José De Cauwer gaat minder commentaar geven en heeft opvolgers op het oog
Foto: WielerFlits
Niels Bastiaens
vrijdag 24 januari 2025 om 07:08

José De Cauwer gaat minder commentaar geven en heeft opvolgers op het oog

Interview José De Cauwer zal in 2025 minder wedstrijden van commentaar voorzien op de VRT. De 75-jarige ex-renner, -ploegleider en -bondscoach blijft zijn functie bij Sporza wel uitoefenen, maar wil ook ruimte maken voor de nieuwe generatie. Dat vertelt De Cauwer in een interview met WielerFlits na de Wereldbeker van Benidorm.

Ruim twintig jaar lang was De Cauwer een onafscheidelijk commentaarduo met Michel Wuyts, de laatste jaren is hij geregeld met Renaat Schotte of Karl Vannieuwkerke in het commentaarhok te vinden. Maar zijn drijfveer, die blijft gewoon hetzelfde. “Koers kijken, dat is mijn passie. Ik kan me daar nog altijd goed voor opladen, alsof het niets is”, lacht De Cauwer.

“Of het nu gaat om een amateurkoers, een of andere profwedstrijd van een lager niveau of een WK: in elke wedstrijd kan ik wel iets moois zien. Ik heb het als coach vaak meegemaakt dat een renner ‘zijn’ Ronde van Vlaanderen won; een koers die voor hem heel belangrijk was. Dat zijn de allermooiste momenten. Daar kan ik feller van genieten dan als iemand de échte Ronde wint, maar voor wie dat bijna normaal geworden is.”

Steekt het dan niet dat je moet minderen?
“Nee, dat is een normale evolutie, zeker? Ze moeten bij de VRT stilaan beginnen kijken om nieuwe mensen in te passen. Dat is logisch vanuit hun standpunt. Ik ga minder koersdagen krijgen, maar het gaat vooral om de midweekkoersen genre Le Samyn. De meeste grote afspraken zoals de klassiekers en de Tour de France en Vuelta blijf ik ‘gewoon’ doen.”

De Cauwer en Vannieuwkerke in gesprek met Leo van Vliet – foto: Cor Vos

Je was nochtans einde contract.
“Daarom ben ik ook met de hoofdredactie van Sporza gaan praten, om te kijken of ze nog met mij door wilden. Mocht dat niet het geval zijn, wilde ik me daar toch op kunnen voorbereiden. Zelf wilde ik sowieso commentaar blijven geven, omdat ik het zo graag doe. En omdat ik – in alle bescheidenheid – vind dat ik nog altijd een hoog niveau haal. Na dat gesprek hebben we een overeenkomst van onbepaalde duur gesloten. We gaan in goed overleg met VRT beslissen wanneer het moment daar is om de fakkel door te geven.”

Wat moet een goede opvolger voor jou kunnen?
“De vraag is: in welke stijl willen ze verder gaan? Als dat al een stijl is wat ik doe (lacht). Er is een verschil in commentaar geven op de koers of vertellen over de koers. Laat ons zeggen dat ik een deel vertel, en minder commentaar geef. Als je zes uur lang alleen maar moet vertellen wat je ziet, dan is er wel een probleem voor de kijker thuis. Er komt meer kijken bij commentaar geven, dat moeten potentiële opvolgers ook beseffen.”

Was dat iets wat jij van nature in je had, of heb je dat ook moeten leren?
“Dat is zo gegroeid door de jaren heen. Mede door de leeftijd, wat in dit geval een voordeel is. Het helpt ook als je veel wielrennen kijkt, dat is nog zo’n belangrijke voorwaarde om deze job te kunnen doen. Je moet het wel blijven volgen. Als je een ex-renner aan het woord laat, heb je meestal snel door of dat nog het geval is. Het is niet omdat je tien jaar beroepsrenner bent geweest, dat je weet wat renner X in de kopgroep twee weken geleden heeft gepresteerd. Dat soort zaken moet je weten als je hun prestatie moet duiden.”

Bij VRT zie je Sep Vanmarcke, Jan Bakelants en Bert De Backer al geregeld in de rol van analist. Zullen zij jou ook opvolgen in de commentaarcabine?
“Natuurlijk zullen het die mannen worden. En dan is de vraag: in hoeverre gaan die jongens nog andere dingen tegenkomen in hun leven die ze ook interessant vinden? Als je van commentaar geven graag je job wil maken, moet je toch al een serieus pakket aan dagen hebben om daar je kost mee te verdienen. En als ze er nog iets bij moeten nemen, wat voor zaken zijn dat dan?”

De Cauwer blijft een graag geziene verhalenverteller – foto: Cor Vos

Je bedoelt dat een goede commentator ook een goede ploegleider kan zijn?
“Ik ben er op die manier ook ingerold, hé. Door bondscoach en ploegleider te zijn, kijk je nog eens op een totaal andere manier naar wielrennen dan als renner. Als een coureur dan een van de eerste keren in een ploegleidersauto zit, zegt die meestal: ‘wat is dat hier allemaal? Ik wist niet dat er zo veel rond een ploeg beweegt.’ Voor een commentator is het zeker geen nadeel om ook die kant eerst eens te verkennen.”

Jij bent bijna een kwarteeuw te horen geweest. Dat worden grote schoenen om te vullen.
“Ik probeer de mensen thuis altijd mee te nemen in mijn passie, maar soms besef ik dat niet helemaal. Op het WK in Leuven kwam er een jonge vrouw naar mij toe, die met mij op de foto wilde. Mijn eerste gedachte was: waar heb ik dat aan te danken?”

“Maar toen kwam ze met het verhaal dat ik een stuk van haar jeugd was. Dat ze altijd met haar vader naar de koers had gekeken en zo een innige band met hem had gesmeed. Ze zei dat ze nu zelf met haar kinderen naar de koers kijkt dankzij mij. Dat zijn boodschappen die je een heel warm gevoel geven. Aan mijn opvolgers daarom maar één boodschap: je moet gewoon jezelf blijven.”

Je hebt lang met Michel Wuyts samengewerkt, maar de laatste jaren met zijn opvolgers. Wat verandert die positiewissel nog voor jou in je laatste jaren als commentator?
“Helemaal nieuw was dat niet, omdat ik met Renaat al ver terugga. Ik heb met hem al lang geleden samengewerkt bij Supersport. Voor zowel hem als Karl geldt: dat zijn vakmensen en zij laten me mijn ding doen. Ik laat hen hun ding doen. Dat is samen pingpongen om tot een leuke wisselwerking gekomen. Als je een lange rit hebt, ben je meer dan vijf uur bezig. Dan mag het geen gevecht zijn. Dan wordt het echt moeilijk als je niet de juiste werking vindt, maar daar is nooit sprake van geweest.”

RIDE Magazine
57 Reacties
23-01-2025 07:57
Onvervangbaar. Grote held, niemand komt in de buurt. En nog heel wat superlatieven. Alvast dank, meneer de Cauwer. Voor al die jaren monumentaal verslag doen.
    23-01-2025 09:11
    Dit is niet overdreven maar feitelijk correct. En dat eerst vele jaren dat met liefde maar ook voor het geld moeten doen om die ADR schulden af te betalen. Bijzonder levensverhaal.
    23-01-2025 12:35
    Wat is dat ADR-verhaal Ronellenfitsch, dat is iets van voor mijn tijd denk ik ?
    23-01-2025 13:41
    Toch wel vervangbaar, en eerlijk gezegd, liever vandaag dan morgen. Jan Bakelants, Sep Vanmarcke, Bert De Backer en zelfs Sven Nys geven nuttiger commentaar. Zij zijn ook oplettender en trekken op basis van wat ze zien vaak interessante conclusies. Iets dat José niet (meer) kan en Karel Vannieuwkecke in geen 100 jaar...
    24-01-2025 11:46
    Da Cauwer heeft als ploegleider voor de ADR ploeg van Lemond in 1989 allerlei kosten voorgeschoten en leningen aangegaan, en dat lang niet volledig terug gekregen
23-01-2025 08:21
Schitterende kerel, interview leest ook weg als zoete koek.
    23-01-2025 12:42
    Ja, maar ja.
    23-01-2025 13:00
    Eens! Prima vraag/antwoord-spelletje. Bovendien respectvol en prettig leesbaar opgeschreven.
23-01-2025 09:57
Smaken verschillen waarschijnlijk:
De klanken van Jose zijn voor mij onlosmakelijk verbonden met koers kijken. Maar ik vind dat hij de laatste jaren een flink stuk is kwijtgeraakt. Mist regelmatig wat er gebeurt, maar vooral het overdreven ophemelen van sommige Belgische renners stoort mij. Zeker als je hem dan bezig hoort over Roglic of Visma; dan lijkt het alsof die hem persoonlijk iets hebben misdaan.

Er is een tijd van komen en van gaan. Ik hoop eigenlijk snel op vers bloed in de commentaarcabine. Al heeft iedereen die daar komt te zitten hele grote voetstappen om te vullen.
    23-01-2025 13:13
    Hij is nog steeds veruit de beste en veruit de meest prettige om naar te luisteren, en daarom staat altijd Sporza op. Eurosport commentaar blijft dramatisch slecht, NOS vind ik iets beter als Boogerd er zit of Clement maar nog altijd ruim onder Sporza. Mag nog jaren doorgaan met de Cauwer.

    Dat gezegd hebbende vind ik t commentaar wel minder sinds Wuyts weg is , en dat ligt volgens mij 100% aan t vertrek van Wuyts en niet aan de Cauwer. Van Nieuwkerke is best ok maar Renaat Schotte vind ik geen goede commentator, en gekoppeld aan de Cauwer is dat een stuk minder dan Wuyts/De Cauwer , wat ook echt de beste combi is, en nog steeds zou zijn.
    23-01-2025 13:54
    TV-commentatoren zijn zoals accounts op een wielersite. Er is een tijd van komen en gaan, met daarnaast voor sommigen ook een tijd van terugkomen en blijven gaan.
23-01-2025 08:29
We gaan er dit jaar dus nog niet veel van merken als hij alleen wedstrijden van niveau "Le Samyn" niet meer gaat doen.

Luister graag naar Jose, alleen heb dan wel liever Renaat naast hem in plaats van Karl.
23-01-2025 09:52
Ik vind Sven Nijs eigenlijk een betere optie dan de genoemde drie. Bakelants is op zich prima maar lult te veel, de Backer moet eerst aan zijn dialect gaan werken en Sep heb ik te weinig gezien om er iets van te vinden. Het enige nadeel van Nijs is dat hij weinig op de weg heeft gekoerst en er dat derhalve weinig leuke andekdotes verteld zullen worden tijdens die prachtige Tourritten richting Metz of Chartres.
    23-01-2025 12:28
    Dan wens ik je dit jaar enkele koersen met commentaar van Sep Vanmarcke toe. Voor mij absoluut de beste van de 3. Nys doet het ook uitstekend, maar Sep is van hetzelfde niveau. Tongval/dialect kan ook nog wel een dingetje zijn bij hem, voor de Nederlandse kijkers.
    23-01-2025 13:26
    Ik zie juist totaal niks in die Sven Nys als commentator, zeker niet bij de weg. Wielrennen op de weg is uiteindelijk een van de weinige sporten waarin het eigenlijk een must is dat er een oud-wegrenner van dat niveau de zogenaamde ''colour commentator'' of analist is naast de andere, meer journalist type.

    Wat er tijdens eender profwedstrijd dan ook, laat staan op World Tour niveau met diens lange klassiekers en de grote rondes, is totaal niet in te beelden voor mensen die dat nooit hebben gedaan en niet te repliceren op lager niveau of op training qua intensiteit en ploegendynamiek. Het is geen voetbal waarbij de lokale amateurclub dezelfde wedstrijdlengte en velddimensies heeft als bij de profs.

    Hoe weet zo'n Sven Nys hoe het er aan toegaat in een grote ronde en hoe dat een aanslag is op een mensenlichaam als renner of zelfs als ploegleider? José is juist zo waardevol vanwege zijn ervaringen op beide vlakken.
    23-01-2025 17:05
    Qua accent kan hij nog wat leren van (G)Hans De Clerq, vroeger even co-commentator van dienst geweest. Dat was meer Westvlaams dan Nederlands.
    Nys is ok, maar een beetje 'saai' qua commentator. De Cauwer is wat chauvinistisch, wat mag, maar daarnaast brengt hij ook animo, een factor die ik bij Nys mis. Bakelants heeft dat wat meer.
    24-01-2025 09:10
    Sven Nijs ken ik niet maar Sven Nys liever ook niet, die kan niet objectief zijn in de koersen waar zijn zoon meerijdt dat merk je nu al als analist bij de cross dat het vooral gaat over verheerlijking van zijn zoon als hij wint (hij mag terecht zeer trots zijn daar niet van, maar dan mag je daar niet zitten imo). Gezien Thibau op de weg aan het boomen is zou dat dus veel meer van dat zijn en dat uren aan een stuk, liever niet eigenlijk.
23-01-2025 08:21
Aderlating, begon de laatste jaren wel beetje teveel fanboy van de belgische wielrenners te worden.
    23-01-2025 09:14
    Dat ligt in mijn ogen vooral aan de commentatoren naast hem.
    Die hebben een negatief effect op hem.
    Bij Wuyts temperde hij vaak dat overdreven fanboy gedrag nog, maar bij de nieuwe commentatoren lijkt hij de hoop om ze in toom te houden, te hebben opgegeven.
    23-01-2025 11:17
    Klopt handige harry zoals Karl Vannieuwkerke die mens kan echt serieus overdrijven als een belg voorop ligt of op winnen staat, en ik denk dat Jose daar dan onderhuids ook serieuze buikpijn van krijgt maar hij laat ze gewoon doen denk ik dan.
    23-01-2025 12:12
    @Wieler-Joke
    Het ergste is dat Karl niet eens overdrijft. Hij voelt dit echt.
    Toen Wuyts stopte, hadden een interview met Karl. Toen vroegen ze aan hem: Wat is je favoriete sport-moment aller tijden?
    Zijn antwoord:
    De Olympische halve finale hockeymannen tussen België en Nederland in 2016.
    Dit zegt genoeg over Karl.
    23-01-2025 13:08
    Exact Harry, de balans is weg. Maar dat komt vooral door het supporteren voor Wout en Remco.
    23-01-2025 19:35
    Zou je niet met zo'n fantastische generatie wielrenners?
23-01-2025 08:13
Mooi dat ie gewoon nog de grote koersen gaat blijven doen. Zin in De Omloop, enige echte seizoensopener.
23-01-2025 09:33
Goede analist, daar niet van, maar sinds hij van Wuyts is gescheiden is het hard bergafwaarts gegaan.
23-01-2025 09:46
Ik merk bij de keren dat ik DeCauwer weer eens hoor vooral dat ik eerder Wuyts mis, dat was echt gewoon een goede combi en dat ze gebrouilleerd zijn geraakt (was toch zo?) is jammer voor ze, dat was echt een 1 + 1 = 3 situatie.
    23-01-2025 12:27
    CeCauwer is een freelance medewerker en is niet in vaste dienst bij de VRT. Wuyts ( en ook anderen zoals medewerkers van de sportredactie en de nieuwsdienst) was dat wel en moest bij het bereiken van zijn pensioen het bedrijf verlaten. Dat is de reden van de scheiding van het duo Wuyts/ DeCauwer
23-01-2025 10:27
een klasbak is Decauwer hoop dat u nog lang blijft bij de Belg, ik vrees nu al de nieuwe generatie betweters die maar blijven lullen tijdens de koers, hartelijke groet vanuit de lage landen aan meneer Decauwer
24-01-2025 15:24
De Cauwer is de beste wielerverslaggever/analist en dat op heel vermakelijke wijze.
Deskundig, heel goed de koers kunnen lezen en wetende, wat er in het verleden en het heden speelt, wat betreft onderlinge verhoudingen tussen de renners, oud renners, ploegleiders en sponsoren.
Het enige minpunt is eigenlijk, waar ook z’n collega commentatoren zich aan bezondigen is de laatste per jaar teveel ge-Remco hier en ge-Remco daar. Voor de rest steekt hij ver boven de rest uit en hoop als wielerliefhebber,dat José nog heel veel jaren commentaar blijft geven.
Helaas bij de NOS teveel discjockey gezwam van ene Joris van den Berg,die totaal geen verstand van wielersport heeft en dat werkelijk niet om aan te horen is.
Eurosport met de combinatie Jeroen van Belleghem/Karsten Kroon, als alternatief indien Sporza met de Cauwer niet uitzendt, is op zich ook wel aantrekkelijk en niet storend om te luisteren.
23-01-2025 11:06
Een van DE stemmen van de koers, althans in het Nederlandse taalgebied. Maar de man is ook al 75. Het is ook tijd dat hij het rustiger aan gaat doen...
    23-01-2025 13:03
    Gewoon een micro opspelden en hem van thuis laten observeren…pantoffels aan, een taske koffie met een koekske naast de ronkende kachel…toptelevisie.
23-01-2025 09:18
Altijd prettig om naar José te luisteren. Is eerlijk in zijn commentaar en heeft een goede kijk op het koersverloop. Klasse beter dan bv Stef Clement, die is niet om aan te horen. Ik snap niet dat die een contract heeft bij de NOS. Hopelijk kan ik nog enkele jaren genieten van José en daarna van Sep van Marcke of Jan Bakelantd, zijn wat mij betreft waardige opvolgers.
23-01-2025 10:31
Algemeen bekend is, dat De Cauwer zelden met Van Gucht werkt.
23-01-2025 11:55
Ik vind José de Cauwer de allerbeste. Het is een genot om naar die man te luisteren. Ik verheug mij nu al op het openingsweekend en van mij mag hij nog jaren commentaar blijven geven. Als opvolger vind ik Sep Vanmarcke wel goed of Sven Nijs. Prettig om naar te luisteren. Jan Bakelants is een aardig persoon, maar beetje babbelziek. Op naar de 'omloop' ...
24-01-2025 08:45
José is enerzijds onvervangbaar, anderzijds langzaam afscheid nemen. Begrijpelijk. In de legende van De Bruyne, Van Lombeek, Uytterhoeven en x aantal wielerkenners met een speciale touch. Bakelants komt dichtst in de buurt. Anderen zijn relatief saai, kenners ook wel. Een speciale touch is nodig. Jammer dat Boonen zich niet geroepen voelt met zijn Wielerclub Wattage is ie fantastisch qua analyses.
    24-01-2025 09:44
    Vanlombeek was toch verschrikkelijk saai? Uytterhoeven nam het voor mij persoonlijk dan weer net niet serieus genoeg. In mijn herinnering dan toch, want het is al zo lang geleden. Bij een wielerwedstrijd draait het wat mij betreft (zeker in de finale) om de koers, niet om constant lollig doen.

    Bakelants vind ik wel oké. Goede mix tussen humor op de dode momenten en wat diepgaandere analyses, erg vlot ook. Boonen als commentator vind ik net iets te 'nuchter'. Dat vind ik vooral een heel goede eigenschap voor een analist. Een commentator mag er voor mij tijdens de koers zelf volledig in opgaan en het allemaal heel serieus nemen. Boonen relativeert het allemaal nogal snel weg.

    Bert De Backer vind ik erg zwak, die doet niet veel meer dan open deuren intrappen. Ook als studio-analist geen toegevoegde waarde. Die lijkt vooral zijn ding te hebben gevonden op de socials van Sporza, beetje melig doen samen met Bavo. Doet ie prima.

    Sep Vanmarcke wíl vooral heel graag een goede analist zijn naar mijn gevoel. Wat ik er al van heb gehoord is zeker niet slecht, maar hij staat er wel nogal vaak met een tronie van een soort wielerprofessor terwijl zijn commentaar of analyse op zich niet zo bijzonder is.

    Nys vind ik erg goed, maar heeft niet de beleving van De Cauwer. José en Michel, zo rond 2010, daar gaat toch niks boven. Ook de VRT-mannen Schotte, Van Gucht en Vannieuwkerke komen voor mij niet in de buurt van Wuyts. Hoe die een fantastische demarrage de huiskamer in kon brengen, daar gaat toch een nieuw talent voor moeten opstaan bij de VRT.
    28-01-2025 12:41
    @Checco, één naam voor VRT-talent: Hannes Tahon!
24-01-2025 09:33
Waarom zoeken naar iemand als de Cauwer? Misschien op zoek naar een compleet andere persoonlijkheid. De wereld om ons heen verandert snel. Ooit zijn de journalisten vervangen door (ex) renners, werd toen niet getwijfeld aan een gebrek aan vaardigheden? Het is niet onwaarschijnlijk dat een jonger publiek (dat de komende 25 jaar geboeid de koers wil volgen) hele andere wensen op het gebied van media heeft dan een de Cauwercopy.
24-01-2025 13:30
Thijs leest weer eens mee in de comments hier, https://www.ad.nl/wielrennen/column-thijs-zonneveld-yates-alaphilippe-nee-het-belangrijkste-transfernieuws-van-deze-winter-kwam-uit-belgie-br~a65da8ee/.

Allemaal even zwaaien naar Thijs. En mocht je vinden dat hij ongewenst dan wel oneigenlijk gebruik maakt van je bijdrage, dan kun je een factuur mailen naar [email protected].
23-01-2025 17:35
Het duo Wuyts-De Cauwer beklijft mij toch het meest. Zoveel wielerpassie en een fijne chemie. Tuurlijk, soms chauvinistisch maar nooit een slechte intenties. Wuyts van de hype en de Cauwer bracht personas en verhalen op stillere momenten.

Vooral in t voorjaar hoorde je de liefde voor koers door de luidsprekers schallen. Met Cauwer-Renaat is dat toch wat tammer, wat veiliger. Dan zap ik net zo makkelijk naar Eurosport (HBO) tegenwoordig om naar die domme verhalen van Kroon en Babbelbelg te luisteren.
    23-01-2025 22:19
    My thoughts as well.

    Schotte -de Cauwer is niet interessant, Schotte t beste weer op de motor achterop voor af en toe een minuut.
    Ik vind De Gucht persoonlijk beter van de nieuwe generatie.
23-01-2025 20:04
Vanwege het Belgisch landsbelang zal hij door moeten todat Wout met zijn actieve wielercarriere stopt en de fakkel overneemt. Anders is de terugval een regelrechte nationale ramp.

Bert de Backer en Jan Bakelants kunnen alleen over de achterkant van het peleton vertellen want ze hebben de voorkant nog nooit gezien zelfs niet op TV. En Nijs heeft nauwelijks op de macadam gereden.

Mijnheer De Cauwer ik neem mijn hoed voor u af! Ga svp nog heel lang door!
23-01-2025 11:44
Zou een Nederlander bij Sporza niet werken?
Dan krijg je toch een iets neutraler kijk en wordt het fanboy gehalte van sommige commentatoren wat ingeperkt.
    23-01-2025 12:05
    Welk voordeel voor Sporza levert dat op?
    23-01-2025 12:34
    Waarom zouden ze dat doen Harry, de VRT wordt betaald met Belgisch belastinggeld en het doelpubliek is niet BeNe? Er is wel een kleine Nederlandse invasie op de Vlaamse zenders, maar dat is eerder in fictie en randprogramma's dat is nog iets anders dan bij (sport-) nieuwsverslaggeving.
    23-01-2025 13:16
    Wij kijken al veel koers via Sporza o.a. omdat de NOS veel minder uitzendt . Daar moeten we blij om zijn en dan ook nog vragen om een Nederlander voor neutraler commentaar is super de omgekeerde wereld
    23-01-2025 14:06
    Marijn de Vries?
    24-01-2025 09:04
    VRT en NOS zouden hun krachten kunnen bundelen in tal van sporten en daarmee efficiënter kunnen werken en beter kunnen opbieden tegen Amerikaanse kapitalisten als Eurosport. Tijdens het WK in 1986 werd er ook samengewerkt en werd De Saedeleer zelfs een zeer populaire commentator in Nederland.
    24-01-2025 09:32
    Jack Van Gelder met naast hem Adrie Van der Poel. Objectief commentaar verzekerd!
    24-01-2025 09:47
    Een samenwerking tussen NOS en VRT dat is zeker interessant en volgens mij gebeurd het ook al bij bepaalde producties (ik laat even in het midden wat ik van de kwaliteit van die producties vind….) maar bijvoorbeeld bij aankoop van buitenlandse producties, samenwerking bij sport uitzendingen lijkt me dat zeker nuttig. Groter bereik, samen de kosten betalen. Voor dat er allerlei slots en uitsluitingen kwamen (bij de ouderwetse kabel) werd er over en weer best veel gekeken. Logisch ook het nederlandse taalgebied is klein. Een verder gaande samenwerking op een aantal gebieden is een kwestie van krachten bundelen. (Het is als de nl, be site hier, ook volkomen overbodig, kosten die niets opleveren en regio gerichte advertenties kun je ook regelen op 1 site).
23-01-2025 11:50
Ik vind José de Cauwer de beste verslaggever. Ik verheug mij nu al op het open Ik
23-01-2025 14:05
Beste van allemaal
23-01-2025 21:15
Het werd wel eens tijd, verschrikkelijk om naar te luisteren
    25-01-2025 20:17
    Nee nee , ja ja, zal ik maar zeggen, helemaal, om het zo uit te drukken. Om de 3 minuten...
    Het vel van de beer schieten....wat een taal gebruik.
    Ijdeltuit en pretentieus.....Hoogtijd dat hij stopt.....maar dat zal niet gebeuren , vriendjespolitiek op de vrt, ondeschat dit niet
24-01-2025 13:15
Zolang R.van Gucht niet overstapt naar de heren komt het goed.

Reacties zijn gesloten.