Gesink en Vanmarcke speerpunten LottoNL-Jumbo in Canada

donderdag 10 september 2015 om 13:52
Gesink en Vanmarcke speerpunten LottoNL-Jumbo in Canada

Foto: Marcel Koch

LottoNL-Jumbo rekent vrijdag en zondag in Canada vooral op Robert Gesink en Sep Vanmarcke. Gesink heeft goede herinneringen aan de Canadese wedstrijden. Hij won in 2010 in Montréal en in 2013 in Québec.


Ploegleider Jan Boven verwacht geen makkelijke wedstrijd. “Beide koersen zijn WK-waardige omlopen, waardoor de wedstrijden een klassiek verloop kennen”, zegt hij op de site van de ploeg. “Het parcours is zo zwaar dat bijvoorbeeld Robert Gesink een Peter Sagan kan verslaan in een sprint, zoals twee jaar terug”, herinnert Boven zich.

De ploeg rekent met name op Gesink en Vanmarcke. “Robert heeft aangetoond dit werk aan te kunnen. Sep Vanmarcke heeft de laatste weken laten zien in vorm te zijn. Het echte plan maken we de dag van tevoren”, geeft Boven aan.

Robert Gesink is met ambitie naar Canada afgereid. “Ik ben iets eerder afgereisd naar Canada om een klein voordeeltje te pakken ten opzichte van mijn concurrenten”, aldus Gesink. “Ik kan me hier goed focussen op de koers. Toen ik in Quebec aankwam, had ik meteen het goede gevoel van de vorige keren weer te pakken. Ik heb in aanloop naar deze koers hard gewerkt en intensief getraind met Steven Kruijswijk. Na een fantastische Tour de France wil ik hier weer voor het hoogst haalbare gaan”,  kondigt hij aan.

Selectie LottoNL-Jumbo voor Québec (vrijdag) en Montréal (zondag)
flag-nl Jos van Emden
flag-nl Robert Gesink
flag-nl Wilco Kelderman
flag-nl Tom Leezer
flag-nl Barry Markus
flag-de Paul Martens
flag-be Sep Vanmarcke
flag-be Maarten Wynants

Dit artikel delen:

30 Reacties

heldenstyle 10 september 2015 om 13:56

Sterke ploeg met Martens en Kelderman die dit werk ook aan zouden moeten kunnen! Hopelijk zien we genoeg LottoNL-Jumbo in de finale..

ikbenprocycling 10 september 2015 om 14:11

We lezen het wel. We zijn even met de Vuelta bezig.

Tutu888 10 september 2015 om 14:20

@ikbenprocycling
Kan wel zijn maar ik zit vrijdagavond toch echt voor de buis. Prachtige koersen daar in Canada!

flyellus42 10 september 2015 om 14:22

Gesink is met ambitie afgereisd naar Canada?? Tuurlijk, wat moet hij anders zeggen. Dat hij er totaal geen zin in heeft en na 100km zal afstappen om lekker op vakantie te gaan met zijn gezin.

ikbenprocycling 10 september 2015 om 14:23

Zeker Tutu, maar kom op zeg. Europa is waar gewonnen moet worden!

Wheely 10 september 2015 om 14:23

Die Vuelta is toch allang beslist. ;)

Die Canadese wedstrijden zijn trouwens hartstikke leuk.

ikbenprocycling 10 september 2015 om 14:29

Juist: leuk, als koers- of zelfs etappewinst in Europa te hoog gegrepen is (en daar is wat mij betreft alles mee gezegd).
Ik ga wel gewoon kijken natuurlijk.

Wheely 10 september 2015 om 14:32

Pfff laat die renners dat zelf uitmaken! :D

Dit gaan zwaarbevochten races worden met een erg mooi deelnemersveld.

jansen8888 10 september 2015 om 15:00

Is de sprintchallenge er dit jaar ook weer? En zal Markus die dan rijden voor TLJ?

Tutu888 10 september 2015 om 15:07

@jansen8888
Dat is voor mij de enige mogelijke verklaring voor de aanwezigheid van Markus in Canada. In het tweeluik heeft hij echt niets te zoeken.
Wederom loopt TLJ tegen de te smalle selectie aan waardoor renners die in de lappenmand zitten (Goos en ten Dam) niet vervangen kunnen worden.

tendam 10 september 2015 om 15:16

@ikbenprocycling
Ik snap dit niet helemaal, er worden 4 etappes gewonnen in de Vuelta en alsnog moet er worden gezeurd over dat koersen in Canada niet tellen? In welk tijdperk leef je, de jaren 60?

Jan Ullrich 10 september 2015 om 15:24

Nee geen sprint challenge dit jaar.

mus van de maasstad 10 september 2015 om 15:25

@tutu

Ja man…. Echt alle andere renners die op de deelnemerslijst staan hebben hier wel iets te zoeken -_-

je bent nu echt gewoon aan het zeiken om het zeiken.

Tutu888 10 september 2015 om 15:32

@mus van de maasstad
Zonder de deelnemerslijst nu te bestuderen denk ik dat de WT-ploegen hier toch aan de start komen met renners die op dit parkoers enigszins uit de voeten kunnen. Het opstellen van Markus hier staat voor mij gelijk aan het opstellen van bv ten Dam of Bennett in Parijs-Roubaix. Het is duidelijk dat ze echt niemand anders voor handen hadden hier en dat scheelt uiteindelijk weer iets in de kansen van de kopmannen.

mus van de maasstad 10 september 2015 om 15:38

Kijk anders eerst naar de deelnemerslijst pikkebaas

ikbenprocycling 10 september 2015 om 15:40

@tendam, 10-09-2015.

Tutu888 10 september 2015 om 15:46

Nou vooruit: Sinkeldam bij Giant vind ik ook niet echt een renner voor Québec ;-)

gesink/dekker 10 september 2015 om 16:03

@tutu
Door Markus en Sinkeldam deze koersen te laten rijden ontwikkelen ze zich wel als sprinter. Door deze, voor hun lastige, koersen te rijden krijg je meer hardheid en meer vermogen. Je kan deze renners ook niet meenemen en lekker laten trainen in het vlakke Nederland. Voor hun ontwikkeling is dit alleen wel vele malen beter.

xistnc 10 september 2015 om 16:06

Vanmarcke als bliksemafleider, hopelijk. Ik zie Gesink of Kelderman eerder podium rijden.

Tutu888 10 september 2015 om 16:08

@gesink/dekker
In het geval Sinkeldam kan ik het daar wel mee eens zijn. Maar de ontwikkeling van Markus gaat verder toch wel buiten Lotto-Jumbo verder na dit seizoen.

Wheely 10 september 2015 om 16:24

Tja Wippert start er ook, die zie ik nou ook niet schitteren op dit parcours. Jammer dat die sprint challenge er niet is.

kelderfan 10 september 2015 om 16:32

@Tutu888
Bij Drapac rijdt Wippert mee, maar je hebt gewoon gelijk. De kleine selectie blijkt gewoon een steeds groter probleem te worden. Zij rijden de Vuelta niet voor niets met alle jonge renners, die zij hebben en dat doe je niet uit luxe.

kelderfan 10 september 2015 om 16:35

@xistnc
Waarom niet Vanmarcke als bliksemafleider, want Kelderman moet weer de benen krijgen en ik hoop, dat hij het gaat waarmaken in deze tweeluik.

LyndaLid 10 september 2015 om 16:48

Vanmarcke reed vorig jaar ook de sprint omdat ie dacht dat ie wel een kans maakte. Ik zal nooit vergeten hoe Gerrans hem grandioos uit het wiel knalde, dat was bijna vernederend. Gesink en Kelderman, maar ook Martens, hebben meer aan deze aankomst. Laat Vanmarcke de debatten maar openen.

xistnc 10 september 2015 om 16:51
Quote:
Vanmarcke als bliksemafleider, hopelijk

.

Quote: