Froome en Van Avermaet zegevieren in Chaam en Sint-Niklaas
donderdag 27 juli 2017 om 08:58

Froome en Van Avermaet zegevieren in Chaam en Sint-Niklaas

Chris Froome en Greg van Avermaet hebben de Na-Tourcriteriums van Chaam en Sint-Niklaas op hun naam geschreven. De Tourwinnaar versloeg Bauke Mollema in een sprint-à-deux. Dylan Groenewegen, winnaar op de Champs Elysées, mocht als derde man mee het podium op. In Sint-Niklaas was het dan weer Olympisch kampioen Greg van Avermaet die zegevierde, voor landgenoten Oliver Naesen en Thomas De Gendt.

flag-nl Acht van Chaam 2017
1. flag-gb Chris Froome
2. flag-nl Bauke Mollema
3. flag-nl Dylan Groenewegen

flag-be Na-Tourcriterium Sint-Niklaas 2017
1. flag-be Greg van Avermaet
2. flag-be Oliver Naesen
3. flag-be Thomas De Gendt

RIDE Magazine
28 Reacties
27-07-2017 09:20
Groenewegen verliest hier gewoon een sprint van Froome en Mollema. Ongehoord dit.
27-07-2017 09:28
@chasse-patate, Nee, Froome en Mollema waren blijkbaar vooruit, want er staat "sprint-a-deux". Nog steeds knap van Chris natuurlijk, zo'n gele trui doet wonderen.
27-07-2017 09:36
Wow...Froome wint in een biljart vlak criterium....die gast kan echt alles. Zo knap. Dat zal een helse strijd geweest zijn om daar te winnen omdat iedereen de gele trui wil verslaan.... Hoger aan te slaan dan zijn Tour zege...

27-07-2017 09:46
Trump heeft net gereageerd op dit bericht met een van zijn bekende tweets: "Fake news. Very, very bad."
27-07-2017 10:23
'The fake main stream media and the failing New York Times can't even be bothered to report this, so tired of Froome winning, unpresidented, Fake news, Sad
27-07-2017 10:25
Tot Avermaet van ramp strandde De Gendt weer op een derde plek...
27-07-2017 10:48
Froome gaat voor de puntentrui ipv het klassement in de Vuelta
27-07-2017 10:48
GvA: Dat ik hier win is niet in mijn voordeel
27-07-2017 10:49
Wel toevallig zeg de tour winnaar en 2 nederlandse etappe winnars op het podium. zou je niet verwachten
27-07-2017 10:52
Sinds wanneer is bauke een lokale held in chaam?
27-07-2017 11:16
Van Avermaet onderstreept hier wel zijn topvorm voor komende Classica, en ook Froome toont dat hij enkel maar beter wordt richting de Vuelta. Hoe groot is de voorsprong van Van Avermaet nu op Valverde, of is Sint-Niklaas geen WT?
27-07-2017 11:28
Waarom rijdt Froome eigenlijk niet in San Sebastian? Het zou hem sieren om eens voor de zege in een eendagskoers te gaan. En als Mollema het kan na de Tour, moet het hem toch ook lukken?
27-07-2017 11:30
@ilcaviliere Ja, hij wilt zich gaan richten op sprintetappes. Die winsten in die vlakke criteriums hebben zijn visie helemaal veranderd.
27-07-2017 11:49
Maar de Gendt heeft toch wel de prijs voor de strijdlust gewonnen?
27-07-2017 12:21
Op de beelden goed tezien dat Mollema niet voluit meesprint.
27-07-2017 12:49
Ja Mollema moest diep in de remmen knijpen om niet te winnen. Daar kwam hij goed weg. Als hij wint in Chaam wordt hij daar namelijk nooit meer uitgenodigd. Froome kost veel te veel poen om niet te winnen. Desnoods zou Bauke hem als eerste over de streep duwen. Leuk voor de toeschouwers om aapjes te kijken natuurlijk.
27-07-2017 13:17
Weet iemand wat de bedragen zijn die de renners hiervoor krijgen en waar de organisatie dat geld vandaan haalt? Gewoon nieuwsgierig!
27-07-2017 14:04
@Wheely
ik weet niet alles maar wel een aantal dingen.
Al het geld komt van sponsoring en af en toe ook van de gemeente.
In Maastricht vroeg Dumoulin 32000, dus Dumoulin zal in andere criteriums waarschijnlijk 35000 gevraagd hebben.
Froome +/- 60000
Mollema & Groenewegen +/- 15000
Matthews +/- 30000
Roglic +/- 20000
Terpstra +/- 15000
Kittel +/- 50000

de kleinere worldtour renners (Castelijns, Hofstede, Roosen etc.) zitten tussen de 500 en 2500 ongeveer.
Types als Van Baarle, Langeveld, Ten Dam en Hofland zitten rond de 5000
Boom weet ik niet dus doe ik geen uitspraak over.
Van Avermaet schat ik hoog in (rond de 18000) maar omdat hij zoveel criteriums rijdt weet ik niet of dat waar is, misschien vindt hij criteriums heel leuk ofzo en vraagt hij maar 8000, geen idee.
Barguil vraagt in Frankrijk 15000 maar in Belgie en Nederland 25000.
Nederlandse continentaal pro renners hangt vooral van de naam af. Tim Ariesen krijgt +/- 300 maar Pim Ligthart zit rond de 2000, Weening zit nog hoger, rond de 3500.
Van Winden of Verschoor zitten bijvoorbeeld rond de 300.

Continentale renners zitten bijna allemaal op een bedrag van 150 euro.
Renners die naam hebben gemaakt daar (De Laat, Ariesen, Vermeulen, Van Schip, etcetera)
zitten hoger (tussen de 200 en 600)

Dit is wat ik er van weet. Omdat ook de continentale renners dus aardig wat vragen is het voor organisaties moeilijk om een groot peloton te krijgen, daarom staan er altijd maar 30 renners aan de start.
27-07-2017 14:26
@Gabriel
Bedankt voor deze info! Ik schrik best van de bedragen voor zo'n relatief klein evenement moet ik toegeven. Ik zie het meer als een bekende Nederlandse volkszanger die op een braderie/dorpsfeest komt optreden maar uiteraard is het bij Froome een ander verhaal, dat is natuurlijk een superster die opeens voor mensen hun neus staat. Misschien moet ik de vergelijking ook helemaal niet maken en eerst maar eens gaan kijken bij zo'n criterium.
27-07-2017 15:23
@Gabriel
Mooi stukje inside info. Thanx.
27-07-2017 15:23
@Gabriel
Extreem interessant. Dus een Matthews strijkt meer op in een criterium dan zijn felbevochten groene trui aan rechtstreeks prijzengeld oplevert...
Kan me nu ook voorstellen dat "Koning van de Superstrijdlust" De Gendt nog een extra hoge som had kunnen doen bedingen...
27-07-2017 15:29
@ Gabriel, toch wel verrassende bedragen. Als dit de bedragen zijn begrijp ik niet dat men Froome contracteert. Voor de NL supporters langs de weg zullen Groenewegen, Mollema en Dumoulin toch de grootste helden zijn. Net zo als Van Avermaet en Gilbert bijvoorbeeld in Belgie.

Met dat uitgangspunt begrijp ik niet dat Kittel, Roglic, Matthews, Froome zoveel meer kunnen vragen dan bijvoorbeeld Mollema. Terpstra is ook een rare uitschieter, die had ik in range van Van Baarle en Langeveld verwacht. Ik zou verwachten dat Dumoulin in NL het meeste zou kunnen vragen.
27-07-2017 15:40
Matthews in dat lijstje is sowieso wat bijzonder. Hij heeft laten weten geen criteriums te rijden zodat hij rijlessen kan volgen om in Monaco zijn motorrijbewijs te behalen. Al kan zijn opgedreven prijs natuurlijk voor voortschrijdend inzicht hebben gezorgd...
27-07-2017 16:19
zal froome deze belangrijke wedstrijd met zijn vermogensmeter gereden hebben of keek hij een keer voor zich uit?
27-07-2017 16:58
Froome heeft hier zijn vermogensmeter aan zijn telebankieren gekoppeld. Met elk criterium stijgt zijn vermogen.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine