Jumbo-Visma heerst in Parijs-Nice: Laporte krijgt ritzege cadeau van Roglic en Van Aert
foto: Cor Vos
zondag 6 maart 2022 om 16:56

Jumbo-Visma heerst in Parijs-Nice: Laporte krijgt ritzege cadeau van Roglic en Van Aert

Christophe Laporte mag zich de winnaar noemen van de openingsrit van Parijs-Nice 2022. Na een rit van bijna 160 kilometer rond Mantes-la-Ville kwam de Fransman als eerste over de meet na een putsch van Jumbo-Visma. Laporte reed op de laatste klim van de dag weg met Primož Roglič en Wout van Aert, waarna ze in die volgorde ook over de finish kwamen. Het peloton werd op meer dan twintig seconden gezet.

De eerste vlucht van deze editie van Parijs-Nice was twee man groot. Matthew Holmes zat mee namens Lotto Soudal en Aimé De Gendt namens Intermarché-Wanty-Gobert. De Brit en de Belg kregen al snel drie minuten voorsprong van Quick-Step-Alpha Vinyl en Alpecin-Fenix, die het heft in handen namen in het peloton.

Matthew Holmes en Aimé De Gendt – foto: Cor Vos

Vroege vlucht snel ingerekend
Onderweg was het peloton toch wat nerveus, want zo vroeg in de Koers naar de Zon kan de wind altijd een rol spelen. De vluchtpoging van Holmes en De Gendt kwam daardoor op ruim 60 kilometer van de finish al ten einde. Niet veel later was er een valpartij en opgave van Felix Großschartner, die bij de bevoorrading ten val kwam en direct naar zijn schouder greep.

Ondertussen waren aan de voorkant van het peloton ook wat schermutselingen. Frederik Frison (Lotto Soudal) plaatste een aanval en kreeg Alexis Gougeard (B&B Hotels-KTM) en Yevgeniy Fedorov (Astana Qazaqstan) met zich mee. Zij pakten iets meer dan een minuut voorsprong, maar kregen niet veel meer ruimte van de sprintersploegen.

Jumbo-Visma maakte finale zwaar
De finale was alles behalve makkelijk, want in de laatste dertig kilometer wachtte nog twee keer de Côte de Breuil-Bois-Robert (1,2 km aan 6%), waarvan de laatste beklimming op zes kilometer van de aankomst. Na de eerste klim was het peloton nog compleet, maar Jumbo-Visma zag kansen en zette zich op kop. De drie koplopers hadden op dat moment nog een kleine dertig seconden voorsprong, maar die was daarna snel verdwenen.

Jumbo-Visma had de hele dag de controle – foto: Cor Vos

Op tien kilometer van de meet trok Jumbo-Visma het peloton op de kant, waardoor een flink deel van het peloton op de limiet gereden werd. Alles lag in stukken en brokken, terwijl Mike Teunissen het tempo bepaalde. Onder meer Sonny Colbrelli en Ethan Hayter kwamen in die fase, nog voor de Côte de Breuil-Bois-Robert, in de problemen. Aan de voet was het andermaal Jumbo-Visma dat aan de boom schudde, met eerst Nathan Van Hooydonck en daarna Christophe Laporte in dienst van Wout van Aert en Primoz Roglic.

Ongekende finale: Jumbo-Visma klasse apart
In eerste instantie kon alleen Zdenek Stybar het drietal van Jumbo-Visma volgen, maar nog voor de top moest ook hij het drietal laten rijden. Van Aert, Roglic en Laporte begonnen met zijn drieën aan de laatste vijf kilometer, ware het een mini-ploegentijdrit. Een voorsprong van 15 seconden wisten ze uit te breiden tot 20 seconden, want het overgebleven peloton kreeg de achtervolging niet op gang.

Het trio van Jumbo-Visma hield stand tot op de streep en had de prijzen al verdeeld. Nieuwkomer Laporte mocht in eigen land de rit winnen, kopman Roglič werd tweede en griste zo nog wat bonificaties mee en Belgisch kampioen Van Aert juichte mee als nummer drie. Op 19 seconden achterstand werd Pierre Latour vierde, kort voor het aanstormende peloton.

Wie ontbrak in dat peloton? Maximilian Schachmann. De winnaar van de laatste twee edities van Parijs-Nice verloor 36 seconden op Laporte, net als Steven Kruijswijk. De rest van de klassementsrenners zat wel mee in het grote peloton dat op 22 seconden over de finish kwam.

Primož Roglič aan kop van de Jumbo-Visma-trein – foto: Cor Vos

RIDE Magazine
206 Reacties
06-03-2022 16:56
Wie begint er als eerste over Team Gewiss-Ballan? Nou ik dan allicht …
    06-03-2022 17:00
    Tja. We kunnen niet zeggen dat het wielrennen de meest geloofwaardige periode in de geschiedenis doormaakt. Wat een weekend.
    06-03-2022 17:00
    Je zult vast niet de enige zijn.
    06-03-2022 17:02
    Dat was wel 60 km van de streep.
    06-03-2022 17:03
    … maar wel op een veel selectiever parcours. Deze 3 bombarderen een volledig peloton in 1 keer.
    06-03-2022 17:06
    Wel 3 sterke tijdrijders he?
    06-03-2022 17:25
    @Steven
    Dat is niet waar, het fundament voor dit staaltje werd gelegd vóór de klim. Zonder dat harde werk en als gevolg daarvan de chaos en enorme lengte van het peloton had dit nooit op deze manier gewerkt.
    06-03-2022 18:23
    Dat was een ander tijdperk, en de tijd staat niet stil.
    06-03-2022 18:57
    Ik noemde het op Discord 'Gewissiaans', maar na de 10km op het WK schaatsen noem ik het liever 'NilsVanDerPoeliaans'.
    06-03-2022 21:11
    Azijnpisser. Ga een andere sport volgen als je direct vraagtekens moet plaatsen bij een knappe prestatie.
06-03-2022 16:57
Knap staaltje
06-03-2022 16:58
Bij Jumbo-Visma is dit allemaal heel normaal. Haha.
06-03-2022 16:59
Waar heb ik net naar zitten kijken?
    06-03-2022 17:01
    Naar 2 renners die in de top 5 staan van beste renners van de wereld en een bere sterke Fransman. Alleen de allersterksten kunnen dit.
    06-03-2022 17:03
    Tsja. Dat vroeg ik me ook af. Wat Van Aert en Roglič betreft: je kan op zich gewoon verwachten dat die zoiets doen. Samen met Van der Poel en Pogačar (en af en toe Alaphilippe) gewoon buitencategorie. Dat Laporte mee kon is dan wel weer verbazingwekkend.
    06-03-2022 17:03
    Een geslaagde poging om de andere sprinters overboord te gooien?
    06-03-2022 17:15
    Ik ben er nog altijd niet helemaal goed van. Dit was een ongelooflijk sterk staaltje hardrijden!
    06-03-2022 17:41
    Waar blijven de levensgrote, confronterend meelopende ketonenvermomming aan de kant van de weg?
    06-03-2022 17:45
    LOL, zolang ze dat goedje maar niet over de weg uitspuiten want dan ligt het ganse peloton op het asfalt! (de ene helft door te vallen, de andere om het op te likken)
    06-03-2022 18:07
    Naar Sagan, Froome, Bodnar en Thomas in de Tour ongeveer, zij het vlak maar dikke 10 km voor de meet. Cancellara en co. kregen ook niet dicht. Flip waaide er toen nog gewoon vanaf.
    06-03-2022 20:30
    De Alaflip van dienst was vandaag dan Colbrelli - die had je eigenlijk nog in het wiel van de Drie Musketiers kunnen verwachten, maar hij moest al snel lossen en zag er helemaal niet goed uit. Wat na vorig weekend wel verrassend was. Ziek geworden sindsdien?
06-03-2022 16:59
Wat een bizarre demonstratie was dit zeg, ongekend. Oude Gewiss en Mapei tijden herleven met Jumbo-Visma.

Ben wel benieuwd hoe de reacties waren geweest als UAE dit had geflikt in plaats van Jumbo, ik gok toch een tikkeltje anders.. ;)
    06-03-2022 17:26
    Op zeker waren de reacties anders geweest. En dat komt omdat die ploegen niet zulke rijders bij elkaar hebben. Dus is het allemaal logisch, te verklaren en komen de prestaties niet "opeens."
    06-03-2022 17:34
    Nou, ik zag gisteren één renner van UAE op 50 km van de meet vertrekken en ze hebben hem nooit weer gezien.
    06-03-2022 17:37
    UAE deed dat vorige week in Laquilaia (of zoiets), en Pogi in zijn eentje gisteren.
    Laporte zat wel overtuigend stuk vond ik.
    06-03-2022 17:38
    Haha... voor Xevar is het Jumboglas altijd helemaal leeg (en heeft hij het over een rampseizoen) of overvol (en noemt hij Gewiss).

    Anyway, het is natuurlijk ook een ongelofelijk staaltje. Komt niet vaak voor. Mooie opsteker ook na de rampkoers van gisteren.
    06-03-2022 17:39
    @redactie Wat betekent 'reactie moet nog worden goedgekeurd'? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Sta ik op een watchlist ofzo? Of is het een softwaredingetje?
    06-03-2022 17:46
    Overwinning van UAE was natuurlijk compleet anders. Daar reed Rota de laatste 5km op kop met twee UAE in het wiel, waarna vervolgens Polanc vanuit de achtergrond erover kwam gedemareerd en Ayuso en Covi de moegereden Rota in de sprint erop konden leggen.
    06-03-2022 17:47
    @horsm
    Sommige troIIen doen huilie huilie dat ze (gek hè) steeds voor troII worden uitgemaak. Daarom moet een post met het woord 'troII' tegenwoordig eerst worden goedgekeurd.
    06-03-2022 17:50
    Precies!!!! horsm hehehe
    06-03-2022 17:52
    Op je reactie van zever
    07-03-2022 00:12
    @xistnce, je bedoelt dat ik gerapporteerd ben?
    07-03-2022 00:28
    Nee, jij niet persoonlijk. De redactie houdt een lijst bij met 'verboden woorden'. Zodra iemand (ongeacht wie) zo'n verboden woord gebruikt, moet de betreffende post eerst goedgekeurd worden. Dat krijg je te zien middels een grijs tekstbalkje. Dus wellicht wat jij ziet als een 'software dingetje'.

    Als men zo'n 'blacklist' techniek goed gebruikt, kan het nuttig zijn om gescheld, gevloek en het ontsporen van discussies te beperken. In het geval van WF wordt het echter vooral gebruikt om kritiek op de redactie te signaleren dus het zou ook goed kunnen dat je een woord hebt gebruikt dat op die manier uitgelegd kan worden.
06-03-2022 17:00
Wat een schitterende finale en wat ongekend sterk zijn deze mannen. En wat slim van de ploegleiding om Laporte te laten winnen. Fransman pakt de etappe en geel in Frankrijk. Zo genereer je wisselgeld, die man is voor de rest van het seizoen loyaal.
    06-03-2022 17:04
    Zie je nou wel dat Roglic een ander ook een overwinning gunt? ;)
    07-03-2022 01:04
    En je zag Van Aert Roglic nog even aansporen om als 2e over de streep te komen voor de bonis
06-03-2022 17:01
Wat vet ik zei toch dit wordt rondje jumbo!
    06-03-2022 17:02
    Tegen zo’n B-deelnemersveld … (knipoog) Soit, dat Van Aert en Roglic hier demonstreren is niet bijzonder. Dat Laporte vanop de kop alle klimmers eraf rijdt is dat wél.
    06-03-2022 17:04
    Dit was punchen, niet klimmen. Andere wetten.
    06-03-2022 17:07
    Dit was geen klim, dit was een heuveltje. Op de macht naar boven dan zijn klimmers in het nadeel.
    06-03-2022 18:12
    Laporte is een topsprinter, tijdrijder, en klassieke man. Die kan dit perfect met voorbereidend werk van Mike en Nathan.... Je zag het al aankomen.
    07-03-2022 01:07
    Laporte is top op dit soort beklimmingen. Kwam vorig jaar in parijs nice ook redelijk mee met roglic
06-03-2022 17:02
Jammer dat Latour wat te ver in het lint zat, is toch leuker als er een tegenstander in het zicht is. Maar wat een vlammende finale. Bij Ineos waren alle knechten er al afgewapperd toen Jumbo overnam van eenmansbedrijf Bisegger
06-03-2022 17:02
Dit heb ik echt nog nooit gezien. Ongelofelijk wat een staaltje teamwork vandaag zeg
    06-03-2022 18:25
    Dan heb je de Posttrein gemist
06-03-2022 17:02
Tsja, het zijn gewoon de twee beste renners in koers die hier domineren. Samen met Laporte een geweldig blok.

Pogacar had hier "gewoon" nog bij gezeten. Neemt niet weg dat het een briljante prestatie is!
    06-03-2022 17:05
    Pogacar had hier idd bij gezeten, een goede vd Poel ook en Flip natuurlijk. Dus dit is niet zo buitengewoon als anderen het doen overkomen.
    06-03-2022 17:08
    Een goede Flip ja. Die is toch wel vaak 'matig' in vergelijking met die andere 4 hoor
    06-03-2022 17:14
    Was ook vooral een kwestie van positie vooraan bij de beslissende klim begreep ik. Een aantal toppers die wel mee reden zaten te ver. Dit mag ook de betreffende ploegleiders verweten worden.
    06-03-2022 18:15
    Daar hoeft Matje nog geeneens echt goed voor te zijn. Zie Tourrit vorig, 2x knallen.
06-03-2022 17:02
Gewiss-Ballan toestanden in Parijs-Nice. Al een geluk dat het geliefde Jumbo-Visma deze prestatie neerzet of de verdachtmakingen vlogen weer in het rond
    06-03-2022 17:43
    Heb je dan verder nog aanwijzingen dat er iets verdachts aan de hand is bij het team?
    06-03-2022 19:08
    Nibali is een beetje gefrustreerd dat ie allerhande ritten moet overslaan, denk? Jaloers op de jongens die wel mogen peddelen?
    06-03-2022 19:36
    Je spuit hier zelf ook indirecte verdachtmakingen. Dus, hoe bedoel je?!
06-03-2022 17:03
Wel een fantastische transfer die Laporte.

Jammer dat er weinig Nederlanders meeliften op het sterke Jumbo Visma.
    06-03-2022 18:50
    Inderdaad. Dit vreemdelingenlegioen boeit net zoveel als Ineos.
    06-03-2022 19:20
    de ploeg is groter dan de drie klasbakken die samen finishten vandaag en Nederlanders bloeien wel degelijk op onder de Jumbo vlag.

    De zure en gure winterreactie van boehoe ligt inmiddels volledig in de lijn der verwachting.

    Maar ik ben nog altijd aan het nagenieten van deze wonderlijke rit.
    06-03-2022 21:13
    Precies Wim... en velen met ons hehehe
06-03-2022 17:03
Genoten van TJV
06-03-2022 17:03
Dit is toch wel het sterkste staaltje dat ik gezien heb sinds iemand na een solo van 50km een officieuze monument won.
    06-03-2022 17:15
    Haha. Ik stel me zo'n bordje voor met erop: "Dagen sinds de laatste ongelofelijke wielerprestatie 1 -》0"
    06-03-2022 17:19
    Je kan er op wachten dat van der Poel de Ronde zonder enige voorbereidingskoers wint met een solo van 100 kilometer.
    06-03-2022 17:28
    De lat wordt wel hoog gelegd voor de normale stervelingen in het peloton. Ik heb met ze te doen.
    06-03-2022 18:28
    Ach, kom op. Matje, Flip, Pogi hadden hier ook bij gezeten.
    06-03-2022 18:40
    Ik denk dat de humor in Poeksel's bericht je even ontgaan is, Pietspeed. Ik moest er iig om lachen :-)
    06-03-2022 19:38
    MvdP en Pogacar hadden wellicht meegezeten. Gisteren hadden Roglic, WVA en MvdP ook meegezeten met de aanval van Pogacar.
    06-03-2022 19:38
    MvdP en Pogacar hadden wellicht meegezeten. Gisteren hadden Roglic, WVA en MvdP ook meegezeten met de aanval van Pogacar.
06-03-2022 17:03
Mja, dat Roglic en Van Aert een stuntje kunnen uithalen, daar kan ik nog wel inkomen. Dat Stybar er wordt afgereden ook. Maar Laporte die volgt, wanneer Yates, Yates, Quintana, Vlasov en co collectief moeten passen, is natuurlijk wel iets onverwachter.
    06-03-2022 17:05
    Nou ja. Een inspanning van een kilometer is wat anders dan een echte col
    06-03-2022 17:07
    Een hele bijzondere prestatie uiteraard, maar je moet het wel in het juiste perspectief zetten. Het is een colletje waar 2 wereldtoppers en een subtopper (bij zijn vorige hele matige ploeg) zich afscheiden van de andere toppers.

    Maar die andere toppers zaten wel allemaal uit positie door de knechten en sprinters die er tussen zaten. Doordat die mannen er tussen zitten moet iemand op Yates ineens 10 lengtes goedmaken, en dat is niet makkelijk op deze drie.
    06-03-2022 17:08
    Dat is het net, Quintana en de Yates'en zijn tegenwoordig niet meer de mannen van de lange col en moeten het meer dan dit soort dingen hebben.

    Al was dit ook wel een gezamenlijke reactie op gisteren, leek een bewust antwoord te zijn op de winst van Pogawie?
    06-03-2022 17:09
    Je moet niet alleen naar de klim kijken, TJV ging zo hard in de aanloop naar de klim dat iedereen die niet goed gepositioneerd zat niet meer kon opschuiven. Het hele peloton was op gegeven moment een lint van 15 seconden. Gewoon niet goed opgelet van meerdere ploegen/renners, dat TJV hier van jetje ging geven op dit klimmetje had je kunnen bedenken toen het parcours/deelnemersveld bekend was.
    06-03-2022 17:09
    Het werd volledig op een lint getrokken waardoor de kopmannen niet goed gepositioneerd begonnen. Stybar kon bijna mee met hun, omdat hij goed gepositioneerd zat. Van Hooydonck en Bisegger zijn de belangrijkste renners die dit mogelijk hebben gemaakt.
    06-03-2022 17:34
    En Teunissen. Ze trekken het net niet in waaiers, het breekt bijna en dan komen ze op een lint op dat heuveltje waar Van Hooydonck en Laporte los gaan. Als je dan van Aert nog eens laat versnellen met Roglic in het wiel zonder dat Pogacar, VDP, Alaphillipe en Pidcock in de buurt zijn, vind ik dit niet zo'n vreemd scenario. Het strafste lijkt me dat Laporte meekan, maar dat is uiteindelijk ook een specialist die vorig jaar al tegen de wereldtop aanschurkte. En hij hing wel tussen zijn kader toen ze boven kwamen. Ik heb genoten van deze teamprestatie en demonstratie!
    06-03-2022 17:34
    Yates en Quintana zaten bijna vlak achter Stybar (plekken 7 en 8 of zo), die zaten echt niet in 20e positie, veel beter konden die niet zitten.
    06-03-2022 17:36
    @ gebruikersnaam
    Op basis van wat moeten de Yates'en het niet meer van lange klimmen hebben. Hun laatste overwinningen zijn nagenoeg allemaal op lange klimmen. Vorig jaar hebben zij in de UAE tour, tirreno, Catalunya, giro en vuelta vooral op lange klimmen gedomineerd. Adam is nog wel wereldtop op klimmen van vijf km zoals in Baskenland en MT maar dat is nog steeds veel langer dan een klim van 1 km zoals vandaag. Simon presteert nog amper in het heuvelwerk.

    Ook Quintana goede prestatie's op klimmer korter dan 3 km sinds 2020 is nergens te zien. De korste klim waarin hij nog goed presteerde was de col d'eze en die klim was al bijna vijf km.
    06-03-2022 17:39
    Laporte werd meegenomen naar de streep omdat verder iedereen gelost was. Anders waren Roglic en Van Aert vermoedelijk nog 10-15s verder uitgelopen.
    06-03-2022 17:40
    Ik denk er hetzelfde over als HarryJohan. Van de klassementsploegen zat volgens mij alleen Ineos volgens mij wel goed geplaatst. Dat maakt het wel enigszins verrassend dat Yates en Martinez niet mee konden.

    En iemand een idee wat er met Vansevenant gebeurd is? Die zou je hier toch ook wel verwachten.
    06-03-2022 18:02
    Vansevenant zat gewoon in de eerste groep. Die plaats je toch niet op gelijke voet met Roglic en Van Aert?
    06-03-2022 18:42
    De knechten van Ineos moesten juist vroeg eraf, Hayter als een van de eerste renners, ook Fraile vroeg weg. Typisch een rit waar een in vorm zijnde Kwiatkowski (die vorm is er nu niet) het verschil had kunnen maken.
    06-03-2022 19:31
    Ineos was als ploeg eerder zwak, met een aantal snelle afhakers. Een goede Kwiatkowski (die is er dit jaar nog niet) had hier voor Ineos het verschil kunnen maken
    06-03-2022 21:43
    @beer. Laporte een specialist die vorig jaar al tegen de wereldtop aanschurkte? Serieus? Kun je dat dan ook staven met een paar uitslagen waarin hij de wereldtop op de hielen zit? Ik ben benieuwd...
    07-03-2022 01:18
    Laporte vorig jaar 6e parijs roubaix, 11e vlaanderen, 2e dward door vlaanderen, enkele mooie 2e plekken en enkele overwinningen in kleinere koersen. Voor mij zit je dan prima in de subtop en het kwartje hoeft maar een keer goed te vallen en je behoort tot de top (zie colbrelli)
06-03-2022 17:04
Carrefour, kijk maar uit. Jumbo opent nog deze maand meerdere vestigingen in Frankrijk.
    06-03-2022 18:29
    Mijn idee ook al.
    06-03-2022 19:12
    Hahaha en een buurtsuper in Slovenie
06-03-2022 17:05
Gaan die Slovenen elkaar eigenlijk nog tegenkomen tot de Tour? Alleen Waalse Pijl en Luik zeker?
06-03-2022 17:05
Dit was een giga team prestatie, met een klein bedankje naar Bisseger.
Ze rammen het hele peloton op een lint en beginnen met 5 man van voren aan de klim en geven vol gas.
De beurten van Teunissen en van Nathan van Hooydonck waren indrukwekkend.

Mijn inziens hebben een aantal ploegen hier niet goed opgelet, 100% dat een Philipsen en Yates en andere mee hadden gekund maar zaten gewoon niet goed gepositioneerd. Dit mede door het beukwerk van de knechten van TJV.
    06-03-2022 17:08
    Vergeet Dennis niet. Zeer indrukwekkend wat hij liet zien.
06-03-2022 17:07
Fantastisch ! Formidabel ! Zoals de demonstratie van Gewiss in Waalse Pijl 1994.
    06-03-2022 17:35
    Zoals inmiddels tientallen voor u opmerkten.. Gaap…
06-03-2022 17:07
Iets met dominantie en saai. Oh nee, dat geldt alleen als Pogacar wint. Dit is natuurlijk fantastisch…
    06-03-2022 17:17
    Dominant? Ja! Saai? Nee

    En dat geldt voor zowel Pogacar gisteren als TJV vandaag. Dus wat is precies je probleem?
    06-03-2022 17:29
    Lees de reacties op beide prestaties en je ziet de verschillen.
    06-03-2022 17:33
    Als je gisteren en vandaag met elkaar vergelijkt als saai, dan snap je er werkelijk geen jota van.
    06-03-2022 17:38
    Met elkaar vergelijkt als saai? Je bedoelt dat het beide geen saaie finales waren?
    06-03-2022 17:40
    Als dit nog 45km langer had geduurd, was het ook saai geweest.
06-03-2022 17:07
Herinner me ook nog een rit in P-N waar de Rabo ploeg ook eens dergelijke stunt deed.
    06-03-2022 17:41
    Op een heel andere manier. En die rit wonnen ze niet.
    06-03-2022 17:43
    Maar die wonnen toen de rit niet.
06-03-2022 17:08
Erg sterk gereden. Eerst de boel al op een lint getrokken door o.a. Teunissen en Van Hooydonck die hard die klim oprijdt waardoor er een deel af moet. Dat ze het dan zo afmaken.... Had toch wel verwacht dat iemand in het wiel zou moeten kunnen blijven, maar deel zal door de positionering al kansloos zijn geweest.
06-03-2022 17:09
Ik denk dat de voorbereiding door Dennis en Van Hooydonck heel cruciaal is geweest. Door hun werk was het peloton zo langgerekt en zaten er veel renners niet waar ze eigenlijk hadden willen zitten wat ervoor zorgt dat men niet snel kan reageren. Oo het moment dat er dan zo hard gereden wordt en er vallen gaten ben je klaar want je krijgt je ploeg niet meer georganiseerd en/of je kopman bungelt nog ergens achteraan.
    06-03-2022 17:22
    Toch bizar dat de andere toppers erbij waren er er alleen maar naar konden kijken.
    Tjv prestatie vandaag is wel erg zeldzaam uniek.
    06-03-2022 17:41
    Ja, dat ze nog uitlopen vind ik het vreemdst. Alle klassementsmannen (behalve Schachman) zitten in de groep erachter, en die verliezen nog bijna 10 secondes extra in de laatste 4km. Niet voor elkaar willen rijden? Een te grote groep?
    06-03-2022 17:45
    Dat lijkt me verklaarbaar, in dat peloton zat 0 organisatie. Bij bv Ineos iedereen al gelost, enkel Van Baarle is nog terug gekomen. En in rit 1 gaat Almeida ook niet voor McNulty rijden of andersom. Ideaal voor het trio dat zich niet hoeft te sparen.
    06-03-2022 17:50
    Niet zo raar dat ze bleven uitlopen op een slecht samenwerkend peloton. Was ook de reden dat Pogacar gisteren zo makkelijk weg reed. Diens voorsprong werd op een paar kilometer gehalveerd toen ze daar (heel even) zowaar goed gingen samenwerken.
06-03-2022 17:09
Schachmann op achterstand (36''), titelprolongatie gaat moeilijk worden.
    06-03-2022 17:14
    Dat was vooraf natuurlijk al duidelijk door het met stip betere deelnemersveld dit jaar.
    06-03-2022 17:15
    Nog steeds mogelijk. Misschien gaat Roglic er zoals gewoonlijk weer even bij liggen.
    06-03-2022 17:49
    In de tijdrit gaat het al over de minuut.
    06-03-2022 17:53
    Eindwinst is sowieso voor primoz
06-03-2022 17:09
Schitterend. In één woord.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine