Egan Bernal roept op tot kalmte: “In de Tour zullen we er staan”

maandag 10 augustus 2020 om 10:02
Egan Bernal roept op tot kalmte: “In de Tour zullen we er staan”

Bernal - foto: Cor Vos

Egan Bernal heeft opgeroepen tot kalmte na de Tour de l’Ain. In de Franse wedstrijd moest hij met zijn ploeg Team Ineos zijn meerdere erkennen in Jumbo-Visma, dat de eindoverwinning pakte met Primož Roglič. De Colombiaan komt de Sloveen straks ook in de Tour de France tegen.

Bernal liet in de slotetappe zijn ploeggenoten een hoog tempo rijden in aanloop naar de slotklim, de Grand Colombier. Voor Geraint Thomas was het na een paar kilometer op de slotklim gedaan. Dan cijferden Andrey Amador, Chris Froome en Jonathan Castroviejo zich weg om Roglič’ ploeg onder druk te zetten, maar de Sloveen hield stand.

“Vandaag hebben we laten zien dat we hier ook een heel hoog tempo kunnen rijden”, zei Bernal gisteren tegen Cyclingnews na de aankomst op de Grand Colombier. “We hebben onze koers gereden en we kunnen blij zijn met hoe het ging, niet alleen hier maar ook in La Route d’Occitanie. Ons grote doel is de Tour de France.”

Rustig blijven
De Colombiaan maakt zich geen zorgen over de prestaties van zijn ploeggenoten Thomas en Froome. “Dit is een koers om je voor te bereiden op de Tour. Enkele andere grote renners van andere teams zijn vandaag ook vroeg gelost. Dat betekent niet dat ze er niet zullen staan in het klassement van de Tour de France.”

Daarom roept hij op tot kalmte. “We moeten rustig blijven en weten dat we hier alleen zijn om te trainen. We willen zeker een goede training afwerken, maar we zullen er staan in de Tour.”

Bernal (r) naast Quintana en eindwinnaar Roglič – foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

69 Reacties

SnellePelle 10 augustus 2020 om 10:14

“Hoogmoed komt voor de val” luid het spreekwoord. En Ineos heeft altijd al op de afspraak gestaan, dus lijkt het mij zaak voor Jumbo om niet met al te veel vertrouwen naar de Tour te gaan.

Ik zou Jumbo nog niet omdopen tot de “Killer bee’s” :-)

bartp25 10 augustus 2020 om 10:32

Interview van Niermann op de NOS is perfect. Geeft hij inderdaad aan dat ze nog niks hebben en dat het voor de Tour nog allemaal kan veranderen. Ze zijn nog niet van Ineos af.

Panache 10 augustus 2020 om 10:15

Laten we net doen alsof er paniek is… Tuurlijk is dit trainen. Goed zijn zegt iets, slecht lijken zegt niets. Jumbo -Ineos 0-0.

Spartacus 10 augustus 2020 om 10:17

Hij heeft zeker een punt en de voorgaande jaren laat zien dat ook toen al een Thomas en Froome niet overtuigend waren in de koersen voor de Tour, en er in de Tour dan opeens wel stonden.
Maar: blijkbaar gaan een hoop mensen er dan maar vanuit dat ze bij Jumbo al op hun top zitten. Ik lees juist dat ze in Tignes niet te intensief hebben getraind om te voorkomen dat ze te vroeg pieken. En dat ze juist de intensieve trainingen in deze voorbereidingskoersen uitvoeren.

Poeksel 10 augustus 2020 om 10:30

"de voorgaande jaren laat zien dat ook toen al een Thomas en Froome niet overtuigend waren in de koersen voor de Tour"

Wat betreft Froome vergis je je denk ik? Zeker als je kijkt naar de Dauphiné.

Harm Zijlstra 10 augustus 2020 om 10:43

Froome heeft de Dauhphiné drie keer gewonnen, Thomas één keer. Lijkt me redelijk overtuigend.

Spartacus 10 augustus 2020 om 11:45

Excuses. Met Froome was het niet voor de Tour, maar voor de Giro, die hij uiteindelijk wel won.

Jean Dumas 10 augustus 2020 om 13:08

Op zich heb je gelijk, maar er is meer onrust dan andere jaren. Froome is een woelwater en het vertrouwen zal niet optimaal zijn.

Slick 10 augustus 2020 om 10:50

Ik verheug me op de strijd! Het wedijveren is begonnen. En vergeet niet, dit waren 2 zware dagen, in de tour kan het zomaar anders worden, meer druk, beter bezet deelnemersveld, langere tijdsspanne. Ik denk dat Egan nu de puntjes op de I gaat zetten en goed gekeken heeft wat mogelijk is. Er stond nu geen maat op Roglic maar zoals we al eens eerder hebben gezien in de Giro, zodra de derde week aanbreekt gaat het pokeren beginnen! “als twee honden vechten om een been loopt de derde ermee heen”.

horsm 10 augustus 2020 om 11:23

Ik vond Bernal zelf niet tegenvallen. Ondanks de overmacht lukte het TLJ het niet om hem te breken. Elke keer als hij eraf lag, keerde hij terug. En hij plaatste zelfs een aanval in de laatste 700m.

Roberto Chasse-inque 10 augustus 2020 om 10:54

Sorry, ik vind het allemaal lachwekkend. En ga totaal. Niet mee in de euforie met betrekking tot Jumbo Visma. Gaan we serieus al blij zijn met een paar overwinningen in de Tour de l’Ain? Sam Oomen heeft deze wedstrijd al eens gewonnen. Meer hoef ik niet te zeggen.

Als we dan toch conclusies mogen trekken: Kruijswijk en Dumoulin zijn slecht in vorm. Als zelfs een Bennett, die hooguit top 12, top 13 kan rijden, significant beter oogt…. Guillaume Martin finisht voor Kruijswijk en Dumoulin.
Roglic daarentegen, goede renner. Alleen te vroeg in vorm.

Mensen: laten we. Eerlijk zijn. Dumoulin is knecht deze Tour. En Bernal gaat de Tour winnen. Alle indicatoren die ik hanteer wijzen op deze richting.

Groeten, ik ga op vakantie. Tot vrijdag.

bartp25 10 augustus 2020 om 10:59

Alle indicatoren die jij hanteert, dus hoeven niet die van mij te zien. Sam Oomen heeft deze koers gewonnen maar goed tegen welk deelnemersveld. Demare won een wedstrijd die vorig jaar door klimmers werd gewonnen, dus dat is al een onzin redenatie.
Waar ik je volledig gelijk in geef is dat dit pas de inleidende beschietingen zijn en het in de tour pas echt gaat beginnen, ook is Roglic de absolute kopman van TJV SK en TD zijn knecht. Maar goed de eerste klap is een daalder waard en deze overwinning is zeker voor TJV, ook al is het een kleine.

S. Morgenstern 10 augustus 2020 om 11:02

Ben je niet heel euforisch over het feit dat Dumoulin en Kruijswijk dit al kunnen terwijl ze nog slecht in vorm zijn?! Lijkt me geweldig.

tendam 10 augustus 2020 om 11:10

Nou, als dit je argumenten zijn, vrees ik dat er weinig te doen gaat zijn aan de dominantie van Jumbo in de Tour… wat een onzinverhaal zeg. Sam Oomen won deze koers, zelfs Bert-Jan Lindeman deed dat, maar toen deden er geen 3 oud-Tourwinnaars mee.

Dumoulin is duidelijk aan een zeer sterke progressie bezig, van de 2e naar de 3e etappe was de vooruitgang al enorm. Kruijswijk is voor zijn doen zeer goed in een voorbereidingskoers, en lijkt opzettelijk niet te diep te willen gaan. Hij kijkt alleen maar naar z’n Garmin.

Kannibaal van Schepdaal 10 augustus 2020 om 11:39

Sta me toe om je niet serieus te nemen als je het belang van deze wedstrijd minimaliseert omdat Sam Oomen ze in een ander jaar, op een ander moment in het seizoen en met een minder deelnemersveld gewonnen heeft.

Dan ken je niet veel van de koers, vrees ik.

CechRepublic 10 augustus 2020 om 11:58

Dumoulin en Kruijswijk hebben inderdaad nog niet de glorieuze vorm van Froome en Thomas. En Bennet kan in een eindklassement natuurlijk nooit op tegen Castroviejo, maar toch vond ik je te somber. Misschien wordt de hele Jumbo ploeg nog wat sterker de komende weken en kunnen ze het dan wel bolwerken tegen Ineos dat gisteren wel erg dominant was…

bartp25 10 augustus 2020 om 12:21

@cech, ineos dominant gisteren? Ja ik zag Froome zich dubbel vouwen op zijn fiets zonder enig resultaat. Dumoulin en Kruijswijk hebben niet de vorm van Froome en Thomas heb je wel gekeken? Er was de afgelopen dagen maar 1 team dominant in de tour de L’ain en dat was TJV, met enorme voorsprong.

CechRepublic 10 augustus 2020 om 12:50

@bartp25 Ik maakt gebruik van de stijlfiguur ironie. Hoewel dit misschien meer sarcasme was.

bartp25 10 augustus 2020 om 12:59

Oke was al aan het twijfelen over sarcasme, dan mag je mijn reactie als ongeschreven beschouwen

Charlie33 10 augustus 2020 om 10:59

Ineos is wel in paniek. Anders zou dit verhaal niet naar buiten komen.

Spake Breekerd 10 augustus 2020 om 12:15

Als je bekend bent met de gespreksvorm “interview”, oogt het naar buiten komen van deze uitspraken al een stuk minder paniekerig.

Chaba 10 augustus 2020 om 11:07

Froome en Thomas hebben in ieder geval nog een hoop werk te doen. En ook Dumoulin moet nog beter worden.
We gaan zien of een Roglic of Bernal te vroeg in vorm zijn. Deze jongen hebben een hoog basis niveau en het lijkt me toch niet dat ze zo een fout zullen maken.
Ze zullen wel geleerd hebben van de Giro / Ronde van Romandië tav Roglic.

Wheely 10 augustus 2020 om 11:08

Bernal had wellicht een slechte dag, zo zag het er in ieder geval uit, maar als die tweede plaats het resultaat daarvan is mag hij niet klagen. In de Tour vorig jaar was hij ook echt niet elke dag top en wint hij alsnog. Zie niet in waarom het dit jaar ook niet zou kunnen.

Glorious 10 augustus 2020 om 11:10

Bernal lijkt aardig geschrokken van Jumbo :) :) Ook al heeft hij een punt, ze herhalen het continu en Bernal wilde maar al te graag winnen.

Gerard111 10 augustus 2020 om 11:12

De mannen die er door zakken in D-L nu kan je ook wel schrappen voor een klassement in de Tour denk ik.Dan moet je staan wel..

Gerard111 10 augustus 2020 om 11:13

(er)

horsm 10 augustus 2020 om 11:20

Hmm… ik vond Thomas toch wel serieus tegenvallen, terwijl ik had verwacht dat hij er zou staan. En met een Froome die echt nog lang de oude niet is, houdt Ineos ineens maar 1 kopman over ipv 3.

Daarnaast werd het duidelijk dat Roglic als puncheur duidelijk de betere is van Bernal. In de tour zijn nogal wat aankomsten die vergelijkbaar zijn met die van gisteren, en daar gaat Bernal dus geen tijd op hem winnen. Daarnaast heeft Roglic natuurlijk ook nog de tijdrit. Bernal zou het dan echt moeten hebben van een langere aanvallen bergop. Maar met Dumoulin, Gesink, Bennett en Kuss kan TJV een behoorlijk tempo maken voor een langere periode. Dus dat wordt niet makkelijk. (En ik vermoed dat Van Aert een tijdje mee zou kunnen bergop, zodat Gesink pas later op kop gezet gaat worden).

