Giro 2025: Thymen Arensman zit mee in kopgroep, maar moet snel lossen
foto: Cor Vos
vrijdag 30 mei 2025 om 14:48

Giro 2025: Thymen Arensman zit mee in kopgroep, maar moet snel lossen

Het is niet de Giro d’Italia van Thymen Arensman geworden. De Nederlander van INEOS Grenadiers zat in de negentiende etappe mee in de vroege vlucht, maar moest op de flanken van de Col Tzecore al snel weer lossen.

Arensman toonde zich aan het begin van de rit nog strijdlustig, door als satellietrenner voor Egan Bernal in een omvangrijke kopgroep van bijna dertig renners, maar moest als een van de weinige renners passen op de klim van eerste categorie. Daarna werd hij snel weer gegrepen door het peloton.

De Nederlander heeft mogelijk nog last van een val in de zestiende etappe, waar hij flinke pijn aan zijn knie aan overhield. Wat er precies gebeurde? “Een renner voor me ging bijna tegen de grond. Er was nog genoeg tijd om te remmen, maar iemand deed dit niet en klapte vol achterop.”

“Ik reed in het begin nog op adrenaline, maar ik kon daarna niet meer door de pijn heen bijten. Mijn knie doet nu echt zeer”, aldus Arensman bij Eurosport dinsdag.

In de RIDE Magazine Zomergids 2025 (€12,50) lees je een uitgebreid interview van 8 pagina's met Thymen Arensman. Hij gaat uitgebreid in op zijn nieuwe rol bij INEOS Grenadiers en de ontwikkeling die hij de afgelopen jaren heeft gemaakt, als wielrenner, maar ook als persoon. En wanneer gaat hij als kopman naar de Tour de France? Bestel jouw exemplaar van het zomernummer 2025 van RIDE Magazine hier!!
RIDE Magazine
4 Reacties
30-05-2025 14:54
Denk dat hij beter kan opgeven. Heeft niets meer te winnen (heeft ook hoegenaamd geen kans om met dit niveau iets te winnen), maar mogelijks wel veel te verliezen als hij zijn knie blijft forceren.
    30-05-2025 18:32
    Ben eigenlijk wel met je eens.
30-05-2025 18:27
is niks en wordt niks, altijd wat
    30-05-2025 19:34
    Klopt wel aardig denk ik. Maar het gaat niet allemaal om jou he, nu even iets over Arensman schrijven.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine