IAM Cycling verwelkomt tien nieuwe renners

foto: Sirotti
IAM Cycling heeft vandaag in het Zwisterse Gstaad zijn selectie voor 2015 gepresenteerd. De kersverse WorldTour-formatie begint het seizoen met 29 renners, waarvan er tien nieuw zijn.
De Nederlander Stef Clement en de Australiër David Tanner maken de overstap van Belkin. De Belg Dries Devenyns vertrekt bij Giant-Shimano, terwijl zijn landgenoten Jonas Van Genechten en Thomas Degand overkomen van respectievelijk Lotto Belisol en Wanty-Groupe Gobert.
Andere nieuwkomers zijn Larry Warbasse (BMC), Clément Chevrier (Bissell), Jarlinson Pantano (Team Colombia) en Jérome Coppel (Cofidis). Stagiair Simon Pellaud (Team Roth-Felt) krijgt een profcontract. Johann Tschopp (mountainbike), Kevyn Ista (Wallonie-Bruxelles) en Gustav Erik Larsson (Cult Energy Pro Cycling) verlaten de ploeg.
Mathias Frank, Heinrich Haussler en Sylvain Chavanel zijn in 2015 de kopmannen van de Zwitserse formatie. “De ploeg is enerzijds rond Mathias gebouwd voor de rittenkoersen, anderzijds rond Heinrich en Sylvain voor het klassieke werk,” vertelt sportief manager Rik Verbrugghe in Belgische media.”Ik geloof sterk in de ploeg. We zijn er klaar voor om een stap vooruit te zetten. Ik denk vooral dat het aantal overwinningen omhoog moet,” geeft hij aan.
Selectie IAM Cycling 2015
Marcel Aregger
Matthias Brändle
Sylvain Chavanel
Cément Chevrier
Stef Clement
Jérome Coppel
Thomas Degand
Stefan Denifl
Dries Devenyns
Martin Elmiger
Sondre Holst Enger
Mathias Frank
Jonathan Fumeaux
Heinrich Haussler
Reto Hollenstein
Roger Kluge
Pirmin Lang
Jarlinson Pantano
Simon Pellaud
Matteo Pelucchi
Jérome Pineau
Sebastien Reichenbach
Vicente Reynes
Aleksejs Saramotins
Patrick Schelling
David Tanner
Jonas Van Genechten
Larry Warbasse
Marcel Wyss
Lees ook:
Stef Clement: “Ik wil het voor mezelf wat spannender maken”