Koen de Kort stapt uit Vuelta
donderdag 11 september 2014 om 14:30 Volg in Google

Koen de Kort stapt uit Vuelta

Koen de Kort heeft de Ronde van Spanje moeten verlaten. Dat meldt zijn team Giant-Shimano via Twitter. De 32-jarige Nederlander kneep tijdens het eerste uur van de rit naar Monte Castrove in de remmen. De Brabander kampt met koorts en een infectie aan zijn zitvlak.

De Kort is de tweede opgever bij het Nederlandse Giant-Shimano. Eerder moest de Amerikaan Lawson Craddock vroegtijdig naar huis.Na de opgave van de Kort zijn er nog acht Nederlandse renners actief in de Vuelta.

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster