Evenepoel kon door netwerkstoring thuisfront niet bereiken: “Is eigenlijk onaanvaardbaar”
Na Remco Evenepoel heeft ook zijn vader – Patrick Evenepoel – van zich laten horen. Op Facebook spreekt hij zijn dank uit aan de hulpdiensten, maar is hij ook kritisch op Telenet. Door een grote storing bij de internet- en telecomprovider kon Remco Evenepoel zijn vader namelijk niet bereiken, na zijn ongeval op training.
“We willen graag iedereen bedanken voor de vele steunberichten die we gisteren hebben ontvangen”, begint Evenepoel senior zijn bericht op Facebook. “Remco wordt momenteel verzorgd en stelt het, gezien de omstandigheden, goed. Het is de schrik van elke ouder om te horen dat je kind betrokken is bij een spijtig ongeval.”
“We willen de hulpdiensten en de mensen die snel bij het ongeval waren bedanken voor de eerste zorgen. We hebben ook contact gehad met de mensen van bpost en willen ook de postbode een hart onder de riem steken: niemand wil in zo’n situatie betrokken raken. De komende weken zullen volledig in het teken staan van herstel. We zullen er als familie alvast alles aan doen om Remco te laten herstellen in de beste omstandigheden en met de beste zorgen.”
Vader Evenepoel wijst vervolgens op de problemen bij Telenet. Duizenden gebruikers van de internet- en telecomprovider kampten sinds dinsdagochtend omstreeks 7 uur met netwerkproblemen. Ze konden niet bellen of gebruikmaken van mobiel internet, en dus ook Evenepoel niet na zijn val. “Voor ons als familie was het een bijzonder moeilijke dag gisteren. Door de storing bij Telenet was het voor Remco onmogelijk om noch zijn vrouw, noch ons te bereiken.”
Geen contact
“Ook onderling konden we met elkaar niet communiceren. We hebben als ouders het nieuws dat onze zoon naar het ziekenhuis werd gebracht, moeten vernemen via een bevriende ambulancier. In zo’n situatie geen contact kunnen hebben met elkaar is eigenlijk onaanvaardbaar. We hopen van harte dat men ook bij Telenet beseft dat voor ons, en wellicht ook voor vele andere klanten, wat er gisteren gebeurd is niet voor herhaling vatbaar is en men daar de nodige lessen uit trekt.”
Jaar | Team |
---|---|
2028 | Red Bull - BORA - hansgrohe |
2027 | Red Bull - BORA - hansgrohe |
2026 | Red Bull - BORA - hansgrohe |
2025 | Soudal - Quick Step |
2024 | Soudal - Quick Step |
2023 | Soudal - Quick Step |
2022 | Quick Step - Alpha Vinyl |
2021 | Deceuninck - Quick Step |
2020 | Deceuninck - Quick Step |
2019 | Deceuninck - Quick Step |
Wij van Telenet willen diep door het stof gaan en onze oprechte excuses aanbieden voor de onaanvaardbare situatie die zich gisteren heeft voorgedaan. Het spijt ons dat wij de keten van uw familiecommunicatie hebben doorbroken en daarmee, laten we eerlijk zijn, het nationale evenwicht ernstig hebben verstoord.
We hadden beter moeten anticiperen op dit rampscenario, waarin het welzijn van een topatleet en zijn naasten volledig afhankelijk is van ons netwerk. Daarom beloven wij beterschap. Vanaf vandaag lanceren we het exclusieve "Evenepoel Priority Network": een speciaal netwerk dat bij storingen gegarandeerd operationeel blijft, met een directe lijn naar de familie van Remco. Mocht dat niet volstaan, werken we aan back-upopties zoals rooksignalen, morsecode en een netwerk van postduiven met Telenet-logo.
Wij hopen van harte dat u onze excuses accepteert en dat deze inspanningen het vertrouwen in onze diensten herstellen.
Met de meeste hoogachting,
Het voltallige Telenet-team
Hihi.
Ik ben benieuwd hoe pa Evenepoel dit vroeger gedaan zou hebben. In de tijd toen er nog geen smartphones en geen mobieltjes waren. Ik denk dat ie dat niet zou overleven als ik hem zo hoor.
Ik heb helaas vernomen dat hij nóg 5 exemplaren van z'n gouden fietsje heeft, je bent er dus nog niet van verlost Michel. Nog meer dan 3,5 jaar te gaan!
perfect bereiken en kon hetgeen het belangrijkste was, de medische hulp voor Remco, plaatsvinden.
Vervelend voor Remco's ouders was het ongetwijfeld, maar wat een ongelooflijke
pretentie van daddy Evenepoel om dit als onaanvaardbaar te bestempelen.
Natuurlijk voelt dat extra vervelend op zo’n moment, maar te stellen dat dat niet voor zou mogen komen dan vrees ik dat er een wake-up call nodig is. Met het toegenomen data verkeer, met toegenomen cybercriminaliteit (denk aan de recente kabelsabotage), met een zeer sterke toename van elektriciteit verbruik zal dit alleen maar vaker voor komen. Tja hoe vervelend ook dan kun je elkaar niet onmiddellijk bereiken. Ik weet 100% zeker dat als ik daar had gelegen en zelfs met een werkende verbinding, ik niet direct iemand had kunnen bereiken. Ok dan komt dat later wel, zo is het leven, de eerste prioriteit is dat je goede medische zorg krijgt.
Ik ben alles behalve een fan van specifieke telecom bedrijven maar helaas storingen gebeuren en fouten worden gemaakt. Het is ook wel wat cynisch; er is begrip voor de postbode die het portier opengooit maar geen begrip dat er even geen mobiel internet aanwezig was. Bij mij zou het toch eerder omgekeerd zijn. Iets minder begrip voor zo iets simpels als even te checken of er niemand aankomt voordat je je auto portier open doet en iets meer begrip dat een storing kan voorkomen.
Overigens wel heel fijn voor WF weer een artikel en weer heel wat reacties (en ja, ik doe vrolijk mee…………. )
Ik snap wel dat het voor hem lastig was om net dan geen communicatie volgens de normale weg te kunnen hebben met zijne zoon, maar als hij niet meer bij bewustzijn zou geweest zijn ging dat toch ook niet en het is niet dat hij ergens in een verdwaald bos lag waar niemand hem kon helpen. In deze tijden is een storing bij één provider toch nog wel te overkomen lijkt mij.
Allemaal heel vervelend hoor, maar hier rechtstreeks telenet aanvallen via de media gaat er voor mij toch wat over, dit discreet melden was ook een optie geweest maar zo zit vader van niet bepaald in elkaar vrees ik.
Storingen zijn schering en inslag en dit al enkele jaren!!!
Kom het maar tegen dat je thuiswerkt en plots je pc/laptop het voor uren niet meer doet. Of nog erger, kom het maar tegen dat je iets voorhebt thuis en je kan de hulpdiensten niet bereiken en je ligt te zieltogen(of erger) voor enkele uren
Je kan er gewoonweg niet op rekenen, dat is nu al jaren zo !
En die 1 € schadevergoeding/dag is lachwekkend indien je zoiets voorhad. Niet voor niks dat ze afgelopen jaren (zoals ik las) reeds 200 à 300.000 klanten verloren. Leuke toekomst gaan we tegemoet als alles nog verder digitaliseert zonder dat ze bedrijfszekerheid kunnen bieden.
En als je ze dan belt (als het al lukt) hebben ze telkens weer allerlei smoesjes om je problemen te minimaliseren.
Dus Telenet medewerkers ...niet enkel de familie van Remco , maar iedere klant kan jullie excuses gebruiken , maar nog beter zou zijn om ervoor te zorgen en ernaar te streven om optimale service en bedrijfszekerheid te bieden.
Mijn "excuses" aan Telenet voor dit negatieve/ kritische review van een verontwaardigde klant !!!!!
En nog dit ...aan degenen die die netwerk provider storingen bagateliseren ....stel je voor dat het je zoon , dochter , vrouw, man , kleinkind is ...... zal de humor ervan je snel ontgaan !!!
Niet zo aanstellen iedereen. De wereld vergaat echt niet bij een netwerkstoring. En iedereen die een ongeval krijgt komt gewoon in het ziekenhuis terecht.
maar idd. een netwerkstoring is op zich niet zo erg , maar als je dit 20 à 30 x /maand hebt ...is dat irritant en een beetje van het goede teveel dacht ik