Giro 2023: Remco Evenepoel wint spannende tijdrit in Cesena en herovert roze trui
foto: Cor Vos
zondag 14 mei 2023 om 17:11

Giro 2023: Remco Evenepoel wint spannende tijdrit in Cesena en herovert roze trui

Remco Evenepoel heeft met de grootst mogelijke moeite de macht gegrepen in de Giro d’Italia. In de negende etappe, een individuele beproeving van 35 kilometer naar Cesena, was de Belgische kopman van Soudal Quick-Step slechts één seconde sneller dan een verrassende Geraint Thomas. Tao Geoghegan Hart was derde op twee seconden en Primož Roglič zesde op 17 seconden. Evenepoel grijpt naast de ritzege ook de roze trui.

In de stromende regen gingen even na 13.00 uur de eerste renners van start op het 35 kilometer lange parcours tussen Savignano sul Rubicone en Cesena. Veljko Stojnić was de eerste starter, maar niet de eerste finisher. Dat was Daan Hoole die twee minuten later gestart was, maar een tijd van 44.47 minuut neerzette.

Armirail en Küng sneller dan Mollema
Hardrijder Michael Hepburn meldde zich vervolgens in de hot seat met een richttijd van 42.37, maar voor de echte richttijden was het wachten op specialisten als Brandon McNulty en Stefan Küng. Of op Bauke Mollema, die 14 seconden onder de tijd van Hepburn dook. De Nederlands kampioen was zelfs nipt sneller dan McNulty.

Stefan Küng – foto: Cor Vos

Naarmate de middag vorderde werd de weg wat droger. Dat zorgde er mede voor dat Bruno Armirail een nieuwe toptijd neerzette in Cesena. De Franse tijdritkampioen klokte 41.32 en was daarmee bijna een minuut sneller dan Mollema, maar Küng overklaste hem meteen met 41.28. Dat stond gelijk aan een gemiddelde snelheid van 50,6 km/h.

Evenepoel vliegt, Hart en Thomas sterk
Vervolgens was het uitkijken naar de klassementsrenners. Thymen Arensman zette een knappe 41.48 neer, waarmee hij op dat moment derde was, kort na Küng en Armirail. Maar de meeste ogen waren gericht op INEOS-kopmannen Tao Geoghegan Hart en Geraint Thomas en natuurlijk Primoz Roglic en Remco Evenepoel.

Bij het eerste tussenpunt na 13 kilometer waren de verschillen al groot. Evenepoel had op dat punt al elf seconden voorsprong op Thomas, veertien op Hart en al 31 seconden (!) op Roglic. De Belgische kampioen pakte daar ook al virtueel de roze trui over, want Andreas Leknessund volgde al snel op grote achterstand van Evenepoel.

Spanning neemt toe
Na 23,1 kilometer lag het tweede tussenpunt van de dag en na 29 kilometer het derde meetpunt. Daar lieten Thomas en Hart opnieuw zien dat ze in topvorm verkeren, door snellere tussentijden te noteren dan Küng. Opvallend was dat Evenepoel aan het tweede punt wat van zijn voorsprong verloor, terwijl Roglič juist tijd goed maakte. Hadden de grote favorieten gekozen voor een andere opbouw?

Primož Roglič – foto: Cor Vos

Ja, want Roglič wist aan het derde tussenpunt nog wat van zijn achterstand in te lopen. Hij volgde daar op 23 seconden van Thomas, die op dat punt de snelste tijd had neergezet. Evenepoel verloor op zijn beurt weer tijd ten opzichte van de concurrentie; hij klokte op dat laatste tussenpunt zelfs de tweede tijd, nipt achter Thomas.

Kleine verschillen tussen de favorieten
De eerste van de grote favorieten aan de finish in Cesena was Hart, die met een tijd van 41.26 minuut slechts twee seconden sneller was dan Küng. Het verschil met zijn INEOS-ploegmaat Thomas was minimaal, in het voordeel van de Welshman: hij zette 41.25 minuut op de borden en was één seconde sneller dan Hart.

João Almeida, die als nummer drie van het klassement begon aan de tijdrit, reed een prima tijd maar verloor wel ruim een halve minuut ten opzichte van Thomas en Hart. Roglič, die na de start moest vrezen voor veel tijdverlies, reed een sneller laatste deel dan de Britten en strandde op ‘slechts’ 16 seconden van Thomas.

Geraint Thomas – foto: Cor Vos

Het was toen wachten op Evenepoel, die zich wel wat herpakte in de laatste zes kilometer. Aan de streep in Cesena was het verschil met Thomas heel, maar dan ook echt heel klein. Eén luttele seconde namelijk, in het voordeel van de Belg, die zo daags voor de eerste rustdag een dubbelslag sloeg. De roze droom van Andreas Leknessund kwam een paar minuten later ten einde. De Noor van Team DSM reed een knappe tijdrit, maar moest het kleinood afstaan aan Evenepoel.

Thomas voorbij Roglič in het klassement
In het nieuwe algemeen klassement leidt Evenepoel nu, na negen dagen, met 45 seconden op Thomas en 47 seconden op Roglič. Hart staat daar ook niet ver vanaf, op 50 seconden van de nieuwe klassementsleider. Almeida is de nummer vijf op 1.07 minuut, in dezelfde tijd als Leknessund. Daarachter volgt alleen Vlasov nog binnen de twee minuten van Evenepoel.

RIDE Magazine
76 Reacties
14-05-2023 17:22
Alles verbleekt vandaag natuurlijk bij de prestatie van Puck.
    14-05-2023 21:08
    Die laatste lange klim, je zag PFP langzaam breken en Pieterse maalde maar door met dat verzetje. Wat een grinta.
    Overigens net zo spectaculair waren de dronebeelden, we zijn alweer een stapje verder dan bij het WK cross.
14-05-2023 17:15
Wat een geweldige tijdrit. Puntje van m'n stoel. Evenepoel de morele verliezer en INEOS de winnaar. G. En Hart heel goed, er was hier gisteren iemand die beweerde dat Hart niet goed kon tijdrijden en zeker niet gelijkwaardig aan Roglic. Thomas gaat de derde week op zijn best zijn en zorgt voor een vierstrijd na de prestatie van vandaag.
    14-05-2023 17:18
    REV had echt veel tijd verloren als de klassementsmannen ervoor gereden hadden op Gran Sasso. Heeft duidelijk wat last van die valpartijen.
    14-05-2023 17:23
    @sean rimy vraag me af of het alleen aan die valpartijen ligt, is natuurlijk ook een makkelijk excuus. Evenepoel piekt nu al zolang (LBL was hij al top) dat het ook prima zou kunnen dat gewoon het natuurlijke verval aanbreekt.
    14-05-2023 17:27
    We krijgen het antwoord sws. Als hij de Giro wint, was het die valpartijen. Als hij die verliest, was hij te vroeg top.
    14-05-2023 17:38
    Als Ineos hopelijk eens een wat andere tactiek zou willen toepassen als dat gerobotiseerde tempo maken, zou het inderdaad nog grande fiesta kunnen worden. Maar eerst zien.
    14-05-2023 17:46
    Dat was ik @go ineos. Er was behalve 'de hoop van een fan' ook geen reden om dat te denken tot dit moment. Knap van Hart en iets minder van Roglic. Al denk ik dat Roglic erg tevreden hiermee is want hij lijkt deze Giro al zijn punten in het klimmen te hebben gestoken ipv het tijdrijden. Nog steeds erg goed natuurlijk
    14-05-2023 17:48
    Je doet je naam in ieder geval eer aan.
    Ineos en JV gaan we de komende dagen niet meer op kop zien. Volgende plan is het oproken van Remco’s knechten en reken maar dat Ineos en JV hier dikke maatjes in zijn.
    14-05-2023 18:03
    @Baukema Dit is niet onverwacht, de eerste dag al was hij sneller en geeft sindsdien een hele sterke indruk. @S.T.B. dat is toch ook niet onverstandig om ze eerst dinsdag en woensdag en wellicht zelfs donderdag op kop te laten rijden en vrijdag de Giro op zijn kop te zetten
    14-05-2023 18:15
    @jonkerdag: Hart was ook tijdens LBL ook al top in de Tour of the Alps. Voor Healy geldt hetzelfde. Da's dus geen argument.
14-05-2023 17:16
Winnaar van de etappe, maar toch niet de morele winnaar. Zeer opmerkelijk. Hele sterke tijdrit, maar toch niet uitgepakt. En deze had hij echt nodig. Hart, Thomas en Roglic gaan echt een hele zware dobber worden.

En Ineos heel sterk. Hebben de vooruitgeschoven pionnen om echt schade te maken. Dat kunnen, hopen we, mooie bergetappes worden. Ook Vlasov, Caruso, Vine en Almeida gaan zich nog duidelijk ermee bemoeien.

Evenepoel ziet er ook teleurgesteld uit bij het interview. Deze zag hij niet aankomen. Die zal echt er niet gerust op zijn. Die zal met de nodige schrik de bergen in gaan.

En ook mooi. Zo zit je te kijken naar een vrij matige Giro en slaat het toch om in de laatste twee etappes. Nu is iedereen weer hoopvol. Mooi hoe dat altijd werkt. Wielrennen blijft toch echt een prachtige sport.
    14-05-2023 17:23
    Misschien wordt hij wel wat nerveus…
    14-05-2023 17:44
    Die laatste alinea is Jacj Spijkerman ten top. Spijker op zijn kop!
    14-05-2023 17:44
    *Jack (dikke vingers)
    14-05-2023 18:04
    Evenepoel te snel/lang in vorm.??....Reed 1 wedstrijd en dat was Luik, de rest zat hij enkel op zijn berg te trainen, eigenlijk zou het dat niet mogen zijn. Hij gaat het niet cadeau krijgen, maar morgen rustdag en de twee etappes daarna nodigen uit voor de obligatoire lange ontsnapping, maw hij krijgt de nodige hersteltijd. of dat volstaat gaan we zien. Feit is, hij staat nog steeds op voorsprong en de concurrentie moet tijd terugnemen op hem.
14-05-2023 18:08
Remco oogde totaal niet fris. Dat kon je zelfs al zien op het startpodium. Is er iets wat wij niet weten? Ziekte of nog last van zn val. Of is zn vormcurve gewoon al dalende, mede mss door de opeenstapelingen van slechte weer dagen. In ieder geval heb ik er geen vertrouwen in dat hij deze giro gaat winnen.

Het is wel erg dat ik dit zeg van iemand die vandaag zn 2e etappe heeft gewonnen en terug de roze trui draagt. Dat laat maar zien in wat voor geweldig wielertijdperk we zijn aanbeland.

Ook wel crazy dat hij die tijdrit nog wint wanneer de conditie niet meer 100% is.
    14-05-2023 18:24
    @meqadon,
    Vlak ook het slechte weer niet uit. Dag na dag in de regen en kou. Ik denk dat er heel veel renners zijn die na een week al meer jasjes hebben uitgedaan dan na een weekje koersen in het lentezonnetje. De een kan er beter tegen dan de ander, en wie weet is ook dit wel een teer punt bij Evenepoel
    14-05-2023 19:39
    Uw tweede alinea, precies dat. 9 dagen Giro, 2 ritzeges, 6 dagen roze en de concurrentie tussen 45 sec en 1 minuut 48 achterstand aan de eerste rustdag. Je mag dat zonder overdrijving een uitmuntend rapport heten.
14-05-2023 17:19
Leuk, leuk! Was echt mooi om te zien. En er kan nog van alles en nog wat gebeuren. Thomas en Geoghegan Hart grote verrassingen, Roglic heel degelijk. Ben heel benieuwd naar het verloop. De winnaars: de liefhebber van spannende koers!
    14-05-2023 19:53
    zeker, hopelijk wordt het nog een mooi secondenspel tussen 3 à 4 renners. Uiteraard liefst met Remco die het haalt, maar als er iemand anders beter is: so be it.
14-05-2023 17:23
Als we de gebruikelijke lijn die we in grote rondes zien doortrekken gaat Evenepoel deze Giro absoluut niet winnen. Dumoulin, Froome, Bernal, Hart, Hindley; ze toonde alle vijf in het 2e weekend een stijgend vormpeil.

De enige manier hoe Remco het nog kan winnen is als wat we vandaag en gisteren gezien hebben veroorzaakt is door bijv. een val of iets dergelijks. Dan kan hij allicht morgen en de ritten vóór de Grand St. Bernard recupereren.

Zoiets verwacht ik eigenlijk niet. Evenepoel heeft nog nooit exceptionele weerbaarheid in grote rondes getoond en dus zie ik geen reden om een uitzondering op de regel te verwachten. Ik betwijfel zelfs of hij hem uitrijdt, als zijn vorm nu al slechtert wordt Drei Zinnen een hel over 2 (!) weken.
    14-05-2023 17:27
    Nooit weerbaarheid… eerste ronde opgegeven op vier dagen voor het einde. En de tweede ronde gewonnen.

    Beetje eerlijk blijven hè!
    14-05-2023 17:28
    Was mijn eerste gedachte toen die over de streep kwam: die rijdt de giro niet uit.
    Hopelijk heb ik ongelijk en wint hij op heroïsche wijze zonder dat hij overduidelijk de sterkste is.
    14-05-2023 17:43
    @VespavanBern heel kort door de bocht. In week 3 in de Vuelta, na hersteld te zijn van zijn val, reden ze hem er bergop niet af, dus zeker en vast weerbaar genoeg. Vergeet niet dat de anderen tijd goed moeten maken, in het verleden ook Roglic al eens in een mindere dag gezien. Niets is beslist.
    14-05-2023 17:45
    Snap wel wat de Vespa uit Bern wil zeggen.

    Van de eerste korte tijdrit die je met groot verschil wint naar een langere tijdrit die je wint met een fractie van een seconde (terwijl je normaal gesproken zegt dat langere tijdritten in je voordeel zijn) getuigt niet van groeiende vorm. De rest blijft min of meer bij elkaar (Hart, Thomas, Almeida, Roglic) zoals in TT1, maar enkel Evenepoel zakt terug.

    Als hij na gisteren nog niks had om zich zorgen over te maken, dan heeft ie dat na vandaag zeker wel. Trek deze lijnen door en het podium lijkt ineens ver weg voor Remco.
    14-05-2023 17:57
    Patje…Regel de Heli’s en laat de voedingsdeskundigen maar invliegen. Remco moet op crashdieet de komende dagen.
    14-05-2023 20:13
    Zitten die twee duimpjesnaarbenedengevers op mijn comment nou te anti supporteren en hopen ze dat Evenepoel niet op heroïsche wijze de Giro wint!?
14-05-2023 17:24
Wie uit ging van minuten komt bedrogen uit. Secondenspel. Waarbij de winnaar van de dag wat mij betreft ook meteen de verliezer van de dag is.

Als je mij vraagt wie met het beste gevoel de bus in stapt, dan is dat denk ik niet Evenepoel. Thomas en Hart zullen wel een flesje bubbels open trekken na vandaag. En ook Roglic verliest veel minder tijd dan in de korte tijdrit van vorige week.

Ook Jens Voigt ziet hem op de Duitse Eurosport als verliezer van de dag...
    14-05-2023 17:46
    ...iedereen verwacht dat hij na de 2 tijdritten 2 minuten zou hebben, nu ja, het is bijna 1 minuut. Wint 2de rit en opnieuw roze. Als Roglic hem er af rijdt bergop en eindzege neemt is het verdiend. Maar dat moet allemaal nog gebeuren, heb ook Primoz wel eens mindere dagen zien hebben.
    14-05-2023 17:47
    Het hangt er vanaf wat de oorzaak is van de mindere prestaties. Als het naweeën van de valpartijen zijn, kan hij overmorgen hersteld zijn en dan kunnen zijn concurrenten nog spijt krijgen van hun passiviteit op donderdag en vrijdag. Als het een dalende vormcurve is of het gevolg is van het slechte weer, wordt een goed klassement heel moeilijk.
    Dit weekend maakt wel duidelijk dat een goede Evenepoel (Catalonië, LBL) geen schrik moet hebben van de tegenstand. De relatieve zwakte van zijn ploeg is daarentegen wel zorgwekkend.
    14-05-2023 17:59
    @Gunther,
    Ik vond het vooral opvallend dat Evenepoel er heel vermoeid uit zag. Niet blinkend in zijn vel. Vraag is of dat ligt aan de valpartij, of aan iets anders. En omdat de valpartij toch al weer wat daagjes geleden is vrees ik "iets anders". Waarbij hij denk ik blij mag zijn dat er op de Gran Sasso niet is gekoerst...
    14-05-2023 18:10
    Omdat iedereen, of velen er "zomaar" van uit gaan dat Evenepoel in zo'n tijdrit "effetjes" een minuut (of meer) gaat pakken. Niet dus. Maar die anderen moeten het de komende dagen ook nog laten zien/doortrekken . Misschien staat Evenepoel er over 3 - 4 dagen terug helemaal en loopt de rest op een counter van hem waar ze niet van terughebben, al kan het inderdaad ook andersom zijn. Alleen lijken er hier veel Evenepoel al een beetje af te schrijven voor Giro-winst. Daarvoor is het mijns inziens toch nog wat te vroeg.
    14-05-2023 18:37
    @Jean,
    Ik schrijf zeker niemand af, zeker niet iemand die roze draagt na de eerste week.

    Ik vind vooral het contrast opvallend, op meerdere vlakken:
    - het uiterlijk van Remco, van blinkend in zijn vel op dag 1 naar dikke randen en wat schor op dag 8
    - het verschil in tijd tussen de nr 1 en de nr 2 op dag 1 en dag 8, terwijl de tijdrit dubbel zo lang is
    - de uitstraling van Evenepoel na dag 1 en na vandaag in zijn interview: van super happy en zelfzeker naar bezorgd en twijfelend.
    - en sommige fans: van "de giro zit in de tas" op dag 1 naar "ik geloof er niet echt meer in" op dag 8.

    Het is gewoon een negatieve trend op alle vlakken. En het zal mij benieuwen of een rustdag de wereld gaat veranderen. Zeker ook omdat de weersvooruitzichten voor komende week ook niet denderend zijn.
    14-05-2023 19:50
    @Davbam ...herstel na zo'n val moet je rekenen op een weekje... benieuwd dus of hij er volgende week weer gaat staan. Uiteraard niet opnieuw vallen.
14-05-2023 17:38
Dit wordt nog hele leuke Giro!
    14-05-2023 17:54
    Dat is het al.
    14-05-2023 18:12
    True als een koe.
14-05-2023 17:15
Toch knap gestreden van remco. Evident om zomaar te winnen is het niet..
14-05-2023 18:02
Wat een heerlijke tijdrit, wie had dat gedacht na rit 1.

Gisteren sprak REV de hoop uit vandaag een paar euhhhh seconden extra voorsprong te pakken; liefst iets meer. Ik had sterk de indruk dat hij daar 'minuten' inslikte, maar zijn uitgesproken hoop is uitgekomen.

Dit belooft veel voor de slotweek, al vraag ik me af of REV die gaat halen met de neerwaartse vormcurve die hij laat zien. En zou Ineos zo sterk kunnen blijven rijden in de breedte. Of vallen hun pionnen weer één voor één weg uit het klassement, zoals we de afgelopen jaren al vaker hebben meegemaakt.
14-05-2023 18:20
Sivakov, Arensman en De Plus van Ineos ook nog binnen 3,5 minuten. Als je die meestuurt in een ontsnapping moet de rest toch echt gaan rijden.
    14-05-2023 18:43
    Toch zie je zelden dat ploegen een dergelijk numeriek voordeel echt uitspelen. De Tour met Sastre en vorig jaar in de Tour met Vingegaard+Roglic vs Pogacar is één van de weinige keren dat ploegen bewust met meerdere renners (de schijn wekken) proberen te winnen en daar een tactische zet mee uithalen.
    14-05-2023 18:46
    het zou inderdaad mooi zijn als er een man of 8 weg kan rijden met daarbij een type Sivakov of Pluske. Maar het is de vraag of andere ploegen het toe gaan staan, en of Bora/TJV/UAE het bord van QS eerst leeg gaan eten in dat geval.

    Van mij mag Ineos het zo proberen; is een stuk leuker dan treintje rijden.
    14-05-2023 19:02
    Vanaf nu gaan alle ploegen allerlei posities en allerhande klassementen of dagsucces najagen of verdedigen, allemaal bondgenoten van QSS…
14-05-2023 17:16
Best grappig dat Evenepoel de etappe wint en de roze trui veroverd maar toch duidelijk de morele verliezer is.

Vrij bizarre uitslag wel verder, dit had niemand verwacht denk ik. Het momentum ligt duidelijk bij Ineos en Roglic, die gaan Evenepoel en zijn ploeg slopen in de 3e week als dit doorzet.
14-05-2023 17:17
Sportief van de aerokogel. Zo lijken we zowaar een Giro met meerdere kandidaten te krijgen voor eindwinst. Laat het maar spannend worden, wie er ook wint.
14-05-2023 17:23
Spannende tijdrit, veel renners binnen het seconde spel. Dit belooft veel strijd voor de aankomende weken. Leuk dat het ook meerdere verschillende renners zijn die kans maken.
De giro stelt nooit teleur!
14-05-2023 17:24
Hier had hij toch verwacht veel tijd te pakken op zijn concurrenten maar niet gelukt. Daarnaast heeft hij de roze trui weer om zijn schouders en zijn ploeg kan nu ook nog op kop gaan rijden terwijl ze al niet zo geweldig rondrijden. Roglic de rijdrit zeer goed ingedeeld en Hart en Thomas zijn echt sterk bezig tot nu toe.
14-05-2023 17:27
Evenepoel wint maar zijn concurrenten toch de morele winnaar en dan voornamelijk de mannen van ineos. Roglic lijkt wat te voorzichtig te zijn gestart maar goed terug geknokt. Denk inderdaad dat Evenepoel toch echt last heeft gehad van zijn valpartij en zo dom dat ze hem niet eerder getest hebben. Giro ligt helemaal open en dat hadden toch niet veel mensen gedacht na de eerste tijdrit.
14-05-2023 17:47
Kleinere verschillen onderling dan dat ik vooraf had gedacht. Interessant uitgangspunt voor de komende 2 weken. Er lijkt een verval te zitten in de prestatiecurve van Evenepoel, zal boeiend zijn te zien in hoeverre hij dat kan ombuigen. Blijft gissen of de valpartijen erin hebben gehakt of dat het gewoon een afnemend vormpeil is.
Ineos goede zaken gedaan voor het ploegenklassement.
    14-05-2023 18:17
    Ik begrijp maar niet hoe Evenepoel een afnemend vormpeil zou kunnen hebben...Hij rijdt zo al bijna niks en ik mag er toch van uit gaan dat men zich op een training niet helemaal naar de kloten fietst.
    14-05-2023 18:32
    @jean In LBL blies hij de rest uit het water zonder dat het veel moeite leek te kosten -> topvorm. Dat willen doortrekken tot 3e week Giro was nogal ambitieus. Met hulp van wat valpartijen *lijkt* het verval nu al ingezet te hebben
    14-05-2023 20:24
    Hij was natuurlijk ook al verre van slecht in Catalunya. En eigenlijk is hij al op de afspraak vanaf de start van dit seizoen (als 1 van de weinigen bij QS). Vlekkeloze winter gehad, misschien wel TE vlekkeloos?
14-05-2023 17:29
En de 35 km lange tijdrit, zij baarde een muis...

Ongelooflijk spannende tijdrit, wie had dat gedacht na het eerste tussenpunt! Uiteindelijk zijn de verschillen en het effect op het klassement veel kleiner dan wat vooraf werd verwacht/gevreesd/gehoopt. Na gisteren en vandaag is Evenepoel nu zeker geen topfavoriet meer voor de eindwinst - het kan altijd nog, maar de concurrentie gaat hier heel wat motivatie uit halen. Ineos en Roglic zullen met veel aanvalslust uitkijken naar die aankomst in Zwitserland.

De commentaar van T G Hart was ook erg interessant: dat hij zich nu veel meer comfortabel voelt op de TT-fiets omdat (vnl.) grotere renners hun positie hebben kunnen aanpassen. Hijzelf, Thomas, Armirail, Vlasov, De Plus... Er staan wel wat 'langere' renners bovenaan die dit jaar 'gegroeid' (hihi) lijken in het tijdrijden. Die arme, sympathieke Küng lijkt spijtig genoeg voor hemzelve niet meegegroeid te zijn... Een andere hypothese: de fiets waarop Dan "wie?" Bigham schitterde op de piste heeft op deze vlakke tijdrit ook eindelijk bewezen wat hij waard is op de weg, met een glansprestatie van het hele team tot gevolg. Als Ganna had kunnen starten...
    14-05-2023 17:38
    @Limal,
    Qua verschillen baarde de tijdrit een muis. Maar het is toch eigenlijk wel erg interessant om te zien dat de verwachte minuut ineens een krappe seconde is.

    Tel daarbij de etappe van gisteren op (waar Evenepoel op een klimmetje van 4e categorie moet lossen) en het is toch wel een interessante plottwist. De concurrentie staat binnen de minuut ipv op 2 minuten.

    Ik had dit na de eerste tijdrit niet verwacht, en ook na de eerste 10 km van vandaag niet.
    14-05-2023 17:55
    Jep, dat zei ik ook allemaal De Artiest Voorheen Bekend Als M... Ik dacht dat het wel duidelijk zou zijn dat ik die eerste zin niet letterlijk bedoelde ;-p
    14-05-2023 17:58
    Hier is natuurlijk geen sprake van een gebaarde muis, zo laat je zelf ook al merken uit de hoeveelheid tekst die je vervolgens nodig hebt!
    14-05-2023 18:15
    Jeetje, wat een mierenneukerij.

    Ik kaart met een kwinkslag aan dat de lange tijdrit niet het resultaat gaf dat door sommigen gehoopt en anderen gevreesd werd - bespreek dit in de rest van mijn bijdrage voor het geval dat enkelen de satire niet zouden oppikken - en toch kunnen jullie blijkbaar niet verder lezen dan die eerste zin. Michelangelo herhaalt dan woord voor woord wat ik zeg en xistnc voegt... euh... wat juist toe?

    Ik ga wel weer in lurker mode, plezier om het onder liefhebbers lekker over de koers te hebben valt hier amper te rapen.
14-05-2023 17:47
Veel ploegen met nog meerdere pionnen en de klassementsleider met een zwakke ploeg.
Die gaat proffesioneel gesloopt worden.
14-05-2023 17:51
Remco gaat een sterke ploeg nodig hebben. Ben toch bang dat het een Dumoulin-etje wordt.
    14-05-2023 17:58
    Ook een sterke ploeg kan je niet redden als je de andere favorieten bergop niet kan volgen, het blijven de eigen benen die het belangrijkst zijn. Benieuwd hoe de onderlinge verhoudingen verder gaan evolueren.
14-05-2023 17:56
Een Evenepoel die niet "zomaar even" (veel) tijd op de concurrentie neemt, (Roglic , Hart en Thomas) en een Thymen Arensman die een hele knappe tijdrit rijdt....goeie inschatting en wat blijkt het feit dat Evenepoel wist wat hem te doen stond van doorslaggevend belang te zijn geweest. Morgen rustdag en met dinsdag en woensdag vrij makkelijke ritten kan Evenepoel het nodige herstel inlassen. Het kan nog een leuke Giro worden.
14-05-2023 18:28
Gisteren een mindere dag aldus remco. En vandaag? Beter of nog minder?
14-05-2023 18:59
De man met 'corona' deed het heel goed...
14-05-2023 19:02
Enigste mooie etappe tot nu toe. Dit is dan ook waarom ik een liefhebber van tijdritten ben. Het was superspannend en het klassement ligt nog volledig open.
    14-05-2023 19:22
    Net zo spannend als het schaatsen wat mij betreft. Je bent afhankelijk van de tussentijden. Enige pleister op de wonde is meestal de omgeving maar die kon mij vandaag helaas niet bekoren.
14-05-2023 19:05
Hij wint de tijdrit, zijn tweede Giro etappe alweer, puur op karakter, dus erg goed gedaan. Dat er aan hem getwijfeld wordt toont aan dat hij nu bij de Grote Jongens hoort. Maar winnen wordt moeilijk. Ik geef Ineos de beste kans.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine