Groenewegen: “Milaan-San Remo komt nog te vroeg”
Dylan Groenewegen - foto: ASO
maandag 5 maart 2018 om 19:11

Groenewegen: “Milaan-San Remo komt nog te vroeg”

Dylan Groenewegen kon vandaag met een ritzege in Parijs-Nice alweer een nieuwe overwinning op zijn palmares bijschrijven. Hoewel het seizoen nog maar een paar maanden oud is, was het alweer zijn vijfde overwinning van het seizoen.

“Het was een lastige sprint. De laatste tweehonderd meter gingen aardig omhoog”, kijkt hij terug op de site van zijn ploeg LottoNL-Jumbo. “Ik werd door de jongens perfect afgezet voor de laatste bocht. Ik zat in een goede positie voor de sprint. Toen ik op kop kwam, ben ik de sprint gewoon aangegaan en niemand die er nog over kwam.”

Groenwegen is blij met zijn vijfde overwinning van het seizoen. “Ik klop hier toch veel goede sprinters zoals Viviani, Démare en Greipel. Het doet altijd deugd om die topsprinters te kunnen verslaan. Ik ben mijn ploeggenoten zeer dankbaar, want zonder hen was dit nooit gelukt.”

Hoewel hij momenteel tot de sterkste sprinters van het peloton behoort, staat hij dit jaar niet aan de start van Milaan-San Remo. “We hebben een planning gemaakt in de winter en daar houden we ons aan”, vertelde hij aan persbureau Belga. “Ik doe alles stap voor stap en Milaan-San Remo komt nog te vroeg. Misschien volgend jaar, maar nu nog niet. Ik koers Dwars door Vlaanderen en Gent-Wevelgem, dat zijn ook mooie klassiekers.”

RIDE Magazine
63 Reacties
05-03-2018 21:06
Wellicht dat @moa doelt op Groenewegen zijn Instagram gebruik. Na zijn overwinning in de TDF ben ik begonnen met het volgen van Groenewegen op dit platform, maar halverwege de winter heb ik hem toch maar weer ontvolgd. Veel 'pronk gedrag' als het showen van horloges, etentjes en zichzelf.

Dit komt zeker niet overeen met zijn nette en rustige gedrag in interviews. Ach, hij is nog jong! Ik ben zeker wél fan van Groenewegen als wielrenner!
05-03-2018 21:07
@fassa, kijk daar kunnen we wat mee. Ik zou ook ontvolgd hebben.

Edit: ik check geen instagram, maar de meningen zijn verdeeld lees ik :)
05-03-2018 21:07
@ghostwriter
What else is new
05-03-2018 21:15
Als hij in MSR aan de wagen zou mogen hangen, zoals Démare, dan kan hij ook winnen.
Schitterende overwinning vandaag. Lang geleden had België ook zo'n topsprinter in huis.
05-03-2018 21:42
@fassa is jaloers. Puur afgunst. Deze jongen komt er wel.
05-03-2018 21:47
@Fassa, veel pronk gedrag? Showen van horloges?

Ik volg Groenewegen nu ruim een jaar op instagram. De enige pronkfoto die ik ben tegengekomen in al die tijd is een foto met zijn Chevrolet. Voor de rest veel wielrenfoto's en filmpjes waarin hij altijd zijn team bedankt. Ook als dat niet nodig is.

Als ik de winter bekijk dan zie ik een drietal vakantiefoto's. Voor de rest trainingsfoto's en een aantal foto's met de kinderen van zijn zus. Zie ik dit dan totaal anders of is dit stemmingsmakerij?
05-03-2018 21:50
Wat doet hij op Instagram anders dan anderen dan. Dan haak je waarschijnlijk heel snel af bij elke wielrenner. Ik zie hem echt niet showen met horloges of andere zaken. Vreemde opmerking.

@Rob die Chevrolet was een huurauto op vakantie. Het is allemaal heel erg overtrokken dit.
05-03-2018 21:54
Net zo goed als dat je wel fan van de mens Bowlingbal mag je dat ook niet zijn toch ?
Ik vind het een vrij stereotiepe sprinter , driftig , tikke agressief en hier en daar oe-a kijk mij nou. Niet al te bijzonder.

Ik heb veel meer tegen mensen die daadwerkelijk wielrenners op Instagram volgen, die zijn niet goed wijs vind ik.
05-03-2018 22:03
Ik zie op zijn instagram alleen maar fietsfoto's, een paar vakantiefoto's en een paar van Dylan met zijn vriendin. 0,0 poeha.
05-03-2018 22:04
@rv verklaar je nader? Dan zijn er veel mensen niet goed wijs in jou ogen. Denk dat dit meer over jou zegt dan over de volgers.
05-03-2018 22:04
@RV volledig eens met je eerste alinea. Echter wat is er mis met het volgen van wielrenners op Instagram? Ik volg er een stuk of vijf, puur uit interesse. Je komt nog al eens wat te weten over trainingsperiodes en wedstrijdprogramma's. Vaak eerder dan door de officiële kanalen gecommuniceerd. Aan de hand hiervan plan ik nog wel eens een dagje om een wedstrijd te gaan bekijken.
05-03-2018 22:08
@Rahimns, oh geen erg in gehad, excuus. Overigens ook totaal geen moeite mee. Als zoiets tegenwoordig al niet meer kan.
05-03-2018 22:09
@RV ff teruglezen. Iedereen kan fan zijn van welke wielrenner dan ook. Of niet. "Geen fan van de persoon" mag wat meer uitleg hebben toch? Komt niet door hoe iemand op z'n fiets zit lijkt me.
05-03-2018 22:19
[quote]
Emergo - 5 maart 2018 om 19:38

Take your time Dylan. De Poggio is toch van een heel ander kaliber dan die heuvel van vandaag.[/quote]

De Poggio stelt ook geen reet voor. Je moet er alleen nog inhoud voor hebben na de vele kilometers.
05-03-2018 22:25
Iemand roept iets over een Nederlandse renner en half wf is in de war. Morgen roept er iemand iets over Froome en iedereen stemt in. Hmmm ...
05-03-2018 22:27
Ik moet er persoonlijk niet aan denken om wie of wat dan maar ook te volgen via social media, dat is net zo persoonlijk als de bowlingbal wel of niet tof kwalificeren. Dat van die trainingsperiodes en wedstrijdprogramma's had ik me totaal niet beseft trouwens, dacht dat het vooral om kiekjes en smiley's gaat daaro.

“Geen fan van de persoon” is vrij simpel, iemand staat je aan of niet. Menselijk als de pest.
Zo mag ik bijvoorbeeld Tony Martin, Greg van Avermaet en Alexander Kristoff niet, weet ik veel waarom.
05-03-2018 22:32
@cova
Onschendbaarheid heet dat.
@ss
Nee 4/5% stelt niks voor, wel als je er tegen de 40 omhoog rijdt, nog een brug te ver voorlopig gezien zijn bmi.
05-03-2018 22:34
Prima als jij dat zo doet. Maar hoe vaak heb je die dan "niet als wielrenner" gezien? Datgene waarover je meent te oordelen is van alles, maar veel te weinig om te spreken van de (hele) persoon. Maar goed, daar doe ik een hele boel aannames, het kunnen je vroegere matties geweest zijn.
05-03-2018 22:38
@tetedelacourse
Ik denk dat het wel menselijk is om voorkeur te hebben zonder dat je iemand echt goed kent, maar het gaat dan natuurlijk niet om de mens zelf. Ik vind nibali bijvoorbeeld niet leuk, maar kennen doe ik hem niet. Ik denk dat het ook niet erg is mits het zich niet uit in antisupporteren enz.
05-03-2018 22:39
Het gaat er toch ook om dat LottoJumbo het hele team dan op Dylan zou moeten inrichten, anders heeft het sowieso al geen nut.
05-03-2018 22:49
@reusjen: eens, en iemand niet mogen is ook helemaal prima. Echter oordelen over "personen" zonder iemand te kennen is iets waar de maatschappij best zonder zou kunnen. Algemeen gezegd: Ben je er op z'n minst eens van bewust dat wat je zegt net zo goed je eigen gebrek kan zijn als je zodanig meent te moeten oordelen.
05-03-2018 22:59
Helemaal mee eens, het is ook helemaal niet nuttig om het te uitten.
05-03-2018 23:06
@moa wie is DVG?
05-03-2018 23:10
@ Reusjen en TdlC > Maar in dat licht is het dus even onnuttig om te gaan verkondigen in welke mate je zo'n wielrenner WEL mag als persoon.
05-03-2018 23:12
Prima. Gebeurt dat hier dan?

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine