Einde trainingskamp voor Mike Teunissen na val in afdaling
Mike Teunissen - foto: Cor Vos
zaterdag 13 februari 2021 om 16:12

Einde trainingskamp voor Mike Teunissen na val in afdaling

Mike Teunissen is hard ten val gekomen tijdens een afdaling op trainingskamp in Tenerife. Het is onduidelijk wat er precies aan scheelt bij de Limburger. Jumbo-Visma meldt via sociale media echter wel dat de voormalige geletruidrager in de Tour zondag naar Nederland terugkeert voor nader onderzoek.

Voor Teunissen is zijn valpartij een flinke tegenslag met het oog op het nieuwe seizoen. Vorig jaar ging zijn seizoen grotendeels verloren door een blessure aan zijn knie door een val tijdens een trainingsstage in het Franse Tignes. Normaal had Teunissen over twee weken zijn seizoen geopend in de Omloop Het Nieuwsblad, maar het is onzeker of dit plan kan worden uitgevoerd.

Op Twitter laat Teunissen weten dat hij behoorlijk baalt van zijn crash. “Ongelooflijk en behoorlijk teleurstellend, om het zacht uit te drukken. Een stap vooruit zetten, om er weer een paar terug te moeten doen”, schrijft hij.

RIDE Magazine
40 Reacties
13-02-2021 16:37
Hopelijk niet te ernstig anders hebben ze toch wel een klein probleempje voor de klassiekers
    13-02-2021 17:10
    Als het niks ernstigs is dan was hij waarschijnlijk wel in Spanje gebleven. Hopelijk valt het mee.
    13-02-2021 17:27
    Geen Dumoulin, geen Teunissen.
    Van Aert gaat vaak alleen zitten.
    13-02-2021 22:16
    Groetjesaandevoetjes, als het meevalt was hij wel in Spanje gebleven. Hopelijk is het niets ernstigs...

    (Uhm, zoiets...?...)
    13-02-2021 23:18
    Ze hadden sowieso al een klein probleempje voor de klassiekers door de zwakke entourage voor Van Aert, nu hebben ze een groot probleem. Worden 4 leuke jaren voor Wout, want heel veel beter zie ik het ook niet worden de komende jaren.
    14-02-2021 10:56
    Nu kunnen ze twee renners mee sturen die voor Wout willen rijden.
13-02-2021 16:39
'Super-tuck'?
13-02-2021 16:46
De nieuwe Kelderman?
13-02-2021 17:36
Oei, hopelijk valt het mee.
13-02-2021 19:40
Zien ze nog mogelijkheid om de UCI de schuld te geven, of?
    13-02-2021 20:49
    @Gilberto, DQS fan?
    13-02-2021 20:55
    Niet per se, maar ik sta achter de UCI
    13-02-2021 21:35
    UCI is idd feilloos
    13-02-2021 21:38
    Lekker pik
    13-02-2021 22:25
    Gilberto,
    Ik denk het wel. Hij moest tijdens het fietsen nadenken over de onbenullige verboden hoe je op de fiets mag zitten dat hij even niet oplette.

    On
    Balen voor Teunissen en zijn werkgever. Ik hoop dat het niet te ernstig is.
13-02-2021 20:58
Die Instagram post komt wel een beetje luguber over imo
13-02-2021 21:03
Wellicht van Keirsbulck erbij nemen voor het voorjaar? Even een mannetje erbij nu Tom er niet bij is en wellicht Mike ook al niet
    13-02-2021 22:23
    Vermote maakt een gemotiveerdere indruk.
    14-02-2021 09:22
    Die eist de koppositie op
    14-02-2021 21:00
    Van Vermote mag je wel 100% zeker zijn dat die in dienst rijdt, van die twee uitvallers had ik zo mijn twijfels.
13-02-2021 21:04
Gaat weer lekker voor Van Aert.
Snel beterschap Teunissen.
13-02-2021 22:05
Verdorie! Wat enorm vervelend voor Mike...

Hopelijk zal TJV als ploeg geen modderfiguur slaan in de Vlaamse klassiekers in de ondersteuning voor WvA, net als in de afgelopen twee jaren. :-(
    14-02-2021 13:20
    Dat modderfiguur in de Vlaamse klassiekers is voor 2019 sowieso je reinste kolder. Geen idee op basis waarvan je dat blijft herhalen, terwijl je ondertussen ook zelf al eens wat reëler had terug kunnen kijken.

    Zelfs de altijd kritische Belgen, waar het de ondersteuning van in buitenlandse dienst rijdende landgenoten betreft, waren toen wel te spreken over de ploeg rond Van Aert:
    https://www.hln.be/wielrennen/the-wolfpack-light-jumbo-visma-na-deceuninck-quick-step-sterkste-ploeg-in-het-voorjaar~a5faba7e/
    14-02-2021 21:34
    Artikel van 2 april 2019 zie ik, geschreven voor de RVV en PR van dat jaar. Ik denk dat deze mening na de desastreuze ondersteuning in PR 2019 al wel wat werd bijgesteld.
    14-02-2021 21:46
    Mmm... Ik denk dat Vlaanderen het beeld van de auteur weinig zal hebben beïnvloed, aangezien ze daar in de breedte ook weer op de afspraak waren. Roubaix is daarna altijd een verhaal apart (normaal gewoon de beste koers voor die Jumbo knechten), waar pech in het Bos bij de kopman in dit geval direct heeft gezorgd voor het uitschakelen van één knecht (los daarvan stond er daar nog een knecht zelf met pech) en belangrijke krachten verspeelde bij Wynants, plus indirect Teunissen promoveerde tot schaduw kopman omdat de ploeg hoe dan ook een uitslag wilde rijden. Daar valt van alles over te zeggen, maar niet dat in die koers bleek dat de knechten van Van Aert toch niet zo goed waren als die auteur dacht.

    Hoe dan ook onmogelijk dat zo'n koers aanleiding kan zijn om van een sterk blok in ondersteuning, opeens een armoedig blok te maken. Duidelijk dat ze dat jaar gewoon een goede groep rond Van Aert hadden.
    14-02-2021 22:02
    De altijd kritische Belgen waren na die koers in elk geval niet opgezet met het vertoon van de geel-zwarte brigade. De tactische keuze voor Teunissen was zoals steeds de verkeerde en we mogen stellen dat het indrukwekkend sterke Jumbo-blok toch vrij ver van de finish (Wallers) volledig ontregeld was. Maar je hebt gelijk, het was toen beter dan in de RVV van dit jaar.
    14-02-2021 22:10
    Zeker, net als in Omloop vorig jaar waren ze in 2019, in tegenstelling tot Vlaanderen van vorig jaar, nagenoeg zonder uitzondering bij de betere blokken. Vreemde opmerking dus van assen.
    14-02-2021 22:18
    Indrukwekkend sterk in de Omloop 2020. Jammer genoeg 2 minuten achter de groep met de falende Teunissen. Jammer genoeg ook de enige koers waar ze als blok echt iets betekenden.
    14-02-2021 22:25
    Omloop was gewoon goed, met na DCQS het tweede blok in koers (het beeld van die auteur bevestigend). Indrukwekkend lijkt me overdreven.

    Wevelgem was vorig jaar ook zeker niet slecht, met als enige ploeg nog een knecht die in het laatste half uur een aanval van een andere kopman kon neutraliseren.

    Sanremo was ook prima, met nog een knecht die het tempo bepaalde op de Poggio.

    Vlaanderen was echter helemaal niets, maar lijkt daarmee eerder een negatieve uitzondering, dan een koers die een goed beeld geeft van wat je de laatste twee jaar gemiddeld van de knechten van Van Aert kon verwachten.
    14-02-2021 22:35
    Omloop, de koers waarin de schaduwkopman de kopman vast zet.

    Wevelgem, een wedstrijd waarin Teunissen de kopman zijn belangrijkste wapen (knallen op de Kemmel) afneemt. Later één aanval neutraliseren, maakt het nog geen top-ondersteuning. In volle finale zat van Aert nog altijd alleen; met VDP in zn wiel.

    Sanremo, de koers waarin Jumbo geen man heeft om van Aert vooraan af te zetten.

    RVV ben ik met je eens.
13-02-2021 22:09
Had gehoopt op een betere Schelling, maar deze prestatie is op zich ook netjes
14-02-2021 02:29
Zo ook Cor Jansen op schaatstocht over een losgeraakte veter gevallen, na 2 uur durende schaatstocht. Heup gebroken, inmiddels geopereerd, en direct achter de rollator om zo weinig mogelijk trainingsachterstand op te lopen.
14-02-2021 08:31
Vervelend voor Mike. Hopelijk niet al te ernstig voor hem en de ploeg.
14-02-2021 10:46
Erg vervelend voor Mike en de ploeg.


Zitten er in het opleidingsteam niet een paar kasseienvreters ? Want we hebben dadelijk toch acht races op steentjes/gravel op het allerhoogste niveau waar toch heel wat World Tour punten te verdienen zijn.

Van Aert
Dekker
Wijnants
Van Hooydonck

Wie vult aan ?
    14-02-2021 11:21
    Roosen
    Affini
    Eenkhoorn
    Martin
    Martens

    Tot zover kom ik :)
    14-02-2021 12:46
    Olav Kooij!
14-02-2021 12:20
Affini ooit 16e in Parijs-Roubaix voor de beloftes. (Maar dat zegt helemaal niets) En daarnaast een keer 53e in de Omloop.

Eenkhoorn, 13e in de Omloop voor beloften, en eens 39e in de Omloop.

Roosen zou het inderdaad wel moeten aankunnen, die reed tenslotte al eens top zestien in de Ronde van Vlaanderen, Dwars door Vlaanderen en de Omloop.

Martens, de laatste keer dat die op kasseien heeft gereden was in 2013 en toen werd hij 123e in de Omloop. Dus tsja als het echt niet anders kan.

Martin, heeft sinds z'n komst naar Jumbo nul kasseien races gereden. En ik betwijfel of het team hem op deze ondergrond überhaupt wil uitspelen. Ze hebben hem straks hard genoeg nodig voor andere zaken. Maar wie weet, als er echt niemand anders is ?

Wat betreft m'n eigen keuzes, David Dekker heeft wat betreft de kasseien ook alles nog te bewijzen en kan hooguit leuk zijn voor de eerste 150km. Nathan van Hooydonck kan top vijftig rijden, ik ben echt benieuwd of hij zich nog flink kan verbeteren. En dan hebben we Wijnants nog, die in een ver verleden aangetoond heeft de steentjes wel aan te kunnen. Ik gun hem een mooi afscheid en hoop dat hij z'n laatste fatsoenlijke uitslag op kasseien uit 2016 kan benaderen. (12e Parijs-Roubaix)

Teunissen was binnen de ploeg toch de enige die Van Aert nog een beetje kon bijstaan in het laatste kwart van de wedstrijd. Gezien 6e in Omloop 2020, 18e Gent-Wevelgem 2020, 7e Parijs-Roubaix 2019. Erg jammer dus voor Mike, want na z'n pech vorig seizoen had ik hem dit seizoen wel weer een stap voorwaarts gegund. Hij is inmiddels toch alweer 28, een leeftijd waarmee hij het predicaat talent zo ondertussen toch wel kwijt is.

Maar in de breedte is het wel erg, erg triest wat Jumbo-Visma kan voorleggen. Ik zou het development team eens moeten bestuderen, misschien dat daar wat aanstormende kasseien talentjes rondrijden ??
    14-02-2021 13:19
    Je hebt helemaal gelijk, maar JV heeft daar kennelijk geen oren naar.
    14-02-2021 21:39
    Van Aert zal het naar goede gewoonte weer alleen mogen doen. Benieuwd of DCQS hem tactisch gaat fijn malen. Op tijd zelf de wedstrijden open breken en hopen dat VDP er ook zijn in heeft, lijkt me nog de beste optie.
14-02-2021 13:18
Hidde van Veenendaal die heeft bij de junioren Paris - Roubaix Juniors gewonnen en E3 BinckBank Classic was hij 6e. in het zelfde jaar. Ook Axel van der Tuuk heeft zich daar laten zien met een 3e. stek.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine