‘Gilbert dichtbij overstap naar Etixx-Quick-Step’
Foto: Sirotti
woensdag 20 juli 2016 om 08:44

‘Gilbert dichtbij overstap naar Etixx-Quick-Step’

De kans lijkt groot dat Philippe Gilbert volgend seizoen voor Etixx-Quick-Step gaat uitkomen. De Belg is volgens De Telegraaf dichtbij een akkoord met de ploeg van Patrick Lefevere.

Gilbert heeft zelf een voorstel ingediend voor een contract van één jaar. “Een voorstel waarvan ik verbaasd was hoe laag zijn basissalaris was”, aldus Lefevere. “Gilbert wil met een premiestelsel werken, omdat hij vooral sportief nog grote successen wil behalen. Een instelling die ik waardeer.”

De 34-jarige renner werd eerder al gelinkt aan Fortuneo-Vital Concept, Astana en Canyon. Het is in ieder geval zeker dat Gilbert bij BMC vertrekt. Dat heeft hij zelf aangekondigd.

RIDE Magazine
33 Reacties
20-07-2016 11:49
Misschien vertrekt een van de Ardennentoppers, lijkt me anders overdadig veel kopmannen
20-07-2016 11:57
Je zou haast denken dat Lefevre iedereen binnen haalt, eerst zien, dan geloven. Mocht het waar zijn wat zijn salaris betreft, als je er al drie jaar hebt opzitten met een salaris van 3 miljoen per jaar dan hoef je niet meer zo nauw te kijken lijkt mij.
20-07-2016 12:01
Of ze spelen Gilbert gewoon uit in Milaan-San Remo en de Ronde, de twee koersen die Gilbert absoluut nog wil.
20-07-2016 13:19
Gilbert, Dan Martin, Vakoc, De Plus, Alaphilippe
Daar kan je mee uitpakken :)
20-07-2016 14:08
Ik zie dit eigenlijk wel gebeuren. Zou mooi zijn om hem tegen Van Avermaet te zien koersen. Echter wordt het contrast met andere ploegen steeds groter.
20-07-2016 16:12
Etixx kies gewoon voor dezelfde tactiek in de klassiekers als sky in de grote rondes. Allemaal renners die top 3,5,10 kunnen rijden. De oude vos zal wel een goed plan hebben, want bijna al zijn transfers renderen.
20-07-2016 18:32
Zou Phil liever bij een andere ploeg dan Astana of Etixx zien. Nog een paar jaar lekker vrijbuiter zijn, dat zou mooi zijn.
20-07-2016 20:49
Ik zie hem in ieder geval geen grote vis meer binnen halen.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine