INEOS wil Remco Evenepoel: is een overname ploeg Lefevere een optie?
foto: Cor Vos
Raymond Kerckhoffs
zaterdag 15 juli 2023 om 16:00

INEOS wil Remco Evenepoel: is een overname ploeg Lefevere een optie?

Special De Tour de France is dé snelkookpan van het wielrennen voor geruchten. Elk nieuwtje wordt onder een vergrootglas gelegd, maar vaak zit er ook een kern van waarheid in de berichten die de ronde doen. Op het hoogste niveau in het peloton wordt er nu gesproken dat INEOS Group-eigenaar Sir Jim Ratcliffe, volgens Forbes wordt zijn vermogen op 21,8 miljard US dollar geschat, momenteel onderzoekt of hij de ploeg van Patrick Lefevere kan kopen om zo wereldkampioen Remco Evenepoel in te lijven.

Drie weken geleden kwam bij WielerFlits het bericht binnen dat Ratcliffe mogelijk interesse heeft om de ploeg van Lefevere over te nemen. Ook het in Los Angeles gevestigde sportmarketingbureau Wasserman onderzoekt serieus of een wielerploeg een lucratieve business is. Ook dit bureau kijkt naar de ploeg van Lefevere. Vanuit Amerika begrijpen wij dat Wasserman inmiddels terughoudend is omdat ze niet direct het business model zien.

Van INEOS-eigenaar Ratcliffe is bekend dat hij bereid is om heel veel geld in het wielrennen te investeren (budget van INEOS – Grenadiers ligt rond de 50 miljoen euro), maar dat hij vooral in de Tour de France wil meespelen voor de eindzege. Na de overwinning van Egan Bernal in de Tour van 2019 speelt de ploeg echter niet meer mee in de strijd om het ‘maillot jaune’. Gezien de overmacht waarmee Tadej Pogacar, Primoz Roglic, Jonas Vingegaard en Remco Evenepoel nu de grote rondes domineren, lijkt de kans ook klein dat een van de huidige INEOS-renners de komende jaren echt mee kan doen in de strijd om de heilige graal van de wielersport.

Vorig jaar, na het door Evenepoel gewonnen WK in Wollongong, werd duidelijk dat er meer dan een flirt is tussen Evenepoel en INEOS-Grenadiers. Opnieuw was er rechtstreeks contact tussen vader Patrick Evenepoel (die de zaken van zijn zoon behartigt) en het teammanagement van het Britse keurkorps. Directeur sport Dave Brailsford stuurt Lefevere een app met de tekst: ‘Gefeliciteerd. Wat een kampioen! Als je hem op een dag wil verkopen, bel me’. Het zegt misschien veel dat er geen smiley achter deze boodschap stond.

Remco Evenepoel in gesprek met Geraint Thomas. Foto: Cor Vos

Ruime afkoopsom
Nu de geluiden de ronde doen dat de inmiddels 68-jarige Lefevere mogelijk zijn ploeg wil verkopen wordt er in ‘radio peloton’ opnieuw over een overgang van Evenepoel naar INEOS-Grenadiers gesproken.

De regerende wereldkampioen ligt echter nog tot eind 2026 bij Soudal-Quick Step onder contract. In het UCI-reglement staat dat renners met een lopende verbintenis niet zomaar mogen worden benaderd of weggekocht, tenzij er een dwingende reden is of in het geval van een onderlinge deal. Dan zou voor Evenepoel een afkoopsom van circa drie jaarsalarissen moeten worden betaald, wat in zijn geval ruim tien miljoen euro zou bedragen.

In een interview laat Lefevere deze week weten dat de overgang van Evenepoel onbespreekbaar is: “0,00 procent kans. Bij Remco ga en blijf ik nee zeggen.” Een begrijpelijk antwoord van Lefevere, want als Evenepoel vertrekt dan is zijn hele ploeg ontmanteld. Veel sponsorcontracten van de ploeg zijn hier op afgestemd. En ook het vertrek van Fabio Jakobsen wijst erop dat Lefevere de komende jaren helemaal op Evenepoel in zet. Een logische keuze.

De realiteit is dat Evenepoel rekent op diverse versterkingen voor zijn ‘klassementstrein’. Dat is ook nodig wil hij de komende jaren wedijveren met Pogacar en zijn sterke UAE Emirates-formatie en het Jumbo-Visma van Jonas Vingegaard en Primoz Roglic. De slagkracht van Lefevere op de transfermarkt lijkt tot dusver klein, terwijl het ook nog maar de vraag is of hij de financiële middelen voor deze dure knechten heeft. Dat er een disbalans in de belangen van Evenepoel en Soudal-Quick Step kan ontstaan is vrij groot.

Patrick Lefevere. Foto: Cor Vos

Het irriteert Lefevere dat INEOS Grenadiers achter zijn goudhaantje blijft lopen. Het Britse team zou zelfs al zes miljoen euro jaarloon aan Evenepoel willen bieden. “Het moet stoppen, maar je kunt het niet stoppen”, antwoordt de Vlaamse teammanager tegen Het Laatste Nieuws. En in de Britse podcast RadioCycling zegt Lefevere: “Het is niet eerlijk om achter iemand te jagen die tot en met 2026 onder contract staat. Om altijd achter mijn rug afspraken met hem te maken. Tenminste dat zegt ‘radio peloton’. Remco spreekt het tegen, maar er zijn te veel geruchten.”

Kopen van Soudal-Quick Step
Het kopen van de ploeg van Lefevere lijkt bijna de enige mogelijkheid voor INEOS Grenadiers om Evenepoel voor komend jaar in te lijven. In de Tour de France doet het gerucht dat Ratcliffe interesse heeft om deze deal door te zetten op het hoogste niveau de ronde. Uit meerdere hoeken heeft WielerFlits het inmiddels opgevangen en er wordt door sommigen benadrukt dat dit wel eens serieus kan zijn.

Teammanager van INEOS Grenadiers, Rod Ellingworth, confronteerden we met dit hardnekkige gerucht. “Dit is voor het eerst dat ik dit verhaal hoor. Hier klopt niks van”, is hij duidelijk. Iemand anders hoog binnen de organisatie van de Britten noemt het zelfs ‘bullshit’. En ook de ploegleiding van Soudal-Quick Step reageert dat ze deze ‘rumor’ nu pas voor het eerst horen.

Natuurlijk zijn er veel redenen te vinden waarom het absurd zou zijn dat Sir Jim Ratcliffe naast ‘zijn’ INEOS Grenadiers nog een heel WorldTeam zou overnemen. Dan zit je met de structuur van twee WorldTeams met dubbel personeel en renners. Het zou wel een heel duur kostenplaatje worden om op deze manier Evenepoel in te lijven.

Er zijn wel genoeg slimme constructies te bedenken waardoor je bij de UCI toestemming kunt krijgen om twee WorldTeams te sponsoren of te bezitten. Dit zou geen belemmering hoeven te zijn. Zo zou Ratcliffe een WorldTeam voor de grote rondes kunnen bouwen en bijvoorbeeld een ProContinental-team richting de klassiekers.

Een fusieploeg tussen INEOS Grenadiers en Soudal-QuickStep is een andere mogelijkheid, want beide ploegen hebben voor 2024 nog altijd geen dertig renners in dienst.

Egan Bernal en Remco Evenepoel. Foto: Cor Vos

Andere voordelen zijn dat INEOS Grenadiers dan meteen ook een vrouwenteam onder haar gelederen heeft. Onder Lefevere’s paraplu zit immers ook de AG Insurance-Soudal QuickStep vrouwenploeg, die geleid wordt door voormalig INEOS-ploegleider Servais Knaven en diens vrouw Natasja Knaven heeft altijd een goede relatie met Ellingworth gehad. Dit zou voor INEOS een ideaal scenario zijn en veel beter dan van nul af aan een vrouwenploeg opbouwen.

Specialized
Ten slotte zou dit eindelijk ook de mogelijkheid voor Specialized bieden om bij INEOS Grenadiers binnen te komen. Voormalig Glencore-CEO Ivan Glasenberg heeft de Italiaanse fietsfabrikant Pinarello vorige maand gekocht. Al vanaf het begin in 2010 is Pinarello verbonden aan Team Sky. Glasenberg heeft een grote voorliefde voor investeringen in sport gerelateerde bedrijven. De Zuid-Afrikaan kocht eerder het hightechsportkledingmerk Q36.5 dat dit jaar met een eigen wielerploeg op de markt kwam. Dat Pinarello naar deze ploeg overstapt en mogelijk de verbintenis met de Britse ploeg breekt lijkt realistisch. En dat zou de deur openen voor Specialized, dat al jarenlang graag met INEOS Grenadiers wil samenwerken, maar zeker ook verbonden wil blijven aan Evenepoel.

Natuurlijk zijn het allemaal aannames op basis van een gerucht. Maar uitgerekend Patrick Lefevere zei vorige week zelf al: “Waar rook is, is vuur.” Het gerucht dat Ratcliffe in de markt is om de ploeg van Lefevere te kopen zingt wel heel nadrukkelijk rond op het allerhoogste niveau in de wielersport. En voor Ratcliffe zijn de kosten om nog een wielerploeg te kopen een schijntje in zijn totale vermogen. Al geldt hetzelfde voor de Tsjechische miljardair Zdenek Bakala (80% van de aandelen zijn in zijn bezit) voor wie de ploeg van Lefevere een favoriet speeltje is.

Alle geruchten in de Tour maken wel duidelijk dat het spel om de toekomst van Remco Evenepoel wel eens een zakelijk schaakspel kan worden op het allerhoogste mondiale niveau.

RIDE Magazine
51 Reacties
14-07-2023 21:06
Ratcliffe kan toch ook gewoon alle teams kopen? Dan heeft hij meteen de Tour winnaar te pakken.
14-07-2023 22:27
Even wat interessante punten eruit lichten:
- er is kennelijk een 'hoogste niveau in het peloton', maar wat daaronder verstaan wordt mogen we niet weten
- op dat 'hoogste niveau' wordt maar wat aangeroddeld, geachterklapt, gespeculeerd en gefantaseerd, want concreet is er weinig tot helemaal niets buiten dat Ineos rijk is en momenteel niet meedoet
- Kerckhoffs doet daar maar wat graag aan mee, is dat omdat er een artikel ingeleverd moest of om zo bij dat 'hoogste niveau' te horen? Ach, ik speculeer ook maar wat...
- Lefevere vertrouwt zijn oogappel REV niet als die een flirt met Ineos ontkent, in welk stadium dan ook!
    14-07-2023 23:01
    Dat laatste is inderdaad de enige inhoudelijk interessante zin uit dit [i]edit: let op je kwalificeringen[/i], euh "special".

    [i]Deze reactie is door de redactie aangepast.[/i]
14-07-2023 23:03
Het grote geld heeft het voetbal al verneukt, laten we hopen dat het in de wielrennerij niet doorzet…
14-07-2023 21:12
Ineos heeft een renner als Remco nodig om de Tour te winnen en Remco heeft een ploeg als Ineos nodig om de Tour te winnen dus dat dit soort geruchten rondgaan is eigenlijk alleen maar logisch.
14-07-2023 23:20
Het is begrijpelijk dat Ineos, of elke andere ploeg, Remco wilt hebben. Remco kan in principe alle drie de grote rondes winnen.

Wel wordt het de komende jaren heel lastig tegen Pogacar en Vingegaard. Hij zal echt op z’n Thomas/Wiggins manier een parcours op maat, en met tijdritten, moeten hebben om deze renners met topvorm in de Tour te verslaan. Je ziet deze Tour dat je de absolute top hebt en dat die twee daar nog stukken boven zitten. Remco zal volgend jaar zeker meedoen voor de winst en lijkt mij ook een favoriet voor het podium, maar winnen… Zelfs met het Ineos treintje erachter lijkt dat heel lastig voor te stellen met Pogacar en Vingegaard erbij.
    15-07-2023 07:56
    Dat Remco de Tour gaat winnen is vrijwel uitgesloten maar een jaarlijks Vin-Pog duel zal de volgers ook al snel de keel uithangen.
    Het is in ieder geval een plus dat Remco qua niveau dichter in de buurt van die twee komt dan de huidige Vin,Pog concurrentie. Nu alleen nog Roglic zover zien te krijgen volgend jaar de Tour te rijden. Met die 4 kan de Tour van 24 een zeer gedenkwaardige worden.
    15-07-2023 09:45
    "Vrijwel uitgesloten" vind ik nogal sterk uitgedrukt, S.t.B. Waar zou hij gisteren zijn geëindigd met zijn beste vorm denk je? Persoonlijk denk ik samen met Pidcock. Ook op de Puy-De-Dôme zou hij wellicht een tiental seconden hebben verloren. En stel nu dat er geen zware tijdrit is van 22 km, maar twee (relatief) vlakke van 35 km? Dan zie ik hem wel 70 seconden nemen op die twee, misschien wel meer. En dan is eindwinst heus niet onmogelijk als hij o.a. Arensman, De Plus, Castroviego en Kwiatkowski in steun zou hebben. Met Vervaeke, Vansevenant, Cataneo en Hirt zal het niet lukken, dat klopt dan weer wel.
    15-07-2023 10:03
    "Waar zou hij gisteren zijn geëindigd met zijn beste vorm" => zinloos.

    De aanwezigheid van iemand als REV verandert de dynamiek. Als hij er was geweest en als hij in het AK daadwerkelijk nog een factor zou zijn, wat met deze opbouw van de Tour zomaar had gekund, dan zouden Jumbo/Jonas en UAE/Pogi niet alleen tegen elkaar hoeven te rijden. Deze twee ploegen hadden dan het steile stuk in het midden van de slotklim kunnen gebruiken om REV overboord te kieperen.
    15-07-2023 10:10
    Daar heb je gelijk in xistnc. We gaan er mogelijk verkeerdelijk van uit dat Evenepoel niet in staat zou zijn om hen aan te vallen, in plaats van omgekeerd.
    15-07-2023 11:01
    @Melkzuur

    Denk dat Ratcliffe met bovenmatige interesse de komende Vuelta gaat bekijken. Als Remco de druk aankan die Pat op hem heeft gelegd zal Ratcliffe zeker niet op een paar miljoen meer of minder kijken om Remco binnen te hengelen.
    Persoonlijk vind ik de druk te hoog nu Pat de SQS samenstelling voor de Vuelta heeft omgegooid ten faveure van Remco. Alles minder dan podium zou een kleine catastrofe zijn. Er staat veel op het spel want de klassiekers (uitgezonderd LBL) de Giro en de Tour (tot nog toe) zijn rampzalig verlopen voor SQS.
    Nogal een opgave voor een renner die zijn zenuwen maar moeilijk in bedwang kan houden. Te meer omdat hij gaat strijden tegen een renner die beschikt over roestvrijstalen zenuwen en ongeslagen status dit seizoen.
15-07-2023 06:56
Zolang Pogacar en Vingegaard de Tour rijden en er geen Tour met minimaal 100 TT kilometers wordt georganiseerd kan Ratcliffe zijn chemiecentjes maar beter niet aan Remco uitgeven.
    15-07-2023 09:09
    Dat zullen we volgend jaar dan wel zien.
    Hij ging ook geen enkele koers van betekenis winnen heb ik hier een paar jaar geleden veelvuldig gelezen en als je dan nu zijn palmares al bekijkt met zowel monumenten ,klassiekers ,wereldtitel ,grote ronde en verschillende medailles tijdrijden.
    ,
    15-07-2023 11:25
    En toch is hij al wereldkampioen en die andere twee niet.
    Pogacar dat is een echte allrounder en de nummer 1. Vingegaard doet niets buiten rondes rijden. Lekker makkelijk.
    15-07-2023 14:01
    @sus jij verkondigde dat hij alle wedstrijden zou winnen waaraan hij zou meedoen. De waarheid zit dus in het midden.
    15-07-2023 18:36
    @lalsacien,elke koers die hij meerijd zal niet kunnen , ik heb wel gezegd dat hij elke koers met uitzondering van Parijs Roubaix kan winnen en de koersen die hij aanvinkt wint hij praktisch allemaal.
    Vorig jaar is daar het wk nog bijgekomen maar dit jaar de giro door COVID en het bk tijdrijden door val in eerste kilometers dus niet
15-07-2023 08:26
Dit spelletje zal duren tot Remco eindelijk zal inzien dat Lefevere zijn beloftes rond opbouw team nooit zal nakomen. en hij bijgevolg aangeeft "ik wil niet blijven".

dan kan Lefevere zijn zakken nog eens vullen en op pensioen gaan. en ook nog eens de schuld bij Remco duwen...

Remco heeft zijn hart op zijn tong. Dit gaat er uit komen.... vraag is enkel wanneer.
15-07-2023 10:30
Evenepoel moet naar Ineos, weg uit dat amateuristische Quickstep dat NOOIT een degelijk team rond hem kan bouwen. Daarvoor ontbreekt het geld en de kennis, en die achterstand kan niet snel genoeg weggewerkt worden. Hij wordt ouder en elk jaartje telt, straks komt er weer jong geweld bij.

Evenepoel naar Ineos, en dan kunnen Arensman en Pidcock voor hem knechten.
    15-07-2023 11:24
    Inderdaad vooral aan arensman zou hij de ideale helper hebben met daarbij nog een Bernal die zo de druk van zich af krijgt .
    Bij Quickstep vinden de fans van van wilder en van sevenant nu al dat ze te goed zijn om te knechten voor evenepoel
14-07-2023 21:51
[i]Edit: Deze reactie is aangepast door de redactie.[/i]

Uiteraard zoemen de geruchten over Ineos en Evenepoel, en over de toekomst van SQS nu het einde van Lefevere nadert. Maar om dié twee verhalen aan mekaar te linken moet je toch heel veel verbeelding hebben. Ik geloof best dat er veel mensen rondlopen in de Tour-karavaan met veel verbeelding, maar om er dan ook een serieus artikel over te schrijven?
    15-07-2023 08:49
    Ben benieuwd wat hier is aangepast door de redactie. Werd Kerckhoffs een fantast genoemd? En mag dat niet?
14-07-2023 22:09
Misschien moet hij even te rade gaan bij Nick Nuyens. Die hield ook wel van constructies waarbij complete ploegen in de verkoop werden gedaan en hoe populair iemand zich daarmee maakt. Kan me niet voorstellen dat Patlef hier zijn poten aan gaat branden.
14-07-2023 20:31
Poeh! Wat een geld-gesmijt...!
    14-07-2023 22:43
    Geldsmijterij*
14-07-2023 20:40
Rattcliff laat zich wel gelden in het wielerpeloton als dit waar is
15-07-2023 10:01
Als er ergens een waarheid in de geruchten zou zitten zou het dan niet een stuk makkelijker (en wellicht zelfs goedkoper) zijn om die afkoopsom te betalen. Een compleet team gaande houden is een constante kost, die afkoopsom eenmalig. Het salaris wat daarna aan Evenepoel betaald moet worden is hetzelfde in beide gevallen. Dus het is 10 miljoen tegen de kosten van een team.
Maar ik vermoed dat we het hier vooral hebben over een ‘Wout gaat morgen naar huis’ verhaal. Ergens speculeert iemand iets, praat er eens over en na verloop van tijd heb je een gerucht. De tour als roddeltante ;-).

Wat mij misschien nog het meeste stoort is dat er zoveel mannen zijn (want meestal zijn het mannen, zo lijkt het toch) die zoveel geld hebben dat ze zich dit soort speeltjes kunnen veroorloven. En hoeveel belasting betalen ze, hoeveel procent van hun totale vermogen?
    15-07-2023 10:13
    Waarom stoort het je dat mensen met veel geld ermee doen wat ze leuk vinden
    15-07-2023 10:32
    "Ergens speculeert iemand iets, praat er eens over en na verloop van tijd heb je een gerucht" => jaja hoho, maar nu wél even op het 'hoogste niveau' in het peloton hè!
    15-07-2023 11:16
    Gerucht?
    Ineos jaagt al op evenepoel vanaf hij nog junior was , het was nadat pa Patrick een niet te weigeren aanbod van ineos gekregen had en hij Lefevere hiervan op de hoogte bracht dat Quickstep hem met onmiddellijke ingang een profcontract aanbood
    15-07-2023 11:31
    Waarom dat mij stoort, omdat het vaak om achteloos spelen is, soms (vaak?) zonder enige kennis van zaken. En het spelen vaak ten koste gaat van heel veel anderen, zie mijn opmerking over belastingen. Het verschil tussen de have-it-alls en de have-nothing-at-alls wordt groter en groter. Ik heb er niets op tegen dat mensen (veel) geld verdienen maar wel als er aan zinloze spielerei en verkwisting gedaan wordt zonder enig ethisch en moreel besef, terwijl er miljoenen en miljoenen mensen creperen. En nee daar kan die ene meneer niets aan doen (en misschien betaal hij wel heel netjes belastingen, ik heb geen idee), maar het is een duidelijke uiting van deze tijd. En zolang iedereen maar blijft volhouden dat dat ene individuele geval er niet toe doet, verandert er niet. Voor mij is het een verantwoordelijkheid van iedereen om de hele wereld een beetje een betere plaatst te laten zijn, ieder op de eigen manier, binnen de eigen mogelijkheden. En ja ik weet het, ik ben en blijft een idealist en een dromer (Imagine).
    15-07-2023 12:36
    Ze investeren het toch in de sport, specifiek wielrennen? Lijkt me niets onethisch aan. En mss wordt eea ook wel besteed aan goede doelen. Dat gebeurt meestal achter de schermen. Echte filantropen lopen niet te koop met hun goedheid. Dat ze soms minder belasting betalen heeft natuurlijk niets van doen met bv de armoede in een bepaald land. daar zijn overheden, de politiek verantwoordelijk voor. Als je doelt op UAE en de soepjurken die de Aussie ploeg sponsoren, ben ik het met je eens.

    Je idealen sieren je. Ik ben daar te pragmatisch voor
15-07-2023 11:39
Ik ga een beetje slecht op het vage mondiale niveau dat je een beetje hoog houdt in dit verhaal, terwijl het bij volgens mij achter de schermen zo’n kleine sport gewoon om een handvol mensen gaat die strategische belangen hebben (die je zelf ook noemt)

Was voor mij een waardevoller stuk geworden als je nog iets concreter was ingegaan op de opties (koop/fusie/enzovoorts) en de haalbaarheid daarvan onder de streep, maar het gaf mij al wel wat duidelijkheid.
14-07-2023 20:34
"Het kopen van de ploeg van Lefevere lijkt bijna de enge mogelijkheid voor INEOS Grenadiers om Evenepoel voor komend jaar in te lijven."

Heerlijk zo'n Freudiaanse verspreking, gewoon laten staan Raymond.

Ik vind het erg vergezocht om te veronderstellen dat in feite team Ineos (Ratcliffe) een tweede team koopt om één renner te bemachtigen. Dat is écht te veel eer voor Evenepoel, die weliswaar een goede renner is, maar niet de Messias die een zekerheid is voor het winnen van monumenten én grote ronden. De fans zullen zeggen dat hij zich al bewezen heeft, maar het lijkt mij fair om te zeggen dat bedragen van 15-20 miljoen niet logisch klinken in een wereld waar ook concurrentie van Pogacar, Vingegaard, Roglic en straks Ayuso bestaat. Bovendien ligt de aankoopprijs (15-20 miljoen) van dit niet gebalanceerde team zo ver van de gesuggereerde "afkoopsom" van Evenepoel los (circa 9 miljoen) dat een conflict uitlokken voor de bühne en vervolgens een transfer véél logischer klinkt indien Ratcliffe inderdaad alles op alles wil zetten deze Belg binnen te halen.
    14-07-2023 20:42
    Lijkt me ook sterk dat 1 persoon 2 WT ploegen mag hebben. Dan heb je namelijk ineens 15 knechten in de Tour. Lijkt me dat de uci dit wil voorkomen.
    14-07-2023 21:53
    Het zou natuurlijk kunnen dat Ineos bepaalde cijfers van Evenepoel kent en vermoedt dat die dicht(er) in de buurt van Pogacar en Vingegaard zou kunnen komen mits hij een even goede begeleiding krijgt, wat je bij Soudal-QS kan betwijfelen.
    14-07-2023 22:06
    @ssj. Inderdaad. Het zou dan eerder een soort van satelietploeg worden op een ander niveau, proconti idd. Maar zelfs dan heb je overlappende kalenders... ingewikkeld.
    15-07-2023 08:48
    Ineos kan toch ook beide ploegen laten fuseren? Samen hebben ze momenteel 26 a 28 renners onder contract, het zou ook verklaren waarom Ineos zoveel goeie renners laat vertrekken en S-QS veel aflopende contracten nog niet heeft verlengd.
    15-07-2023 21:14
    @Lay On, goed punt. Vraag me wel af wat er dan met die andere licentie gebeurt. En waarom SQS zulke middelmatige renners heeft gecontracteerd.
14-07-2023 21:50
Bakala is rijk, maar denk dat Ratcliffe wel een tienvoud heeft qua kapitaal.
15-07-2023 06:21
Opzich niet heel gek hoor, om als Ratcliffe zijnde twee ploegen te hebben. Fuseren is ook geen gekke optie, maar dat lijkt me ergens dan ook weer zonde.
Vergeet niet dat de gebroeders Roodhooft ook meerdere ploegen hebben, en die rijden (met name) in het cross-wereldje tegen elkaar zonder dat ze elkaar helpen, wat ssj hierboven wel suggereert.

Ben wel benieuwd hoe waar dit is. Als die geruchten er zijn, zijn ze er wel vaak niet voor niets..
15-07-2023 09:20
Waarom zou INEOS dit doen? Met de huidige structuur van de ploeg is een transfer van Evenepoel voldoende.
    15-07-2023 09:52
    Dat staat duidelijk in het artikel: als Lefevre Evenepoel laat wegkopen, zelfs al is het voor 15 miljoen, dan heeft hij een proces aan zijn broek van o.a. Soudal. De aanwezigheid van Evenepoel was voor hen een absolute voorwaarde om te sponsoren. Dat zal Lefevre dus nooit vrijwillig laten gebeuren.
15-07-2023 18:18
Misschien kan Ratcliffe die Ineos-ploeg opkopen, dan heeft hij Rodriguez, 22 jaar nog maar en momenteel best of the rest in de Tour.
28-07-2023 16:58
Evenepoel gaat naar Ineos heeft voor contract al getekend vorige week na koop Quick step soudal wordt alles door verkocht qua sponsor belangen en kan levevre met pensioen.
14-07-2023 23:07
Kunnen deze onzin verhalen over ineos nu eindelijk stoppen :(
    15-07-2023 09:06
    Waarom? Zulke verhalen horen er nu eenmaal bij en ze zorgen dat de kranten vol geraken
15-07-2023 08:50
Als bakala zo rijk is, kan hij dan niet wat extra kapitaal vrijgeven om zo de nodige versterkingen binnen te halen voor de grote rondes?
    15-07-2023 15:16
    Waarom zou hij dat doen? Hij heeft zelf geen bedrijf dat sponsort , hij is alleen aandeelhouder. Elke cent die hij erin steekt kost hem geld. REV is toch niet te behouden voor deze ploeg of hij moet er nog meer geld privé insteken. REV gaat meer winnen wil straks een beter contract, kost nog meer geld voor hem. En het brengt hem nog steeds niks meer op.
    15-07-2023 17:35
    Het is niet eens REV's eigen salaris wat het grote probleem gaat zijn. Het grote probleem is dat je legitieme klassementsrenners als klimknechten nodig hebt, wil je de Tour en zo winnen. Kelderman, Kuss, Majka, Soler, Yates, etc: allemaal goeie klimmers en dan nog een Van Aert erbij wie een van de ''big 6'' is.

    Het is geen sprinttrein waarbij je c-sprinters en b-tijdrijders kan contracteren.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine