Geen Vuelta voor Primoz Roglic? “Hij traint alleen maar op de hometrainer”
Foto: Cor Vos
dinsdag 23 juli 2024 om 14:55

Geen Vuelta voor Primoz Roglic? “Hij traint alleen maar op de hometrainer”

Na zijn valpartij en bijhorende opgave in de Tour de France, zou Primoz Roglic zich volgens zijn ploeg Red Bull-BORA-hansgrohe op zijn volgende doelen richten. Alleen lijkt het heel op dit moment nogal onwaarschijnlijk dat de Vuelta in die plannen past. Dat vertelt ploegmanager Ralph Denk in een podcast van het Duitse WorldTeam.

In etappe 12 van de Tour liep het mis voor Roglic. Alexey Lutsenko kwam ten val door een obstakel op de weg, dat nota bene niet aangegeven was. Roglic ging vervolgens tegen de vlakte aan de rechterkant van de weg, maar aan de linkerkant vielen er ook een hoop renners. Na afloop klonken de signalen vanuit de ploeg al niet heel positief.

Roglic reed de etappe nog wel uit, maar de ochtend nadien volgde een statement van zijn ploeg dat de opgave van de Sloveen aankondigde. “Primoz is nauwkeurig onderzocht door ons medisch team na de etappe van gisteren en vanochtend opnieuw”, klinkt het bij de ploeg. “Daaruit is de beslissing voortgevloeid dat hij niet meer zal starten vandaag, om te focussen op zijn komende doelen. We wensen hem een spoedig herstel.”

Sindsdien bleef het stil rondom Roglic, tot Vuelta-koersdirecteur vorige week hintte op een deelname van drievoudig winnaar Roglic. De Sloveen zou zich bij winst tot mede-recordhouder kunnen kronen, maar in de Inside-podcast van de ploeg zelf blijft Ralph Denk (CEO van Red Bull-BORA-hansgrohe) rustig onder de situatie. “Dan weet hij meer dan ik. Primoz traint enkel nog wat op de hometrainer, dus volgens mij is het nog niet duidelijk of hij deelneemt. Ik weet dat de directeur hem graag in zijn koers heeft, maar dat kan ik nog niet bevestigen.”

RIDE Magazine
45 Reacties
23-07-2024 15:10
Als Pogacar, Roglic, Vingegaard en Evenepoel niet mee doen zie ik Kuss zomaar zijn 2e grote ronde winnen
    23-07-2024 15:28
    Kelderman for the win

    Maar zonder gekheid,
    Kruijswijk, gesink, Tullet, Kelderman, Kuss, uijtebroeks
    Toch een behoorlijke klimploeg.
    En met van Aert en Baarle er nog bij, die ook niet te hoge bergen goed overkomen.
    Ze moeten toch wel een paar etappes kunnen pakken.
    23-07-2024 15:28
    Was het maar waar, Djaga. Dat Kuss de Vuelta won was omdat alle mogelijke omstandigheden meezaten. Een soort van geluk dat je geen tweede keer meer krijgt.

    Zonder de Grote Vier aan de start houd ik het vooralsnog op Ayuso. Of anders wel Carapaz.
    23-07-2024 15:52
    Ayuso en Carapaz hebben echt het niveau van Kuss niet. Onthoud wel dat als Kuss niet hoeft te knechten en wanneer hij in vorm is natuurlijk, hij normaal gesproken gewoon bij Pogacar en Vingegaard zit.
    23-07-2024 15:55
    Niets vermoeiender dan die gele vlab-fanboys. Vingegaard gaat winnen ! Van Aert gaat winnen ! Nu gaat Kuss dus winnen ? Goed ... ik zal hem eens extra in [s]het vizier[/s] de gaten houden.
    Achteraf niet komen huilen, aub.
    23-07-2024 16:07
    @silent Hill,
    Niemand zegt dat Kuss gaat winnen. Er wordt alleen gezegd dat hij een kans maakt om te winnen.
    En die kand is niet ondenkbaar in het veld wat bij de Vuelta gaat verschijnen.

    Zelf denk ik dat Roglic gewoon meedoet, en dan geef ik hem grootste kans.
    23-07-2024 16:11
    Deze wordt voor landa
    23-07-2024 16:16
    @mocca: dat is het standaard riedeltje bij Silent Hill. Eerst een uitspraak uit zijn verband trekken of schromelijk overdrijven, en daarna afkraken.

    Het is maar waar je je dagen mee wilt vullen.
    23-07-2024 16:31
    [quote]zomaar zijn 2e grote ronde winnen[/quote]
    [quote]gewoon bij Pogacar en Vingegaard zit[/quote]
    Van Aert ging sowieso nog een rit pakken, na rit 11 was het verval van Pogacar ingezet en kon Vingegaard de Tour niet meer verliezen ... wel degelijk uitspraken van gele vlab-fanboys. Ik zei het nog maar net: niet huilen aub, en het is al begonnen.

    Veel succes Kuss, deze Vuelta. Je zal het nodig hebben.
    23-07-2024 16:49
    Kuss rijdt als knecht een stuk beter an als kopman. Je ziet best vaak dat renners als ze eenmaal "moeten winnen" toch wat plafonneren en rond die plekken 3-5 blijven hangen. Het extra stapje van knecht naar kopman die wint zit er dan net niet in. Het zou me niet verbazen als een Almeida een zelfde lot zal treffen. Kan prima 3e tot 5e worden in een grote ronde, maar winnen zie ik hem niet zo snel doen.

    Kuss heeft zo ver helaas een baaljaar. Hopelijk komt hij in goede vorm aan de start van de Vuelta. Dan is hij naast Ayuso, Yates, Almeida en Carapaz de grote favoriet. Oh en Landa kan misschien nog verrassen.

    Het kan wel een mooie open ronde worden. Ook nog Skjelmose, wellicht Roglic, Mas in Vuelta-vorm. Het zal hopelijk leuker worden dan de Giro en Tour.
    23-07-2024 17:12
    Ach op Silent Hill moeten we niet letten mannen dat knulletje heeft iets te vaak naar die fantasy film van hem gekeken
    23-07-2024 18:47
    [quote]op Silent Hill moeten we niet letten [u]mannen[/u][/quote]
    Nou ... "mannen" ... jij lijkt wel een erg belangrijke schakel in het gele vlab-fanboys clubhuis, een voortrekker en spreekbuis van velen dus. Goed om weten.
    23-07-2024 18:47
    Los van of ik het eens ben of niet met stille heuvel, als je een opmerking doorstreept, was het dus bedoeld als soort van grap, maar de grap is ten eerste niet origineel, ten tweede is het gestolen van een oude, seniele, dementerende marionet... dat is behoorlijk sneu.
    Daar dan nog naast, een teamnaam spottend een andere afkorting geven dan officieel op PCS staat weergegeven, terwijl je dat zelf doet onder een pseudoniem, dat ook maar is gestolen van een oud stoffige game, laat zien dat diegene bang is dat zijn eigen naam belachelijk wordt gemaakt en daarbij maar heel weinig origineel kan zijn.
    Lekker inhoudelijk allemaal.
    Los van dat alles ben ikzelf maar erg debiel en verveeld dat ik hier toch nog steeds opmerkingen kom lezen over de meest cleane sport die zeker het meest vergiftigd is.
    23-07-2024 20:30
    Kuss is zeker een kanshebber, maar voorlopig staan Mas, Tiberi, Carapaz, Gaudu, Skjelmose, Landa, Riccitello, Almeida, Yates en Ayuso ook nog op de startlijst. Bij afwezigheid van de absolute toppers (hoewel, UAE) geen gemakkelijk deelnemersveld. Ik zie Almeida deze ronde mogelijk nog wel winnen, gezien de stappen die hij ieder jaar toch weer lijkt te maken.
    23-07-2024 20:32
    Kan iemand het pakje boter tonen waarin Kuss dit seizoen al een deuk heeft gereden?
    23-07-2024 22:08
    Zou zo maar eens een spannende GT kunnen worden.
    24-07-2024 01:03
    Kuss heeft de vorm niet dit jaar. Ook niet weinig tijdrit kilometers. Ayuso rijdt de Vuelta misschien niet, ik zet m'n geld op Almeida.
23-07-2024 15:12
Ik geloof je niet, Ralph. Roglic gaat gewoon starten. Anders moet DFM weer de meubelen redden na zijn podium in de Giro.
23-07-2024 16:15
Ralph probeert nog wat extra startpremie los te peuteren.
    23-07-2024 16:17
    hij probeert de underdogtactiek van VLAB uit de Tour te kopieren. En joost mag weten waarom, want die tactiek leverde uiteindelijk niets op
    23-07-2024 17:10
    Wat een onzin dat Vlab deze tactiek heeft gebruikt.. iedereen met een beetje verstand snapte de situatie met Jonas
    23-07-2024 17:57
    Ja, zo een startpremie hebben ze wel écht nodig nu met Red-Bull als hoofdsponsor.
    23-07-2024 20:33
    Wat een domme reactie Thor! Als het al tactiek was hoezo leverde het helemaal niets op? Als ze hadden gezegd we rijden Pogacar helemaal naar huis hadden ze wel gewonnen???? Nee en dan was je daar weer over gevallen!
23-07-2024 16:38
"onwaarschijnlijk dat de Vuelta in die plannen past"

Ja, tuurlijk, echt heel geloofwaardig .. want het was totaal niet duidelijk dat de opgave in de tour er vooral kwam met het oog op de Vuelta.
23-07-2024 17:23
Knippen en plakken, zonder de tekst na te lezen, in Google Translate en je krijgt dit.
23-07-2024 18:52
Ik gun Roglic wel zijn 4e. Maar man, wat kost hij enorm veel zorggeld. Het is goedkoper hem zijn salaris te geven zonder hem te laten fietsen.

[i]Edit redactie: Houd het maar on topic.[/i]
24-07-2024 00:12
Gebroken ruggenwervel bij Roglic (bron NOS).
    24-07-2024 07:14
    Dat wordt dus heel erg kiele-kiele,

    Maar UAE komt dus met de tridente Almeida-A Yates-Ayuso. Ergens nieuwsgierig hoe de vismafans gaan anticiperen op een dreigende Kuss-Vinegaard-Roglic scenario vanuit deze hoek, maar laten we hopen dat het anders gaat lopen.
    24-07-2024 08:38
    @Romans,

    Kelderman, kruijswijk, kuss, gesink, tullet, uijtdebroeks, dat is toch behoorlijk wat kracht bergop (volgnes PCS). En met van baarle en van aert er nog bij, en je hebet een goede ploeg.
    Om te winnen? denk het niet, maar ook niet onmogelijk. Maar ze kunnen toch echt wel weerstand bieden aan UAE
    24-07-2024 09:28
    Almeida - Ayuso - Yates, dat lijkt me het ideale recept voor een interne clash. Net zoals bij Visma dus in '23, maar ik vraag me af of de sterkste, de Vingegaard van dit jaar, ook zo vrijgevig en minzaam zal zijn. Aangezien geen van de 3 al een grote ronde heeft gewonnen, is mijn gevoel... neen.
24-07-2024 09:04
Ook geen Vuelta voor de wielerfans; die gaat achter de veel te hoge betaalmuur van HBO Max…
Mag hopen dat HBO net zo hard op z’n bek gaat als viaplay.
Een half jaartje die handel bannen met z’n allen en ze zijn er zo klaar mee.
24-07-2024 08:20
De uitgelezen kans voor Uijtdebroek. Stel je dat voor...
23-07-2024 15:52
UAE gaat dus 1 2 en 3 worden. Net als Jumbo vorig jaar. Al schat ik Ayuso iets minder sociaal in
    23-07-2024 16:16
    Als hij die '1' vertegenwoordigt, dan is hij vast heel sociaal om z'n teamgenoten die '2' en '3' te gunnen en en passent nog een etappe
23-07-2024 16:59
Almeida of Ayuso, maar ook met Roglic aan de start zou ik daar m’n geld wel op durven zetten.
23-07-2024 17:13
Simon Yates?
23-07-2024 17:30
33k met pizza ananas?
23-07-2024 18:17
Dat hangt af van wat er in de opgave staat.
23-07-2024 19:36
Jordi Meeus zei nog dat hij geen vuelta reed omdat ze daar voor een klassement gaan met roglic + roglic heeft helemaal geen breuken of zo.
Die rijdt gewoon de vuelta en heeft veel kans om deze binnen te hengelen
23-07-2024 19:38
Eigenlijk zou hij de Tour organisatie moeten aanklagen voor nalatigheid.
23-07-2024 19:48
Hoop op een fitte Roglic in Spanje. En een beetje succes kan Bora wel gebruiken.
    23-07-2024 22:46
    Waarom zou hij niet fit zijn dan? Zijn opgave in de tour leek eerder een mentale kwestie te zijn..
    23-07-2024 23:12
    Mentaal? Heb je tour wel gekeken/

    [i]Edit redactie: Doe normaal tegen elkaar.[/i]
    24-07-2024 00:28
    Wist niet dat er mentale rugwervels bestaan...

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine