Joao Almeida gunt beresterke Jan Christen de zege in koninginnenrit Algarve, Jonas Vingegaard pas zesde
foto: Cor Vos
donderdag 20 februari 2025 om 17:48

Joao Almeida gunt beresterke Jan Christen de zege in koninginnenrit Algarve, Jonas Vingegaard pas zesde

De koninginnenrit in de Ronde van de Algarve is donderdag verrassend gewonnen door Jan Christen. Op de beklimming van de Alto da Foia trok de renner van UAE Team Emirates-XRG al vroeg ten aanval, waarna hij de favorieten voorbleef. Joao Almeida kwam in de laatste meters nog aansluiten bij Christen, maar gunde zijn jongere ploegmaat de zege. Jonas Vingegaard en Primoz Roglic vielen donderdag tegen en eindigden in de subtop.

Donderdag ging de Ronde van de Algarve eigenlijk pas écht van start. Door de opmerkelijke openingsrit, waarbij tachtig procent van het peloton verkeerd reed in de slotkilometer, reden er donderdag geen leiderstruien in het peloton. De uitslag van de rit was woensdag na de etappe woensdag namelijk geschrapt.

De tweede rit in de Algarve was meteen de koniginnenrit. Het venijn van de rit zat hem donderdag absoluut in de staart, met eerst de Alto da Pomba (3,5 km aan 8,5%), en daarna Alto da Fóia (7,4 km aan 6%). De tweetrapsraket betekende een grote kans op tijdsverschillen.

Van Moer in de vlucht
Voordat de twee beklimmingen begonnen, reed er eerst een kleine kopgroep met de Portugezen André Carvalho, Hugo Nunes, de Belg Brent Van Moer, de Argentijn German Nicolas Tivani en de Oostenrijker Tobias Bayer lange tijd vooruit. Onderweg sprokkelde Van Moer de nodige bergpuntjes voor de bergtrui, maar verder viel er niet meer te vertellen over de vlucht van de dag. Met Visma | Lease a Bike op kop van het peloton zat de vlucht er ook al voor de Alto da Pomba op.

foto: Cor Vos

Op de Alto da Pomba was het Romain Bardet die al vroeg ten aanval trok, maar al snel het kansloze van zijn missie inzag en zich snel weer voegde in het groepje der favorieten, dat ondertussen wel was uitgedund tot een renner of 25 onder aanvoering van Jan Tratnik. Tegen de top aan gaf de Sloveen over aan Primoz Roglic, die even doortrok maar al snel weer de benen stilhield.

De Plus en Christen anticiperen, favorieten halen ze niet meer bij
Alles kwam vervolgens dus aan op de Alto da Foia. In de eerste kilometers zagen we Remy Rochas, Laurens De Plus, Jan Christen, Ben Tulett, Luca Vergallito en Neilson Powless het proberen en al snel dertig seconden pakken op de groep met Vingegaard en Roglic, waar iedereen naar de Deen en de Sloveen keek.

Op 1,5 kilometer van de meet ging Vingegaard pas aan, maar de coureur slaagde er (nog) niet in om de overige favorieten uit het wiel te rijden. Later bleek waarom: Vingegaard was donderdag niet goed genoeg. Waar concurrent Almeida erin slaagde om het gat nog te overbruggen met de renners vooraan, kwam Vingegaard pas op plek zes binnen in het wiel van Antonio Morgado, de derde renner van UAE in de top-5 (!). Almeida kwam in de laatste meters nog tot het wiel van Christen, die hij vervolgens de zege gunde.

RIDE Magazine
84 Reacties
20-02-2025 18:41
sterke prestatie van uae

je kan alleen maar respect hebben voor het harde werk van de oliesjeiks die elke dag opnieuw mensenrechten moeten schenden om dit succes bij elkaar te kopen.
20-02-2025 17:55
3 helpers van Pogacar die Vingegaard en Roglic in de vernieling rijden. Het beloofd een beklijvend seizoen te worden.
    20-02-2025 17:57
    Ik vrees een heel saai seizoen met UAE overmacht
    20-02-2025 17:59
    Dat bedoelde ik ook, sorry voor de ironie.
    20-02-2025 18:05
    De vernieling in? Geen idee welke rit jij hebt gekeken maar ik heb geen enkele knecht Vingegaard de vernieling in zien rijden.

    Ik heb gezien dat Vingegaard alleen op Roglic aan het letten was, daarna dacht shit niemand gaat het gat dichen dus doe ik het zelf maar, even een jasje uit heeft gedaan, de rest dan begint met sprinten. Dat is niet de vernieling in gereden worden, dat is de klassieke fout door te kijken naar Roglic die NOOIT zal aanvallen
    20-02-2025 18:06
    Milaan - San Remo zal in elk geval 5 minuten spannend zijn, en Parijs - Roubaix zelfs wat langer.

    90% van de andere wedstrijden kunnen schriftelijk worden afgedaan vrees ik.
    20-02-2025 18:13
    Angelo
    Helemaal niets gekeken, alleen het ritverslag en de uitslag gelezen. Dat is al pijnlijk genoeg.
    20-02-2025 18:15
    Dat bedoel ik dus knul, iets roepen maar niet gekeken hebben. Jammer weer
    20-02-2025 18:30
    Het gaat weer een Hele mooi TOUR worden zonder Visma
    20-02-2025 22:35
    Lol, AngeloHelmond: Vingegaard rijdt de koers om op Roglic te letten. Hoe verzin je het? Lijkt me dat VLAB gewoon de koers wil winnen. En dat wordt nu lastig.
    Kennelijk is btw de olie als brandstof uit de UAE nog beter geworden dan die al was. Of UAE wil alles winnen en de rest ziet de meeste koersen als voorbereiding oid
20-02-2025 17:49
Ja ja, zo gaat dat van tegenwoordig.
Het wordt tijd dat er een paar Nederlanders naar UAE gaan, zodat we (behalve met MvdP en Kooij) ook eens iets kunnen winnen.
20-02-2025 19:36
Mooi voor Jan, na vorige week zijn broer. Leuke klim, kan nog veel zwaarder daar. Loopt een weggetje met stroken tot 20%.


Verder is dit een ontzettende zure website geworden. Wat een jankreacties allemaal. Overduidelijk een aantal trolletjes dat hier al jaren de sfeer verziekt.
    20-02-2025 19:47
    Het valt wel mee met "een zure website", waarschijnlijk is dit alleen het geval als er kritiek is op het rijden of beter niet rijden, koersen van de gele brigade. Misschien toch af en toe die gele bril afzetten en realistisch kijken naar het niet presteren van de "grote ploeg" Visma over de gehele lijn. Ja, ik weet de drogreden; de piek ligt pas later in het seizoen, maar ja je kan toch maar beter de eerste pannekoeken mee pikken.
    20-02-2025 19:52
    Kijk je eigen bericht eens na. Je insinueert alleen maar, bent al jaren een anti-supporter. Het stikt hier van het afgeven, nu is Visma de gebeten hond.

    Je kan toch gewoon het een mooie winnaar vinden en verder niet zo zeiken.
    20-02-2025 21:04
    Ik sluit me geheel bij je woorden aan Laatste man... Het aantal reacties dat daadwerkelijk inhoudelijk over de koers gaat is op één hand te tellen. Het is ontzettend jammer dat Wielerflits de optie niet bied dat we bepaalde accounts kunnen blokkeren, zoals je dat op de gemiddelde Youtube chat kan doen, om maar even een voorbeeldje te noemen.

    Dat zou het gebruik van dit platform en het lezen van sommige reacties een stuk aangenamer maken. Nu moet je zoeken naar een inhoudelijke reactie tussen tig van berichten waarin slechts met modder wordt gegooid... Helaas zijn het dan ook nog eens steeds dezelfde mensen die zo vol van zichzelf en hun mening zijn, dat ze denken dat het noodzakelijk is om bij ieder nieuw artikel vijf reacties te moeten plaatsen waarin ze hun haat of ongenoegen jegens een persoon of ploeg moeten uiten...

    Nu ben ik zelf ook niet de allergrootste fan van de wielerploeg UAE, maar dat heeft er meer mee te maken dat "bijna" iedere toprenner binnen die ploeg rijd... En dat maakt de koers toch wat minder spannend... Het is voor mij soms net alsof ik naar een clubkampioenschap zit te kijken, waar daarnaast nog wat lokale jongens aan mee mogen doen. De vraag is dan ook niet of dat UAE wint, maar met hoeveel jongens/mannen ze binnen de top tien eindigen...

    Puur voor de spanning zie ik liever de renners wat meer verspreid over de diverse ploegen. Maar dit is iets persoonlijks, en ik kan best begrijpen dat anderen hier een ander kijk op hebben... Ik was ook al niet de allergrootste fan de ploeg US Postal in het verleden, ondanks dat Savoldelli op dat moment één van mijn lievelingsrenners was...

    Het neemt verder niets weg van het uitstekende presteren van deze ploegen... Insinuaties zijn voor mij niet nodig, want ik geloof dat de gemiddelde bezoeker hier ondertussen wel weet wat mijn mening hierover is.

    Ze pakken allemaal, altijd gebeurd, en dat zal nooit veranderen. En ik heb daar nul problemen mee overigens. Het gebeurd in iedere sport, dus ook in de wielersport. Of het nu epo is, of ketoontjes, of dat ze massaal uitlaatzuigen, of dat het nu legaal is of illegaal, de grenzen zullen ten alle tijden worden opgezocht.

    Verder hoop ik op een mooi seizoen, maar veel reageren zal ik 'hier' niet meer doen.
20-02-2025 17:50
Fucking Morgado - een kasseirenner - vóór Vingegaard en Roglic. 3 UAE in de top5. Ruiken jullie dat ook?
    20-02-2025 17:52
    Inderdaad, geur doet me denken aan Jumbo-Visma 2 jaar geleden. Die vlogen toen ook collectief.
    20-02-2025 17:56
    Morgado ziet zichzelf, ondanks mooie resultaten in het voorjaar, eerder als een klassementsrenner/klimmer.
    20-02-2025 17:57
    Omdat jij de stempel 'kasseirenner' op hem geplakt hebt?
    Ik denk dat al langer geweten is dat Morgado veel meer is dan dat.
    20-02-2025 18:04
    Er klopt niks van en stinkt onwijs. Ik kijk veel minder door uae
    20-02-2025 18:07
    Precies dat geen idee wie dit nog geloofd
    20-02-2025 18:14
    Wat voor insinuaties zijn dat??? Of bedoel je dat de lente in aantocht is? Ik hoop het laatste.
    20-02-2025 18:17
    Een paar jaar terug zag ik een kasseirenner in een groen pakje Pogacar bergop los rijden in de Tour. Toen was dat fantastisch. Als Morgado het doet is het drama. Euh ?
    20-02-2025 18:19
    Mooi al die reacties van vlab fanboys. Hun ploeg presteert momenteel niet optimaal en nu zijn de huidige resultaten van andere ploegen verdacht.
    Wel vreemd dat we al die fanboys niet hoorden in het jaar dat ze drie grote rondes wonnen.
    Gewoon slechte verliezers dus en teleurgesteld in het collectief falen van hun ploeg tot nu toe dit jaar
    20-02-2025 18:20
    En wat dan te zeggen van De Plus en Vergallito, er zit bij INEOS en Alpecin echt wel een reukje aan. En dat in een topkoers als Algarve waar elke renner op z'n beste niveau zit. Roglic en Vingegaard zullen hun overwinningen dit seizoen maar moeten proberen te halen in kleinere koersjes als Giro d'Italia en Tour de France als de rest al over hun top heen is.
    20-02-2025 18:21
    Eventjes ter duiding een artikel erbij gehaald van een dik jaar geleden.
    Ik citeer "Dat jonge kereltje was de enige die Tadej Pogacar kon volgen toen er nog eens doorgekoerst werd na 6 uur trainen tegen een gemiddelde van 40 km/u."
    Dat jij hem hier dan komt wegzetten als een kasseirenner die plots zo goed klimt is dan ook niet meer dan een gefrustreerde poging om ongegronde verdachtmakingen te uiten.
    Het ergste is dan nog dat die roeptoeters van vandaag in het verleden geen enkele kritische noot aanvaardden m.b.t. TJV.
    20-02-2025 18:22
    Wat een onzin allemaal. Morgado was vorig jaar op diezelfde klim 11e op 20 sec van DF Martinez. De top 10 verder: Rev Kuss Higuita Tratnik Pidcock Geoghan Hart Arensman Landa Scaroni. Side note: Voorlopig zijn er de laatste jaren meer TVLAB renners betrapt dan van UAE (Remember Hessman bv)
    20-02-2025 18:41
    Wat ruik je dan? Als je kijkt hoe hard Vingegaard vorig jaar in de Tour reed ondanks een slechte voorbereiding, hoe Evenepoel tot en met de Spelen top blijft dan is het of ze pakken allemaal of ze pakken allemaal niks. Dus kom met bewijzen of geniet van de sport met of zonder het geloof dat deze zuiver is maar stop met het gezever om bij elke UAE zege verdachtmakingen erin te slingeren.
    20-02-2025 18:45
    Voor de duidelijkheid: ik heb ook m’n twijfels bij (oa) VLAB. Elke ploeg die CO inhaleert sowieso. Bij UAE ruik ik overigens ook heel veel geld ;)

    Daarnaast wist ik niet dat Morgado op deze klim al eerder redelijk dicht geëindigd was. My bad. Op PCS staat ie nog niet als klimmer geduid en hij heeft zelf al eens gezegd dat hij ‘een klimmer als van Aert wil worden’, daarmee dus zeggend dat hij zichzelf nog niet als klimmer ziet.
    21-02-2025 00:11
    Aan de andere kant reageerden Silent Hill en Antoin1980 twee jaar geleden met allerlei insinuaties over de dominantie van Jumbo Visma (destijds), dus het is nu feitelijk de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet....
    21-02-2025 07:19
    Ja, ook dat Sjongejonge.

    En laten we maar niet beginnen over de omkadering van UAE die vol zit met pakhazen - daar kan je bij VLAB (hoewel ik ze zeker niet vertrouw) in ieder geval niks over zeggen voor zover ik weet.
20-02-2025 19:47
Silent Hill altijd met zn fanboys. En vervolgens altijd anti-supporteren. Ook zo’n troll.
    20-02-2025 19:52
    Niet iedereen is fan van vlab. Lijkt wel of je dat niet begrijpt!
    20-02-2025 21:03
    Dat zeg ik nergens, met je blinde haat. Je kan ook gewoon van iets genieten, zonder altijd te zeiken over 1 onderwerp. Jij hebt er ook zo’n handje van.

    Dat geldt trouwens ook voor dat gezeik op Evenepoel, dat domme NL-BE. Er is genoeg leuks aan wielrennen.
20-02-2025 18:01
Ik denk dat we nu wel kunnen concluderen dat UAE de top ploeg is en dat V-lab ontzettend achterloopt. V-lab is een midden ploeg geworden, en stelt toch wel erg teleur in de breedte. Zeer matige start, maar ze zullen alles op de TdF zetten en de rest lijkt wel bijzaak. Al jaren fan van V-lab, maar dit doet pijn en zeer teleurstellend.
    20-02-2025 18:04
    Ruim 20 miljoen meer te besteden uae plus halen daarmee echt de allerbeste talenten en renners. Plus hebben ze geleerd van hun fouten en geleerd van Jumbo
    20-02-2025 18:10
    Wat een drama maker ben je.. Zit je op de toneel school? In geen enkele koers waar V-lab heeft meegedaan kwamen ze met ambitie om het maar even te winnen. Dus kortom niks aan de hand ze zijn niet voor niks helmen aan het testen enz.
    20-02-2025 20:19
    Het ‘maar’ 5milj extra dat uae heeft ten opzichte van visma. Bora en visma hebben een budget dat iets lager ligt als dat van uae
    20-02-2025 22:06
    @angelohelmond, daar sla je de spijker op de kop met de ambitie van Visma of beter het ontbreken van ambitie van Visma in dit soort koersen. Types als Pogacar, MVDP starten aan een koers met de intentie deze proberen te winnen en/of op zijn minst koers te maken. Dat zie je bij Visma niet terug, WVA heeft dat wel een beetje gehad, maar lijkt dat niet meer te hebben.
20-02-2025 18:03
Uae maakt het wielrennen kapot. Elk jaar erger.
    20-02-2025 18:12
    Waarom, omdat ze elk jaar de beste talenten in de ploeg halen?
    Veel investeren in al die jongeren, zodat ze kunnen leren en winnen?
    Iets waar ze na een aantal jaren bij vlab ook zijn achtergekomen.. en nu dus achter de feiten aanlopen daar.
    20-02-2025 18:12
    Het lijkt hard aan te komen bij de gele Visma fanboys.
    21-02-2025 00:34
    Snappen jullie dat beide kanten enorm sneu zijn? (Visma fan Glorious: accepteer gewoon dat UAE op dit moment een stuk sterker is dan VLAB; Visma haters Silent en Antoin: geniet gewoon van het wielrennen in plaats van alleen anti supporten jegens 1 ploeg).
    Wielrennen is een mooie sport (waarbij ik niet uitsluit dat er in welke team dan ook doping wordt gebruikt helaas), dus probeer er van te genieten in plaats van alleen maar zuur te reageren op elkaar....
20-02-2025 18:33
UAE in de breedte heel sterk. Rijden ook echt om koersen te winnen waar ze aan de start staan dit in tegenstelling tot Visma. Visma focust zich alleen op de Tour de France en hoopt dat WVA in het voorjaar een grote vis kan pakken. Ik word niet vrolijk van de manier van koersen van Visma, is gewoon laf, maar waarschijnlijk hebben ze ook niet de renners met de kwaliteiten ervoor; Benoot, Kuss, Kelderman, Tulet het is weinig hoop gevend. M.b.t. de overwinning van Christen vandaag weet ik niet zeker of Almeida het hier helemaal mee eens was, gezien zijn handgebaar vlak voor de streep.
20-02-2025 17:59
Knap gereden van De Plus, Vergalito en natuurlijk ook Christen. Laten we hopen dat ze bij Visma allemaal in opbouw zijn want dit is toch weer nogal zielig. Benoot en Van Aert die (na werken) direct af moeten, Vingegaard die Morgado niet achter zich kan houden... Ineos doet het dan tot nu toe al een heel stuk beter dit seizoen en dat is zowat hét team geworden van grote beloftes en kleine daden.
    20-02-2025 18:18
    Benoot en Van Aert zijn nu wel de laatste waar ik me zorgen over zou maken, helemaal normaal om na je werk te stoppen. Kuss, Kelderman en in mindere mate Tulett waren meer het probleem vandaag.
    20-02-2025 18:24
    Het feit dat ik niet eens door had dat Kuss meedeed zegt genoeg (zowel over Kuss zijn vorm als hoe goed ik had opgelet. Oeps)
21-02-2025 00:19
Wat trouwens een vreselijk gebaar van Almeida terwijl hij de finish overgaat.
Even aan de wereld duidelijk maken dat je Christen voor laat gaan
20-02-2025 17:58
Klassiek voorbeeld van Roglic en Vingegaard die eigenlijk alleen met elkaar bezig zijn en de rest vergeten, dan krijg je de deksel op de neus. Niet dat beide renners zich hier druk om maken uiteraard.
20-02-2025 17:58
Heeft heel Visma net als Vingegaard dit jaar de hoogtestage overgeslagen? Het is wel heel matig allemaal
    20-02-2025 18:03
    Die is afgelopen jaar over zijn toeren gegaan, ik ben benieuwd of die nog goed getuned kan worden.
    20-02-2025 19:53
    Euh! Het is toch nog maar februari hè .
    Eerste gewin is kattengespin zei mijn grootvader zaliger altijd
20-02-2025 17:49
Standbeeld voor Jan Christen? Op deze leeftijd toch al een hele meneer.
    20-02-2025 17:51
    Standbeeld voor het winnen van een etappe in Algarve? Tegenwoordig niet veel nodig voor een standbeeld
    20-02-2025 17:53
    Haha nee zeker ik zeg dat omdat Remco toen ook een standbeeld heeft gekregen na zijn overwinningen in de Algarve toendertijd.
    20-02-2025 17:56
    Ah die had ik even gemist, haha.
    20-02-2025 17:58
    Gewoon het naamplaatje veranderen is al voldoende. Dat beeld trekt van geen kanten op Evenepoel.
    21-02-2025 07:26
    Dat moet je de finishes van Evenepoel in Algarve nog eens herbekijken. Het beeld is wel degelijk goed herkenbaar.
    21-02-2025 07:26
    Dat moet je de finishes van Evenepoel in Algarve nog eens herbekijken. Het beeld is wel degelijk goed herkenbaar.
    21-02-2025 07:33
    Dat standbeeld doet een zegegebaar zeker. Niet te missen.
20-02-2025 17:56
Bijzondere finale omdat Vingegaard en Roglic niet de benen hadden hier meteen het verschil te maken, zo bleef een klein pelotonnetje vruchteloos afwachten. Almeida is toch ook een enigma, die moest eraf onder het tempo van Tratnik en blijkt dan de beste bij de favorieten? Er zijn drie rondes bezig met telkens een stevig deelnemersveld en UAE heerst overal.
20-02-2025 17:57
Mooie overwinning. Visma LAB duidelijk een andere strategie dit jaar
20-02-2025 18:58
Die Jantje Christen heeft wel van alle 'dat gaat een hele grote worden's' naar mijn gevoelswaardige mening het meeste kans om er ook eentje te worden.

Heeft hij al een programma, misschien in de vuelta debuteren? Of zeg ik nou iets heel doms?
    20-02-2025 19:26
    Meer dan Morgado of Del Toro?
    20-02-2025 20:13
    Vuelta oa, best mooi programma voor hem
    https://www.procyclingstats.com/rider/jan-christen/calendar
    20-02-2025 23:27
    Zeker weten meer dan die 2, bergop is het een groter talent vooral.
    Maar met name die bewijsdrang, al tig x in solo-aanvallen waaronder zichzelf leeg en/of voorbijrijdend. Er zit gewoon iets meer in die jongen, ooit werd zoiets hier wel eens elan genoemd.

    We zullen het zien. Ik schrijf hem voorzichtig op als vuelta-revelatie met een rit, top 10, verschillende dagen met de favorieten mee in de finale.

    Ondertussen heb ik ook een kaarsje aangestoken voor Almeida om naar de giro te mogen, het is echt een parcours/kans voor hem.

20-02-2025 17:52
Sjoerd maar die behoorde dan ook maar tot de grote 15.
20-02-2025 20:01
Dit is trouwens maar Algarve, en het is midden februari (!).

Goeie eerste graadmeter vind je doorgaans pas in Parijs-Nice/Tirreno.
    20-02-2025 20:05
    Ja fair point. UAE is in ieder geval het seizoen erg sterk begonnen. Iets met pannenkoeken ;)
    20-02-2025 22:03
    Helemaal eens. In dit soort koersen zie je elk jaar renners die top presteren en later in het seizoen in de grote koersen niet met de beste meekunnen. En ja UAE heeft wel een groot blik aan talent opengetrokken.
20-02-2025 21:29
Ach, hoeft pas top te zijn in Parijs-Nice. Algarve is maar een voorbereidingskoersje voor zowel Vingegaard als Roglic.
20-02-2025 22:51
Wat een gedoe allemaal, overigens.. Bardet sterk gereden!
21-02-2025 10:02
Ik wist niet dat deze koers zo belangrijk is. Afgaande op het aantal reacties (en insinuaties) hebben we hier te maken met het niveau Tour de France!
20-02-2025 17:52
"De koninginnenrit in de Ronde van de Algarve is donderdag verrassend geworden door Jan Christen. "

geworden = gewonnen?
20-02-2025 19:41
Wel leuk dat de zogenaamd ''negatieve'' mensen allemaal op hetzelfde IP adres zitten lol
    20-02-2025 19:50
    Noem ze eens dan?
    20-02-2025 20:01
    Kijk HAP daar hebben we er al 1.. Het is nu wachten op stille tocht
    20-02-2025 20:19
    Ik ben ook even benieuwd hoe dat zit met die ip-adressen en verschillende accounts ed. Wordt vaker geroepen. Noem es wat namen dan? Ik kan het niet zien…
    20-02-2025 20:37
    @Quincy Angelo kan dat ook niet, veel gebruikers hebben een VPN verbinding dus is het helemaal niet te zien... Die Angelo roept dan HAP, zal wel grappig zijn. Probleem is dat hij schijnbaar niet met kritiek om kan gaan op de ploeg Vlab.
    20-02-2025 21:23
    Kijk mensen denken dat ze met een VPN verbinding veilig zijn op een normale browser.. zucht jullie weten niet hoe het werkt in de criminaliteit. Het duurt letterlijk 10 seconden om al je info te krijgen stille tocht
20-02-2025 20:54
Het post-Evenepoeltijdperk staat op het punt aan te breken.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine