Geëmotioneerde Vollering over pechdag in Leuven: “Heb die meiden niet kunnen helpen”

zaterdag 25 september 2021 om 17:58
Geëmotioneerde Vollering over pechdag in Leuven: “Heb die meiden niet kunnen helpen”

foto: Cor Vos

Demi Vollering kende zaterdag tijdens de wegwedstrijd op het WK een ontzettende pechdag. Nadat ze verschillende keren moest terugkeren in het peloton na materiaalpech en een valpartij was haar kruit zo goed als verschoten.

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan het komende WK en lees je onder meer interviews met Wout van Aert en Jasper Stuyven. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Bestel dan nu het najaarsnummer van RIDE en krijg het gratis thuisbezorgd.

In de mixed zone in Leuven staat Vollering met tranen in haar ogen de pers te woord. “Ik heb die meiden niet kunnen helpen voor mijn gevoel. Na zoveel pech is het beste eraf en nu voel ik me schuldig. Die meiden gaan er vanuit dat ik mijn steentje bijdraag, dus probeerde ik in de finale Marianne nog naar voren te brengen, maar ik kon gewoon niet harder.”

Door de verschillende inspanningen om terug te komen was Vollering niet in staat om de koers hard te maken. “Op de klimmetjes had ik misschien iets willen proberen, want hoe zwaarder we de koers maken, hoe beter dat voor ons is. Maar het lukte me gewoon niet, het frisse was er bij mij vanaf.”

“Het plan was om Marianne in de sprint te helpen”, legt een snikkende Vollering uit. “Ik moet het nog terugkijken, maar ik geloof dat die Italianen vrij vroeg gingen en dat Marianne daardoor zelf een gaatje moest dichten. In zo’n wedstrijd gaat alles super snel en kun je niet altijd alles zien. Je zit op je limiet en het is ontzettend balen als het in de sprint niet goed lukt”, aldus Vollering.

Dit artikel delen:

17 Reacties

chasse patat 25 september 2021 om 18:20

Ik heb wel het idee dat de dames in hun commentaar via de NOS bedoelen dat Demi tekort schoot in haar rol. Daarin had ze dan misschien ook zelf wel duidelijk moeten zijn naar haar ploeggenoten.

Arry1337 25 september 2021 om 18:22

Als ze het terugkijken zullen ze daar wel op terug komen denk ik. Er waren genoeg namen die niet zoveel pech hadden en er al tientallen kilometers eerder vanaf lagen.

assen 25 september 2021 om 21:13

Ja, dat denk ik ook! Volledig onterecht.
De coach heeft natuurlijk ook niets daarover gezegd, want die kan niet communiceren tijdens een koers.

Sagan=hulk 25 september 2021 om 22:48

Ik denk dat ze het eerder op Brand hebben.

Terecht, want die liet lopen omdat ze zelf niet meer kon winnen en geen goesting had om de sprint te lanceren voor Vos. Maar als ze de beelden terugzien dan zullen ze ook wel inzien wat een ongelooflijke baggerkoers Van Dijk heeft gereden.

Bimbo Visma 25 september 2021 om 18:25

Wel nog naar een zevende plek gesprint. Dan had je ook de sprint kunnen aantrekken voor Vos

The98Joker 25 september 2021 om 18:48

Echt hoor. Hoe kun je jezelf niet naar voren slepen om kopwerk o.i.d. Te doen, maar wel de benen hebben om aan te klampen op alle hellingen en dan nog top 10 sprinten….

Glenn van Gessel 25 september 2021 om 21:20

Al ben ik wel fan van Demi en had ze vandaag ontzettend veel tegenslag, maar als je zelf nog mee gaat sprinten voor een 7e plek dan had je ook het uiterste nog kunnen geven voor Vos.

LB108 25 september 2021 om 19:17

Zo zo heb de meiden niet kunnen helpen maar wel kracht om 7e te sprinten, mooi gedaan alweer

SCIC 25 september 2021 om 19:21

Zelfde probleem als op de OS. Teveel die zelf dachten te kunnen winnen. En wellicht waren er te weinig met een goede sprint. Italië heeft het goed gespeeld.

Blackcanyon 25 september 2021 om 20:16

Als je fietswissel zo lang duurt en dus een enorm gat moet dichten, opgehouden wordt onder aan een klim en nog een valpartij hebt meegemaakt, dan is t begrijpelijk dat het beste er af is. Vollering hoeft zich wat mij betreft niks kwalijk te nemen.
Van der Breggen daarentegen wel.

Team NL zat overigens nog wel met zoveel meiden dat ze op de klim met de middenstrook van kasseien prima een Nederlandse renster weg hadden kunnen laten rijden door daarachter met 3 of 4 rensters naast elkaar het pad te blokkeren. Als die renster dan 20 seconden kan pakken is het maar de vraag of de andere landen haar terug kunnen halen. Misschien Italië, maar dan waren de rollen omgedraaid.

The98Joker 25 september 2021 om 21:44

Op een klimmetje van een halve minuut iemand 20 seconden laten wegrijden? Denk het niet Job..

Marco Willems 25 september 2021 om 20:53

Je zit heel lang met 7 man en toch zie je de helft niet.
Brand dacht alleen maar aan aanvallen, lossen na laatste wanhoopspoging terwijl je ook kunt werken.
Pieters niet gezien, Blaak ook maar 1x, voor de rest zaten ze achterin.
Van Vleuten sterk gereden.
Van Dijk sterk maar tot veel te laat in finale aanvallen. Tevens niet doorrijden terwijl je met Vos en 3 anderen weg bent, onbegrijpelijk.
Vollering veel pech maar wel een nietszeggende aanval en 7e worden, dan kun je ook gewoon Vos goed positioneren.
Teveel eenlingen en eigen belang vandaag. Je zou toch verwachten dat je wel een trein kunt opzetten om Vos in de zetel te brengen, helaas wordt ze uiteindelijk op waarde geklopt.

Bankzitter 25 september 2021 om 21:15

Stelletje azijnzeikers hier. Ga die gaten maar eens dicht rijden met je bakkes vol in de wind. In een peloton sprinten is toch een hele andere inspanning dan iemand naar voren rijden.

Emergo 26 september 2021 om 12:34

Zo is dat, degene die misschien van allemaal door pech het hardst heeft moeten werken nog aansmeren dart ze Vos ook nog naar de finish had moeten brengen.

Barend Boudewijn 26 september 2021 om 23:05

Demi rijdt alleen maar de BV Vollering. Dat was zo bij de Olympische spelen en nu weer, maar geeft dat dan ook gewoon toe en ga niet allerlei excuses verzinnen.

FDJ 26 september 2021 om 23:22

Ze is teleurgesteld, met goede argumenten waarom het niet lukte. Bij SD Workx heeft Demi meermaals laten zien een prima teamplayer te zijn. Dankzij haar inspanning wint Van der Breggen bijvoorbeeld de Waalse Pijl dit jaar. Anders komen ze er wellicht niet meer bij en ze had daar zelf ook kans op een podiumplaats.

Barend Boudewijn 26 september 2021 om 23:30

@FDJ ben het met je eens dat ze bij het team SD workx een teamplayer is, maar voor de rest van het Nederlandse team dat niet voor sd workx rijdt zal ze geen trap te veel doen.

Headlines

Materiaalzone

Populair