Greg Van Avermaet niet in Ronde van Lombardije

donderdag 1 oktober 2015 om 08:43
Greg Van Avermaet niet in Ronde van Lombardije

Greg Van Avermaet staat aanstaande zondag niet aan de start van de Ronde van Lombardije. De renner van BMC zou aanvankelijk wel starten in de Italiaanse najaarsklassieker, maar liet via zijn Facebook-pagina weten hier toch vanaf te zien. Van Avermaet heeft last van een jetlag na het WK in het Amerikaanse Richmond.

Ook vorig seizoen liet hij verstek gaan in Noord-Italië. Zijn beste prestatie in Lombardije dateert van 2011, toen hij als twaalfde eindigde.

Zijn seizoen is desalniettemin nog niet voorbij. Volgende week zondag staat hij aan de start van Parijs-Tours.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Stelvio-fan 1 oktober 2015 om 08:57

Alle ballen op Gilbert dan!

Wheely 1 oktober 2015 om 08:58

Was ook iets te veel klimmen voor hem lijkt me.

Peetvader 1 oktober 2015 om 09:05

Winst zal hier toch voor Tim Wellens zijn.

Stelvio-fan 1 oktober 2015 om 09:08

Mwah, ik geef Alejandro een grotere kans

TeamNL 1 oktober 2015 om 09:12

Benieuwd wanneer hij zijn contract gaat verlengen bij BMC.

Musselwhite 1 oktober 2015 om 09:20

Dat is al lang gebeurt denk ik

Grintametbrinta 1 oktober 2015 om 09:25

Wellens of nibali denk ik!

Raafje 1 oktober 2015 om 09:29

Gesink wint

vinnievidefietsen 1 oktober 2015 om 09:41

@raafje: mede afhankelijk van zijn jetlag, dat kan erin hakken als je terugkomt vanuit de States. Vanuit dat perspectief kunnen we meer verwachten van Wellens, Kelderman, Nibali inderdaad.

Wheely 1 oktober 2015 om 09:42

Dumoulin legt ze er allemaal op want die heeft gister nog gezeild op een raar schip. ;-)

koos1 1 oktober 2015 om 09:42

Winnen kan hij toch bijna niet in Lombardije en hij zal daar al zeker niet voor Gilbert willen gaan rijden.
Gilbert naar Lombardije, Van Avermaet na P-T is wel het meest logische.

Sebas 1 oktober 2015 om 09:56

@ vinnie ; vanuit dat perspectief bezien komen Nibali en Kelderman toch ook uit de States? Laatstgenoemde won gisteren zelfs. Of mis ik je punt?

ikbenprocycling 1 oktober 2015 om 10:36

Dat is dan een plaaggeest minder voor de TLJ mannen

Wheely 1 oktober 2015 om 11:07

Deze wedstrijd is een indirect duel tussen Nederland en België om wie er 5 man mee mag nemen naar Rio. In zoverre is dit goed nieuws, echter op basis van de uitslag van vorig jaar is er weinig kans om de Belgen in te halen. Dit jaar is het parcours wel zwaarder en hebben we met Mollema, Slagter, Gesink, Dumoulin en Kelderman meerdere opties op plekjes in de top 10.

xistnc 1 oktober 2015 om 11:16

Dat laatste is inderdaad een voordeel, wetende dat we 57 punten moeten inhalen. Daarbovenop moet elk punt dat Tim Wellens haalt extra worden goedgemaakt.

Melkzuur 1 oktober 2015 om 15:12

Tim Wellens heeft er inderdaad een doel van gemaakt, maar dat wil daarom niet zeggen dat hij zomaar eventjes het podium zal halen, laat staan winnen. Top 10 zit er natuurlijk wel in, maar dat verwacht ik ook van Slagter. Gesink, Mollema, Kelderman, Dumoulin kunnen ook zomaar top 10 (5) rijden als het wat meevalt met die jetlag. Bij de Belgen zie ik niet echt iemand anders top 10 rijden, behalve Gilbert dan, al kan het zijn dat we die gans de dag niet zien wegens net een beetje te lastig.

Headlines

Materiaalzone

Populair