Gebroken vinger voor Fernando Gaviria

Door , donderdag 28 april 2016 om 21:03

foto: Sirotti

Fernando Gaviria zal in de maand mei geen wedstrijden rijden. De renner van Etixx-Quick-Step blijkt bij een val op training zijn rechterwijsvinger te hebben gebroken. De Rund um den Finanzplatz Eschborn-Frankfurt (1 mei), 4 Jours de Dunkerque (4 – 8 mei) en Amgen Tour of California (15 – 22 mei) worden geschrapt van zijn programma.


De 21-jarige Gaviria ging vorig weekend in zijn thuisland tegen het asfalt en liep een handblessure op. Vandaag is de wereldkampioen omnium in het baanwielrennen met succes geopereerd in Colombia. “Het is echt jammer dat ik deze blessure oploop net op een moment dat ik me klaarstoomde om weer te koersen”, zegt de sprinter. “Maar het belangrijkste is dat de operatie goed verlopen is en ik binnenkort weer kan trainen. Mijn programma wordt omgegooid.”

Dit artikel delen:

9 Reacties

Tuttipazzi 28 april 2016 om 21:09

Ook ruzie gehad met dronken Walen?

Thijs E 28 april 2016 om 21:27

Waarschijnlijk met de Colobiaanse variant daarop, die met een poederneus

gavirialaphilippe 28 april 2016 om 21:31

shit, echt balen dit :(

Ivanoviclover 28 april 2016 om 21:34

Nee nee nee. Veel erger dan de Waalse variant.

chavanelfan 28 april 2016 om 21:51

Gaviria gaat enkel voor goud op de Spelen en wie weet voor de regenboogtrui in Qatar. Kleinere wedstrijden zou hij natuurlijk ook graag winnen, maar voor Gaviria is dat ondanks zijn 21 jaar al niet meer voldoende. Voor zijn latere doelen vermoed ik (en hoop ik vooral) dat deze blessure geen hinder zal zijn.

Thijs E 28 april 2016 om 22:14

Als hij dit jaar nou eens twee etappes wint in een grote ronde, dan is dat toch gewoon geslaagd voor een 21-jarige?

chavanelfan 28 april 2016 om 22:59

@thijs e. Ik denk niet dat hij een grote ronde gaat doen. Misschien de Vuelta, maar met de OS vlak daarvoor weet ik het zo niet.

ChefSpijker 29 april 2016 om 00:43

@chavanelfan: Gaviria gaat het WK bij de beloften doen (helaas). Hij gaat in elk geval Dauphiné en Polen nog doen voor OS en tussen OS en WK is nog niet bekend.

chavanelfan 29 april 2016 om 08:42

Hij had perfect wereldkampioen kunnen worden bij de profs. Op een goede dag is hij de snelste van allemaal. De keuze voor de beloften snap ik niet helemaal. Zo’n mooie kansen op de wereldtitel gaat hij niet vaak krijgen