Eli Iserbyt hoopt nog op startcontract in X2O Trofee: “Zou mijn thuiscross niet graag missen”
Foto: Cor Vos
maandag 23 oktober 2023 om 16:30

Eli Iserbyt hoopt nog op startcontract in X2O Trofee: “Zou mijn thuiscross niet graag missen”

Video Eli Iserbyt schonk zichzelf in de Druivencross een knap verjaardagsgeschenk, iets wat de West-Vlaming over anderhalve week maar wat graag zou overdoen op de Koppenberg. Alleen, Iserbyt heeft nog geen startcontract voor de X2O Trofee…

De Druivencross, dit seizoen de opener van de Telenet Superprestige, werd een waar spektakelstuk. Michael Vanthourenhout, Thibau Nys en Iserbyt zelf leken achtereenvolgens op weg naar de zege, maar het was laatstgenoemde die aan het langste eind trok. “Dit was reclame voor de cross. Voor mij moest het niet zo spannend zijn (lacht), maar dit is een mooi cadeau. Als je na zo’n wedstrijd wint, maakt dat het des te mooier.”

Al helemaal omdat Thibau Nys – sinds dit seizoen duidelijk de stap naar het winnen van topcrossen gezet – de eerste twee confrontaties naar zijn hand had gezet. “De uitslagen waren goed, de conditie was goed. Alleen was Michael (Vanthourenhout, ploegmaat, red.) wat ziek geworden voor Amerika. Door donderdag Ardooie mee te pikken, hoopten we klaar te zijn voor vandaag. Aangezien we allebei konden winnen, is dat gelukt. Natuurlijk was iedereen wat geprikkeld, maar dat maakt de ontlading extra groot.”

Is de Pauwels Sauzen-Bingoal-trein definitief vertrokken richting het EK in Pontchateau? “Het is vanaf nu elke week cross. Er wordt volgende week ook weer verwacht dat ik zal winnen. Die mentale last is er altijd wel, maar ik wil er nu vooral van genieten.”

Koppenberg
Al ligt er wel nog één probleempje in het verschiet. Iserbyt heeft nog altijd geen startcontract voor de X2O Trofee beet, wat toch zeer opvallend is. “Ik hoop dat het nog goedkomt. Ik ben toch een van de smaakmakers van de start van het seizoen, dus ik hoop die wedstrijden zeker te rijden. Het zou met pijn in het hart zijn dat ik mijn thuiskoers op de Koppenberg niet zou kunnen rijden. Dus laat ons hopen dat het tegen één november in orde is.”

RIDE Magazine
7 Reacties
23-10-2023 16:53
Iserbyt zal toch moeten nemen wat hij maximaal kan krijgen, een cross zonder Eli is nu ook niet zo’n grote ramp als organisator…
23-10-2023 20:49
Staaltje onderhandelen.

Overigens wel bijzonder dat je als ploegsponsor voor je zichtbaarheid in een fiks aantal TV-crossen afhankelijk bent van de startgeldonderhandelingen, die een van je kopmannen kennelijk onafhankelijk voert met een van de klassementen.

Als je als veldritsport verder wil, of überhaupt wil blijven bestaan, dan moet je van dat startgeld af.

Overigens zal het wel weer tijdig opgelost worden, maar als organisator zou ik mijn bod nu intrekken.
    24-10-2023 09:51
    Wel vreemd idd, want wat als Iserbyt beslist niet in prijs wil zakken en dan maar niet gaat rijden, zodat men de volgende keer weet dat hij niet bluft. Dan ben je als sponsor flink minder te zien. Moet haast wel een korting in het contract zijn opgenomen ofzo.
23-10-2023 21:26
Als je er graag wilt rijden doe je dat toch voor wat minder geld dan? De rest van de wereld die geen prof is krijgt ook geen startgeld voor een wedstrijdje... En ja, het is zijn werk. Maar hij heeft natuurlijk ook een contract en maandsalaris, plus eventueel nog prijzengeld. Als je er dus zo graag wilt rijden doe je dat toch ook voor weinig geld, onzin verhaal van Eli dit.
    27-10-2023 09:47
    In dat salaris is ingecalculeerd dat er ook nog startgeld komt.
23-10-2023 16:38
Eli de geldwolf? OF een gierige organisatie?
Zal een kwestie van vraag en aanbod zijn. En de organisatie zal 'm minder waard vinden dan dat Eli zichzelf waard vindt. Anders kan ik me ook geen reden bedenken waarom ze er nog niet uit zijn. Iserbyt is immers 1 van de smaakmakers; tegelijkertijd is hij zeker niet onmisbaar voor een organisator als je een paar andere interessante renners op je affiche hebt staan.
24-10-2023 11:56
wie het onderste uit de kan wil, krijgt de deksel op zijn neus. In zijn houding verliest hij meer dan hij te winnen heeft. Zijn populariteit stijgt niet en dus zijn marktwaarde voor dat onderdeel wat dat betreft ook niet.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine