Giro 2025: Waarom staat er elke rit een opblaasbare onderbroek in de laatste kilometer?
Wie met een scherp oog naar de Giro d’Italia kijkt, is het wellicht al eens opgevallen: in de laatste kilometer van de etappe zien we altijd een enorme opblaasbare onderbroek. Waarom is dat? Dat heeft alles te maken met ondergoedmerk IUMAN.
Dit is een Italiaans kledinglabel dat in 1996 werd opgericht, toen nog onder de naam Intimissimi Uomo. Het bedrijf is gespecialiseerd in onder meer ondergoed, lingerie, vesten en pyjama’s voor mannen en vrouwen.
IUMAN was de voorgaande Giro-edities al sponsor van de witte jongerentrui, maar dit jaar pronkt de nieuwe naam van het ondergoedmerk op de historische roze leiderstrui. Afgelopen editie was energiebedrijf Enel nog de naamsponsor voor de Maglia Rosa.
Met een grote zwarte opblaasbare onderbroek in de finale van elke etappe wil de organisatie de samenwerking met IUMAN nog wat extra benadrukken.
dus moet tijd verliezen
bv. FIAT en C&A zoals vroeger was wat dat betreft een betere tijd.