Giro 2018: Starttijden individuele tijdrit naar Rovereto

dinsdag 22 mei 2018 om 08:30

Giuseppe Fonzi vertrekt morgen om 13:20 als eerste renner aan de individuele tijdrit naar Rovereto. Rozetruidrager Simon Yates doet dat om half vijf als laatste. Tom Dumoulin vertrekt drie minuten eerder van het startpodium.

De eerste groep renners start met een minuut tijdsverschil. Bij de laatste zestien renners is het verschil drie minuten.

Starttijden Nederlanders
13:26 – flag-nl Boy van Poppel
13:28 – flag-nl Lennard Hofstede
13:47 – flag-nl Danny van Poppel
14:49 – flag-nl Roy Curvers
14:03 – flag-nl Bert-Jan Lindeman
14:08 – flag-nl Jos van Emden
14:47 – flag-nl Koen Bouwman
15:11 – flag-nl Laurens ten Dam
15:19 – flag-nl Maurits Lammertink
15:25 – flag-nl Robert Gesink
15:45 – flag-nl Wout Poels
15:57 – flag-nl Sam Oomen
16:27 – flag-nl Tom Dumoulin

Favorieten volgens WielerFlits
13:32 – flag-ie Ryan Mullen
13:40 – flag-be Victor Campenaerts
14:04 – flag-by Vasil Kiryienka
14:08 – flag-nl Jos van Emden
14:13 – flag-de Tony Martin
15:34 – flag-de Maximilian Schachmann
16:00 – flag-au Rohan Dennis
16:12 – flag-gb Chris Froome
16:27 – flag-nl Tom Dumoulin
16:30 – flag-gb Simon Yates

Starttijden top 10 klassement
16:03 – flag-at Patrick Konrad
16:06 – flag-es Pello Bilbao
16:09 – flag-nz George Bennett
16:12 – flag-gb Chris Froome
16:15 – flag-ec Richard Carapaz
16:18 – flag-co Miguel Angel Lopez
16:21 – flag-fr Thibaut Pinot
16:24 – flag-it Domenico Pozzovivo
16:27 – flag-nl Tom Dumoulin
16:30 – flag-gb Simon Yates

Volledige lijst met starttijden

41 Reacties

Jean Dumas 21 mei 2018 om 16:21

Drie minuten, had twee verwacht maar is wel logisch. Anders gaat Tom de Here Yates echt wel in het zicht krijgen.
Moser zegt in de Gazzetta dat Tom favoriet is voor de etappeoverwinning, maar het roze niet gaat pakken.

Jari1977 21 mei 2018 om 16:25

Je weet dat Yates na Tom start?
Ik zie hem daarentegen wel Pozzovivo inhalen……misschien dat hij daar een klein voordeeltje uit kan halen.

RGESINKNR1 21 mei 2018 om 16:26

Gaat Tom pozzovivo hier pakken?

kasjaar 21 mei 2018 om 16:26

@jean,
Als Yates na Dumoulin start mag ik toch niet hopen dat Dumoulin hem in zicht krijgt ;)

Pédaleur de charme 21 mei 2018 om 16:28

Als Tom Yates in het zicht krijgt, heeft hij een groot probleem. Hij start namelijk voor hem.

Wielrenner007 21 mei 2018 om 16:35

Tom zal toch zicht krijgen op Pozzovivo veronderstel ik, hopelijk speelt dat in zijn voordeel. Wordt een mooie dag morgen! Spannend.

Bazzz 21 mei 2018 om 16:44

3 min op Pozzovivo pakken lijkt me onmenselijk tijdens een ITT van 35km, en dan heb ik toch echt wel mijn bedenkingen.

Jan Blokland 21 mei 2018 om 16:45

Ik denk dat de winst die Tom Dumoulin heeft op Pozzovivo wel mee zal vallen. Ik moet sowieso nog zien of dat gebeurt want 1 minuut per 10 kilometer is best wel veel. Vergeet niet dat Pozzovivo ook goed in vorm is. Ondanks dat het geen tijdrijder is, rij je die niet zomaar drie minuten naar huis.

rover 21 mei 2018 om 16:53

Als er tegenwind is haalt TD Pozzo in. Tegenwind is funest voor zo’n lichtgewicht.

Wielrenner007 21 mei 2018 om 16:54

@Jan Blokland
Tijdrit 10km in Tirreno verliest hij 1 minuut op Dennis op vlak parcours. Verlies zal dus toch zoiets zijn per 10km, denk ik. Maar hij mag me verrassen.

Cap 21 mei 2018 om 16:58

Vergeet ook niet dat Pozzo ook om een podium rijdt, die zal dus ook echt alles geven. Mannen die niet 100% tot het gaatje gaan tja, die kunnen best 3 minuten of meer verliezen.

Geit in mijn Kelderman 21 mei 2018 om 16:59

@rover: er staat een noordoosten wind voorspeld voor morgen dus het moet gek lopen wil die tegenwind er komen. Sowieso lijkt me in 34 kilometer iemand 3 minuten voor je bijhalen wel een behoorlijk uitdaging. Moet je meer dan 4,5 seconden per kilometer goed maken.

https://www.accuweather.com/nl/it/rovereto/216206/daily-weather-forecast/216206?day=2

Jean Dumas 21 mei 2018 om 16:59

Ik ben geen mathematisch wonder, maar inderdaad: Pozzo inhalen dus. En die krijgt hij ook niet in het zicht met drie minuten. Is wel zo eerlijk vind ik.

Pédaleur de charme 21 mei 2018 om 17:05

@JD
Eerlijk tot op zekere hoogte. Voor de ritoverwinning natuurlijk niet, als je ziet dat concurrenten als Campenaerts en Martin een minuut na hun voorgangers starten. Die hebben dus al snel 1 of 2 mikpunten. Vind het verschil tussen klassementsrenners en niet-klassementsrenners nu te groot: 2 minuten was ook prima geweest.

ronddraaien 21 mei 2018 om 17:09

Wel een voordeel voor mannen als Mullen, Campenaerts en Van Emden die wel heel vaak een richtpunt zullen hebben. Quasi iedereen in die regio van het klassement pakt hier een nieuwe rustdag dus de echte tijdrijders zouden er wel eens 5 of 6 kunnen inhalen.

Wielrenner007 21 mei 2018 om 17:11

@GimK
Vreemd, in Trento blaast de wind uit het zuiden en in Roverto uit het Noorden

Pédaleur de charme 21 mei 2018 om 17:12

Op de site van de Gazzetta hebben ze het over tegenwind vanaf de middag.

roveroog 21 mei 2018 om 17:15

Op Eurosport zei men dat een tijdrijder op een klimgeit 1 minuut per 10km kan pakken. Kan…

Frits des Jeux 21 mei 2018 om 17:16

Tuurlijk moet Tom Pozzovivo gaan pakken. Parcours is voor een lichtgewicht niets.

marehoek 21 mei 2018 om 17:22

Dat Tom.die gluiperd Pozzovivo.maar
een flinke afstraffing geeft en hem die.3
minuten aangemeerd.

Pédaleur de charme 21 mei 2018 om 17:30

Is Pozzovivo een gluiperd? Vertel, ik ken ‘m niet persoonlijk.

Vorig jaar pakte TD 2.34 op Pozzo in de slottijdrit van de Giro. Die was net iets korter, maar nóg vlakker.

maklukzat 21 mei 2018 om 17:33

Pozzovivo kan een behoorlijke tijdrit rijden. 3 minuten pakken op hem gaat lastig worden.

Merlinappa 21 mei 2018 om 17:42

Voor de wind:
https://nl.windfinder.com/#11/45.9663/11.1305/sfc/2018-05-22T16:00Z

Het lijkt er inderdaad op dat het eind vd middag gaat draaien. Voor nu lijkt dat wel na de tijdrit te zijn. Als ie toch eerder draait is het voor het klassement van Tom beter, maar zijn z’n kansen op een ritzege wel verkeken denk ik.

mollemarijden 21 mei 2018 om 18:24

Ideaal dat Tom na Pozzo start. Die gaat hem zeker in zicht krijgen of inhalen. En zoals ik al zei hopen op tegenwind want dat is voor lichtgewichten als Pozzo en Yates wel erg lastig.

Wielrennertje 21 mei 2018 om 18:49

@marehoek Ken. jij Pozzovivo. soms.?. en. waarom moet. Dumoulin bij. Pozzo aanmeren?. weet. niet of wielrenners. al genoeg verdienen. voor een mooi. jachtje.

  • 1
  • 2