Het was al een optie, maar Ronde van Romandië meldt nu ook deelname Remco Evenepoel
foto: Cor Vos (archief)
donderdag 3 april 2025 om 12:37

Het was al een optie, maar Ronde van Romandië meldt nu ook deelname Remco Evenepoel

De rentree van Remco Evenepoel zit er aan te komen. De Belg van Soudal Quick-Step zal normaal over twee weken zijn comeback maken in de Brabantse Pijl, om vervolgens de Amstel Gold Race en de Ardennenklassiekers te betwisten. En daarna? De organisatie van de Ronde van Romandië kondigt donderdag zijn deelname aan.

De Ronde van Romandië begint dit jaar op 29 april en zal eindigen op 4 mei. Met dus Remco Evenepoel, als we de organisatie mogen geloven. “De dubbele olympisch kampioen van Parijs 2024 zal er bij zijn in Romandië. De volledige startlijst wordt op 23 april bekendgemaakt op een persconferentie”, luidt het statement op de Facebook-pagina van de ronde.

Evenepoel liet eerder in een interview met WielerFlits al weten dat de Ronde van Romandië een optie is. “Misschien voegen we de Ronde van Romandië nog toe na de vier heuvelklassiekers, om zo iets meer koersdagen in de benen te hebben. Daarna willen we de voorbereiding van vorig jaar richting de Tour de France kopiëren. Ik heb geen twijfel dat als ik dit pad volg, ik in heel goede vorm aan de Tour zal beginnen.”

De revalidatie van Evenepoel is er een van lange adem. De 25-jarige coureur botste begin december van vorig jaar op een auto, liep meerdere botbreuken op, waarna hij erg lang niet mocht fietsen. Zijn eerste fietstocht in de buitenlucht kwam pas op 2 februari, maar inmiddels gaat het snel.

De ronderenner maakt – als alles goed verloopt – zijn rentree in de Brabantse Pijl. Daarna volgen de Amstel Gold Race, Waalse Pijl, Luik-Bastenaken-Luik en waarschijnlijk de Ronde van Romandië. Na een korte rustperiode begint Evenepoel vervolgens aan de voorbereiding op zijn hoofddoel van 2025: de Tour de France.

RIDE Magazine
13 Reacties
03-04-2025 16:27
Wat je ook van hem vindt, een koers met evenepoel is leuker dan een koers zonder evenepoel.
    03-04-2025 20:22
    Volgens mij is er niet veel mis met Evenepoel, maar geven de Vlamingen hem een slechte naam met hun overtrokken chauvinisme. En dat is heel jammer, want Remco kan echt hard fietsen en wil koersen.
03-04-2025 13:31
Kijk er naar uit om hem weer te zien fietsen. Hij is waarschijnlijk toch de enige die Pogacar wellicht eens serieus kan verslaan in diens favoriete klassiekers.
03-04-2025 12:45
Ik verwacht dat hij in de Tour voor de overwinning zal meedoen. Immers, vorig jaar gebeurde zijn valpartij veel later én had hij meerdere doelen (Olympische Spelen). Hij werd derde. Dit jaar heeft hij slechts één doel: de Tour.
    03-04-2025 13:22
    Laat hem eerst maar eens op niveau zijn comeback maken alvorens over een Tourzege te gaan speculeren...
    03-04-2025 13:27
    Dat is wel heeeel rooskleurig. Vorig jaar zat alles mee, hoefde alleen te volgen, pech van Roglic, ziekte van Ayuso, paar anderen die niet thuisgaven.
    Hij is echt mijlenver verwijderd van jo en po, maar het zou wel mooi zijn mocht ie ooit die stap kunnen zetten. Laat ie maar gewoon in beste vorm aan de tourstart staan, net als de grote 3, dan zien we wel verder.
    03-04-2025 15:31
    vorig jaar zat niet alles mee, hij was gewoon de derde beste renner in koers, had 10 minuten voorsprong op de renner achter hem

    mogelijk hadden roglic of ayuso dichter gezeten dan die 10 minuten, maar die waren ook niet voor hem geëindigd
    03-04-2025 15:59
    @santakraam
    Het verschil tussen vingegaerd en Remco was slechts 3 min en daar mag die vooral benoot en van aert dankbaar voor zijn omdat die hem moesten redden in de rit dat hij Evenepoel moest laten gaan bergop
    03-04-2025 16:55
    Sorry, geen schijn van kans
    03-04-2025 20:34
    Grote 3 ? Dat moet een typo zijn.
03-04-2025 13:09
Remco zet deur open voor ronde van Romandië. Haha
    03-04-2025 13:57
    Goed dat je er zelf mee kan lachen, je zal mogelijk de enige zijn. Haha
    03-04-2025 14:42
    Dat 'em dat maar gewoon aan de portier over laat.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine