“Het is goed dat hij niet heeft opgegeven”: Soudal Quick-Step zag hoe Evenepoel zich terugvocht
foto: Cor Vos
donderdag 17 juli 2025 om 18:32

“Het is goed dat hij niet heeft opgegeven”: Soudal Quick-Step zag hoe Evenepoel zich terugvocht

Remco Evenepoel kende een loodzware dag in de Pyreneeën-rit naar de Hautacam. De Belg moest lossen op de Col du Souloir, maar kwam vlak voor de Hautacam nog terug en werd zevende. Daardoor behoudt hij voorlopig zijn podiumplaats, al nadert Florian Lipowitz tot op driekwart minuut.

Wat gebeurde er met Evenepoel vandaag, is de vraag die ploegleider Tom Steels na afloop meteen werd gevraagd. “Op de eerste klim was hij oververhit, denk ik. Maar ik weet het niet. In ieder geval begon hij daarna weer te cruisen. Hij reed een goede afdaling en behield zijn eigen tempo. Hij heeft eigenlijk een tijdrit van 50 kilometer gereden.”

“Natuurlijk hadden we meer verwacht, maar het is goed dat hij niet heeft opgegeven. Na de support van Schachmann en Van Wilder op de Souloir, heeft hij zich een beetje herpakt en toch niet te veel tijd verloren. Op die twee renners die exceptioneel goed zijn wel, maar de strijd om het podium is er nog altijd. Het is nog een lange weg, maar als hij goed herstelt zit hij niet zo ver van zijn concurrenten.”

Vrijdag volgt een klimtijdrit naar de Peyragudes. Steels hoopt dan dat Evenepoel weer iets van tijd kan terugpakken. “Hij is een meester in het tijdrijden. Hij gaat die klim gewoon in een tempo oprijden en dan zullen we zien waar hij staat”, eindigt hij.

RIDE Magazine
31 Reacties
17-07-2025 18:50
Veel geklaag, maar hij staat er nog altijd tussen
17-07-2025 19:04
Als dit de slechte dag is van remco, dan valt dit heel goed mee

Je ziet hier toch wel heel wat azijnpissers als het over Remco gaat hier
17-07-2025 18:41
Jammer, maar Remco is weer door het ijs gezakt. Men kan weer gerust stoppen met hem ten onrechte naast Pog en Vin te plaatsen. Dat was er niet en is er niet. Die kan gewoon achterom kijken naar Lipo, Onley en Roglic.
    17-07-2025 18:49
    Hij is totaal niet door het ijs gezakt… hij rijdt hier tussen de normale mensen zonder dope!
    17-07-2025 18:51
    Oh ja, dat is ook zo, als de messias niet wint komt dat doordat de rest aan de dope zit, even vergeten.
    17-07-2025 18:51
    Ja, al die mensen die hem naast pog en vin zetten!
    Ik zag veel realisten die zeiden dat het wss een derde plek zou worden en slechts een enkeling die over mikken op plek twee sprak
    17-07-2025 18:52
    Grappig dat je het zelf niet door hebt, maar hij eindigt veel korter op Vingegaard dan Vingegaard op Pogacar. Dus zelfs op een slechte dag is het minder potsierlijk om hem met Vingegaard te vergelijken, dan Vingegaard met Pogacar. Maar dat laatste is geen probleem blijkbaar.
    17-07-2025 18:52
    Wie heeft hem ooit naast Pogacar en Vingegaard geplaatst? Zelfs de meest boude suggesties zeiden hooguit dat hij, ver achter die twee, de vooruitgeschoven nummer drie was.

    Over dat laatste kan je ondertussen zeker discussiëren, maar verder wel een raar statement om even te komen toelichten dat iets wat uberhaupt niemand heeft beweerd, helemaal niet klopt.
    17-07-2025 18:54
    Er waren er natuurlijk ook die Jorgenson naast Evenepoel zetten, maar die zullen zich nu daarover ineens niet meer uitspreken.
    17-07-2025 19:00
    Volgers hier en de redactie schrijven vrolijk over Evenepoel alsof hij het niveau heeft van Pog en Vin, zonder dat hij dat ooit tegen hen heeft laten zien.
    17-07-2025 21:19
    Het is ook onterecht om vingegaard naast Pogacar te plaatsen.
    Zal het nog heel moeilijk krijgen om de 2e plaats te halen als je ziet dat lipowitz hem gewoon inhaalde
    17-07-2025 21:21
    Weet niet welke koers jij hebt gekeken, maar ik heb Lipowitz Vingegaard niet zien inhalen in ieder geval.
17-07-2025 21:15
Het blijft voor mij wel een spectaculaire renner. Hij wordt op 50 km gedropt met nog anderhalve beklimming - waaronder 1 van buiten categorie - te gaan. En dan komt hij op een paar luttele minuten van de absolute top binnen. Doe het hem maar na.
17-07-2025 18:54
Mooipraterij! Ze mogen blij zijn dat er op de Soulor plotseling niet meer werd gekoerst.
    17-07-2025 20:25
    Als er op
    17-07-2025 20:26
    Als er op de Soulor was gekoerst was de schade groter geweest op Pogi & Vingegaard, maar verder had het weinig verschil gemaakt. Jorgenson & Vauquelin zijn ook enkel maar terug gekomen doordat ze vooraan zijn gestopt met koersen. En allicht stond Roglic daar ook al op breken.
17-07-2025 19:00
Het is wel een apart iets met RV, is niet de eerste keer dat hij plots stil staat en dan niet veel later op zijn minst een veel grotere schade kan beperken…
17-07-2025 19:13
Ja, remco heeft zich weer voorbeeldig gedragen vandaag zover achter de koplopers.
    17-07-2025 19:22
    Wat bedoel je daar nu weer mee???
    Dat incident met die vlag? Als dat gebeurde met Pogacar of Jonas, dan vind iedereen dat vlaggen verboden moeten worden.

    Remco heeft een karakter, maar dat constant gezeik hier als hij zwaait met zijn handen. Vermoeiend hoor!
    17-07-2025 19:35
    Hij is de enige die zo zwaait met z'n handen. Dat is nou het probleem, kan wel temperamentvol zijn of zo iets, maar hij heeft elke keer wel iets wat andere niet hebben. Hij mort zich altijd weer zo laten zien of laten kennen.
    17-07-2025 19:57
    Dus jij vindt dat normaal dat ze met een vlag in een renner zijn gezicht staan zwaaien.
    17-07-2025 20:29
    Dat gebeurd wel bij meer renners hoor, en die maken er niet direct een show van.
    17-07-2025 22:24
    Ik kan nochtans meerdere voorbeelden opnoemen van renners die de irritante supporters een mep verkochten, er met (de inhoud van) hun bidon naar gooiden, of zelfs terugdraaiden...
17-07-2025 20:23
Evenepoel is naar mijn mening vooral tijdrijder, eendagsrenner, heuvelrenner. Geen ronderenner.
Maar…met zijn klasse, doorzetting en sterke wil geef ik hem toch het voordeel van de twijfel dat het toch wel eens lukt de Tour te winnen. Een andere ploeg zou misschien de kansen vergroten. Niets tegen Soudal-Quick-Step maar ze hebben niet de beste staat van diensten in klassement rijden. Geen idee welke ploeg best. UAE en Visma lease zijn bezet, Ineos lijkt vergane glorie en Bora Red Bull een loze belofte. Misschien is Israël Premier Tech wel de beste keuze, ze gaan er toch wat op vooruit nu met Gee en Blackmore en er is waarschijnlijk wel budget.
    17-07-2025 22:37
    Wel beetje tegenstrijdig om hem weg te willen bij SQS omdat ze daar geen ervaring hebben met klassementen rijden, en hem dan naar Israel sturen waar die ervaring nog veel minder is.

    Met het stoppen van Fuglsang en het einde contract zijn van Froome, Bennett, Woods,... komt er waarschijnlijk heel veel budget vrij, maar valt er ook meteen heel veel klimondersteuning weg, zeker omdat ook Riccitello einde contract is.

    Hirt, Williams en Lutsenko zouden op papier aardige ondersteuning moeten kunnen zijn, maar kennen allemaal een tegenvallend seizoen en komen al op leeftijd. Dan moet het al komen van Frigo, Blackmore en Gee zelf, maar die hebben eigen ambities, en je kan je de vraag stellen of dat betere ondersteuning is dan Landa en co nu. Met wat er nu rondrijdt zie ik de verbetering niet, maar ze hebben er mogelijk wel de financiële middelen om die verbeteringen nog in huis te halen.
    18-07-2025 05:58
    @jappe666 Ik zeg dan ook misschien, 't is ietwat een gok of de vlucht vooruit... Kapitaal is cruciaal tegenwoordig, niet zozeer om transfers te doen maar om 'wetenschappelijk' te ondersteunen eerder denk ik. Het is een relatief jonge ploeg die progressie maakt. UAE of SKY stonden ook niet meteen op het hoogste niveau hé
    18-07-2025 07:25
    Hij gaat natuurlijk nooit naar Israel Premier Tech, gezien zijn eerdere steun voor Palestina. Ik ben geen aanhanger van welke partij in dit conflict dan ook, maar dat een WorldTour ploeg nog altijd met 'Israel' mag rondrijden is een schaamteloze vertoning.
    18-07-2025 09:04
    tour zal wel een utopie blijven, maar de giro blijft (net zoals voor een half dozijn andere renners) haalbaar mits die andere 2 niet meedoen
18-07-2025 06:35
Een kopie van Erik Breukink, het zij herhaald. Uitstekende tijdrijder. Die te kort komt in het hooggebergte. Mentaal wel een verschil van dag en nacht tussen Breukink en deze Evenepoel. Hoe haal je het in je hoofd om te speculeren over opgeven als het even tegenzit?!
17-07-2025 21:41
Ik snap niet zo goed waarom het zo knap is dat hij niet op heeft gegeven.... Mss is het wel zijn redding dat hij vrij snel lost wanneer hij het idee heeft dat het niet zo makkelijk gaat als hij zou willen.
18-07-2025 06:37
Voorwaar niet de eerste keer dat hij dit labiele gedrag vertoont. Als de ploegleiding niet ingrijpt, zou ik als hoofdsponsor ingrijpen. Mijnheer casht een vorstelijk salaris, daar mag wat tegenover staan zeg. Klassiekers en zo dat weten we wel. Nu ook volwassen zijn bij tegenwind

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine