Kevin Vermaerke de sterkste in beloftenversie Luik-Bastenaken-Luik

zaterdag 20 april 2019 om 16:40
Kevin Vermaerke de sterkste in beloftenversie Luik-Bastenaken-Luik

foto: Cor Vos (archief)

Kevin Vermaerke heeft de beloftenversie van Luik-Bastenaken-Luik op zijn naam geschreven. De 18-jarige Amerikaan van Hagens Berman Axeon was na een wedstrijd van 171,4 kilometer de sterkste renner in een kopgroep van drie. De Belg Viktor Verschaeve (Lotto-Soudal U23) legde beslag op de tweede plek, voor de Noor Tobias Foss (Uno-X).

Voor Hagens Berman Axeon is het de derde zege in vier jaar in deze wedstrijd. In 2016 won Logan Owen, terwijl vorig jaar de Portugees João Almeida de koers aan zijn palmares toevoegde.

Dit artikel delen:

12 Reacties

rahimns 20 april 2019 om 16:45

Lastig voorbeschouwen voor renners op die leeftijd… de nummers 1 en 2 kwamen niet voor in de voorbeschouwing hier op WF. Weer eens een talentvolle Amerikaan die op het venster tikt. 19 jaar pas trouwens…

Verweggistan 20 april 2019 om 17:08

Verschaeve werd genoemd.

Youri IJnsen 20 april 2019 om 20:29

Heb hem, Garrison en Carvalho weglaten in het stukje van Almeida, omdat anders mijn alinea niet op één lijn was. Beetje een raar trekje van me. Maar anderzijds: Vermaerke had behoudens een ijzersterke Redlands Classics nog niets gereden en dus was-ie niet te onderbouwen geweest.

Martino87 20 april 2019 om 16:48

De nieuwe Evenepoel!

peervaneynthoven 20 april 2019 om 17:20

Beginnen “we” weer? Wat is dat toch met die masturberende wieleradepten als de naam Evenepoel valt? Bewaar wat afstand in je adoratie en wordt niet zo als die Belgische commentator bij Eurosport die alleen maar Remko’s ziet. “Down to Earth” graag!

Dirty Derrick 20 april 2019 om 19:51

Het is Remco!

peervaneynthoven 20 april 2019 om 20:30

Echt waar ??

Gilberto 20 april 2019 om 16:50

Gewoon een Belg natuurlijk :)

peervaneynthoven 20 april 2019 om 16:55

Belgische roots? Erg jong nog! Tobias Foss (in beeld bij TLV) blijkt dus “potentie” te hebben in dit soort zware koersen, als het parcours inderdaad een beetje vergelijkbaar was met de “echte” LBL. Als 3e van 3 finishen duidt niet echt op een eindschot/afmaker maar misschien vergis ik me omdat ik de finish niet heb gezien. Iemand wel?

Timothy12 20 april 2019 om 16:57

Tobias Foss zal hopelijk de eerste aanwinst van Jumbo zijn. Heeft al meer dan genoeg laten zien de laatste maanden.

jessevdalen 20 april 2019 om 18:05

Foss rijdt heel het seizoen al bij de eersten

Hoebele 20 april 2019 om 20:56

Is iedereen al over de finish? Of rijdt er nog iemand verdwaald door de buitenwijken van Luik, zoals x aantal jaar geleden?