Jumbo-Visma wil fans aan zich binden en introduceert Fan Peloton
Jumbo-Visma komt met iets nieuws: de Nederlandse formatie heeft vandaag het Fan Peloton gelanceerd. Dit is een lidmaatschap voor fans van het team en actieve fietsers.
Fan Peloton biedt wielerliefhebbers een exclusief kijkje in de keuken bij de succesvolle wielerploeg. Leden met een betaald lidmaatschap krijgen onder meer toegang tot exclusieve content en ze ontvangen hoge kortingen bij partners van Jumbo-Visma. Bij het uitgebreide pakket is zelfs een gratis fietsverzekering inbegrepen. “Onze achterban groeit mee met de omvang en prestaties van het team”, geeft teammanager Richard Plugge aan in een persbericht.
“De laatste jaren hebben onze populariteit en bereik een enorme vlucht genomen. Dat biedt kansen. Met het Fan Peloton kunnen we iedereen die de ploeg een warm hart toedraagt – of die zelf actief fietst – aan ons binden. En deze mensen, in de vorm van unieke extra’s en exclusieve voordelen bij ons en onze partners, belonen voor de support. Een gratis fietsverzekering is daar een mooi voorbeeld van.”
‘Uniek inkijkje in de organisatie’
Leden van het Fan Peloton krijgen toegang tot de Fan Peloton-omgeving, die structureel wordt voorzien van nieuwe artikelen en video’s. Deze content wordt exclusief gemaakt voor leden en is niet via andere kanalen te bekijken. “We bieden fans exclusieve interviews met renners en een inkijkje in de organisatie. Ze worden als eerste geïnformeerd over belangrijke updates uit het team en kunnen leren van experts om zelf een betere wielrenner te worden”, klinkt het vanuit de ploeg.
Het Fan Peloton richt zich in eerste instantie alleen op Nederlandse en Belgische fans. Op een later moment wordt het initiatief wellicht ook in andere landen uitgerold.
Dat blijkt maar weer eens. Het is gewoon kijken hoe ver je kunt gaan. Mogelijk haalt hij wat poen op maar haken syphatisanten, supporters die hier geen zin in hebben af op social media. Blijkt dat uit de metingen dan schiet hij in eigen voet omdat de sponsoren van de ploeg juist meer exposure verwachten en niet minder.
https://www.teamjumbovisma.nl/fanpeloton/
Beetje onhandig gebruik van de term 'exclusief'.
Al zal die vlieger wel niet opgaan als Neom neom neom instapt. Exclusief inclusief, als het eventjes kan voor die Saoedi’s.
Er zal vast wel iets van een proefabonnement komen.
Dat het alleen op NL en BE gericht is, is een gemiste kans. Juist vanuit verre buitenlanden zie ik smeekbedes om documentaires en andere content te kunnen bekijken. Wat is de belemmerende factor om niet meteen ook een internationaal kanaal mee te pakken? De voertaal is in het algemeen toch al Engels.
Ik vermoed dat de inkijkjes en het 'leren van' gewoon door NeBelanders wordt gedaan. Komt ook minder afstandelijker over als zij in de eigen taal spreken, en het wordt er vaak ook iets grappiger van.
Wel benieuwd of dit iets te maken heeft met een (nieuwe) sponsor die zich op Nebeland wil richten.
Het is afgekeken van de Patreon memberships op YouTube. Het gaat ten eerste om de naam verder te verzilveren al het andere is marketing crap.
Snijden ze in eigen vingers omdat nu deel content achter deze "paywall" komt en velen die niet meedoen de binding kwijtraken? Je kunt ook te ver gaan in alles ten gelde maken. Bovendien een kijkje achter de schermen? De echte liefhebber heeft die toch wel of zelf al in sportieve leven ervaren. Veel bullshit voor doekoe.
Rabobank betaalde anderhalf jaar alle kosten voor de Belkin ploeg, Belkin betaalde zelf het laatste half jaar en met de boodschap in het begin van het tweede jaar dat ze lang hoofdsponsor zouden blijven, niet dus.
Daaraan meedoen heeft Robin Hood-allure!