuss en hij weegt ruim 10 kg meer dan Pogacar.

    Dat beeld van de groene Van Aert en de gele Vingegaard die samen een hulpeloze Pogi achterlieten op Hautacam, reken maar dat dat er heeft ingehakt bij Pogacar.

    De zogezegd beste renner van het peloton die 2 jaar op rij zwaar klop krijgt in de veruit belangrijkste koers van het jaar, die moet nu een cadeautje geven aan Visma nu zij eens niet winnen?

    Dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
20-07-2024 09:22
En toch heeft hij een punt, begint mij ook wat tegen te staan allemaal, terwijl ik eerst alles prachtig vond. Natuurlijk doet wat ik vind er totaal niet toe, maar ik vertrouw erop dat als ik dat voel, meer mensen dat voelen
20-07-2024 08:54
Lance moet niet vergeten dat Pogi wel een likeable karakter heeft in tegenstelling tot zijn eigen verrotte ziel. Belangrijk verschil!
    20-07-2024 11:40
    En juist dat "likeable" word hard minder
    20-07-2024 12:39
    Voor mij absoluut niet Paul, hij geeft "robot" gestuurd Visma op zijn klote met heerlijk ouderwets agressief aanvallend wielrennen, vele echte wielerfans genieten daarvan.
    20-07-2024 15:37
    Dat wordt dan nu een behoorlijk stuk minder, dit komt straks als een boemerang terug.
    20-07-2024 21:22
    Niet zo zwart wit ajb....
20-07-2024 09:20
Wat een onzin. Had Lance serieus gedacht dat Pogacar een cadeautje ging weggeven aan een renner van Visma?

En natuurlijk wilde Pogacar de koninginnenrit winnen, die geef je niet weg. Het is ook merkwaardig en enigszins treurig dat Pogacar vooraf al moet aankondigen dat hij de kopgroep wil laten wegrijden vandaag. Hij hoeft zich voor niemand te verontschuldigen als hij wint.
20-07-2024 09:38
Armstrong heeft gelijk. Overdadige dominantie is nooit leuk in een sport. In het begin is het mooi, maar als het te lang duurt gaat het tegenstaan. Kijk naar de jaren van Indurain, Armstrong en Sky, daar was niet veel aan te genieten. Zelfs het veldritseizoen dit jaar was niet leuk meer als Van der Poel meedeed.
    20-07-2024 11:07
    Maar het is niet aan Pogacar om deze overmatige dominantie te downsizen. Het is aan de concurrentie om te zorgen minstens net zo goed te worden.
    20-07-2024 13:55
    Wordt Verstappen minder geliefd..?
20-07-2024 09:59
Treurig dat iemand die een sportwedstrijd wil winnen "gehaat" wordt. Zegt meer over de haters dan over de sportman. Je eigen onvermogen projecteren op een ander en daar dan je frustraties over botvieren op de persoon. Bijna net zo kansloos als "fan zijn". Zelfde emoties, 0 ratio .

Als ik in Pogi's schoenen stond pakte ik de rit vandaag ook nog. Sport is gebaseerd op ongelijkheid, dus de beste moet gewoon winnen. Treurig sentimenteel gedoe allemaal. Wat deze jongen doet is fantastisch om te zien. Net zo mooi als de totale overheersing van Bolt destijds.
    20-07-2024 10:17
    Het nadeel is dat sport populariteit het beter doet bij gelijkheid. Dat hebben ze in de VS goed begrepen. Maar zie je bv ook in de tegenvallende kijkcijfers in de tweede helft van de giro of van de Bundesliga toen Bayern meerdere jaren achter elkaar kampioen werd. Minder populariteit is uiteindelijk slecht voor de financiën die omgaan in een sport.
    20-07-2024 12:26
    Het is eerst en vooral beroepswielrennen. Een dag als gisteren maakt dat demense afhaken en de verdiensten minder gaan worden. Demense willen strijd zien, en wisselende kansen, en niet iemand die fluitend tweemaal zo hard een klim van buitencategorie op fietst als de gehele rest van het peloton.
20-07-2024 08:55
Natuurlijk heeft hij deels gelijk. Maar Lance, de mensen die Pogacar haten die haten hem al langer. Laten we niet doen alsof gisteren de eerste keer is dat The Terminator de tegenstand helemaal degradeert. Hij doet dit al enkele jaren op niets mis te verstane wijze. De haters haten hem om de overmacht waarop hij wint en het speelse gemak waarmee hij wint. Dat beeld is er al veel langer dan gisteren. De Tour winnen na de Giro te hebben gereden, terwijl sommige renner fris worstelend de top 10 halen in een van de rondes, maakt het er ook niet leuker op voor de volgers. Wat natuurlijk wel zo is, is dat Pogacar wel echt overduidelijk de beste renner is. Of hij nou snoept of niet, dat kun je niet van hem afnemen.
    20-07-2024 09:55
    Wat je zegt vind ik dus helemaal niet. Het is dit jaar veel extremer dan het was. Vingegaard heeft niet voor niets de laatste twee keer de Tour gewonnen. Dit jaar is Pogacar echter volledig onaantastbaar is zowel Giro als Tour. Buiten het podium staan ze op een kwartier en dan moeten we nog een bergetappe en een klimtijdrit krijgen.
20-07-2024 09:55
Armstrong heeft gelijk. Dit zal de interesse voor de koers niet doen toenemen. Kijkers willen spanning, verrassingen, suspense, gepoker. Hier is toch geen klap aan?
Ik heb jarenlang zo'n Eurosport abonnement gehad voor de koers; ik denk niet dat ik zo'n nieuw HBO abonnement ga nemen. En ik vrees dat dit voor meer mensen zal gelden.
    20-07-2024 12:18
    Maar wel je abnonement behouden tijdens het sky tijdperk. Rare snijboon ben je dan.
    20-07-2024 13:12
    Rare snijboon nog wel...

    De dominantie van Sky beperkte zich hoofdzakelijk tot de tour. Hun voorjaarsgroep reed meer dan verdienstelijk mee, maar was toch echt niet dominant te noemen.
    20-07-2024 14:03
    Je zult gemist worden...
20-07-2024 10:27
Voor mij is de grootste fout die Pogacar heeft gemaakt de entourage die hij om zich heen heeft.
    20-07-2024 12:54
    mee eens ziehier zijn ploegleider:
    https://hetiskoers.nl/vergeten-wielrenner-gianetti-mauro/
20-07-2024 09:03
Lance heeft gelijk
    20-07-2024 12:21
    En dat is best een prestatie van de grootste schandvlek in de wielergeschiedenis.
20-07-2024 09:27
Topsport draait om winnen en altijd maximaal presteren, dat snappen de fans en dat snapt de concurrentie ook. Dat het slecht is voor de sport als er eentje zo bovenuit steekt is een ander probleem wat je ook bij formule 1 en tennis ziet maar haters haten sowieso wel. Ik zelf blijf fan van Pogi.
    20-07-2024 09:35
    Er zijn ook mensen die nog steeds fan zijn van Verstappen, maar toch niet meer naar de F1 kijken.
    20-07-2024 10:19
    Klopt, dit is de eerste Tour sinds jaren die ik maar half gevolgd heb. Ik haak inderdaad af merk ik.
    20-07-2024 12:19
    Ik geniet met je mee! Gewoon schitterend om naar zo'n talent en veelvraat te kijken. Waarom ik er van geniet? Vooral omdat hij lef toont, hij rijd met zijn hart, niet met een commando center alla Visma. Dat Visma team op hun donder krijgt is alleen maar mooi om te zien dat de "wetenschappelijke" aanpak faalt tegenover iemand die nog ouderwets zijn gevoel volgt om aan te vallen.
20-07-2024 12:08
Een aantal punten: 1e: Tadej is totaal NIET zoals Lance vroeger was, Tadej is wel degelijk collegiaal en geen tiran, geen dictator van het peloton.
2e Lance, je blijft een aandachtsgeile dopingspuiter die nog steeds te graag alles naar jezelf herleid zoals ook nu weer. Je laat alleen maar weer zien wat voor loser je bent!
3: Je mensenkennis is buitengewoon laag. Hij heeft naar deze rit toegeleefd, hij wilde deze graag winnen, het is een sportman, natuurlijk laat je die dan niet schieten en al helemaal niet voor een ploeg die er alles aan doet jou te vernederen. Het was team Visma dat hem de "oorlog" verklaarde, niet andersom.

Kotsmisselijk wordt ik van al die idioten die denken een sportman te moeten vertellen niet te veel te winnen, het is sport!
Edit: Was even vergeten dat het een murikaan was waarvan Tadej de overwinning weg kaapte...... gewoon pure chauvinisme dit van mr cheat murikaan 1e klas.
20-07-2024 09:27
De teleurstelling dat je favoriete renner of ploeg verliest, kan overgaan op degene die dat verlies veroorzaakt. Als topsporter kun je dat beter accepteren dan afhankelijk te zijn van de mening van 'fans'. Hij wint gewoon wedstrijden en dat is ook wat hij hoort te proberen. Als winnen Pogacar zijn 'grootste fout' is dan doet hij weinig fout. Armstrong spreekt ook over een 'politieke campagne', maar hij en Pogacar benaderen het dan ook heel anders.
20-07-2024 10:17
Ik haat die jongen niet, maar ben geen fan van hem. Ik geloof er helemaal niets van. Het verleden heeft mij geleerd, dat wat te mooi is om waar te zijn, deugt niet. In de tijd van Armstrong reden ze in een bergetappe goed omdat ze de dag daarvoor aardappelen hadden gegeten. Iedereen vond het prachtig, Smeets voorop.
Ik vond het lulkoek, net als T.Dekker en meer collega's met hun verhaaltjes, etc etc. Nu weer Pogacar met zijn andere trainer... Houdt toch op. Het ergste vind ik zijn reactie dat de kruimels vandaag voor de winnaar uit de vluchtgroep zijn.
Dat kan opgevat worden als hautain, arrogant en misplaatst. Zo haal je de spanning uit de koers en dat neem ik hem zeer kwalijk. Dát is slecht voor de sport! Dus....ik ga vanmiddag niet tv kijken. Voor mij is zo de lol eraf. Bedankt Tadej.
    20-07-2024 10:38
    Helemaal eens wielrenner
    20-07-2024 12:20
    Gelukkig hebben we vorig jaar genoeg strijd gezien van TVJ. Die gaven ze kruimels zelfs aan Kuss wat duidelijk de minste van de 3 was in de Vuelta. Come on. Had dan vorig jaar ook zulke comment geschreven.
    20-07-2024 13:58
    +1 Ik was ook helemaal overtuigd van een schone Rabo ploeg met Boogerd en Rasmussen. En die kruimels dat is inderdaad arrogant, zeg dan niks en laat het zo gebeuren.
    20-07-2024 14:06
    Doei!
    20-07-2024 14:17
    Hautain, arrogant en misplaatst, of geniaal, weldoordacht en tactisch briljant?

    Door te zeggen dat het morgen voor de vluchters is, geloven er 130 renners dat ze kunnen winnen, waardoor het een lange strijd wordt voor de vlucht van de dag en ploegen die niet meezitten, zullen renners op kop zetten om net gevormde groepjes weer terug te halen.

    UAE is al een pionnetje kwijt, eentje was ziek en met 3 anderen willen ze in de top-10 eindigen, dus die moeten hun krachten sparen. Dus volgens mij zit Pogi met een grijns toe te kijken hoe de concurrentie zijn ploeg in een zetel tot over halfweg koers brengt zonder een trap teveel te hebben gegeven.
20-07-2024 11:01
Het is juist super mooi dat we niet meer zitten te wachten tot de laatste 2km tot een favoriet iets durft.
20-07-2024 11:44
Gisteren was de koninginnerit, die had Pogacar vooraf aangestipt en natuurlijk geeft hij die niet weg. Annemiek Van Vleuten liet er in Vive le Vélo weinig twijfel over bestaan wat zij in zijn plaats gedaan had, en zelfs een Visma-boy als Van Hooydonck had er alle begrip voor.
Misschien is het niet leuk voor sommige fans en volgers, maar in het peloton gaat Pogacar hier niet minder populair door worden. Kampioenen willen winnen, niet dat anderen hen laten winnen.

En Armstrong, die lijkt het nog altijd niet te begrijpen. Hij werd niet gehaat door het peloton omdat hij won. Waarom zouden ze, hij was de beste. En ja, hij dopeerde, maar de andere renners wisten maar al te goed dat ze dat zelf ook deden. Lance werd gehaat omdat hij zijn tegenstanders niet respecteerde en geen gelegenheid onbenut liet hen te kleineren. Net omdàt hij soms een zege weggaf, maar wel op zo'n manier dat het overduidelijk enkel dankzij zijn grootsheid was. En als daar niet voldoende 'dankbaarheid' voor terugkwam, volgden sneren op de persconferentie, zoals toen hij Pantani consequent denigrerend "Elefantino" noemde.
    20-07-2024 12:12
    Precies 100% met jou (en van Vleuten) eens. Huidige Lance geeft met dit stuk nog altijd te kennen niks geleerd te hebben, het is nog steeds de zelfde narcist die hij toen was.
    20-07-2024 12:51
    Il Elefantino en Il Pirata waren de bijnamen van Pantani die ook door zijn fans werden gebruikt.
20-07-2024 09:27
Ik word toch altijd wat ongemakkelijk als ik Lance met het corrigerende vingertje hoor spreken..’
Los daarvan: pogacar gaat zich niet sympathieker maken door hier en daar wat met kruimeltjes te strooien . Het gaat hier over topsport! Het gaat niet over wat wij ervan vinden. Er schiet er 1 man bovenuit (geen 2), dat moet iedereen nu stilaan doorhebben.
In de eerste fase was dat wauw, inmiddels redelijk saai, dat is waar. Maar ooit houdt het op en komt er een andere periode… Ik vermoed dat in het tijdperk Merckx een beetje hetzelfde moet geweest zijn. Geduld…
We gaan de Jonassen en remco’s nodig hebben voor tegengewicht, wie weet ooit als bondgenoot
20-07-2024 09:56
Wat een onzin !
Ipv diesel zit er nu raket brandstof in de ferrari !
Pogi heeft groot gelijk, vorig jaar was het de jumbo-visma ploeg die hem op de zelfde manier gesloopt heeft. Nu is het aan Pogi en UAE..
De grote Merckx deed precies het zelfde.
Niks dan respect
    20-07-2024 10:02
    “Op de zelfde manier”?
    Onwaar. Komt niet in de buurt.
20-07-2024 10:47
Wat een gelul! Vorig jaar reed Jumbo iedereen aan gort en was t allemaal geweldig.
Nu rijd Pogi alles overhoop en moet ie medelijden tonen met alles en iedereen omdat ie zo verschrikkelijk goed is. Laten we hier gewoon van genieten, dit zie je maar eens in de 40 jaar.
20-07-2024 09:02
Volgens mij trachtte Pogacar gewoon aan te tonen dat, in tegenstelling tot wat beweerd wordt, hij het niet zo slecht doet op lange beklimmingen.
    20-07-2024 09:18
    @Midi Pogacar hoeft niets aan te tonen. Iedereen wist voor gisteren ook al dat hij zou gaan winnen. Iedereen wist ook na zijn demarrage dat hij Jorgenson nog ging inhalen. Als Pogacar een etappe bergop wil winnen, wint hij. Morgen zeggen dat een ontsnapping mag winnen is om zijn knechten een kans te geven.
    20-07-2024 09:19
    @Midi Pogacar hoeft niets aan te tonen. Iedereen wist voor gisteren ook al dat hij zou gaan winnen. Iedereen wist ook na zijn demarrage dat hij Jorgenson nog ging inhalen. Als Pogacar een etappe bergop wil winnen, wint hij. Morgen zeggen dat een ontsnapping mag winnen is om zijn knechten een kans te geven een etappe te winnen
20-07-2024 09:47
Lance heeft wel gelijk….zie VLab. Ze waren al de beste maar wat ze vorig jaar in de Vuelta hebben gedaan, fantastische prestatie, maar niet fijn voor de rest. De rest degraderen tot figuranten en dan ook nog de discussie dat Kuss moest winnen. Waarom is het dat anderen niets doen en dan Jonas achterlaten. Dat is precies waar Pogi goed op gaat. En de andere renners in het peloton denken ook…Zoek het zelf maar uit! Dus Pogi….geef die laatste twee etappes aan anderen en ga lekker in het wiel mee van Jonas en Remco
20-07-2024 09:57
Dominantie is van alle tijden. Op het moment dat het plaatsvindt, wordt er over gezeurd. Maar als er over tien jaar op teruggekeken wordt, dan prijkt hij op bijna alle lijstjes ergens boven aan. Armstrong redeneert ook vanuit zijn eigen referentiekader: dat van iemand die een klootzak werd gevonden door het peloton. En terecht!

Is dominantie leuk om naar te kijken? Nee, ik zie liever ook strijd! Maar het hoort er bij net als het in andere sporten ook gebeurt.
20-07-2024 10:45
Dit is geen fout, dit is wielrennen. Wil je winnen dan zul je er voor moeten knokken. Al dat gezever over' iemand op sleeptouw nemen' , 'de overwinning gunnen' bla bla bla. Ik zou mij echt genaaid en verschrikkelijk vernederd voelen als ik al het werk heb gedaan om een rit te winnen, dat tadej met gemak naast mij komt rijden mij op sleeptouw neemt en me dan de rit laat winnen. Dat voelt niet als een echte overwinning. Dat voelt als een renner die inhoud om mij iets te gunnen. Nee dank je. Je zult er voor moeten knokken, vechten en strijden. Is er een beter, dan is er een beter. C'est ça.
De likeability van Tadej is hoog, de verwachting is hoog maar de concurrentie is laag. Erg laag waardoor het beeld vertroebeld. Vorig jaar reed Vingegaard iedereen op een hoop, alleen Vingegaard is een introverte persoonlijkheid voor volgers. Pogacar is een extraverte persoonlijkheid voor volgers.
Volgers willen strijd geen dominantie.
Paar dagen terug gaf ik al aan dat wielrennen nog steeds het stigma van doping om zich heen heeft hangen. Wie te dominant is en daardoor geen concurrentie heeft wordt verdacht. Dat is een negatieve nasleep van het verleden. Ploegen moeten hierop inspelen. Transparantie is voor UAE, VISMA etc overduidelijk belangrijk.

Een mooi voorbeeld was de eerste rit van den broek had moeten winnen, de enige die volle bak het peloton aan gort reed. Baret zat in het wiel verschrikkelijk af te zien. Maar kreeg wel de overwinning verdiend? Nee, een echte leider ( Bardet zelf of bv de ploegleider) hag gezegd de overwinning is voor de sterkste dat zou het wielrennen geloofwaardig maken, dat zou jonge renners aan het denken zetten met het idee' dat het en mag' ! Lance denkt 'oud', Lance handelt' oud'. Hij staat stil...
20-07-2024 11:00
Toevallig beftret het in de persoon van Jorgenson een Amerikaan die voorbij gereden wordt. Ik denk niet dat Lance zou piepen als een type als Simeoni zou zijn voorbijgereden door Pogi.
20-07-2024 11:00
Ik denk dat Pogacar net extra vrienden heeft gemaakt in België door z'n bromance met Remco.

Suggereert hij dat Pogacar naar Jorgenson had kunnen rijden om hem vervolgens de zege cadeau te doen? Want dat zou wel de ultieme vernedering voor VLab geweest zijn.
    20-07-2024 11:10
    Sterker nog, toen hij hem voorbijgereden was, vertraagde hij duidelijk en keek een paar keer achterom. Even dacht ik, hij laat hem terug bijbenen en springt dan onmiddellijk opnieuw weg...Dât ging de grootst mogelijke vernedering geweest zijn. Toegegeven, dat ging er pas écht over zijn ook.
    20-07-2024 12:52
    Hij was steendood. Duurt de klim nog 1 kilometer langer dan haalt Jorgenson hem terug bij...
    20-07-2024 13:53
    Pogi was steendood omdat ie 9 kilometer all-in was gegaan, maar Jorgenson die zowat de ganse rit in de ontsnapping reed en 15 km all-in was gegaan, ging hem nog inhalen? Euh ja, ok...say no more.

Reacties zijn gesloten.