Er is natuurlijk pas reden tot paniek als de Dauphinee vergelijkbaar verloopt, maar het aantal wegen dat naar INEOS winst kan leiden lijkt een stuk kleiner geworden.

Kannibaal van Schepdaal 10 augustus 2020 om 11:41

Volledig akkoord, Roglic duidelijk favoriet voor de Tour.

Jean Dumas 10 augustus 2020 om 13:09

Er is 1 rit waar Bernal zijn slag kan slaan en dat is Meribel/Col de la Loze.

Gerard111 10 augustus 2020 om 11:23

Sivakof een prima back up hoor,die schijnt in topvorm te zijn momenteel.

horsm 10 augustus 2020 om 11:27

Voor tourwinst?

josi 10 augustus 2020 om 11:25

Het is altijd lastig in te schatten wie waar zit in zijn voorbereiding. Ik denk zeker dat Ineos in de Tour een stuk sterker zal zijn. Sowieso zullen Sivakov en Van Baarle er nog bij komen, wat toch flink zal schelen. En Thomas zie ik nog wel op niveau komen, die presteerde vorig jaar in de aanloop naar de Tour ook vrijwel niks. Dit zijn leuke voorbeschietingen, maar al te veel voorspellende waarde hebben ze niet.

horsm 10 augustus 2020 om 11:28

Maar TJV krijgt Van Aert erbij – toch zeker niet de mindere van Van Baarle.

Kannibaal van Schepdaal 10 augustus 2020 om 11:45

Thomas kwam vorig jaar redelijk op niveau vanaf Romandië, twee maand voor de Tour. In Zwitserland kon hij zijn vorm niet tonen door een val.

Tussen Tour de l’Ain en de TdF zitten dit jaar een kleine drie weken. Als hij echt niet goed was, zal het puur knechten worden.

tendam 10 augustus 2020 om 11:48

Van Baarle is bergop wel beter dan Van Aert. Op lange beklimmingen tenminste. Maar bij Jumbo komt Kuss er nog bij, die schat ik eigenlijk hoger in dan Bennett, al is dat momenteel bijna niet mogelijk.

Maar met Sivakov en Sosa ziet de steun van Bernal er ook weer heel anders uit. Uiteindelijk komt het er toch op neer of Bernal zelf sterk genoeg is om Roglic te volgen, of wie dan ook.

Franco Ballerini 10 augustus 2020 om 12:01

@tendam: ik geloof totaal niet dat Kuss in staat is hetzelfde te doen als wat Bennett de vorige drie dagen heeft laten zien. Als TJV echt in met het sterkst mogelijke team naar de Tour wil gaan, dan laten ze Kuss thuis en nemen ze de Plus mee. Ik ga er dan vanuit dat de Plus professioneel genoeg is en niet aan zijn toekomstige werkgever denkt.

tendam 10 augustus 2020 om 12:04

@franco ballerini
Dan heb je de Vuelta zeker niet gezien. Kuss was daar verreweg de sterkste knecht bergop. De Plus schijnt niet eens in vorm te zijn.

S. Morgenstern 10 augustus 2020 om 12:06

Kuss is af en toe uitzonderlijk in de bergen, maar overall niet van het niveau van Bennett.

tendam 10 augustus 2020 om 12:08

Bennett rijdt ook niet bepaald elke dag zo hard omhoog. Zoals we onlangs nog in Burgos konden zien, toen Kuss hem omhoog moest sleuren in de slotrit.

Franco Ballerini 10 augustus 2020 om 12:16

Bennett reed 2 jaar geleden nog top 10 Giro (en lijkt nu minstens even sterk). Dat zie ik Kuss echt niet doen, of hij moet zich enorm gaan verbeteren. Of de Plus in vorm is weet ik niet, maar ik zou zelfs een de Plus op 90% liever meenemen.

S. Morgenstern 10 augustus 2020 om 12:18

Nee, dan zou hij wel kopman zijn. De bodem is echter veel minder diep, dan bij Kuss en het plafond is vlakker.

tendam 10 augustus 2020 om 13:02

@franco ballerini
Ik denk dat je onze vriend Sepp Kuss nogal onderschat… wacht maar. Hij wil er inderdaad wel eens doorheen zakken, maar als hij goed is, is hij ook echt heel goed.

Franco Ballerini 10 augustus 2020 om 13:22

@tendam: Kuss is mij veel te wisselvallig en te eenzijdig (met de Plus heb je een goede klimknecht maar ook een uitstekende knecht op het vlakke). Maar ik hoop dat ik ongelijk krijg de komende Tour, dan mag je mij er aan herinneren.

Romāns Vainšteins 10 augustus 2020 om 16:29

Ik zie in Kuss de aangewezen man om steeds mee te zitten in de onvermijdelijke vluchtgroepen die in de bergen gaan ontstaan, dan heb je nog een springplank die op lastige klimmen niet stilvalt wanneer zich een mooie kans voordoet. qua sleuren en pleuren heeft Bennett wel aangetoond dat hem dat goed afgaat. Voila opgelost.

Franco Ballerini 10 augustus 2020 om 17:00

@Romāns Vainšteins: in theorie klinkt dat goed, en heel wat jaartjes geleden werkte dat ook wel op die manier. Maar wat ik de afgelopen jaren zie is dat de "springplankjes" al dermate veel gegeven hebben dat ze nog maar amper van nut zijn. Uitzonderingen daargelaten is de springplank veelal goed voor een paar honderd meter steun.

Romāns Vainšteins 10 augustus 2020 om 17:10

In de tour wat minder maar springplankjes in de giro en vuelta hebben al best fraaie resultaten opgeleverd waaronder het *snif* ‘ons’ uit de klauwen rukken van 2 rondes. Movistar en Astana hebben er veelal successen mee behaald.

In ieder geval is Kuss de aangewezen man ervoor.

Lionel Gesink 10 augustus 2020 om 11:29

Het is nog bijna 3 weken tot de tour en 5,5 tot de laatste beslissende klimtijdrit. Voor degene die tekort komen is er dus nog tijd genoeg om de puntjes op de I te zetten en voor degene die nu misschien al te goed zijn kan het nog lastig worden om dit niveau 5,5 week vast te houden. Voor iemand als Dumoulin is het om die reden helemaal niet verkeerd dat hij nu nog wat achter ligt.

Fast Freddy 10 augustus 2020 om 12:04

De kans is groot dat deze tour voor Ineos anders wordt dan ze de afgelopen 7-8 jaar gewend waren. Nooit hadden ze een min of meer gelijkwaardig blok tegenover zich. Dan laat ik de tridente van Movistar even buiten beschouwing, want daarvan was vooraf al de verwachting dat ze geen blok zouden vormen. Dat men bij Ineos daarom ietwat nerveus wordt is dan ook niet gek. Keer op keer bevestigen is ook lastiger dan acteren in de rol van uitdager.
Hopelijk is de kijker spekkoper, maar ik vrees eigenlijk voor een nog meer gecontroleerde race.

vocsnor 10 augustus 2020 om 12:57

Paniek bij Ineos is pas nodig als REV plots besluit om toch nog even de Tour mee te pikken.

tendam 10 augustus 2020 om 13:03

Evenepoel is niet ineens beter dan Roglic, laat ze eerst eens samen een koers betwisten. Ik vermoed dat Roglic voorlopig wint.

bartp25 10 augustus 2020 om 13:11

Mooi stuk daarover op Sporza, daar geven ze ook aan dat REV misschien wel mee kan doen in de tour, maar zonder fatsoenlijke knechten gesloopt zal worden door Ineos en TJV, hoe goed die jongen ook is, in zijn eentje red hij het niet in de tour. Vind het persoonlijk zeer jammer dat REV niet in de dauphine rijdt, had graag gezien wat hij inderdaad tegen Roglic zou kunnen. Roglic is de afgelopen 2 jaar toch de allerbeste met betrekking tot rondjes van een week.

vocsnor 10 augustus 2020 om 14:22

Was ook eigenlijk niet serieus bedoeld.
Het zou ook zonde zijn om REV al op te branden voor z’n 22e

Romāns Vainšteins 10 augustus 2020 om 16:31

QS kan Alaphilippe en Jungels in dienst zetten en dan heeft ie prima omkadering tot aan de finales bergop.

bartp25 10 augustus 2020 om 16:58

Met enkel Jungels en Alaphilippe ga je er niet komen, komen beide tekort in het echte hooggebergte, geen schande natuurlijk. Voor de Tour zal er bij QS nog een aantal versterkingen bijmoeten bij REV

Romāns Vainšteins 10 augustus 2020 om 17:15

In het hedendaagse wielrennen sparen de favorieten driekwart vd ploeg tot aan de slotklimvoet. Dan heb je als QS gewoon nog Alaphilippe en Jungels over.

Murcia 10 augustus 2020 om 13:33

Al deze koersen zijn gewoon inleidende beschietingen maar het is wel frappant dat hier op het forum na Bernal’s overwinning in Occitanië niemand sprak over te vroeg pieken en nu bij de overwinning van Roglic ineens wel. Bij beide ploegen komt er bij de Tour nog kwaliteit bij Kwiatkowski, van Baarle en Sivakov en bij TJV Wout en Kuss en ik vermoed dat met name Thomas zal verbeteren. Hij weet dat deze Tour gemaakt is voor iemand met zijn punch aan het einde van de etappes. Aan de andere kant zal er ook rek op zitten bij Primoz, Steven en Tom. Op naar de volgende krachtmeting vanaf woensdag in de Dauphine. Gelukkig op Sporza , ik kan niet wachten.

Ontframed 10 augustus 2020 om 13:40

Ik mis de oer-Hollandsche nuchterheid hier in de panelen. Na jarenlange hegemonie is het de ‘killer bees’ gelukt om Ineos te vernederen in een mooie meerdaagse koers. TJV was gewoon beter en dit vertrouwen nemen ze straks toch maar weer mooi op de fiets tijdens de Tour.

Frank V 10 augustus 2020 om 13:45

Die explosiviteit van Roglic kunnen ze nooit aan tippen. Of het moet de Geraint Thomas van 2018 zijn.

bartp25 10 augustus 2020 om 13:50

qua explosiviteit, denk ik dat enkel Alaphilippe nog sterker is. Ben opzicht ook wel benieuwd naar hem deze dauphine.

GUY MALFAIT 10 augustus 2020 om 13:56

Die explosiviteit heeft hij volgens mij niet op 2000 meter hoogte. Ik ben graag verkeerd hierin, maar ik twijfel eraan.

jsprunk 10 augustus 2020 om 14:24

Pinot is in mijn ogen de snelste aan de streep op hoogte

bartp25 10 augustus 2020 om 15:10

Pinot was ik inderdaad even vergeten, vind ik een mooie coureur. Alleen lijkt hij in een ronde van 3 weken altijd iets tegen te komen waardoor hij niet echt de prestaties haalt die je kunt koppelen aan zijn niveau op dat moment. Vorig jaar leek hij de sterkste te zijn om vervolgens weer te moeten afstappen.

GUY MALFAIT 10 augustus 2020 om 13:55

We zijn pas 2 weken aan het koersen. Je kan evengoed beweren dat VDP het niet meer kan op basis van zijn resultaten.

Scott Sunderland 10 augustus 2020 om 14:04

Jumbo lijkt vooral in de breedte sterker. Maar Bernal is goed en die is sowieso de aangewezen man bij INEOS. Die kan zomaar weer de Tour winnen. Thomas is nog niet goed. Benieuwd of hij zich net op tijd kan klaarstomen. Froome heb ik geen fiducie meer in door zijn blessures van vorig jaar.

VerstandOpNul 10 augustus 2020 om 14:35

Tuurlijk Ineos zal nog verbeteren, maar dat we voor het eerst een tour gaan zien met een volwaardige concurrent, dat is duidelijk..
Ik vond TJV enorm goed georganiseerd en geconcentreerd koersen deze dagen. Is al bekend welke ploegleiders meegaan naar de Tour?

Romāns Vainšteins 10 augustus 2020 om 17:18

Wat ze ook nog even moeten doen is van tevoren aangeven dat indien de tour gecanceld wordt deze koers naar die status opwaardeert. Hoef je in de tour weken alleen nog maar even lbl, RVV, pr en wk af te haspelen, next.

user5697 10 augustus 2020 om 17:26

Maar die superioriteit moet Jumbo nu niet aan de dag leggen, maar over vier weken pas. En daar knelt het schoentje. Zie ik Dumoulin na zijn jarenlang minder presteren en zelfs inactiviteit nog beter worden de komende weken (weliswaar met de kans op een dipje af en toe), dan denk ik niet dat Kruiswijk en Roglic het nog vijf weken op dit niveau uithouden. Thomas, en in iets mindere mate Froome, zullen dan wel top zijn. En reken er maar nog een drietal goede knechten bij. En Bernal, die zal er zeker staan. Volgen in het (midden)gebergte, en toeslaan in het hooggebergte. Dus, in blok, zie ik INEOS over een maand beter presteren dan Jumbo. En zie ik ook Bernal net een stukje scherper over de hoogste beklimmingen gaan dan Roglic. Met een of twee lastige tijdritten (klimtijdrit niet meegerekend) zou Roglic misschien wel de favoriet zijn. Maar met enkel een klimtijdrit waarin Roglic hooguit een paar tiental seconden op Bernal kan pakken, zie ik niet goed in hoe Roglic Bernal zal kunnen verslaan. Al hoop ik natuurlijk op een heerlijke strijd, beiden met het mes tussen de tanden.

Kannibaal van Schepdaal 10 augustus 2020 om 18:43

Jumbo reed net Ineos aan gort en Roglic reed fluitend weg van een zwalpende Bernal, en jouw conclusie is ‘ik zie niet goed in hoe Roglic Bernal zal kunnen verslaan?

Jumbo rijdt gezwind iedereen naar huis, en jouw conclusie is ‘goed nieuws voor Ineos, want zij worden nog beter en Jumbo is te vroeg in vorm’?

Ik heb het vermoeden dat wat er ook gebeurt in deze voorbereidende koersen, jouw analyse zou zijn dat Ineos de Tour gaat domineren en Bernal de Tour gaat winnen, want je doet uitstekend je best om de gebeurtenissen van de afgelopen dagen te draaien in het voordeel van Ineos.

Doe dan niet alsof je eerlijk aan het analyseren bent.

Het kan uiteindelijk nog anders uitdraaien, maar op dit moment staat Jumbo er natuurlijk het best voor en is Roglic natuurlijk duidelijk de favoriet voor Tourwinst.

Tenzij Thomas echt louter aan het trainen was de afgelopen dagen en hij in de Dauphiné toont dat zijn niveau eigenlijk hoger is door mee te gaan met Dumoulin, Kruijswijk en Kuss, heeft Ineos en bij uitbreiding Bernal een groot probleem.

Murcia 10 augustus 2020 om 19:00

Deze analyse moet je dan ook toepassen op Evenepoel en van Aert bijvoorbeeld. Evenepoel wordt dan op slag meteen kansloos voor de zege in de Giro, want het is onmogelijk om dit vol te houden en nog nooit op hoogte geklommen etc. en MVDP rijdt straks Wout eraf in RVV en Roubaix want die heeft te hard moeten werken voor Roglic en Tom en Steven in de Tour.

Het lijkt er meer op dat je mening is dat INEOS hoe dan ook de Tour gaat winnen en daar vervolgens alle argumenten voor bijzoekt. Volgens mij is deze overwinning een bewijs dat TJV en Roglic beter was dan Ineos en Bernal in dit rondje. Niks meer of minder. Maar tegenover alle argumenten die de doorslag zouden kunnen geven in de Tour voor INEOS, kun je ook argumenten vinden voor TJV.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair