‘Intermarché-Wanty-Gobert gaat salaris Biniam Girmay verdrievoudigen’
Biniam Girmay kan na zijn overwinning in Gent-Wevelgem rekenen op een flinke contractverbetering bij Intermarché-Wanty-Gobert. Volgens Cyclingnews verdrievoudigt de Belgische ploeg het salaris van de Eritreeër, waardoor hij bijna een miljoen per jaar gaat verdienen. Inclusief bonussen zou het zelfs meer dan een miljoen zijn.
Girmay heeft op dit moment nog een contract van 300.000,- euro per jaar, aldus Cyclingnews. Zijn nieuwe contract, dat hem een driemaal zo hoog loon oplevert, duurt tot en met 2024 en maakt van de Afrikaan een van de centrale renners in de klassiekerkern van Intermarché-Wanty-Gobert.
Het tekenen van het contract zal nog even op zich laten wachten, aangezien de 21-jarige Girmay momenteel in Eritrea zit. La Gazzetta dello Sport meldt dat Jean-Francois Bourlart, de teammanager van Intermarché-Wanty-Gobert, in de tussentijd zal spreken met Alex Carera, de manager van Girmay. De nieuwe verbintenis zou dan naar alle waarschijnlijk begin mei bezegeld worden, als Girmay terugkeert naar Europa voor de Giro d’Italia. Op 1 mei rijdt hij overigens eerst nog Eschborn-Frankfurt.
Er zijn wel meer ééndags vliegen in het wielrennen geweest.
Dacht ik eerst nog dat hij een type Matthews was, nu geloof ik meer van n een type Sagan.
Als ik hem was tekende ik dat contract voor 3 jaar bin Wanty.
Hij heeft al een contract t/m 2024, dus er zou geen grote angst voor andere wegkapende ploegen moeten zijn bij Wanty.
Of je breekt een been en bent blij met het vernieuwde contract…
Want dat is ie nog niet?
Een ander team mag toch niet zomaar het lopende contract verbreken, zelf al willen ze het salaris t/m 2024 in één keer afkopen, zal altijd nog met goedkeuring van Wanty moeten zijn denk ik. En hij lijkt ook niet ontevreden bij Wanty.
Ik vind het dus wel een zeer serieuze, gulle blijk van waardering... wel zeer verdiend natuurlijk, maar het is maar o.b.v. 2 zeer goede weken, als het vanaf nu minder is...
Bij veel van die contracten die in 'overleg' worden verbroken komt er ook vaak een zak geld aan te pas.
Dan doet Wanty er idd goed aan om zijn salaris te verhogen om te vermijden dat een vd topploegen zijn contract voor appel en ei opkoopt.
Henk van de bakkerij, Joost de metselaar en Beppie van de schoonmaak zijn al jaloers. En nu nog het verdriedubbelen van het salaris, godspeed Biniam!
Ik vindt het initiële salaris voor Wanty ook al hoog, maar ik ben blij dat ze hem ook gaan betalen naar presteren.
Prachtig natuurlijk.
Wat een overdreven gedoe allemaal zeg
Maar misschien ook niet...
Ik proef hier toch een PR-opportuniteit (waarbij herkomstland en huidskleur niet onbelangrijk meewegen), meer dan een waardering voor zijn sportieve waarde nu.
Hier en nu, daar draait het om. Morgen ziet die gozer wel weer. Hij heeft een mooi voorjaar gereden voor een Afrikaan van 21 jaar. Alles eruit gehaald en beloond met een zege door twee miscalculaties van een gele jumbo bij (laten we daar eerlijk over zijn).
Hij is net bij de ploeg en krijgt nu al een verdrievoudiging van zijn salaris. Ja hij wint een klassieker, maar op de Kemmel zat hij net bij de eerste 15. In de E3 'verpest' hij eigenlijk de koers door niet mee te kunnen met de 2 jumbo's. Al die hype lijkt vind ik overdreven en lijkt me inderdaad ingegeven te zijn door de redenen die Turtlehead al noemde.
Maar die jongen moet dit natuurlijk niet weigeren
Tuurlijk moeten we er nog niet de volgende van Aert of vdP van maken. Je weet nooit hoe iemand met het succes omgaat of hoeveel rek er nog op zit bij een jonge kerel. Maar dergelijke prestaties getuigen toch van groot talent. Zoveel jonge renners zijn er niet hoor die onmiddellijk dit presteren.
Blijkbaar niet. De vrijheid van Wanty en de vrijheid van Girmay komen straks uit op dit bedrag. Vrijemarkteconomie in optima forma. Dat het geboden (en aangenomen) wordt is juist het bewijs dat de sporter het waard is.
Froome en Sagan zijn hun salaris natuurlijk ook waar en IPT en total hebben natuurlijk ook totaal geen spijt.
Ik zeg niet dat het per se verkeerd afloopt, alleen dat het nogal snel is en gebaseerd op hype.
@Beer
Hij nam plaats achter de jumbo's, moest lossen; de rest zat gevangen in het gootje achter Girmay. De jumbo's reden weg en we hebben 40km naar een gelopen koers zitten kijken.
Maar 'verpest' is wel een groot woord geef ik toe, want de rest had ook alerter moeten zijn.
@Kopinkas
haha...
Ik vind dat laporte het heeft laten liggen. Die had een reactie vermogen van een schildpad. Hij ziet hem komen, gaat uit z'n zadel kijkt naar hem en laat hem er voorbij. En gaat dan pas sprinten.. ik vond dat niet best. Daarnaast laat hij zich op 500 meter op kop zetten. Alles deed hij helaas fout. Maar goed de sprint van binian was sterk genoeg om de andere twee makkelijk op te leggen en laporte te verrassen. Chapaeu.
De vraag is alleen, waarom verhogen en niet inclusief verlengen. Ik vermoed dat er secundaire voorwaarden in zijn contract staan die een overstap naar een andere ploeg makkelijker zullen maken dan nu het geval is met het vernieuwde, verhoogde contract. En dat dat dus wel de achterliggende gedachte is.
Maar goed. Het wielrennen gaat de kant op van het voetbal. Helemaal prima
gewoon weer een zoveelste poging om een prestatie van van Aert neer te halen dus. De rest was gewoon niet goed genoeg om te volgen getuige ook het commentaar van oa Asgreen achteraf. Girmay positioneert zich nog het best in de eerste meters van de Paterberg en rijdt zelf Mohoric nog los. Al de anderen blijven zitten waar ze zitten omdat ze niet beter kunnen. Van Aert stak er met kop en schouders bovenuit, maar dat is blijkbaar moeilijk om gewoon toe te geven.
Het was overduidelijk dat van Aert de sterkste was en dat Laporte meeging op de bagagedrager. Ik heb daar niks anders over gezegd. Alleen lijkt het me sterk dat niemand Laporte had kunnen volgen
Ik zeg toch dat van Aert de sterkste is, alleen er had wat meer weerstand kunnen zijn.
Maar ik ben eigenlijk helemaal klaar met jou
En daarvoor had ik het helemaal niet specifiek over van Aert. Het ging me om Girmay. Dat jij daar weer iets negatiefs uithaalt over van Aert is jouw probleem.
Anyway, hij zal er goed van kunnen leven. Proficiat voor hem.
De afgelopen jaren heeft hij echter allerminst profijt gehad van zijn herkomst. Afhankelijk van een contractje bij het schimmige Delko, en eigenlijk geluk gehad dat Intermarché wakker was toen die halfweg vorig jaar definitief failliet gingen. Op dat moment had hij nochtans al 2x top-10 gereden in Laigueglia.
Met dat 'in de rij staan' van de WorldTour ploegen viel het dus nogal mee.