Giro 2025: Primoz Roglic moet lossen op beklimming van tweede categorie
foto: Cor Vos
zondag 25 mei 2025 om 16:21

Giro 2025: Primoz Roglic moet lossen op beklimming van tweede categorie

Primoz Roglic heeft tijdens de vijftiende etappe van de Giro d’Italia vroeg moeten lossen. Terwijl de andere klassementsmannen elkaar het vuur aan de schenen legden, kon de Sloveen van Red Bull-BORA-hansgrohe niet volgen op de beklimming van de Dori. Een klim van tweede categorie.

Halfweg koers leek de vijftiende etappe in de Giro d’Italia er eentje voor de vluchters te worden. Na tempoversnellingen van INEOS Grenadiers op de Monte Grappa, leek de rust in het peloton wedergekeerd. Maar niets bleek minder waar opnieuw probeerden EF Education-EasyPost en INEOS Grenadiers met Richard Carapaz en Egan Bernal de andere klassementsmannen onder druk te zetten. Roglic zat al ver en kon niet reageren. De Sloveen reed al snel op een minuut achterstand.

In de glooiende finale proberen de andere klassementsmannen de Sloveen verder op achterstand te rijden. Mis niets van het koersverloop in het WielerFlits Liveblog.

Giro 2025: Liveblog etappe 15 naar Asiago – Carapaz brengt Roglic in de problemen op laatste klim, Carlos Verona eenzame leider

RIDE Magazine
3 Reacties
25-05-2025 16:25
Wat is UAE nu eigenlijk van plan? Het lijkt me toch duidelijk dat er contractuele afspraken met Ayuso zijn gemaakt rond het kopmanschap in deze Giro. Del Toro is overduidelijk de sterkste en toch blijft het hele team enkel partij trekken voor Ayuso. Het is niet te begrijpen dat de switch niet wordt gemaakt. Je hoeft Ayuso niet op te offeren, maar je hebt de beste man van de hele Giro in je team. Als Roglic alsnog overleeft en hen in de derde week nog ferm gaat testen hebben ze het echt zelf gezocht.
    25-05-2025 16:28
    UAE lijkt te beschikken over een schier oneindig budget, maar investeren in ploegleiding doen ze niet (genoeg). Gelukkig maar!
    25-05-2025 17:06
    UAE heeft verstandig gereden. Bernal en Carapaz samen met Del Toro minuten pakken is veel te riskant. UAE verliest als team dan de controle.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine